Alleen al daarom kun je niet stoppen met sportenquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 07:57 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren 3 uurtjes literpullen tappen voel ik al wel.Vandaag mag ik er 8 uur mee slepen. Ik zie er een beetje tegenop.
Wat is booty builder?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 08:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Succes @:Lonaa!
Ik deed dus gister voor het eerst in 4 weken weer PT, en mn fysio had gezegd dat ik daar maar even goed hamstrings en bovenbenen moest gaan trainen voor minder last van mn blessure. Dus deden we squats, een rug/schouder oefening waarbij ik wel in een beetje gebogen knieën stand moest staan (met dus spanning op bovenbenen), booty builder, wall ball squats en single leg Romanian deadlift met bar.
Drie keer raden wie er nu toch wel enige moeite heeft met de schaaltjes kattenvoer op de grond zetten
Niet "een beetje"quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 09:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat is booty builder?
Ik ben denk ik een beetje vreemd. Ik hou van Bulgarian split squats
Als ik het laat vallen dan wordt er hoogstwaarschijnlijk gelachen, pak ik een bezem en een stoffer, ruim ik de boel op and I'll try again.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 09:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Sterkte @:lonaa Een Oktoberfest? Vind het heel knap (eng eng, wat als je de boel laat vallen)
Herkenbaar @:vlindertje89 Op slechte ochtenden krijgt elin haar eten op de krabpaal
Joh het lijkt wel een poli.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Als ik het laat vallen dan wordt er hoogstwaarschijnlijk gelachen, pak ik een bezem en een stoffer, ruim ik de boel op and I'll try again.
Ben vooral een beetje bang dat iedereen het onderschat. Alles. Heb daar gisteren paar uur gewerkt voor een borrel met zelfde opstelling maar minder mensen en minder pullen (meer klein glas) en no way dat er 200 man past en je ook nog kan lopen.
Ook is de bar-infra superkut (wat an sich niet mijn probleem is maar ok) en zijn er 4 mensen om alle drank + al het eten uit te serveren (waarvan eentje zichzelf "over" vindt, dus die "springt wel bij als nodig", 1 die claimt dat ze best "8 pullen tegelijkertijd kan dragen de hele avond" + eentje zonder ervaring.)
So hey ho clusterfuck
Ik weet de officiële naam voor die oefening niet (misschien een hip thrust?), maar dit:quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 09:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat is booty builder?
Ik ben denk ik een beetje vreemd. Ik hou van Bulgarian split squats
Ja maar ja maar!quote:
maar dan ingewikkeld in een machine.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:24 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik weet de officiële naam voor die oefening niet (misschien een hip thrust?), maar dit:
Bekijk deze YouTube-video
quote:Enik vind Bulgarian split squats dus ook echt heel prima, zeker mn voorkeur boven best een aantal andere oefeningen voor zelfde spieren, en je bent de eerste ooit die ik ken die dat ook vindt
![]()
Goeie film 🎶quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 12:38 schreef fietsie het volgende:
Als er iemand nog even goed ogen-uit-je-kop-janken stukje muziek nodig heeft...
Hoi…gezien? https://www.ad.nl/binnenl(...)0f7a4dbef80303de868dquote:Hoewel het ongewoon zomerse weer heerlijk is (vandaag 24, morgen 26 graden) is het op twee buien na al maanden droog en deze omslag best welkom. Al een paar weken geen bosbranden meer, maar de watervoorraad van de gemeente wordt steeds leger en het weiland steeds kaler, en de rivier staat sinds mei droog.
Het is gelukkig nog wel groen buiten.
Ik doe al die oefeningen ook, maar geen idee hoe ze werkelijk heten. Ik vind de deadlifts het leukst, nu ik de techniek door heb.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind split squats ook leuk. En dat Bulgarian spreekt zo lekker tot de verbeelding. Net als Romanian deadliftIk vind lunges stom want ik voel ze altijd in het 'verkeerde' been
Ik ben ook een heleboel vreemdquote:
quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben ook een heleboel vreemd![]()
Hey Anthraxx
We agree.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 12:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
maar dan ingewikkeld in een machine.
Hip thrusts vind ik niet leuk
Liep vanmorgen langs die barbell met 140 kilo erop. En ik was nog wel zo trots op mijn 45 een half uur daarvoor
[..]![]()
Lunges![]()
Nee! Want bij BSS zet je daadwerkelijk je voorste been aan het werk in plaats van dat je achterste been vet pijn doet en je voorste been "pompiedom" denkt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 14:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
We agree.
Maar hoezo lunges danen BSS
?
Is hetzelfde
Wij gaan volgende weekquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 12:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hoewel het ongewoon zomerse weer heerlijk is (vandaag 24, morgen 26 graden) is het op twee buien na al maanden droog en deze omslag best welkom. Al een paar weken geen bosbranden meer, maar de watervoorraad van de gemeente wordt steeds leger en het weiland steeds kaler, en de rivier staat sinds mei droog.
Het is gelukkig nog wel groen buiten.
Nu welquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoi…gezien? https://www.ad.nl/binnenl(...)0f7a4dbef80303de868d
Sad puppyquote:
Totaal anders, van lunges loop ik 3 dagen mank en ze voelen tijdens het doen alsof ik beter van een brug kan springen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 14:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
We agree.
Maar hoezo lunges danen BSS
?
Is hetzelfde
Nee dat heb ik dan weer niet. Wel het eerste, niet het tweede. Lunges voelen aan beide benen kut.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 14:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee! Want bij BSS zet je daadwerkelijk je voorste been aan het werk in plaats van dat je achterste been vet pijn doet en je voorste been "pompiedom" denkt.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 17:49 schreef sigme het volgende:
Ik vind lunges vooral heel moeilijk omdat ik dan omval. Leren om zelfs dan niet om te vallen heeft mijn evenwicht wel enorm verbeterd.
Misschien kan ik dat dan nu proberen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 18:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Balans met de BSS vind ik veel lastiger dan met lunges.
watwatwat?quote:
Met lunges breder staan is voor mij niet voldoende. Om niet veel te langzaam te zijn moet ik me niet laten opjagen (dus wel langzaam), breed staan, vrij kleine uitstap, en vooral een gewichtje in de hand aan de zijde van het voorste been.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 18:30 schreef Clubsoda het volgende:
Mij helpt het bij lunges om wat breder te gaan staan.
Ik ben met stijgende verbazing naar podcast over Marlotte aan het luisteren (@:Blues heeft m ook geluisterd toch). Het verhaal op zich maar zeker ook de manier waarop Zembla te werk gaat. Heel inzichtelijk.
Tevens: lang weekenddonderdag pas weer werken.
Op basis van de eerste link besloot ik dat het iets is waar ik niet naar wil luister (true-crime-achtig)quote:
Hai, zag dit voorbij komenquote:
Zo klinkt het idd ja. Wat bestaat er toch bizar gedragquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:00 schreef Clubsoda het volgende:
Zover ben ik nog niet helaas. Maar tot nu toe is het bizar.
Motivatie niet helemaal.....maar als je m afluistert heb je wel bijna alle antwoorden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Hai, zag dit voorbij komen
Oef...
Op Fok ook paar keer zo'n soort situatie meegemaakt. Is er (in deze podcast) ook duidelijk geworden waarom diegene dit gedaan heeft? Wat de motivatie erachter was?
Yup.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 18:30 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben met stijgende verbazing naar podcast over Marlotte aan het luisteren (@:Blues heeft m ook geluisterd toch). Het verhaal op zich maar zeker ook de manier waarop Zembla te werk gaat. Heel inzichtelijk.
Tevens: lang weekenddonderdag pas weer werken.
Ja er zijn genoeg misstanden in de zorg maar dit kan gewoon echt niet zo bestaan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:14 schreef Blues het volgende:
[..]
Motivatie niet helemaal.....maar als je m afluistert heb je wel bijna alle antwoorden.
En ik had al heel snel door dat het niet kon, doordat ik weet hoe het eraan toe ging in mijn zkh
Maar dat ook vooral ja. Ik vind het behoorlijk schokkend hoe laat een stel journalisten die optie zelfs maar in overweging neemt. Ik vind ze vooringenomen en het blijkt wel dat ze echt niet begrijpen hoe dingen werken. De bestuursvoorzitter zegt treffend: "dit staat zo ver af van hoe de gang van zaken is dat ik bijna verontwaardigd ben dat je dit geloofde". En daar komt dan echt núl reflectie op, vooral gemurmel met ja maar.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja er zijn genoeg misstanden in de zorg maar dit kan gewoon echt niet zo bestaan.
Vind het boeiende èn rare onderwerpen. Net als die meid die zei Madeleine McCann te zijn. Één DNA testje en je weet zeker dat het onzin is. Is toch... intrigerend
Ja ik was het zó met haar eens!quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar dat ook vooral ja. Ik vind het behoorlijk schokkend hoe laat een stel journalisten die optie zelfs maar in overweging neemt. Ik vind ze vooringenomen en het blijkt wel dat ze echt niet begrijpen hoe dingen werken. De bestuursvoorzitter zegt treffend: "dit staat zo ver af van hoe de gang van zaken is dat ik bijna verontwaardigd ben dat je dit geloofde". En daar komt dan echt núl reflectie op, vooral gemurmel met ja maar.
Ik heb de podcast niet geluisterd maar het was vrij vroeg in het stuk tekst lezen duidelijk dat het niet echt was idd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar dat ook vooral ja. Ik vind het behoorlijk schokkend hoe laat een stel journalisten die optie zelfs maar in overweging neemt. Ik vind ze vooringenomen en het blijkt wel dat ze echt niet begrijpen hoe dingen werken. De bestuursvoorzitter zegt treffend: "dit staat zo ver af van hoe de gang van zaken is dat ik bijna verontwaardigd ben dat je dit geloofde". En daar komt dan echt núl reflectie op, vooral gemurmel met ja maar.
Nee. Het verhaal kwam vanuit een vrouw die eerst bij de kindertelefoon werkte en daarna appcontact kreeg met Marlotte/Roos/Mare die belde...quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb de podcast niet geluisterd maar het was vrij vroeg in het stuk tekst lezen duidelijk dat het niet echt was idd.
Waren ze niet gewoon op zoek naar een bevestiging van een goed verhaal, lekker smeuïg?
Laat ik het zo zeggen: Zembla heeft ook eens huisgehouden in een ziekenhuis waar ik toen werkte en mijn vooroordelen over hun journalistiek worden in deze podcast bevestigd. Fundamenteel onbegrip van zorgprocessen en mores binnen een ziekenhuis bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb de podcast niet geluisterd maar het was vrij vroeg in het stuk tekst lezen duidelijk dat het niet echt was idd.
Waren ze niet gewoon op zoek naar een bevestiging van een goed verhaal, lekker smeuïg?
Ja, en nog iets. Die Annika, die privé contact zoekt met een minderjarig meisje wat haar via de Kindertelefoon benadert! En van mailen naar appen gaat en dat weken blijft volhouden. Er waren 100 momenten om dit af te kappen en ze ging gewoon door. En dan zeggen we "ja nee ja, mag ook eigenlijk niet. Moedig hoor, dat ze zich kwetsbaar opstelt." Als dit een man van 23 was geweest met een meisje van 13 dan hadden we het grooming genoemd en had iedereen verontwaardigd reageert. Maar met zo'n gezellig psychologiestudente is dat niet iets om je over op te winden blijkbaar. Met zulke vrijwilligers heb je als Kindertelefoon ook geen vijanden meer nodig zeg. Ik hoop heel hard dat ze stevige uitleg krijgt over ethiek en regels hierover voordat ze ooit als behandelend psycholoog aan de slag zou willen gaan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee. Het verhaal kwam vanuit een vrouw die eerst bij de kindertelefoon werkte en daarna appcontact kreeg met Marlotte/Roos/Mare dat belde...
Ik zou het als Zembla zijnde wel iets anders gemonteerd hebben, maar toch ademloos geluisterd.
Ik vond je nog vrij positief eigenlijk.quote:
Ik denk (weet eigenlijk wel zeker, tenzij zaken de laatste jaren veranderd zijn) dat de kindertelefoon hier ook wel wat van vondquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, en nog iets. Die Annika, die privé contact zoekt met een minderjarig meisje wat haar via de Kindertelefoon benadert! En van mailen naar appen gaat en dat weken blijft volhouden. Er waren 100 momenten om dit af te kappen en ze ging gewoon door. En dan zeggen we "ja nee ja, mag ook eigenlijk niet. Moedig hoor, dat ze zich kwetsbaar opstelt." Als dit een man van 23 was geweest met een meisje van 13 dan hadden we het grooming genoemd en had iedereen verontwaardigd reageert. Maar met zo'n gezellig psychologiestudente is dat niet iets om je over op te winden blijkbaar. Met zulke vrijwilligers heb je als Kindertelefoon ook geen vijanden meer nodig zeg. Ik hoop heel hard dat ze stevige uitleg krijgt over ethiek en regels hierover voordat ze ooit als behandelend psycholoog aan de slag zou willen gaan.
Ik doe gewoon een +1 want gaar hier en prima en zorgvuldig verhaal van jouw kantquote:
Die les heb ik tijdens mijn promotieonderzoek ook geleerd inderdaad. Heel goed om je te realiseren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:36 schreef sigme het volgende:
Wat jullie zeggen over Zembla en de verontwaardiging over hun aanpak van zaken die echt anders zitten, dat doet me denken aan de consumentenbond. Daar was ik een tijd lid van en erg tevreden over. Tenzij ze gingen spitten in zaken waar ik echt wat van wist. En totdat ik begreep dat ze op belangrijke details er zo fundamenteel naast zaten bij zaken waarvan ik dat toevallig wist, ze dat dus ook vaak zullen zitten op zaken waarvan ik de ballen verstand heb. Dat was een vrij belangrijk kwartje.
quote:WAT EEN KUT DEKBED. Het kriebelt erger dan een behaarde emoe!
En toen liet je niet de foto´s die sigme hier plaatst zien?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 22:09 schreef Vanyel het volgende:
Omg.
Mijn kind heeft een nieuwe dekbedovertrek.
Komt ie net woest de trap af stampen, met zijn armen vol dekbed.
[..]![]()
![]()
Ook eens!quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, en nog iets. Die Annika, die privé contact zoekt met een minderjarig meisje wat haar via de Kindertelefoon benadert! En van mailen naar appen gaat en dat weken blijft volhouden. Er waren 100 momenten om dit af te kappen en ze ging gewoon door. En dan zeggen we "ja nee ja, mag ook eigenlijk niet. Moedig hoor, dat ze zich kwetsbaar opstelt." Als dit een man van 23 was geweest met een meisje van 13 dan hadden we het grooming genoemd en had iedereen verontwaardigd reageert. Maar met zo'n gezellig psychologiestudente is dat niet iets om je over op te winden blijkbaar. Met zulke vrijwilligers heb je als Kindertelefoon ook geen vijanden meer nodig zeg. Ik hoop heel hard dat ze stevige uitleg krijgt over ethiek en regels hierover voordat ze ooit als behandelend psycholoog aan de slag zou willen gaan.
Belediging voor @sigme s emoequote:Op vrijdag 17 oktober 2025 22:09 schreef Vanyel het volgende:
Omg.
Mijn kind heeft een nieuwe dekbedovertrek.
Komt ie net woest de trap af stampen, met zijn armen vol dekbed.
[..]![]()
![]()
Ooh, een kéverboom. Dat zou wel logisch zijn als (bij)naam.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 22:44 schreef Candaasje het volgende:
magnolia, ook wel een beverboom genoemd.
Mooiquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:10 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Gister ben ik naar mijn tante gefietst, zo'n 30km. Onder andere door een sprookachtig bos alwaar ik op 2m2 voldoende paddestoelenfoto's heb gemaakt voor deze week denk ik.
[ afbeelding ]
In het Brabantse bos rondom De Koningshoeven ook veel verschillende soorten paddenstoelen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:10 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Gister ben ik naar mijn tante gefietst, zo'n 30km. Onder andere door een sprookachtig bos alwaar ik op 2m2 voldoende paddestoelenfoto's heb gemaakt voor deze week denk ik.
[ afbeelding ]
Wow…Ken die alleen van het kinderliedje van kabouter Spillebeenquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:10 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie verzint er toch zo iets![]()
JA!quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:42 schreef sigme het volgende:
Zal ik voor de bevers een apart topic maken?
Ik heb er zelf geen moeite mee en zou het geven. Volgens mij is het klein genoeg. Maar ik heb een kind dat al flipt bij pitjes, laat staan stukjes noot. Dus krijgt die gladde pindakaas.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:02 schreef vlindertje89 het volgende:
Ohja, omdat hier ook wel wat mensen met kinderen zitten: mag een kind van 2 jaar 5 maanden al pindakaas met stukjes?
Bever.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Ooh, een kéverboom. Dat zou wel logisch zijn als (bij)naam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stoer!quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:23 schreef Blues het volgende:
En ik ben zin aan het maken voor het teambuilding-uitje straks.
Het is een verrassing, maar het gonst van de 'escaperoom' geluiden met hapje/drankje na.
Ik ga bijna nooit mee, zeker niet in een weekend, maar dit is mijn (eerste sinds jaren) laatste teambuilding ever, dus ga toch maar mee
Vond ik nou ookquote:
Thanks. Ik had het vanochtend inderdaad al aan broertje en schoonzus gevraagd, maar met het antwoord 'eh geen idee eigenlijk' kon ik niet zoveelquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:12 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik heb er zelf geen moeite mee en zou het geven. Volgens mij is het klein genoeg. Maar ik heb een kind dat al flipt bij pitjes, laat staan stukjes noot. Dus krijgt die gladde pindakaas.
Maar wellicht voor de zekerheid vragen aan de ouders?
Hele noten doen wij overigens ook nietquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:23 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zou dan weer bij een peuter absoluut geen hele noten doen en zeker geen pinda's. Pindakaas met stukjes bij voorkeur ook niet maar dat doen wij ook wel eens.
Ik ook, tot een jaar of 5-6 zelfs.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:05 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hele noten doen wij overigens ook niet. Ik snijd ook nog steeds druiven in 4'en voor Nienke.
Heel veel pastasaus in porties ingevroren aanleveren zodat ze alleen maar pasta hoeven te koken. En ik zag van de week een “post partum” pagina uit de vs waar allemaal recepten op stonden die makkelijk waren, gevarieerd en langer te bewaren (de rest was voor mij helemaal nieuw 😉)quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:26 schreef Tele6 het volgende:
Hallo
Fijn om te lezen dat het is gelukt @:Lonaawat een krachtpatserij
Ik sluit me aan bij dat split squats best prima zijn en lunges stom. Ik wiebel bij lunges te veel en dan gaan mijn enkels zeer doen.
@:vlindertje89 hoe grote stukjes zijn het? De AH 100% pindakaas met stukjes heeft amper kruimels pinda, maar ik heb er ook wel eens gehad waar de "stukjes" echt halve pinda's waren.
Vrienden in mijn vriendengroep hebben een ruime week geleden een baby gekregen en appten eergisteren dat ze het zouden waarderen als we zouden helpen met maaltijden voor ze. Ik heb gezegd dat B en ik komende dinsdag en donderdag maaltijden langs kunnen brengen en B heeft gisteren al 2 maaltijden voor ze gekookt. Hij heeft wortelsoep en boontjes met gekruide tofu gemaakt. Ik overweeg lasagne te maken dinsdag. Iemand andere tips?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ja, daarmee. Ik kan er nog steeds niet echt lekker mee werken (ligt aan mij) maar hij doet het weer primaquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 18:23 schreef sigme het volgende:
Mooie foto's @:kaatje1
Zijn deze genomen met dat toestel dat onlangs gerepareerd is?
Ik vond Blijdorp ook heel fijn fotograferen en Burgers’ Zoo natuurlijk, dat vind ik in de herfst ook zo mooiquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Erg benieuwd hoe je het gehad hebt, @:Blues!
En leuk @:Kaatje1 je foto's!
Ik heb een fotografie workshop gevonden in een dierentuindus die geef ik mezelf voor mijn verjaardag. Nu al zin in
. En ik heb een mooie Excel gemaakt met alle dierentuinen, abonnementsprijzen, losse kaartjes prijzen, parkeer(abonnement)prijzen en de kortingen die je bij een abonnement krijgt op andere dierentuinen. Om eens te kijken of en zo ja op welke dierentuin ik een abonnement wil nemen. Ik ga in elk geval in december en mei weer naar Overloon
is inmiddels echt wel een van mijn favoriete foto-dierentuinen. Echt heel slim ingericht met hoogteverschillen etc waardoor je de katachtigen zonder door gaas of glas te hoeven kunt fotograferen
Was leuk gezellig leuke gesprekken en DRUKquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Erg benieuwd hoe je het gehad hebt, @:Blues!
Ik heb een fotografie workshop gevonden in een dierentuindus die geef ik mezelf voor mijn verjaardag. Nu al zin in
. En ik heb een mooie Excel gemaakt met alle dierentuinen, abonnementsprijzen, losse kaartjes prijzen, parkeer(abonnement)prijzen en de kortingen die je bij een abonnement krijgt op andere dierentuinen. Om eens te kijken of en zo ja op welke dierentuin ik een abonnement wil nemen. Ik ga in elk geval in december en mei weer naar Overloon
is inmiddels echt wel een van mijn favoriete foto-dierentuinen. Echt heel slim ingericht met hoogteverschillen etc waardoor je de katachtigen zonder door gaas of glas te hoeven kunt fotograferen
Het was vooral... pittig en zout.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 14:48 schreef fietsie het volgende:
Aangezien we niet op de (wel geplande) vakantie gaan, hebben we besloten er dan maar een ander avontuur van te maken
We zijn de weirde dingen uit de voorraadkast van het bereiden. Vandaag:
quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 17:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Vanmiddag voor het eerst in maanden weer eens naar de Heemtuin geweest. Er zijn een paar paden verdwenen en een paar nieuwe bijgekomen. Er waren ook een paar dames bezig met naambordjes bij paddenstoelen neer te zetten maar er waren nog niet heel veel paddenstoelenMooi en fijn dat je er weer eens kon fotograferenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vinnik dichtbij genoegquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 22:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
San Cristobal, twee kilometer
Hang out Alkmaar.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:59 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Blues klinkt heel geslaagd! Was het in Haarlem? Of ergens anders in de buurt?
quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 22:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bosbrand zichtbaar vanaf hier, iederen buiten en de brandweer bellen.
Bestrijden ze daar met water uit de lucht? of met het brandstofvrij maken van corridors ?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 22:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
San Cristobal, twee kilometer
500 meter verderop een waterbassin voor helikopter. Vooralsnog stil in de lucht.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 22:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bestrijden ze daar met water uit de lucht? of met het brandstofvrij maken van corridors ?
Je verwacht wel dat je moeder gaat wennen, zodra ze de mensen leert kennen en alle stress van de verhuizing voorbij is?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 22:29 schreef Queller het volgende:
Mijn zaterdagavondbijdrage!
Sport en oefeningen; check! Ik heb een nieuw tennisracket gekocht. Niet dat ik kan tennissen, want mijn schouder is al maanden echt niet oke. Maar dat racket is zó sexy-de-moeder mooi, dat ik het desnoods boven mijn bed hang
Als je er iets meer van weet, ben je voorgoed verpest; check! Ik bevond me half jaren '90 in kringen heel dicht op het kabinet. Wat ik in die jaren heb meegemaakt, heeft me voorgoed verziekt. Mooi opgepoetst aan de buitenkant, maar totaal verrot aan de binnenkant.
Noten in de pindakaas; check! Nope, nooit, never!
Moeder heeft haar eerste dagen en nachten erop zitten. Ze is nu in de fase dat ze alles nogal stom vindt. Ik zucht en ploeter voort!
Daar zat ik daarvoor. Redelijk ontluisterend. Macht en geld maken mensen akelig.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 22:53 schreef Kaatje1 het volgende:
In die tijd zat ik bij de directie van een multinational, daar werkt het waarschijnlijk net zo, daar hadden ze met diverse kabinetten te maken, en dan had je ook nog het “old boys network”. Ik het begin kijk je er nog van op
Ja, heel erg naar. Zelfreflectie is dan ook vaak afwezig.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Daar zat ik daarvoor. Redelijk ontluisterend. Macht en geld maken mensen akelig.
Ja. Geen vuur meer te zienquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 22:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh, jullie hadden dat etentje vanavond toch? @:leeharveyoswald
Volgend weekend is A9 tussen de knooppunten Badhoevedorp en Holendrecht (in beide richtingen) dicht.quote:Op zondag 19 oktober 2025 09:54 schreef AnneX het volgende:
Mogguh…vraag aan Vlieland / Terschelling gangers ms. @:fietsie ? is het een aanrader om een plaats in de P garage de Bazuin in Harlingen te reserveren?
Of is er een andere optie voor een aantal dagen (en nachten) ?
En nog eentje: wie weet of er oponthoud is rond A’dam onderweg naar Alkmaar? Vertrek ik een uurtje eerder?
Vrienden van mij gaan altijd met de trein naar Harlingen (en zijn auto verslaafd) ook wanneer 2 weken gaan en flink wat bagage bij zich hebbenquote:Op zondag 19 oktober 2025 09:54 schreef AnneX het volgende:
Mogguh…vraag aan Vlieland / Terschelling gangers ms. @:fietsie ? is het een aanrader om een plaats in de P garage de Bazuin in Harlingen te reserveren?
En nog eentje: wie weet of er oponthoud is rond A’dam onderweg naar Alkmaar? Vertrek ik een uurtje eerder?
Die heeft geen idee wat er hem allemaal boven het hoofd hangtquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:50 schreef flipsen het volgende:
Ik ging nog even wandelen met Tarka in het namiddagzonnetje...
[ afbeelding ]
3 minuten later probeerde hij te landen nét achter onze wijk, maar besloot op het laatst dat dat toch niet zo´n goed plan was en ging weer de hoogte in.
Als je het vlak voor vertrek intoetst op google maps zie je dat meestal wel.quote:Op zondag 19 oktober 2025 09:54 schreef AnneX het volgende:
Kom naar deze kant van Nederland.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:21 schreef AnneX het volgende:
Dank voor de antwoorden. A9 is niet nodig, @:borisz
Ook even gecheckt bij Rijkswaterstaat. Het is A2 A7.
Noord-Holland is voor ons een uithoek waar wij nooit komen.
Qua wegennet is het langzamerhand net de V.S.: veel en breed en het slingert zo met op/afritten, dat ik het met richtinggevoel niet meer red.![]()
Hup…de A27 verbreden. Het lijkt wel werkverschaffing.
Wèl wegen aanleggen en geen huizen bouwen.
Uithoekquote:Op zondag 19 oktober 2025 11:21 schreef AnneX het volgende:
Dank voor de antwoorden. A9 is niet nodig, @:borisz
Ook even gecheckt bij Rijkswaterstaat. Het is A2 A7.
Noord-Holland is voor ons een uithoek waar wij nooit komen.
Qua wegennet is het langzamerhand net de V.S.: veel en breed en het slingert zo met op/afritten, dat ik het met richtinggevoel niet meer red.![]()
Hup…de A27 verbreden. Het lijkt wel werkverschaffing.
Wèl wegen aanleggen en geen huizen bouwen.
Jij hebt geen zeequote:Op zondag 19 oktober 2025 11:33 schreef z80 het volgende:
[..]
Kom naar deze kant van Nederland.
Geen extra wegen, geen verbreding. En geen extra huizen.
En maar klagen door de overheid dat er niet geïnvesteerd wordt.
Heeft ook mijn voorkeur!quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:33 schreef z80 het volgende:
[..]
Kom naar deze kant van Nederland.
Geen extra wegen, geen verbreding. En geen extra huizen.
En maar klagen door de overheid dat er niet geïnvesteerd wordt.
Ik weet niet hoe het heet, maar op de kaart zie je het schuin naar boven rechts aan de Harlingerstraatweg, P1, P2, P3 staat erbij. Kleine wandeling van en naar. Mijn man zet me ook wel eens eerst af met de bagage bij het gebouw in de haven (veerterminal), dat scheelt sjouwen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 09:54 schreef AnneX het volgende:
Tsjerk Hiddes, je kan vooraf online boeken.quote:Op zondag 19 oktober 2025 09:54 schreef AnneX het volgende:
Of je gaat op de bank liggen en als het avondeten in de soep loopt bel je thuisbezorgd.quote:Op zondag 19 oktober 2025 13:43 schreef Lonaa het volgende:
Gisterenavond gezellige avond gehad in de binnenstad. Nu wel echt naar de klote. Ook rillingen. Heb geen tijd voor ziek.
W. is alleen op pad, heeft mij gesommeerd op de bank te gaan liggen. Ben daar niet zo goed in dus misschien ga ik zo toch even boodschappen doen, anders moet W dat ook nog doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb wel boodschapjes gedaan net. Nu lig ik op de bank.quote:Op zondag 19 oktober 2025 13:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
Of je gaat op de bank liggen en als het avondeten in de soep loopt bel je thuisbezorgd.
En dan redt je het wellicht net om van rillingen terug te komen naar 'net neit ziek' voor maandag ?
quote:Op zondag 19 oktober 2025 14:18 schreef Blues het volgende:
Wandelfoto. Zoek roodborst
Op de bank. 😉SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dank voor de P suggesties.
Leuk spulquote:Op zondag 19 oktober 2025 16:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier zitten toch Lego fans én adventkalender fans?
https://www.lego.com/nl-nl/holiday-gifts/advent-calendars
En voor de kerstfans
https://www.lego.com/nl-nl/product/family-chritmas-tree-41843
Heb ik op fiets afstand. Wisseler see.quote:
Ik ging toch op en neer naar Zwolle dus podcast geluisterd.quote:
Dat zijn de lastige dingen in het leven.quote:Op zondag 19 oktober 2025 17:04 schreef z80 het volgende:
De nieuwe rookmelder heeft ipv een rood een blauwe led. En deze probeert zo om de 90 seconden mijn slaapkamer, in een flits als een onweersbui, te verlichten
Deze net maar even opengemaakt en de led zwart gemaakt. De flits nog wel zichtbaar, maar dan wel gedimd.
De nieuwe rookmelders en co melder hebben een heel groot voordeel. Deze melden via wifi/app dat de batterij bijna leeg is. Dus bij een ondefinieerbare PIEP midden in de nacht, en een speurtocht naar welke melder de boosdoener is. Is het nu even de app openen en direct de boosdoener identificeren en uitschakelen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 17:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat zijn de lastige dingen in het leven.
Hier was na een firmware update het lichtpatroon van de oude router ineens heel onregelmatig. En daar werd ik snachts heel onrustig van
Inmiddels is de router vervangen en verhuisd, ik wilde geen led's meer zichtbaar vanuit bed
Nou, precies dat dus. Ongelooflijk. Voor onderzoeksjournalisten die "misstanden in de zorg" zo dolgraag blootleggen. Drie keer raden waar het gros van de tuchtzaken over gaatquote:Op zondag 19 oktober 2025 17:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ging toch op en neer naar Zwolle dus podcast geluisterd.
What. The. Fuck.
Natuurlijk begon het al met de spoiler en wordt het onderzoek kant en klaar opgelepeld maar ook dan.. zoveel rode vlaggenVast ook wel omdat ik, net als bij voorbeeld @:blues hier en daar inhoudelijke kennis heb. Die medische zaken kloppen gewoon niet. Wat de rol en vooral de eerste keuzes van die (nota bene psychologie) studente voor mij nog meer onnadenkend en naïever maken. Daarna meegesleurd worden in je betrokkenheid en zaken nauwelijks kritisch ter discussie stellen, dat is ergens nog te verklaren.
Maar over de verkeerde keuzes in het begin, daar ging het in de afsluiting niet om. Toen ging het erover wat een mooi en betrokken mens ze was. En ze een gouden regel overtrad (die er dus duidelijk niet voor niks is), daar hebben we het niet meer over
En het kan beide kanten opwerken he.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou, precies dat dus. Ongelooflijk. Voor onderzoeksjournalisten die "misstanden in de zorg" zo dolgraag blootleggen. Drie keer raden waar het gros van de tuchtzaken over gaatniet over kinderen die jaren alleen in het ziekenhuis liggen, wel over zorgverleners die zich grensoverschrijdend gedragen (en ja, ook dit soort appcontact wat allemaal heel vriendelijk en steunend bedoeld is en waar geen sprake is van romantische danwel seksuele bijbedoelingen, wordt fors bestraft in het tuchtrecht).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik heb daar meerdere kinderfeestjes gevierd. Mijn favoriete dieren destijds waren de kleinklauwotters, ik zou niet meer weten waarom. Ik kan me niet eens herinneren wat voor beesten er waren verder - ik denk misschien ook stokstaartjes en een of andere kleine soort aapjes. Maar die otters maakten indrukquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:19 schreef derLudolf het volgende:
Wist niet eens dat er een dierentuin was in Overloon, ken het alleen van een militai museum. Mocht je es de dierentuin in Nordhorn komen (qua prijs/kwaliteit erg populair bij Nederlanders) laat even weten. Of niet natuurlijk als je dat niet wil
Ik heb een RVS hapjespan van BK maar die heeft geen afneembare grip. Maar is wel groot genoeg voor ALLES. Heerlijk.quote:Op zondag 19 oktober 2025 15:02 schreef fietsie het volgende:
Ondertussen ben ik dus op zoek naar een nieuwe hapjespan.
En dacht ik: "Cool, die van Tefal die kan ook in de oven zonder greep!".
Maar bij nader inzien blijken daar nog hele andere PFAS familie's in die Tefal producten te wonen dan degenen die men het meeste vreest...
Dus dan maar een andere: iemand een tip? Voor een met afneembare grip (want kleine oven) ?
Gaat het over Nordhorn? Stokstaartjes hebben ze, evenals doodshoofdaapjesquote:Op zondag 19 oktober 2025 21:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb daar meerdere kinderfeestjes gevierd. Mijn favoriete dieren destijds waren de kleinklauwotters, ik zou niet meer weten waarom. Ik kan me niet eens herinneren wat voor beesten er waren verder - ik denk misschien ook stokstaartjes en een of andere kleine soort aapjes. Maar die otters maakten indruk
Nee Overloon! Daar woonde ik vroeger in de buurt.quote:Op zondag 19 oktober 2025 21:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaat het over Nordhorn? Stokstaartjes hebben ze, evenals doodshoofdaapjes
Aha ik vond het al uit de buurtquote:Op zondag 19 oktober 2025 21:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee Overloon! Daar woonde ik vroeger in de buurt.
Goed!quote:
'Help mijn familie komt klussen'quote:Op zondag 19 oktober 2025 21:24 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 dat klinkt als een prachtig script voor een reality tv show. Heeft je broertje daarna geld om het te laten doen en jij geld om lekker uit eten te gaan terwijl de vakmannen staan te klussen
Lopen met gipsplaten. Wedden dat het gaat regenenquote:Op zondag 19 oktober 2025 21:18 schreef Tele6 het volgende:
Broertje zei dat hij ging kijken of hij een bus kon lenen van andere vrienden om de gipsplaten te vervoeren, want hij had geen geld voor én gipsplaten én een bus.
Zou ik een bus voor ons moeten huren?
Hij heeft me niet om geld gevraagd, alleen maar om hulp met klussen. Maar eerlijk gezegd heb ik weinig zin om te helpen met klussen als het allemaal op de meest ellendige manier moet omdat het zo krap is met geld. Mijn pa is wel eens met 2 gipsplaten van de bouwmarkt naar huis gelopen, dus broertje denkt nu, ok dat is maar 20x heen en weer lopen.![]()
![]()
Goeie.quote:Op zondag 19 oktober 2025 22:47 schreef Queller het volgende:
[..]
Lopen met gipsplaten. Wedden dat het gaat regenen![]()
Misschien moet ie even een half jaartje sparen en jullie dan nog eens uitnodigen.
Bestel ze online en laat ze thuisbrengen
Toen werden ze niet thuis bezorgd?quote:Op zondag 19 oktober 2025 23:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
Goeie.
Wij hadden ooit 10 stuks nodig van 2 meter.
Stoelen achter eruit en in de Eend én in de stromende regen. Waarom?
Gek als je terugkijkt. Het was in de vorige eeuw.quote:
Je vreest de grote frezen? :-)quote:Op maandag 20 oktober 2025 08:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Gaat lekker. Zou vandaag op het hoofdkantoor beginnen met inwerken in digitale spreekuren. Is de ene begeleider bijna de hele dag afwezig en de ander is ziek. Dus zo maar “relaxed” thuis aan het werk.
Relaxed tussen aanhalingstekens want hier in het gebouw begint een badkamer verbouwing (wand en vloertegels eruit en ik ga er vanuit dat er ook gefreesd moet worden.
Mijn oren en mijn concentratie ;-)quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je vreest de grote frezen? :-)
Ahjakkes. Denk je dat het net zo werkt als hoofdpijn van het drinken oplossen met meer drinken?quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:40 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen. Ik heb overal spierpijn. Helaas vooral in mijn rug en dat is erg oncomfortabel. Ik denk dat de spierpijn in de rug komt van het houthakken dat gisteren onderdeel was van het obstakelparcours -- ik had een erg taai stuk hout om door te hakken en heb veel vanuit mijn rug geslagen in plaats van de bijl en de zwaartekracht te laten werken.
En al 2 mollen erin? Helpt dat?quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:40 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen. Ik heb overal spierpijn. Helaas vooral in mijn rug en dat is erg oncomfortabel. Ik denk dat de spierpijn in de rug komt van het houthakken dat gisteren onderdeel was van het obstakelparcours -- ik had een erg taai stuk hout om door te hakken en heb veel vanuit mijn rug geslagen in plaats van de bijl en de zwaartekracht te laten werken.
Is er niet een jongere buurvrouw of buurman of een ander iemand in je omgeving die je kan helpen hiermee?quote:Op maandag 20 oktober 2025 12:35 schreef AnneX het volgende:
Tja, ik vroeg mij al af of een passende ovenschaal de oplossing zou zijn.
Affijn, net een half uur in de wacht omdat ikzelf een account verknoeid had.
Nieuw account aanmaken had ik geen zin in, want er staan nogal wat punten op. Nieuw ww aanvragen werkt ook niet.
Geduldig aan de niét slimme dame uitgelegd dat ik het klantkaartnr niet weet, want ik kan niet inloggen.
OK. mijn mailadres dan: vrij kort en simpel. Drie x spellen.
En het wachtwoord…tja, dat is mijn probleem bij inloggen!
OK. Meebewegen met haar script vermoedelijk: tot ViER x toe spellen én herhalen van een 15 letterig-verberg-mijn-mailadres wachtwoord.
Dan spel ik met namen en zij herhaalt dan de “t” van “tot”. En dan zeg ik Theo. Of de “I” van “Isaac” en zij herhaalt de “I” van “het woordje is”.
Vier xxxx hè. De Ypsilon werd alsmaar ‘vertaald’ naar de X.
Toen heb ik haar maar vriendelijk bedankt en opgehangen.
Later nog eens en dan hopelijk een bijdehandte collega. Pfffft.
Dat was 26 minuten traag en onbegrip.
Koffie!
quote:Op maandag 20 oktober 2025 12:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ahjakkes. Denk je dat het net zo werkt als hoofdpijn van het drinken oplossen met meer drinken?
Ik heb nl 2 bomen die om moeten vandaag.....
Heb ik inderdaad inmiddels maar gedaan. En een wandelingetje gemaakt.quote:
Vast wel.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Is er niet een jongere buurvrouw of buurman of een ander iemand in je omgeving die je kan helpen hiermee?
En om voorzorgsmaatregelen te treffen om dit beetje te voorkomen in de toekomst?
Wat niet heel raar is omdat het halve internet er uit lag door een storing bij Amazon web services. Dat raakt een behoorlijk groot aantal sites die op een 1 of andere manier iets doen met Amazon, zoals bijv. inloggen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik had vanochtend ook iets raars. Van alle sites waar ik normaal kom (kranten/insta etc maar ook Fok!) was ik uitgelogd op de laptop. Best irritant.
Ah, maar op de Ipad en Iphone was niets aan de hand. Het was alleen de laptop en echt alle sites.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat niet heel raar is omdat het halve internet er uit lag door een storing bij Amazon web services. Dat raakt een behoorlijk groot aantal sites die op een 1 of andere manier iets doen met Amazon, zoals bijv. inloggen.
Yep, Duoling, Perplexety, Telegram, etc etc In UK ook een stel bankenquote:Op maandag 20 oktober 2025 15:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat niet heel raar is omdat het halve internet er uit lag door een storing bij Amazon web services. Dat raakt een behoorlijk groot aantal sites die op een 1 of andere manier iets doen met Amazon, zoals bijv. inloggen.
Ik ben vooral benieuwd naar de antwoordenquote:Op maandag 20 oktober 2025 16:12 schreef fietsie het volgende:
Dit soort storingen vind ik altijd heel fijn, hoop ook dat veel van mn zorgcollea's er goed last van hebben gehad.
Want bij iedere app- of andere software aanvraag vraag ik ze om mij in woorden uit te leggen wat zij gaan doen als de app of cloudsoftware door een storing niet beschikbaar is.
En vaak kijkt men dan zo van "dat komt nooit voor". Om vervolgens te denken dat ik een oplossing voor ze ga leveren.
Nou nee, als jij internetbrut in je proces wilt, maak je je proces maar zo dat het ook functioneert als je brut het niet doet?
Heel veel pogingen tot antwoorden hebben het patroon <iemand anders> <"gaat / zal / moet"> enz enzquote:Op maandag 20 oktober 2025 16:14 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd naar de antwoorden
Ik heb 1 boom voor je bewaard, voor later deze weekquote:Op maandag 20 oktober 2025 15:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mij niet bellen. Ik kan amper meer bukken
Dus het ligt mogelijk niet aan mij…😇quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De "slachtoffers van militaire dreiging met grote stroomstoring in heel Utrecht" oefening deed het ook goed.quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:27 schreef Molo het volgende:
Vaak volgt een 'wij worden ontzorgd door...'
Om vervolgens naar de naam van de leverancier te bidden![]()
Digitale weerbaarheid![]()
![]()
Ik zie alweer wat processen terug naar papier gaan trouwens, en dat snap ik heel goed
Succes überhaupt om daar te komen als je elektrische auto of de trein niet rijdenquote:Op maandag 20 oktober 2025 16:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
De "slachtoffers van militaire dreiging met grote stroomstoring in heel Utrecht" oefening deed het ook goed.
(Als in: militiar ziekenhuis Utrecht lost dus niet iedereens shit op)
Ineens snappen mensen dat internet, stroom en rijdende treinen extreem kwetsbare basismaterialen zijn
Nee. Mogelijk. Ik weet niet waar Kruidvat hun applicaties draaien. Maar het zou zomaar kunnen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dus het ligt mogelijk niet aan mij…😇
Elektrische auto rijdt heus wel bij een stroomstoring. Laden daarentegenquote:Op maandag 20 oktober 2025 16:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Succes überhaupt om daar te komen als je elektrische auto of de trein niet rijden
Ja bedoelde meer dat op afstand iemand je bakkie afschakelt, of andere routes laat rijdenquote:Op maandag 20 oktober 2025 16:39 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Elektrische auto rijdt heus wel bij een stroomstoring. Laden daarentegen.
AWSquote:Op maandag 20 oktober 2025 16:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nee. Mogelijk. Ik weet niet waar Kruidvat hun applicaties draaien. Maar het zou zomaar kunnen.
Nooit geweten (maar vind ik over het algemeen ook niet heel interessant waar iets draait).quote:
Het is ook doorgaans niet zo in interessant, ik wist deze puur toevalligquote:Op maandag 20 oktober 2025 16:55 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nooit geweten (maar vind ik over het algemeen ook niet heel interessant waar iets draait).
Dan zal daar vast wel een oorzaak zitten.
Komop zeg! Ik ben heel rustig gebleven en geduldig en heb mevrouw netjes bedankt na 20 minuten. Zónder sarcasme, zónder ironie en zónder irritatie tijdens het gesprek met vele stiltes.quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is ook doorgaans niet zo in interessant, ik wist deze puur toevallig![]()
En yep. De kwalificatie van en bejegening naar de callcenter mevrouw verandert er niet door maar dat is wat anders
Zijn dat niet praktisch alle sites?quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Tot begint toch met een T? Geen twijfel over mogelijk. Dat kun je van namen niet zeggen, die zijn wat flexibeler these days.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
Komop zeg! Ik ben heel rustig gebleven en geduldig en heb mevrouw netjes bedankt na 20 minuten. Zónder sarcasme, zónder ironie en zónder irritatie tijdens het gesprek met vele stiltes.
Het was een heel feitelijke post hierboven zónder kwalificatie.
Edit: teruggelezen: inderdaad voor een klantenservice medewerker was het geen slimme dame. My bad.
Spellen met “tot” voor de letter “t”. 🙃
Ja tuurlijk joh…je hebt helemaal gelijk. Mevrouw ook.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Tot begint toch met een T? Geen twijfel over mogelijk. Dat kun je van namen niet zeggen, die zijn wat flexibeler these days.
Vind je dit nou serieus niet duidelijk of ben je gewoon ontstemd dat taal verandert?quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:55 schreef AnneX het volgende:
W at
A an
C ool blue
H elp
T ot
W aarom
O ns
O ver
R Aden
D oor
Dat spelt duidelijk. Toch!?
Ik signal wel veel maar had nergens last van. Denk dat ze Club gewoon wilden treiterenquote:Op maandag 20 oktober 2025 18:02 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zou ook echt niet van alle letters "officiële" spel-naam weten hoor. Ik heb dat ook nooit geleerd ofzo. Ik gebruik meestal wel namen als ik iets spel, maar heus ook regelmatig de verkeerde. Het gaat er vooral om dat de goede letter overkomt, toch? .
Ik heb eigenlijk niks gemerkt van die hele storing. Maar heb ook maar heel weinig mensen op signal nog, en niet echt sites bezocht die AWS gebruiken blijkbaar.
Als iemand anders werkt dan jij, wil dat niet meteen zeggen dat diegene dom isquote:Op maandag 20 oktober 2025 18:25 schreef AnneX het volgende:
Tja, nu denk ik dat medewerkers op de klantenservice worden ingewerkt.
Bijv.: https://onzetaal.nl/taalloket/telefoonalfabet
Of het NAVO alfabet https://nl.wikipedia.org/wiki/NAVO-spellingsalfabet
Spellen jullie de postcode als dat wordt gevraagd?
Weet je…met mijn simpele achternaam van 4 letters moet ik áltijd mijn leven lang al spellen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vind je dit nou serieus niet duidelijk of ben je gewoon ontstemd dat taal verandert?
Ik voorspel hoe dit verder gaat: er zijn mensen die het je eens zijn, Anne vindt dat de usuals suspects en sigme komt zeggen dat de waard is zoals ie z'n gasten vertrouwt.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Als iemand anders werkt dan jij, wil dat niet meteen zeggen dat diegene dom is
Die basishouding zóu je ook kunnen overwegen eens tegen het licht te houden
Het is koud buitenquote:Op maandag 20 oktober 2025 18:35 schreef Molo het volgende:
[..]
quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:38 schreef Blues het volgende:
Verder geen storing gemerkt.Gecondoleerd, jarenlang patiënten mee gezien. Heel moeilijke diagnose gezien beloop en nul remmingsmolijkheden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ken veel mensen die het daarom niet lieten onderzoeken, snap ik heel goed. Deze kanten van het leven en lijden hebben me veel geleerd over de maakbaarheid van het leven en hoe er zo optimaal mogelijk mee om te gaan, zeker ook met en voor de familie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Nee je bedoelde het vast totaal neutraalquote:Op maandag 20 oktober 2025 18:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het is koud buiten![]()
En ik zei niks over “dom” . De post luidde “ niet slim”.
Nog andere suggesties?
Verder geen storing gemerkt.Klinkt verdrietig en intensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik voorspel hoe dit verder gaat: er zijn mensen die het je eens zijn, Anne vindt dat de usuals suspects en sigme komt zeggen dat de waard is zoals ie z'n gasten vertrouwt.
Verder geen storing gemerkt.Wat zwaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Verder geen storing gemerkt.Dat is inderdaad niet niksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Sterkte
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Nee, vooralsnog niet maar misschien zou het beter zijn als ik me er, gezien mijn functie, wat meer in zou verdiepenquote:Op maandag 20 oktober 2025 18:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Vroeg me trouwens nog werkgerelateerd af of jij bezig bent met (lees: last hebt van) spreiding en concentratie vanuit de IZA/AZWA afspraken
Want ik vind jouw doelgroep zo'n mooi voorbeeld van zorg waar alles bij elkaar komt op menselijk vlak en je het daardoor nou juist ook zo heerlijk totaal niet in de bureaucratische hokjes kunt indelen.
Nou, dat dus jaquote:Op maandag 20 oktober 2025 18:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee, vooralsnog niet maar misschien zou het beter zijn als ik me er, gezien mijn functie, wat meer in zou verdiepen![]()
wij zijn als beroepsgroep nogal dienstbaar en flexibel maar het wordt me wel duidelijk dat we ons best wat steviger mogen positioneren en niet met alle winden mee moeten waaien. Als ik nou eens wat meer tijd had voor mijn managementtaken, dan zou er ook wat meer gebeuren
Kun je mooi bij een farmaceut of privekliniek gaan werken, als jouw werk niet meer bestaatquote:
Absoluut!quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:01 schreef Clubsoda het volgende:
Maar je hebt wel gelijk hoor. Ik vind strategie en zo ook ontzettend leuk maar ik heb er zo verdraaid weinig tijd voor.
Ooooh in de ochtend.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:36 schreef Clubsoda het volgende:
Ongetwijfeldvast omdat ik het telefoonalfabet stom vind.
https://signalapp.nl/sign(...)ere-online-services/
Dit is toch geen antwoord op wat Vanyel vraagt?quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Weet je…met mijn simpele achternaam van 4 letters moet ik áltijd mijn leven lang al spellen.
Optie is ook: (als er toch wordt gesneerd) dat ik het onduidelijk uitspreek.
Nog meer opties?
En daarmee het halve internet onbruikbaar maken is een mooie bonus natuurlijkquote:Op maandag 20 oktober 2025 18:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik signal wel veel maar had nergens last van. Denk dat ze Club gewoon wilden treiteren
Genoeg die dat bij onze sportschool ook weten te doen. En een half uur op dezelfde plek blijven hangenquote:Op maandag 20 oktober 2025 19:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ooooh in de ochtend.
Toen stond ik afgebeuld te worden in de sportschool, dus geen tijd om te appen.
Een volledige avond maaltijd aan insecten?quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:03 schreef fietsie het volgende:
Lang haar in combinatie met coniferen rooien levert wel interessante borstelbeurt op....
Ik vind het ook heel leuk, maar kan er helaas niks mee nu. Zoeken jullie nog iemand die er mee aan de slag kan?quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:01 schreef Clubsoda het volgende:
Maar je hebt wel gelijk hoor. Ik vind strategie en zo ook ontzettend leuk maar ik heb er zo verdraaid weinig tijd voor.
Neeneeneeneequote:Op maandag 20 oktober 2025 19:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Kun je mooi bij een farmaceut of privekliniek gaan werken, als jouw werk niet meer bestaat![]()
[..]
Absoluut!
En nuttig ook, er zitten te weinig strategen die de inhoud kennen op de posities die ertoe doen. Mooie volgende stap dus voor je, mèt tijd ervoor![]()
En ergens iets wat verdacht veel op een eekhoorn leekquote:Op maandag 20 oktober 2025 19:29 schreef z80 het volgende:
[..]
Een volledige avond maaltijd aan insecten?
Alles om haar het leven zuur te maken blijkbaar.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:27 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
En daarmee het halve internet onbruikbaar maken is een mooie bonus natuurlijk
Ik dacht twee posts geleden dat je iets aardigs zei maar dat moment is ook weer voorbijquote:Op maandag 20 oktober 2025 19:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Alles om haar het leven zuur te maken blijkbaar.
Ik weet ook niet waar ze het aan verdiend heeft, moet best heftig zijn denk je niet?
Ik ben bang van nietquote:Op maandag 20 oktober 2025 19:37 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik vind het ook heel leuk, maar kan er helaas niks mee nu. Zoeken jullie nog iemand die er mee aan de slag kan?![]()
Kan het niet allebei waar zijn?quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik dacht twee posts geleden dat je iets aardigs zei maar dat moment is ook weer voorbij
Pak van mijn hartquote:
Vanaf dag 1 dat wij (zus en ik) het hoorden op zo'n nichtendag, 3 jaar geleden of nog wat langer, ben ik er wel op en af mee bezig in mijn hoofd. Wij willen het niet weten, er is toch niks aan te doen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:23 schreef vlindertje89 het volgende:
En aparte post voor @:Blues, wat ontzettend zwaar, verdrietig en heftig![]()
.
Ik ben meestal van het alles willen testen en weten, maar ik kan me wat @:Molo zegt ook goed voorstellen, dat in dit soort situaties (iets wat niet te voorkomen, remmen, behandelen oid is) het misschien wel meer kwaliteit van leven oplevert om het niét te weten. Als je het laat testen en je hebt het niet dan is het natuurlijk heel fijn en een opluchting, maar het weten als je er helemaal niks mee/tegen kunt doen, lijkt me misschien nog wel zwaarder dan het niet weten, waarbij de optie dat je het niét hebt in je hoofd nog bestaat.
Mycroft gaat momenteel maar 10 jaar terug in de tijd, dus onderstaande cijfers gaan over afgelopen decennium.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik voorspel hoe dit verder gaat: er zijn mensen die het je eens zijn, Anne vindt dat de usuals suspects en sigme komt zeggen dat de waard is zoals ie z'n gasten vertrouwt.
quote:
Ahh, dat is wel heel naar jaquote:Op maandag 20 oktober 2025 20:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Vanaf dag 1 dat wij (zus en ik) het hoorden op zo'n nichtendag, 3 jaar geleden of nog wat langer, ben ik er wel op en af mee bezig in mijn hoofd. Wij willen het niet weten, er is toch niks aan te doen.
Voor nicht A. was dat al meteen geen optie, zij had de eerste verschijnselen maanden voor nicht L steeds maar viel op de tennisbaan en elders en steeds wat brak. Wat raar he? Zeiden we nog
Die ene keer in CUL was in een zeer vergelijkbare context namelijk een waar AnneX door iemand werd aangesproken op neerbuigend doen over een ander waarop zij vond dat er naar haar gesneerd werd.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Mycroft gaat momenteel maar 10 jaar terug in de tijd, dus onderstaande cijfers gaan over afgelopen decennium.
In de afgelopen tien jaar heb ik 165 posts geplaatst met daarin het woord 'waard' (of 'waarde', dat pakt mycroft ook mee). Niet altijd heb ik dan het woord gebezigd, het kan ook in een quote staan in mijn post.
Daarin gebruik ik tweemaal de uitdrukking 'zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten', wat ik eigenlijk wel teleurstellend weinig vind voor zo'n prachtige uitdrukking. Eénmaal in CUL, de andere vermelding is in WGR.
En eenmaal heb ik de helft van de uitdrukking gebruikt als titel van een CULSC.
Daar is in de IT een Engelse uitdrukking voorquote:Op maandag 20 oktober 2025 20:56 schreef sigme het volgende:
Want wat ik vond was dat AnneX hier meende dat er naar haar gesneerd was door @:molo terwijl ik dat niet las in de post van Molo.
Maar toen las ik het nog eens en toen dacht ik dat het misschien toch wel een best fraaie onderkoelde sneer was.
Nou, en verder vond ik het sop de kool niet waard (weer een waard, dat is dan 166) (geen 167, want er wordt per post en niet per waardwoord geteld).
Niettemin blijft het voor mij wel staan dat je (men, wij, ik) vaak leest wat je *denkt* te lezen, wat niet per se is wat er staat en al helemaal niet altijd wat er bedoeld werd. Volgens mij is daar best een treffend gezegde voor maar daar kom ik nog wel eens op.
AnneX is hoogbejaard toch? Die veranderen meestal niet meer.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind dan deze mooier:quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:05 schreef z80 het volgende:
[..]
Daar is in de IT een Engelse uitdrukking voor
Assumption is the mother of all fuckups.
Ja, en een keer daarvoor was er een vergelijkbare reactie van sigme n.a.v. een opmerking van mij over een opmerking van Anne. Wat prima mag natuurlijk, het is alleen een beetje een riedeltje aan het worden.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Die ene keer in CUL was in een zeer vergelijkbare context namelijk een waar AnneX door iemand werd aangesproken op neerbuigend doen over een ander waarop zij vond dat er naar haar gesneerd werd.
Extrapolerend vanuit die situatie is de door Clubsoda uitgesproken verwachting imo niet uitgesproken onverwacht.
Wat zonde, dat je spijt van hebt. Dat hele klimaat bij de verschillende uni's kan best lastig zijn, kan ik me voorstellen. Een cursus leiderschap is wel tof, ik had me er voor eentje ingeschreven maar die ging niet door want ik was de enigequote:Op maandag 20 oktober 2025 20:33 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]![]()
Ik heb indertijd toch niet gesolliciteerd op een vergelijkbare functie als huidige bij andere uni (en net wat ander onderwerp maar wel passend), en heb daar met hoe alles de afgelopen maanden is gegaan inmiddels toch wel enige spijt van. Ik had hoop dat de bezuinigingen hier misschien wel iets in positieve zin gingen veranderen, en dacht dat het vast overal wel zo zou zijn. Maar vanuit inside info weet ik dat het bij de specifieke afdeling van die vacature wel vrij goed voor elkaar is, ook qua kansen die mensen krijgen om door te groeien etc. En vooralsnog zijn er bij huidige nog niet echt positieve veranderingen. Nouja. Ik doe nu wel een leuke cursus over leiderschap, dat helpt enigszins.
[..]
Ahh, dat is wel heel naar ja
Oh, misschien moet je die vorige keer dan even herlezen; sigme in CUL / [CUL SC] Meerijden is vermoeiender dan zelf rijdenquote:Op maandag 20 oktober 2025 22:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, en een keer daarvoor was er een vergelijkbare reactie van sigme n.a.v. een opmerking van mij over een opmerking van Anne. Wat prima mag natuurlijk, het is alleen een beetje een riedeltje aan het worden. Het zal ongetwijfeld zo zijn dat ik lees wat ik verwacht te lezen; sinds ik opgezocht en be-![]()
moest worden om advies over een keukenrol zonder 'sorry, beetje kort door de bocht, hoe kan ik jou dat kwalijk nemen" o.i.d., heb ik vast een gekleurde bril
Ik nam hem niet persoonlijk hoor. Mijn opmerking lokte andere opmerkingen uit, die vervolgens de jouwe uitlokte. De keer ervoor net zo. Dat was deze:quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, misschien moet je die vorige keer dan even herlezen; sigme in CUL / [CUL SC] Meerijden is vermoeiender dan zelf rijden
Die was (zorgvuldig) aan niemand in het bijzonder gericht.
Op zich wel een mooie illustratie.
quote:Op donderdag 17 april 2025 22:15 schreef sigme het volgende:
Ik ben niet zo dol op mensen in het echt, maar voor het beter lezen van iemands getyp vind ik het wel veel meerwaarde hebben iemand ooit in het echt gezien te hebben. Zo is @:annex in mijn ogen een uiterst aimabele beschaafde dame, die haar stinkende best zal doen niemand voor het hoofd te stoten. Met dat uitgangspunt lezen haar posts heel anders.
Ja, die ging wat mij betreft dus wel specifiek over een persoon. En over het algemene verschijnsel dat je beeld van wat je leest beinvloed wordt door persoonlijk echtleven contact.quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik nam hem niet persoonlijk hoor. Mijn opmerking lokte andere opmerkingen uit, die vervolgens de jouwe uitlokte. De keer ervoor net zo. Dat was deze:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |