Om je schoenen van de sneeuw/modder te ontdoen voordat je binnenkomt. Nooit in NL gezien.quote:Op zondag 8 februari 2026 11:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Laarzen of schoenen schoonschraper ?
Wij hadden vroeger iets vergellijkbaars, stond vaak bij boerderijen.quote:Op zondag 8 februari 2026 11:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Om je schoenen van de sneeuw/modder te ontdoen voordat je binnenkomt. Nooit in NL gezien.
Gemaakt destijds op de Comodore Amigaquote:Op woensdag 11 februari 2026 18:15 schreef Chandler het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Dat kan toch niet op tv!!! ja het kon gewoon!
Dubbel nostalgisch.!quote:Op woensdag 11 februari 2026 18:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Gemaakt destijds op de Comodore Amiga
Wel heel triest dat de meest gespeelde spelletjes knikkeren en touwtjesspringen nu onder 'vergeten' vallen.quote:
Ik ook. Bij mn Atari 130xequote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:41 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
En deze heb ik ook nog steeds, twee stuks.
Daar kon je vroeger leuke dingen mee doen. Veel effecten in Babylon 5 zijn ook met de Amiga gemaakt.quote:Op woensdag 11 februari 2026 18:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Gemaakt destijds op de Comodore Amiga
Jup, met Lightwave 3D, werkte ik ook veel mee. En dan een animatie van 10 seconden gaan renderen, wat uren duurde (zelfs met mijn 68040 kaartje) en resulteerde in 30x10 lose beeldjes die je weer moest samenvoegen tot een animatie... Goeie ouwe tijdquote:Op woensdag 11 februari 2026 23:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daar kon je vroeger leuke dingen mee doen. Veel effecten in Babylon 5 zijn ook met de Amiga gemaakt.
Knikkeren, touwtjesspringen, hinkelen, balspelen, daar heb ik mooie herinneringen aan. Eeuwig zonde dat je dat niet meer ziet.quote:Op woensdag 11 februari 2026 18:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wel heel triest dat de meest gespeelde spelletjes knikkeren en touwtjesspringen nu onder 'vergeten' vallen.
Ik woon in een dorp met volop ruimte maar ik zie bijna geen kinderen buiten spelen. Jongetjes al helemaal niet. Ze weten straks gewoon niet meer wat je kunt spelen zonder computer. Vroeger waren wij eigenlijk altijd buiten en we verveelden ons letterlijk nooit!
Mijn buurkinderen spelen nog veel buiten. Super luid en irritant. Ik wou dat ze achter een spelcomputer zaten. 😂quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Knikkeren, touwtjesspringen, hinkelen, balspelen, daar heb ik mooie herinneringen aan. Eeuwig zonde dat je dat niet meer ziet.
quote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:34 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Mijn buurkinderen spelen nog veel buiten. Super luid en irritant. Ik wou dat ze achter een spelcomputer zaten. 😂
Ik zag het levenslicht in 1990. Ik heb goede herinneringen aan dertien van de veertien spellen die in de video worden genoemd.quote:Op woensdag 11 februari 2026 18:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wel heel triest dat de meest gespeelde spelletjes knikkeren en touwtjesspringen nu onder 'vergeten' vallen.
Ik woon in een dorp met volop ruimte maar ik zie bijna geen kinderen buiten spelen. Jongetjes al helemaal niet. Ze weten straks gewoon niet meer wat je kunt spelen zonder computer. Vroeger waren wij eigenlijk altijd buiten en we verveelden ons letterlijk nooit!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |