Snap ik.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:50 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Vind ik juist een hele goede beslissing, met die hoge temperaturen elke keer. Leiden was de enige marathon waar ik meerdere kilometers ijlend van de hitte heb gelopen en dat was al in de eerste helft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou ik een reden vinden om Leiden toch te lopen ook al is het in mei (en dus normaal gezien te warm).quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:32 schreef Evangelion het volgende:
Leiden Marathon weer vervroegd. 10:00 -> 9:00 -> 8:30 in 2 jaar.
Niet leuk.
Ik stond vorig jaar een half uur op de Breestraat in de brandende zon zonder schaduw in het startvak (van 11:00 tot 11:30) en was al een gebraad kippetje toen ik nog een halve marathon moest rennen. Echt niet gezondquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:50 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Vind ik juist een hele goede beslissing, met die hoge temperaturen elke keer. Leiden was de enige marathon waar ik meerdere kilometers ijlend van de hitte heb gelopen en dat was al in de eerste helft.
she just like me frquote:Met verwondering in zijn stem spreekt Nageeye over Hassan, die hij wekenlang aan het werk zag in haar trainingsgebied op hoogte in Flagstaff, Arizona.
"Zij wordt wakker en dan wacht ze gewoon. 'Ik voel me niet goed, we gaan thee drinken', zegt ze dan. Ze kan tot twee uur wachten, tot negen uur wachten. De hele dag kan ze lui doen, alsof ze er geen zin in heeft. En dan gaat ze naar buiten en merk je er niets meer van. Ik kan dat echt niet."
Inderdaad, die ellenlange stukken betonnen paden zonder bomen...quote:Op zaterdag 1 november 2025 17:52 schreef Kwalberto het volgende:
Zoals wel meerdere is mij herinnering kotsend langs de kant staan vanwege de hitteWas ook totaal geen schaduw op het parcours wat me wat huiverig maakt om hem nog een keer te doen.
Veel te vroeg! We lopen internationaal echt uit te pas met die aversie tegen warmte. Lopen met kou en wind is net zo goed zwaar. Veel mensen reizen met het openbaar vervoer naar de wedstrijd. De marathon van Berlijn, daar werd het in september 27 graden. Ik gok dat ze daar niet zo moeilijk over hebben gedaan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:32 schreef Evangelion het volgende:
Leiden Marathon weer vervroegd. 10:00 -> 9:00 -> 8:30 in 2 jaar.
Niet leuk.
Hoi kan je iets specifieker zijn? Zoveel vroeger is het niet vergeleken met de majors of andere grote marathons.quote:Op zondag 2 november 2025 14:48 schreef core2duo het volgende:
[..]
Veel te vroeg! We lopen internationaal echt uit te pas met die aversie tegen warmte. Lopen met kou en wind is net zo goed zwaar. Veel mensen reizen met het openbaar vervoer naar de wedstrijd. De marathon van Berlijn, daar werd het in september 27 graden. Ik gok dat ze daar niet zo moeilijk over hebben gedaan.
Helaas heb ik een griepje meengenomen uit Etten Leur. Al een week niet gelopen nuquote:Op zondag 2 november 2025 17:34 schreef En1gma het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds de marathon 3 weken geleden weer een wedstrijdje gelopen, 10 EM bij de Krollenloop in Veghel.
Blijkbaar nog steeds niet 100% hersteld, m'n hartslag was veel te hoog en heb ook niet het tempo gehaald wat ik voor ogen had. De verdeling van de drankposten was ook voor verbetering vatbaar en de afstand was 200 meter te lang.
Ik had gehoopt 2-3 minuten sneller te zijn, maar alsnog een nieuw PR met 1:15.
Het heerst echt weer, hier ook net weer hersteld.quote:Op maandag 3 november 2025 09:20 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Helaas heb ik een griepje meengenomen uit Etten Leur. Al een week niet gelopen nu![]()
Jamaar Rotterdam is de MoOiStTuH!!!quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:04 schreef SEMTEX het volgende:
Verbaast me eigenlijk dat al die afhakers/uitloters voor Rotterdam niet voor Leiden gaan.
Tunnelvisie, ik vond het iig niet het allermooiste parcours. Er zaten best wat saaie fietspaden in en wat heen en weer stukken.quote:Op maandag 3 november 2025 11:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Jamaar Rotterdam is de MoOiStTuH!!!
Jazeker kan ik dat. Mijn beeld is dat warmte moet en zal worden verbannen uit de loopsport.quote:Op maandag 3 november 2025 09:20 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Hoi kan je iets specifieker zijn? Zoveel vroeger is het niet vergeleken met de majors of andere grote marathons.
Tevens waren de berichten over het slachtveld uit Berlijn tocht wel anders dan jij hier schetst, vanwaar je aanname dat er niet moeilijk over gedaan is?
[..]
Helaas heb ik een griepje meengenomen uit Etten Leur. Al een week niet gelopen nu![]()
?? Je zegt dat het veel te vroeg is en dat we daarmee uit de pas lopen tegenover internationale marathons ( die allemaal rond die tijd beginnen)quote:Op maandag 3 november 2025 19:23 schreef core2duo het volgende:
[..]
Jazeker kan ik dat. Mijn beeld is dat warmte moet en zal worden verbannen uit de loopsport.
- Damloop 2023: tijdregistratie uitgeschakeld (het werd uiteindelijk 18 graden)
- Damloop 2019 en 2024: sommige mensen mochten niet meer starten terwijl ze al op locatie waren
- NN CPC Loop: halve marathon in de ochtend (terwijl die loop in maart is)
- Eneco halve marathon Hoek van Holland in juni 2025: ingekort na 10 km (het was 23 graden en zeewind zat toch echt in de verwachting).
Het lijkt wel of men geen enkele onzekerheid meer accepteert. Zo warm is het gemiddeld niet op 10 mei in Leiden (Weatherspark).
Ik las op de website van de marathon dat er wel tips zijn gegeven om de warmte in Berlijn het hoofd te bieden. Maar het zou me verbazen als er structurele maatregelen worden genomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |