Voor Joodse Nederlanders herleven die jaren '30 ook; jammer dat daar minder aandacht voor is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hoort dit vaak vanuit 's lands grootste partij. Dezelfde partij die complete bevolkingsgroepen op basis van aankomst minder wil maken en waarvan de kamerleden geen tijd voor debatten of wetten maken hebben, maar wel tijd hebben om voor 120.000 boomers racistische ai plaatjes te genereren over blonde vrouwen die door allochtonen worden geïntimideerd.
Jaren 30 herleven en dat ga je niet stoppen door tolerant naar intoleranten te zijn.
Heb je een punt, te weinig wordt onder de aandacht gebracht dat Israel ook niet als land erkend wordt door veel landen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor Joodse Nederlanders herleven die jaren '30 ook; jammer dat daar minder aandacht voor is.
quote:Israël niet erkend door Afghanistan, Algerije, Bangladesh, Brunei, Comoren, Cuba, Djibouti, Indonesië, Irak, Iran, Jemen, Koeweit, Libanon, Libië, Maleisië, Noord-Korea, Oman, Pakistan, Qatar, Saudi-Arabië, Somalië, Syrië en Tunesië.
van een aantal snap ik dat wel....quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Heb je een punt, te weinig wordt onder de aandacht gebracht dat Israel ook niet als land erkend wordt door veel landen.
Even snel:
[..]
Ik zie Caroline nog wel afzeggenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:20 schreef Fokfluencer het volgende:
Morgen BBB met Tweebeeke. Dat gaat ook smullen worden.
Hij had ook een speelse opmerking kunnen maken idd erover of aangeven een 3e nodig te hebben.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zie Caroline nog wel afzeggen
Ben wel benieuwd wat de uitspraak van Bontenbal gaat doen dat hij liever met de VVD dan met PvdA/GL in een kabinet gaat. Lijkt me ergens wel een kleine uitglijder, zeker gezien de peilingen waarin je sowieso wel tot elkaar veroordeeld bent en altijd minimaal een 3e nodig hebt.
Wij zouden ook moeten stoppen Israel te erkennen. Een genocidale etnostaat heeft geen bestaansrecht. Er is een reden dat alle extreem-rechtse partijen hun extremisme witwassen met het Israelische model van ongewensten uitmoorden en onthemen eigen volk eerst to the max. Bizar natuurlijk dat wij dat accepteren, ik snap wel dat anti-zionistische joden zich voelen alsof ze in de jaren 30 leven.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Heb je een punt, te weinig wordt onder de aandacht gebracht dat Israel ook niet als land erkend wordt door veel landen.
Even snel:
[..]
Hij werd min of meer gedwongen te kiezen in een volkomen theorische situatie dat het CDA met zowel alleen VVD als PvdA een meerderheid zou hebben. Dat blijft niet echt hangen denk ik.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zie Caroline nog wel afzeggen
Ben wel benieuwd wat de uitspraak van Bontenbal gaat doen dat hij liever met de VVD dan met PvdA/GL in een kabinet gaat. Lijkt me ergens wel een kleine uitglijder, zeker gezien de peilingen waarin je sowieso wel tot elkaar veroordeeld bent en altijd minimaal een 3e nodig hebt.
Yup, hij zorgt er nu alleen maar voor dat PvdA/GL nog wel wat extra tactische stemmers binnen gaat hengelen om de grootste te wordenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:51 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Hij had ook een speelse opmerking kunnen maken idd erover of aangeven een 3e nodig te hebben.
Waarom? Het zijn uiteraard allemaal zelf ooit koloniale landen geweest. En wat Israel zichzelf als Israel noemt heeft daar ook mee te maken, vermoed ik.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
van een aantal snap ik dat wel....
Dan mogen we nog wat landjes afstrepen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wij zouden ook moeten stoppen Israel te erkennen. Een genocidale etnostaat heeft geen bestaansrecht. Er is een reden dat alle extreem-rechtse partijen hun extremisme witwassen met het Israelische model van ongewensten uitmoorden en onthemen eigen volk eerst to the max. Bizar natuurlijk dat wij dat accepteren, ik snap wel dat anti-zionistische joden zich voelen alsof ze in de jaren 30 leven.
Bekijk deze YouTube-video
Landen als Cuba N-Korea vanuit communistisch oogpunt altijd al tegen Israel geweest net als Sovjet Unie.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Waarom? Het zijn uiteraard allemaal zelf ooit koloniale landen geweest. En wat Israel zichzelf als Israel noemt heeft daar ook mee te maken, vermoed ik.
Zoals ik elders al zei:quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, hij zorgt er nu alleen maar voor dat PvdA/GL nog wel wat extra tactische stemmers binnen gaat hengelen om de grootste te worden
Dan is het toch logisch dat Israel zijn poot stijf houdt?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Landen als Cuba N-Korea vanuit communistisch oogpunt altijd al tegen Israel geweest net als Sovjet Unie.
Arabische landen spreekt voorzich, Libanon heeft ook veel aanvallen gehad van Israel
ja dat kloptquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan is het toch logisch dat Israel zijn poot stijf houdt?
Hij had ook gewoon kunnen zeggen dat hij helemaal niks moet. Dat deed Timmermans ook bij een bepaalde vraag.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hij werd min of meer gedwongen te kiezen in een volkomen theorische situatie dat het CDA met zowel alleen VVD als PvdA een meerderheid zou hebben. Dat blijft niet echt hangen denk ik.
Oh, zeker. Maar dan nog zie ik dit niet echt blijven hangen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Hij had ook gewoon kunnen zeggen dat hij helemaal niks moet. Dat deed Timmermans ook bij een bepaalde vraag.
Ik kijk uit naar de afgang van Kerrolain morgen en naar die van Yesilgoz. De rest redt zich wel.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:11 schreef Mikeytt het volgende:
14 oktober JA21 - Joost Eerdmans
15 oktober BBB - Caroline van der Plas
16 oktober D66 - Rob Jetten
17 oktober SP - Jimmy Dijk
20 oktober CDA - Henri Bontenbal
21 oktober GL-PvdA - Frans Timmermans
22 oktober VVD - Dilan Yeşilgöz
23 oktober NSC - Eddy van Hijum
15, 17 en 20 oktober maar eens kijken
Ik denk dat Timmermans het ook niet heel soepel gaat doen hoor gezien de vele vraagtekens in de doorberekeningquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik kijk uit naar de afgang van Kerrolain morgen en naar die van Yesilgoz. De rest redt zich wel.
Fijn dat Geert ook hier zijn neus voor ophaalt... eigenlijk gewoon wel prima om 'm helemaal dood te zwijgen tof de 29equote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:11 schreef Mikeytt het volgende:
14 oktober JA21 - Joost Eerdmans
15 oktober BBB - Caroline van der Plas
16 oktober D66 - Rob Jetten
17 oktober SP - Jimmy Dijk
20 oktober CDA - Henri Bontenbal
21 oktober GL-PvdA - Frans Timmermans
22 oktober VVD - Dilan Yeşilgöz
23 oktober NSC - Eddy van Hijum
15, 17 en 20 oktober maar eens kijken
Nieuwsuur is ook veel te hoog gegrepen. Binnen 2 minuten is die weggelopen omdat ie zich aangevallen voelt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Fijn dat Geert ook hier zijn neus voor ophaalt... eigenlijk gewoon wel prima om 'm helemaal dood te zwijgen tof de 29e
Dat valt toch wel mee? Welke punten bedoel je?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:15 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik denk dat Timmermans het ook niet heel soepel gaat doen hoor gezien de vele vraagtekens in de doorberekening
Iedere partij in de kamer heeft zich uitgesproken tegen antisemitisme. Marokkanen kregen die steun niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor Joodse Nederlanders herleven die jaren '30 ook; jammer dat daar minder aandacht voor is.
We hebben twee jaar PVV achter de kiezen...
Wat boycots, intimidaties en regelrechte jachten betreft, heb ik wel gelezen over Israëli's die ongeacht politiek standpunt geboycot worden, over Joodse studenten die door mentoren verteld wordt dat het beter is 'om thuis te blijven' en een Jodenjacht in de hoofdstad. We hebben totale randdebielen als Pettit aan de universiteit doceren en onder de noemer 'antizionisme', waar Timmermans zélf nog in 2015 van stelde dat het een antisemitisch hondenfluitje is, wordt de laatste twee jaar wel meer dan enkel 'kritiek op de staat Israël' gebracht.
Oh, en het was al geen feest om in bepaalde gebieden met een keppel of Israëlische vlag rond te lopen.
Gaan we daar nog enorme campagnes over zien? Massa-demonstraties? Bezorgde politici die echt heel erg boos zijn over zoveel polarisatie en haat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |