December 2026 misschienquote:Op donderdag 20 november 2025 19:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Bodem in zicht. December wordt maanmaand.
Mee eens hoor. Het is het risico niet waard. Natuurlijk is het niet grappig als je (tien)duizenden euro's moet bijbetalen, maar dan heb je ook een vermogen waarmee dat kan.quote:Op donderdag 20 november 2025 22:32 schreef metallicelmo het volgende:
Ik heb onlangs een ander huis gekocht met een deel eigen inleg. De hypotheekverstrekker vroeg inzicht in aangiftes tot 4-5 jaar terug op. Ze wilden weten of ik aan de hand daarvan kon aantonen dat ik al die jaren e.e.a in bezit heb gehad, en dat de waardestijging dus ook klopte. Als ik dat niet had dan waren ze niet akkoord gegaan. Altijd gewoon netjes opgeven is mijn advies. Ja, je betaald belasting maar in Nederland valt het reuze mee wat je betaald ten opzichte van sommige andere landen.
Vanaf 1 januari gaat er ook nieuwe wetgeving in waardoor het veel makkelijker wordt voor de Belastingdienst om al je transacties en balansen op exchanges in te zienquote:Op donderdag 20 november 2025 22:32 schreef metallicelmo het volgende:
Ik heb onlangs een ander huis gekocht met een deel eigen inleg. De hypotheekverstrekker vroeg inzicht in aangiftes tot 4-5 jaar terug op. Ze wilden weten of ik aan de hand daarvan kon aantonen dat ik al die jaren e.e.a in bezit heb gehad, en dat de waardestijging dus ook klopte. Als ik dat niet had dan waren ze niet akkoord gegaan. Altijd gewoon netjes opgeven is mijn advies. Ja, je betaald belasting maar in Nederland valt het reuze mee wat je betaald ten opzichte van sommige andere landen.
Nope, balansen gaan ze niet doorgeven.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:52 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Vanaf 1 januari gaat er ook nieuwe wetgeving in waardoor het veel makkelijker wordt voor de Belastingdienst om al je transacties en balansen op exchanges in te zien
En ook goed om te weten, ook over je illegaal verdiende geld kan en moet je gewoon belasting betalenquote:Op donderdag 20 november 2025 22:32 schreef metallicelmo het volgende:
Ja. Het is wel een beetje onstuimig.quote:Op vrijdag 21 november 2025 08:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Een van de grootste dalingen die ik ooit gezien heb ik zo'n korte tijd? van 85000 naar 82000 in enkele seconde wtf.
Ach, ik sta nog steeds op 487% winstquote:Op vrijdag 21 november 2025 09:14 schreef capricia het volgende:
Hoe gaat het met iedereen?
Dit is wel heftig hoor. Leuk is anders.
Ik vind het nogal extreem. Van 100K eur in een paar weken naar 70/72K.quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:12 schreef LXIV het volgende:
Is er iets aan de hand of zijn dit gewoon schommelingen?
Ah nouja maar is dat in de praktijk wel zo'n groot verschil? Als jij transacties doet die niet passen bij je belastingaangifte neem ik aan dat ze onder de wet witwassen en financiering terrorisme probleemloos alles kunnen opvragen en ook met terugwerkende krachtquote:Op vrijdag 21 november 2025 02:18 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Nope, balansen gaan ze niet doorgeven.
Ze geven alleen transacties door. En enkel vanaf 1 Jan 2026. absoluut niet van wat er daarvoor heeft plaatsgevonden. En de eerste rapportage komt pas 31 Jan 2027 en die gaat alleen over de transacties in het jaar 2026.
Wanneer jij je er goed bij voelt. Er is toch geen goed antwoord te geven.quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:33 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Maar ja, wanneer stap je dan weer in.. Het kan ook een tussendip zijn..
quote:Op dinsdag 4 november 2025 18:11 schreef C64 het volgende:
Crypto gaat door het putje en de extreem overgewaardeerde beurzen zijn next.
50 tot 60k van voor de Trumpmanie is een heel logisch prijsniveau voor bitcoin als de economie tenminste een beetje blijft draaien. Want dat is een beetje de vraag met alle onzekerheid.
Allemaal mensen die op margin gekocht hebben.quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het nogal extreem. Van 100K eur in een paar weken naar 70/72K.
En de bodem en is nog niet in zicht. Ding zakt door alle steunniveaus heen.
Ja, maar dat is ook het suffe ervan. Toen die op $125K stond dacht ik, zou ook wel lekker zijn als het weer even onder de $100K zakt, dan kun je lekker goedkoop bijkopen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wanneer jij je er goed bij voelt. Er is toch geen goed antwoord te geven.
Volgens mij was er ook iets dat als je die aandelen verkoopt je er belasting over moet betalen, en dat daarom veel aandeelhouders ze vast houden.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:35 schreef recursief het volgende:
MicroStrategy aandeel riskeert uitsluiting van indices, waarschuwt JPMorgan
Als MSTR uit een index gehaald wordt, dan stappen een heleboel indexfondsen uit. Schatting is dat dat rond de $2,8 miljard is bij verwijdering uit de MSCI-indices, de meest waarschijnlijke op dit moment, maar een veelvoud daarvan als er andere indices en ETFs volgen. MSTR uit de NASDAQ heeft waarschijnlijk nog veel grotere gevolgen. Michael Saylor roept altijd heel stoer dat MSTR nog steeds financieel gezond is als Bitcoin naar $1 gaat, maar dat geloven maar weinig investeerders.
M-m-m-aar het alt-season dan?????quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:33 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik ben eerder deze week voor de helft uitgestapt (naar USDT) op ¤94.500, en dat voelde achteraf een goede timing, want de koers zakte later door richting de ¤88.000.
Toen Nvidia woensdagavond positieve cijfers presenteerde, besloot ik weer deels in te stappen. Was er bij toeval live bij, ik hou dat eigenlijk nooit zo actief in de gaten. De koers stond toen rond de ¤88.000. Maar om weer in te stappen moest USDT eerst worden goedgekeurd, dat kostte ETH, maar ik had geen ETH in deze wallet, en om ETH te kopen had ik ook ETH nodig. Uiteindelijk kon ik via mijn wallet toch wat Ether kopen, maar dat hele gedoe kostte me een half uur. Daardoor miste ik de steiging van ¤88.000 naar ¤90.000. Ik ben alsnog ingestapt, maar de dag erna zakte Nvidia weer weg en ging alles mee omlaag.
Uiteindelijk ben ik weer uitgestapt op ¤89.000, met veel transactiekosten erbij. Niet heel handig.
(Deels) uitstappen zorgt zo wel voor onrust. HODL is fijner, maar ja er zijn veel signalen dat de bull nu wel voorbij kan zijn, en de hele rit naar beneden meerijden is ook niet slim.
Maar ja, wanneer stap je dan weer in.. Het kan ook een tussendip zijn..
Vechain jahaaaquote:Op maandag 24 november 2025 08:56 schreef onlogisch het volgende:
[..]
M-m-m-aar het alt-season dan?????
@:Wereldgozer
@:Elan
Aanvulling:quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:35 schreef recursief het volgende:
MicroStrategy aandeel riskeert uitsluiting van indices, waarschuwt JPMorgan
Als MSTR uit een index gehaald wordt, dan stappen een heleboel indexfondsen uit. Schatting is dat dat rond de $2,8 miljard is bij verwijdering uit de MSCI-indices, de meest waarschijnlijke op dit moment, maar een veelvoud daarvan als er andere indices en ETFs volgen. MSTR uit de NASDAQ heeft waarschijnlijk nog veel grotere gevolgen. Michael Saylor roept altijd heel stoer dat MSTR nog steeds financieel gezond is als Bitcoin naar $1 gaat, maar dat geloven maar weinig investeerders.
Ik vind dit een overtuigend verhaal. Ik kan niet alle details verifieren maar dat Saylor MSTR opzadelt met een schuldenlast die wordt gefinancierd met steeds meer schulden lijkt me zeer ongezond. En dit soort grootschalige accumulatie van BTC bij 1 (commerciele) partij heb ik ook nooit in lijn gevonden met het idee dat BTC het financiele systeem zou moeten democratiseren.quote:This analysis demonstrates that Strategy Inc. has reached a structural boundary condition—a point where the internal logic of its capital structure makes continuation mathematically impossible regardless of Bitcoin’s price trajectory. More significantly, it reveals that what Strategy has attempted represents a category error in financial architecture: the application of corporate liability structures to sovereign monetary operations, executed without sovereign backstops.
Giro 555 zal worden opengesteld voor mensen die hun geld kwijt zijn geraakt door Bitcoin.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:14 schreef capricia het volgende:
Hoe gaat het met iedereen?
Dit is wel heftig hoor. Leuk is anders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |