abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 oktober 2025 @ 16:14:52 #226
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219029466
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 14:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Doe niet zo kinderachtig joh
Er is er een die momenteel kinderachtig bezig is ja.

Tip: ik ben het niet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 16:15:02 #227
319979 Fok-it
All is well
pi_219029470
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat doe ik niet joh, dat is van hogerhand zo besloten.

Echt zo kleinzielig dit.
Nu zou een admin die veel meer in contact staat met zijn users daar wel meer over te zeggen moeten hebben dan een beheerder die 1 keer in de zoveel tijd zijn gezicht laat zien, maargoed, dat is een ander verhaal.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219029483
quote:
83s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 23:10 schreef Kijkertje het volgende:
JD Vance: 'Just a bunch of kids in a chat room'

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m3at5twgec2q

[ afbeelding ]
Dit zijn gasten in de 30. Trump kan niet snel genoeg omvallen, want als Vance het moet overnemen valt die beweging in een charisma gat.
pi_219029494
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat doe ik niet joh, dat is van hogerhand zo besloten.

Echt zo kleinzielig dit.
Zie je ergens ironie in dit antwoord?
  Forum Admin donderdag 16 oktober 2025 @ 16:18:41 #230
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219029496
quote:
4s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Er is er een die momenteel kinderachtig bezig is ja.

Tip: ik ben het niet.
Jawel ik zie je om de haverklap dit soort dingen posten, je weet gewoon hoe het werkt, gebruik de kanalen die je tot je beschikking hebt en ga niet verongelijkt op het forum posten over iets waar ik of andere niet admins niks over te zeggen hebben.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:15 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nu zou een admin die veel meer in contact staat met zijn users daar wel meer over te zeggen moeten hebben dan een beheerder die 1 keer in de zoveel tijd zijn gezicht laat zien, maargoed, dat is een ander verhaal.
Zo werkt het nu eenmaal.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 16 oktober 2025 @ 16:20:07 #231
pi_219029508
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zie je ergens ironie in dit antwoord?
Ja je snapt het niet, geeft niet, maar wees dan niet zo luid als je er naast zit.

Met dat kansloze toontje van je overal en nergens de laatste tijd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219029554
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja je snapt het niet, geeft niet, maar wees dan niet zo luid als je er naast zit.

Met dat kansloze toontje van je overal en nergens de laatste tijd.
Ik snap prima dat jij slechts bevelen volgt. Dat is zeg maar het ironische in de context van fascisme.
  Forum Admin donderdag 16 oktober 2025 @ 16:30:45 #233
pi_219029594
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik snap prima dat jij slechts bevelen volgt. Dat is zeg maar het ironische in de context van fascisme.
Ja, je geeft goed weer waarom er strakker op het woordje fascisme word gemodereerd, net ook al iemand die vvd aan fascisme koppelde. Niet alles wat je niet bevalt is fascisme.

Bovendien heel smakeloos ook, wat je hier doet. Zeker geen familieleden die ooit slachtoffer zijn geworden van fascisme?
pi_219029655
Dat alleen slachtoffers van fascisme een mening kunnen hebben over wat fascisme is, die fabel heeft Israël toch allang de wereld uit geholpen?
What Would Goku Do
pi_219029740
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja, je geeft goed weer waarom er strakker op het woordje fascisme word gemodereerd, net ook al iemand die vvd aan fascisme koppelde. Niet alles wat je niet bevalt is fascisme.

Bovendien heel smakeloos ook, wat je hier doet. Zeker geen familieleden die ooit slachtoffer zijn geworden van fascisme?
Niks is treuriger dan een opmerking moeten uitleggen aan iemand die je snapt het niet roept.

En dan deze post. We hebben Wilders aan de VVD te danken en zijn recente succes ook. Ook nu hebben ze de deur voor links dichtgegooid terwijl de PVV geen probleem was. Dit is geen liberale partij meer.

Wat pas echt smakeloos is, is je familieleden die slachtoffer van de nazi's zijn geworden te misbruiken om de nieuwe extreem rechtse golf te beschermen van labels die ze verdienen.
pi_219029764
Een Arc de Trump :')

Het wordt steeds megalomaner.

quote:
Trump toont model van triomfboog 'Arc de Trump' die in VS moet komen
16 okt 2025 om 16:08
Donald Trump wil in de Amerikaanse 
hoofdstad Washington D.C. een triomfboog laten bouwen. De ‘Arc de Trump’ moet in 2026 symbool staan 
voor het 250-jarig bestaan van de Verenigde Staten
https://www.nu.nl/320749/(...)n-vs-moet-komen.html
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 16 oktober 2025 @ 17:14:23 #237
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219029822
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 17:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Voor hun overwinning in Vietnam zeker?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219029976
quote:
I can't speak for poli-sci or history scholarship in general, but Umberto Eco, a leading italian academic (who unfortunately passed recently) has written a great deal on fascism, and in his 1995 essay "Ur-Fascism" set forward some principles by which one can recognize fascism in the modern day, and they share a great deal in common with this list from the Holocaust Museum. In fact, he puts forward 14 as well:

" 1.The cult of tradition. “One has only to look at the syllabus of every fascist movement to find the major traditionalist thinkers. The Nazi gnosis was nourished by traditionalist, syncretistic, occult elements.”

2.The rejection of modernism. “The Enlightenment, the Age of Reason, is seen as the beginning of modern depravity. In this sense Ur-Fascism can be defined as irrationalism.”

3.The cult of action for action’s sake. “Action being beautiful in
itself, it must be taken before, or without, any previous reflection. Thinking is a form of emasculation.”

4.Disagreement is treason. “The critical spirit makes distinctions, and to distinguish is a sign of modernism. In modern culture the scientific community praises disagreement as a way to improve knowledge.”

5.Fear of difference. “The first appeal of a fascist or prematurely fascist movement is an appeal against the intruders. Thus Ur-Fascism is racist by definition.”

6.Appeal to social frustration. “One of the most typical features of the historical fascism was the appeal to a frustrated middle class, a class suffering from an economic crisis or feelings of political humiliation, and frightened by the pressure of lower social groups.”

7.The obsession with a plot. “The followers must feel besieged. The easiest way to solve the plot is the appeal to xenophobia.”

8.The enemy is both strong and weak. “By a continuous shifting of rhetorical focus, the enemies are at the same time too strong and too weak.”

9.Pacifism is trafficking with the enemy. “For Ur-Fascism there is no struggle for life but, rather, life is lived for struggle.”

10.Contempt for the weak. “Elitism is a typical aspect of any reactionary ideology.”

11.Everybody is educated to become a hero. “In Ur-Fascist ideology, heroism is the norm. This cult of heroism is strictly linked with the cult of death.”

12.Machismo and weaponry. “Machismo implies both disdain for women and intolerance and condemnation of nonstandard sexual habits, from chastity to homosexuality.”

13.Selective populism. “There is in our future a TV or Internet populism, in which the emotional response of a selected group of citizens can be presented and accepted as the Voice of the People.”

14.Ur-Fascism speaks Newspeak. “All the Nazi or Fascist schoolbooks made use of an impoverished vocabulary, and an elementary syntax, in order to limit the instruments for complex and critical reasoning.”
POLL

Nou, het lijkt me dat hier toch wel een gezonde discussie over gevoerd kan worden, toch?

Of is het
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 17:48:06 #239
319979 Fok-it
All is well
pi_219029989
Waarschijnlijk gaan de mensen die vinden dat het niet zo is pas overstag als het te laat is en de schade ervan zelfs voor de grootste Trump adepten niet meer te ontlopen is.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219030005
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 17:48 schreef Fok-it het volgende:
Waarschijnlijk gaan de mensen die vinden dat het niet zo is pas overstag als het te laat is en de schade ervan zelfs voor de grootste Trump adepten niet meer te ontlopen is.
Het is al té laat. o|O
  donderdag 16 oktober 2025 @ 17:54:03 #241
319979 Fok-it
All is well
pi_219030015
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 17:52 schreef AnneX het volgende:

[..]
Het is al té laat. o|O
De kranen zijn al wel behoorlijk open gedraaid ja.
  Forum Admin donderdag 16 oktober 2025 @ 17:56:31 #242
pi_219030040
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Niks is treuriger dan een opmerking moeten uitleggen aan iemand die je snapt het niet roept.

En dan deze post. We hebben Wilders aan de VVD te danken en zijn recente succes ook. Ook nu hebben ze de deur voor links dichtgegooid terwijl de PVV geen probleem was. Dit is geen liberale partij meer.

Wat pas echt smakeloos is, is je familieleden die slachtoffer van de nazi's zijn geworden te misbruiken om de nieuwe extreem rechtse golf te beschermen van labels die ze verdienen.
Kijk, je komt zelf niet eens verder nazi's als het over fascisme gaat.

Dat zegt eigenlijk alles wel. Je snapt het gewoon niet. Dat je me terloops in de schoenen schuift dat ik extreemrechts bescherm is ook smakeloos en een teken van jouw binaire denken.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 17:58:35 #243
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219030072
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 17:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zijn er mensen met een grotere ego op deze aardbol?
pi_219030115
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 17:48 schreef Fok-it het volgende:
Ik kan eigenlijk alleen punt 11 als discutabel aanwijzen. Tenzij je Kirk die als martelaar werd weggezet meetelt. Maar die zat niet in de regering.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_219030398
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 18:00 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik kan eigenlijk alleen punt 11 als discutabel aanwijzen. Tenzij je Kirk die als martelaar werd weggezet meetelt. Maar die zat niet in de regering.
Hij werd wel op een heel overdreven manier geëerd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219030407
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 17:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Kijk, je komt zelf niet eens verder nazi's als het over fascisme gaat.

Dat zegt eigenlijk alles wel. Je snapt het gewoon niet. Dat je me terloops in de schoenen schuift dat ik extreemrechts bescherm is ook smakeloos en een teken van jouw binaire denken.
Je kwam zelf met de nazi's aanzetten en dan ga je zeiken als ik daarop inhaak. Eindelijk iets wat ik niet snap aan je posts.

Maar niet onwaar dus.
  Forum Admin donderdag 16 oktober 2025 @ 18:46:07 #247
pi_219030432
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 18:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je kwam zelf met de nazi's aanzetten en dan ga je zeiken als ik daarop inhaak. Eindelijk iets wat ik niet snap aan je posts.

Maar niet onwaar dus.
Quote even waar ik over nazi's begin.
pi_219030572
Het is nu wel even klaar met Nazi's en fascisten.
Graag gewoon verder on topic.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219030653
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 18:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij werd wel op een heel overdreven manier geëerd.
Het was bijna een heiligverklaring joh :{
pi_219030791
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 19:06 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Het is nu wel even klaar met Nazi's en fascisten.
Graag gewoon verder on topic.
[/modbreak]
Trump zit nog op zijn plek hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')