Een transgender vrouw = een vrouw, hoe moeilijk is het nu om dat simpele feit te accepteren?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Transgenders worden ook niet als tweederangs burgers behandeld. Ze hebben precies dezelfde rechten als iedereen. Er is geen enkele wet die ze in hun rechten beperkt.
Maar als het aan D66 en andere partijen ligt, dan worden vrouwen wel in hun rechten beperkt, want dan hebben ze geen recht meer op eigen voorzieningen. Die moeten ze dan delen met mannen die zich als vrouw identificeren. En dat staat misschien nergens zo, maar ik heb nog nooit een uitspraak gehoord van iemand van D66 dat vrouwen recht hebben op eigen voorzieningen. Ook bij de behandeling van de transgenderwet heeft niemand van D66 zich zodanig uitgesproken.
Een trans vrouw is net zozeer een vrouw als dat een walvis een vis is.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:12 schreef Hanca het volgende:
Een transgender vrouw = een vrouw, hoe moeilijk is het nu om dat simpele feit te accepteren?
Enige waar onderscheid terecht is, is de sport.
Ik vind dat alle vrouwen van vrouwenvoorzieningen gebruik moeten kunnen maken, inderdaad.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Een trans vrouw is net zozeer een vrouw als dat een walvis een vis is.
Maar jij vindt dus dat mannen die zich als vrouw identificeren, van allerlei vrouwenvoorzieningen gebruik moeten kunnen maken?
Dus ook "vrouwen met een piemel" ?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:19 schreef Hanca het volgende:
Ik vind dat alle vrouwen van vrouwenvoorzieningen gebruik moeten kunnen maken, inderdaad.
Ik begrijp hieruit dat het postoperatief geen probleem meer voor je is?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dus ook "vrouwen met een piemel" ?
Ik ben niet zo gefascineerd door geslachtsdelen als sommige andere mensen. Maar iedere vrouw, of ze nou zijn geboren als vrouw of niet inderdaad.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dus ook "vrouwen met een piemel" ?
Waar staat dat vrouwen dat niet meer zouden mogen hebben? Enkel moeten ze het delen met transgender vrouwen. Wat een ramp zeg.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Transgenders worden ook niet als tweederangs burgers behandeld. Ze hebben precies dezelfde rechten als iedereen. Er is geen enkele wet die ze in hun rechten beperkt.
Maar als het aan D66 en andere partijen ligt, dan worden vrouwen wel in hun rechten beperkt, want dan hebben ze geen recht meer op eigen voorzieningen. Die moeten ze dan delen met mannen die zich als vrouw identificeren. En dat staat misschien nergens zo, maar ik heb nog nooit een uitspraak gehoord van iemand van D66 dat vrouwen recht hebben op eigen voorzieningen. Ook bij de behandeling van de transgenderwet heeft niemand van D66 zich zodanig uitgesproken.
Sinds de transgenderwet van 2014 is geen enkele vorm van lichamelijke transitie meer noodzakelijk om je geslachtsregistratie te wijzigen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:25 schreef Hexagon het volgende:
Waar staat dat vrouwen dat niet meer zouden mogen hebben? Enkel moeten ze het delen met transgender vrouwen. Wat een ramp zeg.
Of het voor mij een probleem is, is niet zo relevant. Maar onder de transgenderwet van 1985, die tot 2014 gold, had eigenlijk niemand er problemen mee.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:24 schreef Cyan9 het volgende:
Ik begrijp hieruit dat het postoperatief geen probleem meer voor je is?
Heldere uitleg, dankquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 18:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
De aversie zit hem gewoon in een heel aantal bewust anti-christelijke opmerkingen (en anti-CU opmerkingen, die roestige auto vindt nog steeds niemand leuk) bij D66. Veel is van lang geleden: https://www.trouw.nl/nieu(...)-te-danken~bbcdcbe0/
En natuurlijk ook dat er jaren in het programma stond het bij CU eigenlijk heilige artikel 23 af te schaffen. Maar het zal ook gewoon toeval zijn, het was geen steekproef onder honderden CU leden.
Met Jetten of homofilie heeft het allemaal niets te maken.
Betekent voor mijn en een heleboel andere kinderen thuisonderwijs, lijkt me niet het beste voor Nederland.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:48 schreef Koffieplanter het volgende:
Artikel 23 GW afschaffen zou overigens een waanzinnig goed idee zijn, maar dat geheel terzijde.
Lesgeven vanuit de gedachte van een gedateerd sprookjesboek is dat mijns inziens nog minder.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Betekent voor mijn en een heleboel andere kinderen thuisonderwijs, lijkt me niet het beste voor Nederland.
Wat is er in jouw visie dan zo fout aan het openbaar onderwijs dat je je kinderen daar dan niet heen wil sturen? Er zijn in dit land zoveel mensen die een godsdienst aanhangen, hun kinderen daar ook in opvoeden, maar hun kinderen wel naar een openbare school sturen, bijvoorbeeld omdat er geen school van hun godsdienstige identiteit is.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:02 schreef Hanca het volgende:
Betekent voor mijn en een heleboel andere kinderen thuisonderwijs, lijkt me niet het beste voor Nederland.
Waarom?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoeveel incidenten zijn er gebeurd met die volgens jou zo veel bestaande mannen die zich als vrouw voor doen om zich aan vrouwen te vergrijpen?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Sinds de transgenderwet van 2014 is geen enkele vorm van lichamelijke transitie meer noodzakelijk om je geslachtsregistratie te wijzigen.
Transgender vrouwen zijn dus gewoon mannen.
Er is nu eenmaal behoefte bij veel vrouwen aan voorzieningen voor alleen vrouwen. Ketens van sportscholen hebben niet voor niets vestigingen die alleen voor vrouwen toegankelijk zijn. Sauna's hebben ook niet voor niets speciale tijden voor alleen vrouwen. Enzovoort.
Maar als het aan de transgenderlobby ligt, dan zal dat dus ophouden te bestaan.
Waarom vinden jullie het zo'n ramp als er voorzieningen zijn voor alleen vrouwen die ook als vrouw geboren zijn?
Christelijk onderwijs is wat anders dan een school met de Bijbel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Lesgeven vanuit de gedachte van een gedateerd sprookjesboek is dat mijns inziens nog minder.
Omdat mijn ervaringen met openbaar onderwijs, waar leraren christelijke leerlingen uitlachen, zo slecht zijn dat ik dat mijn kinderen nooit aan zal doen. En nee, dit was niet 1 docent en zelfs niet maar 1 school.quote:
Hoezo zou ik in mijn rechten beperkt worden als ik de voorzieningen voor vrouwen zou moeten delen met m->f transgenders?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Biologische mannen die zich vrouw voelen en deelnemen aan allerlei sportwedstrijden zoals boksen in de dames-league vind ik wel echt te ver gaan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoezo zou ik in mijn rechten beperkt worden als ik de voorzieningen voor vrouwen zou moeten delen met m->f transgenders?
Een heleboel vrouwen vinden dat absoluut niet prettig als ze hun voorzieningen met m>f transgenders (dus eigenlijk mannen) moeten delen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:24 schreef miss_sly het volgende:
Hoezo zou ik in mijn rechten beperkt worden als ik de voorzieningen voor vrouwen zou moeten delen met m->f transgenders?
Zoals @Hanca al opmerkte, is sport een complex verhaal. In bepaalde sporten kan het inderdaad oneerlijk zijn als iemand geboren is als man. Dus daar moeten we goede oplossingen voor zoeken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:28 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Biologische mannen die zich vrouw voelen en deelnemen aan allerlei sportwedstrijden zoals boksen in de dames-league vind ik wel echt te ver gaan.
En idem met jongens die zich om die reden perse willen omkleden in de kleedkamer van de meiden op school.
Onze dochters moeten zich kunnen omkleden zonder allerlei kerels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |