Ik zeg toch niks?quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Och och och
Hoe krijg je het uit je smoel
Stalking wordt ook wel belaging genoemd, maar belagen heeft als betekenis niet alleen stalking.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Belaging, of stalking, is het stelselmatig en opzettelijk lastigvallen van een ander op zo'n manier dat het de persoonlijke levenssfeer van die persoon schendt, waardoor hij of zij zich onveilig voelt. Dit kan bijvoorbeeld door herhaaldelijk ongewenste berichten sturen, achtervolgen, dreigen, of het geven van ongewenste cadeaus. Het doel is vaak om de ander te dwingen iets te doen, niet te doen, te dulden, of om angst aan te jagen.
Kenmerken:
Stelselmatig: Het gebeurt herhaaldelijk en langdurig.
Opzettelijk: De dader handelt met opzet.
Inbreuk op privacy: De persoonlijke levenssfeer wordt geschonden.
Gevolgen: Het slachtoffer voelt zich onveilig, bang, onzeker of wantrouwig.
Voorbeelden:
Ongevraagde telefoontjes, sms'jes, e-mails of berichten via sociale media.
Achtervolgen of op de uitkijk staan.
Dreigen met geweld.
Ongevraagd cadeaus sturen of spullen bestellen op naam van het slachtoffer.
Juridische status: Belaging is strafbaar gesteld in het Nederlandse Wetboek van Strafrecht (artikel 285b) en kan leiden tot straffen als een taakstraf of gevangenisstraf.
Het zit m vooral in ‘stelselmatig’ en ‘herhaaldelijk’.
Deze kneuzen hadden hem per toeval gespot en niet opgezocht.
quote:Synoniemen voor het woord "belagen" zijn onder andere: bedreigen, aanvallen, bestoken, bestormen, belegeren, aanranden, lastigvallen, loeren op en (iemand) in het nauw brengen. In de context van stalking is "belagen" ook een synoniem voor de handeling van bewust stelselmatig iemand lastigvallen
Meestal zijn acties nogal doorslaggevend. Je huis op orde hebben.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:42 schreef Fok-it het volgende:
Maar kwalificaties, feiten en definities zijn voor sommige mensen niet bijzonder relevant inderdaad
Oh nee, dan zijn zulke omgangsvormen normaal.quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:01 schreef GerryDV het volgende:
Ga in een hoekje zitten huilen man. Wilders zou graag met je ruilen.
Je bedoelt wanneer iemand probeert te beweren dat het alleen maar voor sympathie en/of zetelwinst is gedaan?quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als we dit gedrag gaan normaliseren is democratie snel voorbij.
Extreem linkshandig.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat nou als ik je vertel dat een overwegend rechtse partijook linkse
![]()
standpunten kan hebben. En andersom!!!
![]()
![]()
Nondeju wat word ik simpel van dat links/rechts spelletje. Ik ben linkshandig, dus dan ben ik links. Zo lijkt het vandaag de dag
Quote voor het nageslacht. Dit is precies waar het mis gaat en wat er toe leidt dat sommige eencelligen verder gaan dan alleen wat gescheld.quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:07 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Dit is ook niet normaal. Maar als landverrader nummer 1 die dagelijks zwaarbeveiligde rechtse politici stigmatiseerd is het wel vrij cringe om te gaan janken als iemand je een keer uitscheld op een terras.
Ja en zuurlinks en weet ik veel wat.quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wel eens van "domrechts" gehoord?
Wat houd belaagd voor jou in?quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Niet belaagd dus, maar het moet weer dik aangezet nu een vermoedelijk rechtse stemmer zich van linkse methoden bedient.
Een katholiek jood noemen is niet slim. Mag je dat niet benoemen?quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja en zuurlinks en weet ik veel wat.
De wereld en vooral het (maatschappelijke) debat zou veel beter af zijn zonder dit soort buzztermpjes.
Ja en als ik morgen een appel schil is een koe geen vis.quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:15 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een katholiek jood noemen is niet slim. Mag je dat niet benoemen?
Vraag dat maar aan Baudet.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Wel fijn dat je als politicus gewoon je werk kan doen zonder beveiliging en of belaagd te worden als je op het terras zit.
Dit land holt echt achteruit
Zijn huidige afwezigheid in deze campagne lijkt wel enigszins uit tactische overwegingen voort te komen ja.quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je bedoelt wanneer iemand probeert te beweren dat het alleen maar voor sympathie en/of zetelwinst is gedaan?
Na ja ben ik gestopt met lezen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja en als ik morgen een appel schil is een koe geen vis.
Geeft niets knul, het is goed voor vandaag. Morgen beginnen we met de tafel van 5.quote:
Goede comeback. 👍quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Geeft niets knul, het is goed voor vandaag. Morgen beginnen we met de tafel van 5.
Als iemand op straat jouw vrouw of kinderen zo "toespreekt", noem je het dan ook nog "toespreken"?quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:36 schreef Toine51 het volgende:
Belaagd...
Nou nou...
Toegesproken en dat was het...
quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Hij ging eerst kijken of die uitgescholden kon worden bij het Museumplein, maar daar was nog niemand. Staat op beeld, wat een huisgemaakte is het toch.
'jood' of zoals ik vaker hoor 'kk jood' is al jaren lang een generiek scheldwoord, ook gebruikt jegens mensen die helemaal niet joods zijnquote:Op zondag 12 oktober 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Timmermans is geboren in Maastricht en dan ook gewoon katholiek lees ik, in een interview van een EO programma
Wat lult die gast dan over Joods?
De meerderheid wil gewoon geen vrede met medemensen die in hun jeugdjaren niet konden groeien door het gebrek aan geld.quote:
Ja maar hullie.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:01 schreef GerryDV het volgende:
E
[..]
Equivallent van Wilders een racist noemen.
Wat deed die er dan? Demonstreren voor minder AZC?quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, Timmermans is hier het probleem. U leest het op de foks.
Moet hij weten.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat deed die er dan? Demonstreren voor minder AZC?
Zeker niet, uitlokking noemen we dat. Net als Wilders ineens op de snelweg gaat zitten bij XR.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Moet hij weten.
Wat een achterlijk kort rokje-argument zeg.
Oh het is zijn eigen schuld? Wat een sneu potje "blaming the victim" Ootje.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zeker niet, uitlokking noemen we dat. Net als Wilders ineens op de snelweg gaat zitten bij XR.
Nee, het was gewoon een tokkie die hem uitschold. Ook Timmermans verdient dat niet, ook al heb ik zelf niks met hem.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:12 schreef recursief het volgende:
[..]
Oh het is zijn eigen schuld? Wat een sneu potje "blaming the victim" Ootje.
Ootje vindt dat het eigenlijk Timmermans zijn eigen schuld is. Hij heeft het uitgelokt of zo.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:16 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nee, het was gewoon een tokkie die hem uitschold. Ook Timmermans verdient dat niet, ook al heb ik zelf niks met hem.
Hoe krijg je het je strot uitquote:Op zondag 12 oktober 2025 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zeker niet, uitlokking noemen we dat. Net als Wilders ineens op de snelweg gaat zitten bij XR.
Ja, dat zei ik toch net. Pure uitlokking.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:18 schreef recursief het volgende:
[..]
Ootje vindt dat het eigenlijk Timmermans zijn eigen schuld is. Hij heeft het uitgelokt of zo.
Net zoals Wilders al zijn bedreigingen uitlokt of is dat anders?quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik toch net. Pure uitlokking.
HEt Is Ze EiGe ScHuLdT !!!quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik toch net. Pure uitlokking.
Hoe durft hij voorafgaand aan het RTL debat in Amsterdam zich in Amsterdam te bevindenquote:
Iets anders dan uitschelden.quote:
Het uitschelden, of ook de bierflessn, paraplu's en kogels?quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vertel anders nog even wat meer over die linkse methoden, wil je?
I k snap dat sommige mensen in de verleiding komen om hem uit te schelden, maar ik ben tegen alle vormen van verbaal en fysiek geweld. Ik ben het compleet oneens met Timmermans, maar elke politicus moet zijn werk kunnen doen zonder enige vorm van intimidatie of agressie.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:18 schreef recursief het volgende:
[..]
Ootje vindt dat het eigenlijk Timmermans zijn eigen schuld is. Hij heeft het uitgelokt of zo.
Voor het Concertgebouw bij de ingang van het Museumplein ten tijde van een extreem rechtse demonstratie.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe durft hij voorafgaand aan het RTL debat in Amsterdam zich in Amsterdam te bevinden
Uitlokking, ik zeg het je
Daar gaat het inderdaad om. Altijd tekenend als men weet dat je gelijk hebt ze het op grammatica of spelling gaan gooien.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat ze dat dan in correcter Nederlands doen dan deze post.
Ja, en dan zijn er altijd bepaalde mensen die naar mijn mening met een laag IQ in de verleiding komen om te gaan schelden. Terwijl dat juist een averechts effect heeft. Dat zie je nu ook weer: links maakt daar dankbaar gebruik van.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Voor het Concertgebouw bij de ingang van het Museumplein ten tijde van een extreem rechtse demonstratie.
Sinds wanneer is er een gracht voor het concertgebouw bij het ingang van het museumplein? Je lult dus maar wat. Je weet dus niet waar dat cafe is waar hij zat.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Voor het Concertgebouw bij de ingang van het Museumplein ten tijde van een extreem rechtse demonstratie.
Die zijn sowieso heer en meester in non-nieuws (naast woke nieuws dan). Dan zou je dagelijks elk journaal kunnen vullen met intimidatie of bedreiging jegens Wilders.quote:
Dit heet "wrijven in een vlek". Je maakt het er niet beter mee.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
https://x.com/olthof_tom/(...)kADnzIh1W8NEJEYgRq1wquote:Op zondag 12 oktober 2025 22:36 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind het er vrij nep uitzien, ik denk een ingehuurd antifa / XR mannetje. Je hoort hem zich eerst ook verspreken: vuile rechtse... linkse kankerhond! Want normaal scheldt hij alleen rechtsen uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |