abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219021122
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 14:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Omdat meer vrouwen, terecht!, niet meer zo happig zijn op het slikken van de pil. Het is allemaal lekker gemakkelijk, die pil, maar het levert heel veel vrouwen ook heel veel narigheid op. Maak condooms maar gratis en deel die maar uit en geef mannen vooral mee, zowel als ouders, als school, als andere mannen, dat ze ALTIJD een condoom moeten gebruiken als ze geen kind willen verwekken.
Ze waren toch bezig met een mannenpil jaren terug? Is dat nog steeds iets wat als mogelijkheid wordt gezien?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219021125
quote:
5s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 14:38 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik denk daarbij ook dat men zichelf nogal in de voet schiet door enerzijds wil dat abortus niet als een alternatief voor anticonceptie wordt aangewend (dat lijkt mij zelf ook geen hele gezonde praktijk om legio redenen), maar zich anderzijds beklaagd dat er op school over 'lentekriebels' wordt gesproken omdat daar melding van homoseksualiteit en transgenders gemaakt wordt. Ik weet het eigenlijk niet, maar zit de pil nog in het basispakket?
Tot 21 jaar, daarna niet meer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219021130
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 14:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ze waren toch bezig met een mannenpil jaren terug? Is dat nog steeds iets wat als mogelijkheid wordt gezien?
Nee. Daar komen telkens teveel bijwerkingen uit. Zoals die bij de vrouwenpil ook zijn, maar daar is het inmiddels genormaliseerd. Genoeg vrouwen die daar ook volledig in mee gaan nog, helaas.
pi_219021135
quote:

[..]
Omdat meer vrouwen, terecht!, niet meer zo happig zijn op het slikken van de pil. Het is allemaal lekker gemakkelijk, die pil, maar het levert heel veel vrouwen ook heel veel narigheid op. Maak condooms maar gratis en deel die maar uit en geef mannen vooral mee, zowel als ouders, als school, als andere mannen, dat ze ALTIJD een condoom moeten gebruiken als ze geen kind willen verwekken.
Eens dat de pil niet alles is (mijn vrouw is aan de nuvaring, maar we hebben serieus besproken om mij gewoon 'door te knippen' toen ze echt last had van de pil), maar een zwangerschap gevolgd door abortus is ook een gigantische klap voor het lichaam. Wat denk je dat je dan aan hormoonspiegels hebt? Dus dat is geen verbetering.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219021142
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 14:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens dat de pil niet alles is (mijn vrouw is aan de nuvaring, maar we hebben serieus besproken om mij gewoon 'door te knippen' toen ze echt last had van de pil), maar een zwangerschap gevolgd door abortus is ook een gigantische klap voor het lichaam. Wat denk je dat je dan aan hormoonspiegels hebt? Dus dat is geen verbetering.
Dat is wel eenmalig, korte tijd. Vrouwen slikken de pil soms tientallen jaren. Beginnen als tienermeisje en slikken dat, behoudens de periode dat ze zwanger willen worden/zijn, tot ze in de overgang komen. Want dat doorknippen is ook al zo'n enorm taboe.
pi_219021143
Het probleem met anticonceptie is dat de meeste anticonceptiemiddelen uiteindelijk toch ten koste gaan van het plezier of op andere manier problemen kunnen veroorzaken.

De pil werkt bij veel vrouwen libidoverlagend. Verder verhoogt de pil het risico op kanker.
Het inbrengen van een spiraaltje schijnt voor vrouwen behoorlijk pijnlijk te zijn en als het er eenmaal zit kan een spiraaltje bloedingen veroorzaken.
Condooms zijn gewoon krengen. Het is een gedoe om een condoom om te doen en het gaat sterk ten koste van het genot.

Ik ben er dan ook een groot voorstander van dat Vasalgel beschikbaar komt. Dat is een gel die bij de man in de zaadleider gespoten wordt en de zaadcellen blokkeert. Het voordeel boven een vasectomie is dat het niet permanent hoeft te zijn, en dat er ook geen risico is dat de man als gevolg daarvan een blijvende zeurende pijn in de ballen krijgt.

Vasalgel is al geruime tijd in ontwikkeling, en het wordt een keer tijd dat het beschikbaar komt.
pi_219021145
quote:

[..]
Hier is best wat voor te zeggen. Iedereen zal het er over eens zijn dat condooms niet helemaal fantastisch zijn en op z’n zachtst gezegd de ervaring negatief beïnvloeden. Daarnaast zijn ze niet goedkoop. Maar het is beter dan elke keer naar een abortuskliniek lopen voor een ongewenste zwangerschap die met andere, minder invasieve anticonceptie relatief eenvoudig te voorkomen was geweest.
pi_219021147
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 14:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Probleem is dus dat uit het laatste onderzoek bleek dat dat aantal wel groot was en precies daar wil Stoffer de discussie over, die nieuwe campagne gaat niet over het verbod op abortussen. Hij wil een discussie over de gigantische groei aan abortussen die linea recta verband houdt met het feit dat steeds meer vrouwen geen anticonceptie meer nemen.

En dan kun je het daar prima mee oneens zijn, maar een discussie over zo'n onderwerp beginnen bij zo'n groei moet gewoon kunnen.
Ik las dat Stoffer afgezegd had voor een SGP bijeenkomst in Noord Nederland omdat hij de kans kreeg te discussieren zich af te laten zeiken bij Jinek over het onderwerp abortus. En dat vond ik aanvankelijk een non-onderwerp in 2025.
Maar met genoemde aanleiding ben ik het wel eens, abortus als gemakkelijk en lichtzinnig voorbehoedsmiddel achteraf gaat mij te ver.
-
pi_219021155
Mijn derde kind is trouwens een gevolg van de condoom, dat zou ik niemand echt aanraden als je echt geen kinderen wil...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 15 oktober 2025 @ 14:51:07 #35
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219021173
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 13:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Met een digitale incapabele overheid is dit natuurlijk gedoemd te mislukken
Huawei kan dit gemakkelijk faciliteren. :Y
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219021175
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 14:25 schreef Pinnenmutske het volgende:
Mijn grote wens is met een potloodje stemmen.

Hier is dat per computer.
Ik geef je hier groot gelijk in. Alleen stemmen met potlood en papieren stembiljet garandeert het stemgeheim en maakt het controleerbaar dat het tellen van de stemmen eerlijk verloopt.
pi_219021183
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 14:47 schreef Hanca het volgende:
Mijn derde kind is trouwens een gevolg van de condoom, dat zou ik niemand echt aanraden als je echt geen kinderen wil...
Wij hebben 14 jaar een condoom gebruikt na de geboorte van onze dochter. Het was heel simpel: condoom, knipje bij mijn man of geen seks.
Ik ben doorgaans helemaal niet van dergelijke harde keuzes, maar in dit geval heb ik voet bij stuk gehouden voor mijn eigen mentale en fysieke gezondheid. We hebben geen enkele keer problemen gehad met het condoom en hebben dus ook geen extra kind, morning afterpil of abortus nodig gehad.

Door de pil heen kun je ook zwanger worden. Geen enkele voorbehoedsmiddel is 100% veilig, behalve helemaal geen seks hebben.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 14:54:16 #38
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219021185
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 14:51 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik geef je hier groot gelijk in. Alleen stemmen met potlood en papieren stembiljet garandeert het stemgeheim en maakt het controleerbaar dat het tellen van de stemmen eerlijk verloopt.
Ik heb één keertje wel gestemd in een hokje met knopjes. Jaren geleden, in Spijkenisse dacht ik. Niet alle gemeentes hadden dit meen ik me te herinneren.
pi_219021186
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 14:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hier is best wat voor te zeggen. Iedereen zal het er over eens zijn dat condooms niet helemaal fantastisch zijn en op z’n zachtst gezegd de ervaring negatief beïnvloeden. Daarnaast zijn ze niet goedkoop. Maar het is beter dan elke keer naar een abortuskliniek lopen voor een ongewenste zwangerschap die met andere, minder invasieve anticonceptie relatief eenvoudig te voorkomen was geweest.
Maar dan zul je eerst al die mannen moeten overtuigen dat het een prima voorbehoedsmiddel is. Maar dat het och zoveel afbreuk doet aan hun genot is voldoende reden om het niet te willen.
pi_219021188
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 14:47 schreef Hanca het volgende:
Als er een scheurtje in zat of het knapt, kan het een keer zo zijn. De mannenpil schijnt wel iets te zijn ook.

Aan Chris Stoffer denken helpt ook als anticonceptie. Kun je dagen non-stop door.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 14:55:30 #41
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219021190
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 14:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij hebben 14 jaar een condoom gebruikt na de geboorte van onze dochter. Het was heel simpel: condoom, knipje bij mijn man of geen seks.
Ik ben doorgaans helemaal niet van dergelijke harde keuzes, maar in dit geval heb ik voet bij stuk gehouden voor mijn eigen mentale en fysieke gezondheid. We hebben geen enkele keer problemen gehad met het condoom en hebben dus ook geen extra kind, morning afterpil of abortus nodig gehad.

Door de pil heen kun je ook zwanger worden. Geen enkele voorbehoedsmiddel is 100% veilig, behalve helemaal geen seks hebben.
Ik had je gelijk gedumpt. :D
pi_219021196
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 14:55 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik had je gelijk gedumpt. :D
Want jij vindt het wel prima dat je vrouw zichzelf helemaal de vernieling in slikt met een pilletje waardoor jij gemakkelijker kunt neuken?
Ik had jou dan dus gedumpt.
pi_219021214
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 14:45 schreef miss_sly het volgende:
Vrouwen slikken de pil soms tientallen jaren. Beginnen als tienermeisje en slikken dat, behoudens de periode dat ze zwanger willen worden/zijn, tot ze in de overgang komen.
Overigens slikken niet alle vrouwen de pil primair als anticonceptiemiddel. Er zijn ook veel vrouwen die de pil slikken tegen menstruatieklachten.
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 14:45 schreef miss_sly het volgende:
Want dat doorknippen is ook al zo'n enorm taboe.
Voor sommige mannen is dat doorknippen inderdaad taboe. Een man zonder zaad is geen echte man, zeggen ze dan. Maar behalve dat geeft dat doorknippen wel het risico dat de man een blijvende zeurende pijn in de ballen krijgt.
pi_219021216
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 14:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Want jij vindt het wel prima dat je vrouw zichzelf helemaal de vernieling in slikt met een pilletje
Dat is slechts jouw mening.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 15:00:21 #45
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219021217
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 14:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Want jij vindt het wel prima dat je vrouw zichzelf helemaal de vernieling in slikt met een pilletje waardoor jij gemakkelijker kunt neuken?
Ik had jou dan dus gedumpt.
Je kunt een spiraal nemen bijv als je geen pil wil..
pi_219021221
Maar goed, deze discussie moet dus gewoon kunnen en dat is het doel van de SGP met deze campagne. Het aantal onnodige abortussen omlaag brengen. En dat door het aantal onnodige zwangerschappen omlaag te brengen. Daar moet je, ook op nationale tv, gewoon over kunnen praten. Sterker: daar moet gewoon over gepraat worden.
pi_219021229
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 15:01 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, deze discussie moet dus gewoon kunnen en dat is het doel van de SGP met deze campagne. Het aantal onnodige abortussen omlaag brengen. En dat door het aantal onnodige zwangerschappen omlaag te brengen. Daar moet je, ook op nationale tv, gewoon over kunnen praten. Sterker: daar moet gewoon over gepraat worden.
Zeker. Al was het maar om nou eindelijk eens te laten doordringen dat het voorkomen van een zwangeerschap niet louter de verantwoordelijkheid van een vrouw is.
Zie hierboven: als de vrouw er wel klaar mee is en eisen stelt aan haar partner, dan zijn er mannen die de vrouw in kwestie al dumpen. Want o jee, stel je voor dat je er als man ook iets voor moet doen.
pi_219021237
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 15:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Overigens slikken niet alle vrouwen de pil primair als anticonceptiemiddel. Er zijn ook veel vrouwen die de pil slikken tegen menstruatieklachten.
[..]
Voor sommige mannen is dat doorknippen inderdaad taboe. Een man zonder zaad is geen echte man, zeggen ze dan. Maar behalve dat geeft dat doorknippen wel het risico dat de man een blijvende zeurende pijn in de ballen krijgt.
Voor veel menstruatieklachten zijn andere oplossingen dan de pil. Sterker nog, als de menstruatieklachten zo heftig zijn, moet er verder worden gekeken, want dat is niet de bedoeling.

Misschien moet SGP toch wat meer voorstander worden van Lentekriebels en allerlei andere voorlichting zodat mannen en vrouwen beter op de hoogte zijn van hoe de lichamen werken.
pi_219021239
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 15:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Je kunt een spiraal nemen bijv als je geen pil wil..
Ja, en jij kunt er een knoop in leggen of een condoom om doen als je geen kind wil verwekken.
pi_219021246
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 15:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zeker. Al was het maar om nou eindelijk eens te laten doordringen dat het voorkomen van een zwangeerschap niet louter de verantwoordelijkheid van een vrouw is.
Zie hierboven: als de vrouw er wel klaar mee is en eisen stelt aan haar partner, dan zijn er mannen die de vrouw in kwestie al dumpen. Want o jee, stel je voor dat je er als man ook iets voor moet doen.
Wat mij betreft 'eis' je zoiets ook niet, maar bespreek je het. Zoiets gaat in overleg. En goede info kan de vrouw helpen bij die discussie. Maar goede info is ook nodig over het risico van al die abortussen (want dat blijft gewoon een medische ingreep).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')