Calimero over links. Dat doet een mens deugd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:25 schreef Breekfast het volgende:
Ook altijd wel bijzonder: als je het stemgedrag van de PVV-kiezer aan de kaak stelt, dan is het al snel dedain. Maar als de Linkse kiezer hier door de mangel wordt gehaald (woke, geen contact met het echte leven/harde werkelijkheid, werkschuw tuig) dan is dat opeens geen dedain maar de mening van de 'echte' Nederlander?
Je mag natuurlijk je mening hebben, maar wat is er eigenlijk zo erg aan Voorpost? Op het artikel op wikipedia over Voorpost lees ik het volgende:quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:22 schreef Hanca het volgende:
Bij FvD kan ik me voorstellen dat ze zich er nog wel mee verwant voelen, maar volgens mij moet zelfs Wilders niks van figuren als die van Voorpost hebben.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Voorpost_(organisatie)quote:De AIVD kwalificeerde de organisatie in 2008 en 2010 als nationalistisch en extreemrechts.[33] De AIVD stelde in het laatste rapport dat Voorpost "geen antidemocratische doelen" heeft en ze ook "geen ondemocratische middelen" inzet.[34]
Alles.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je mag natuurlijk je mening hebben, maar wat is er eigenlijk zo erg aan Voorpost? Op het artikel op wikipedia over Voorpost lees ik het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Voorpost_(organisatie)
Kennelijk valt Voorpost nog best mee.
Eerlijk gezegd twijfelde ik of ik hem in dat rijtje moest opnemen. Maar in de praktijk zie ik hem te vaak flink doen tegenover de rechterkant of meedoen met het afzeiken van kiezers aan die kant.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Daar beschuldig je Jimmy Dijk van?
Wat lul je weer compleet uit je nek zeg. Manmanman, niet te geloven deze onzin. Onderbouw dat eens, of zeg gewoon niets.
Echt, dit vertelt ons alleen maar dat je nog nooit naar die vent geluisterd hebt.
Gelukkig ga jij daar niet over.quote:Echt, ga naar NWS met deze bullshit.
Voorpost is een Stormfrontclubje.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je mag natuurlijk je mening hebben, maar wat is er eigenlijk zo erg aan Voorpost? Op het artikel op wikipedia over Voorpost lees ik het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:54 schreef Spablauw214 het volgende:
We zijn en nachtje slapen verder maar ik word toch wel misselijk van het vooruitzicht dat Wilders de verkiezing kaapt met dit lulverhaal, met wat pech 40+ zetels haalt met sympathiestemmen en vervolgens het land in een bestuurlijke crisis stort omdat er zonder de PVV eigenlijk geen kabinet valt te vormen.
Not againquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zakenkabinet
Extraparlementair kabinet
???
Lol. “Groot Nederland” is alleen een nazistisch hondenfluitje. Valt wel mee verder.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
[..]
Zeker maar dit stukje van de rituele dans waarbij eerst namens Wilders wat verkend wordt zal vast niet overgeslagen worden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Wilders heeft dat recht helemaal niet. Er is in de Grondwet of in andere wetten geen enkele procedure voorgeschreven hoe kabinetten geformeerd moeten worden, behalve dat de ministers en staatssecretarissen per Koninklijk Besluit benoemd worden. Er zijn dan wel bepaalde gewoontes ontstaan, maar in principe kan daar heel makkelijk van worden afgeweken.
Een terechtwijzing op hypocrisie heeft weinig met Calimero te makenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Calimero over links. Dat doet een mens deugd.
Dit bedoel ik dan ook. Want hoe denk je dat er gereageerd gaat worden als daar meteen al vanaf geweken wordt? Dan kan je het social media gedrag van Wilders al wel invullen. Dat heeft absoluut geen wenselijk effectquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Wilders heeft dat recht helemaal niet. Er is in de Grondwet of in andere wetten geen enkele procedure voorgeschreven hoe kabinetten geformeerd moeten worden, behalve dat de ministers en staatssecretarissen per Koninklijk Besluit benoemd worden. Er zijn dan wel bepaalde gewoontes ontstaan, maar in principe kan daar heel makkelijk van worden afgeweken.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lol. “Groot Nederland” is alleen een nazistisch hondenfluitje. Valt wel mee verder.
Fijne club welquote:Voorpost gebruikt sinds haar oprichting de oud-Germaanse rune Elhaz (ᛉ) als symbool. Dit teken werd overgenomen van de Vlaams-nationalistische beweging Were Di. De Elhaz symboliseert een levensboom, maar werd ook gebruikt door de NSDAP en de SS. Ook gebruikt Voorpost de prinsenvlag als symbool, een oud-Nederlandse vlag die later door de NSB werd gebruikt.
Bij sommigen zijn de normen over wat wel meevalt ver verschoven. Wat ergens ook niet zo raar is nu uiterst rechts in de praktijk de dominante politieke stroming is geworden…quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
[..]
Fijne club wel
Mussert en Rost van Tonningen waren zeker ook alleen maar bezorgde burgers met een mening
Dijk zeikt nooit kiezers van de rechterkant af.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:39 schreef quo_ het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd twijfelde ik of ik hem in dat rijtje moest opnemen. Maar in de praktijk zie ik hem te vaak flink doen tegenover de rechterkant of meedoen met het afzeiken van kiezers aan die kant.
[..]
Gelukkig ga jij daar niet over.
Dijk wil dan ook graag aansluiten bij een eventuele links-progressieve regering.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:39 schreef quo_ het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd twijfelde ik of ik hem in dat rijtje moest opnemen. Maar in de praktijk zie ik hem te vaak flink doen tegenover de rechterkant of meedoen met het afzeiken van kiezers aan die kant.
[..]
Gelukkig ga jij daar niet over.
Ik vind het schokkend om te zien dat openlijk neonazistische bewegingen door sommigen blijkbaar als “niet zo bijzonder” worden beschouwd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Bij sommigen zijn de normen over wat wel meevalt ver verschoven. Wat ergens ook niet zo raar is nu uiterst rechts in de praktijk de dominante politieke stroming is geworden…
Tsjah en de ander gaat flyeren op de markt, hebben spindoctors in dienst, opiniemakers, advertenties op tv, op een krant, reclameborden etc etc.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:56 schreef Fok-it het volgende:
In de gehele laatste maand voor het verbod steekt Forum voor Democratie er met kop en schouders bovenuit. De partij betaalde in totaal ruim 80.000 euro voor advertenties
Je zou zeggen dat Rusland hun geld beter kan gebruiken in tijden van crisis.
Pfff de grootste Calimero zit op rechts met de naam Geert Wildersquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Calimero over links. Dat doet een mens deugd.
Calimero zit overal.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:05 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Pfff de grootste Calimero zit op rechts met de naam Geert Wilders
Beetje zieligjes is het wel, dat verbod.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tsjah en de ander gaat flyeren op de markt, hebben spindoctors in dienst, opiniemakers, advertenties op tv, op een krant, reclameborden etc etc.
Maar een reclame op internet is verboden.
Want de commercielen hebben geen talkshows?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:13 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Beetje zieligjes is het wel, dat verbod.
Je mag alleen nog maar door de NPO en hun talkshows beïnvloed worden.
Meeste zendtijd voor de VVD en BBB. dus heel links zal die invloed niet zijn.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:13 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Beetje zieligjes is het wel, dat verbod.
Je mag alleen nog maar door de NPO en hun talkshows beïnvloed worden.
Pardon? Dat een paar imbecielen onze vlag besmeuren doet niks af aan onze mooie vlag? Dus Sylvana Simons is niet gek? Precies andersom; juist wel. Waarom? Omdat zij op deze manier (misschien nog wel meer) voor verdeling zorgt door de 99% van de mensen die de vlag wel om de juist redenen draagt buitenspel te zetten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is irritant dat buitenlanderhaters en extreemrechtse acitivisten/hooligans de Nederlandse vlag meesjouwen in hun haatdemonstraties. Ik krijg geen jeuk. Wel een nog erger gevoel daarvan.
Dat is polariserend wat zij doen..... dit gedrag afwijzen is Nederland verbinden
Friese mensen vinden de Friese vlag mooi, passend bij hun afkomst. Niks mis mee. Idem Surinamers
Sylvana Simons is niet gek. Van Baarle ook niet.
de FvD wil ik niet eens serieus meenemen in deze; dat zijn een stelletje pappies. Dat over de PVV en BBB is natuurlijk klinklare onzin; met name de laatste. Wat hebben die voor schokkende dingen gedaan dan? De lamp mag ook rustig eens naar links gewezen worden want daar loopt ook genoeg ellende rond. En ook niet onbelangrijk: die zorgen landelijk ook voor heel veel onrust door o.a. snelwegen te blokkeren. Als je het hebt over ondermijning van de democratie.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
FvD met minstens één kamerlid dat is veroordeeld voor opruiing en gezien hun ideeën valt zeker wel onder extreem rechts. PVV en BBB zitten op het randje, want de rechtsstaat en democratie ondermijnen ze met regelmatig als het hen uitkomt.
De groepen die jij noemt zijn verder geen politieke partijen. En daar ging het om.
En posters, advertenties in kranten, eigen media, Etc., Etc. Het is wederom Calimerogedrag om niets.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Want de commercielen hebben geen talkshows?
Extension Rebellion is niet gelieerd aan een politieke partij?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:32 schreef Solispolar het volgende:
[..]
En ook niet onbelangrijk: die zorgen landelijk ook voor heel veel onrust door o.a. snelwegen te blokkeren. Als je het hebt over ondermijning van de democratie.
Sylvana Simons heeft het over uitingen van extreemrechts, buitenlanderhaat en opgefokt nationalisme.... verscholen achter de Nederlandse vlag. Met jou felle veroordeling van haar ( ze is gek) ben jij degene die verdeling wil.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:30 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Pardon? Dat een paar imbecielen onze vlag besmeuren doet niks af aan onze mooie vlag? Dus Sylvana Simons is niet gek? Precies andersom; juist wel. Waarom? Omdat zij op deze manier (misschien nog wel meer) voor verdeling zorgt door de 99% van de mensen die de vlag wel om de juist redenen draagt buitenspel te zetten.
Uiteindelijk is het gewoon een keuze hoeveel tijd/energie/geld je aan reclame wilt besteden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zit natuurlijk ook wel een verschil in soort keuzevrijheid. Bij TV en krant kan je nog zelf kiezen wat je wil zien/lezen maar op social media regelen de algoritmes dat voor jou. En als ze dan met geld ook nog kunnen regelen dat jij eerder hun berichtjes ziet dan die van andere partijen is dat natuurlijk niet perse gezond.
Sylvana Simons is een chronisch verongelijkt figuur dat achter elke boom racisme zoekt. Ik zou haar niet als maatstaf gebruiken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Sylvana Simons heeft het over uitingen van extreemrechts, buitenlanderhaat en opgefokt nationalisme.... verscholen achter de Nederlandse vlag. Met jou felle veroordeling van haar ( ze is gek) ben jij degene die verdeling wil.
Kennelijk verdeel je de Nederlandse inwoners in 'echte Nederlanders' en buitenlanders ?
ps ik ben ook niet gek...
Schijnbaar ben je dat wel, want je blaat allerlei dingen zonder het fragment gezien te hebbenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Sylvana Simons heeft het over uitingen van extreemrechts, buitenlanderhaat en opgefokt nationalisme.... verscholen achter de Nederlandse vlag. Met jou felle veroordeling van haar ( ze is gek) ben jij degene die verdeling wil.
Kennelijk verdeel je de Nederlandse inwoners in 'echte Nederlanders' en buitenlanders ?
Precies dit. Het lullige van alles? Racisme is er wel degelijk. Maar door bloedzuigers als van Baarle en Simons sneeuwen de echte slachtoffers onder.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Sylvana Simons is een chronisch verongelijkt figuur dat achter elke boom racisme zoekt. Ik zou haar niet als maatstaf gebruiken.
Nu zei ze dat niet zonder reden. Dat kwam vooral vanwege de lieden die er nu voornamelijk mee dwepen. Ze gaf namelijk tegelijkertijd aan Rob Jetten aan dat ze het goed vond dat hij de Nederlandse vlag weer 'terug' wilde nemenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:48 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Schijnbaar ben je dat wel, want je blaat allerlei dingen zonder het fragment gezien te hebbenKijk het anders nog even terug. Sylvana Simons zegt duidelijk dat ze niet blij wordt van de Nederlandse vlag. Dan kan je heel boos worden op de 98% Nederlanders die zich compleet afzijdig houden van racisme en de vlag gewoon tolereren, maar nee: mevrouw geeft liever op nationale TV af over onze vlag. De Surinaamse vlag, daar wordt ze dan wel weer heel erg blij van.
Hoe is 98% van de Nederlanders straffen over de daden van de overige 2% geen racisme in jouw optiek? Het grappige met lieden als van Baarle en Simons is dat er feitelijk geen grotere racisten zijn dan die 2. Ze verpakken het alleen mierzoet en verschuilen zich achter hol geworden termen als racisme en facisme.
Exact. Dus straft ze de 98% voor de daden van de 2%. Feit is gewoon dat ze weer een stok heeft gevonden om mee te slaan. Ze kan het ook een keer wat positiever oppakken en juist met trots onze vlag dragen. Ten slotte heeft ze alles aan dit land te danken. Waarom poep je er dan zo structureel op? Ik snap dat niet. Ik zou mijn attitude veranderen of anders lekker emigreren naar Suriname.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nu zei ze dat niet zonder reden. Dat kwam vooral vanwege de lieden die er nu voornamelijk mee dwepen. Ze gaf namelijk tegelijkertijd aan Rob Jetten aan dat ze het goed vond dat hij de Nederlandse vlag weer 'terug' wilde nemen
Sylvana Simons is een chronisch verongelijkt figuur dat achter elke boom racisme zoekt. Ik zou haar niet als maatstaf gebruiken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja. Simons doet alsof Nederland een diep racistisch land is waar zwarten achterin de bus zitten. Als dat zo was, had TMF haar nooit een carrière als VJ gegeven.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:49 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Precies dit. Het lullige van alles? Racisme is er wel degelijk. Maar door bloedzuigers als van Baarle en Simons sneeuwen de echte slachtoffers onder.
Ik ben dan ook verre van Pro-Sylvana. Maar op dit moment kan ik bijzonder weinig punten noemen om trots te zijn op onze vlag. En het heeft toch echt voornamelijk met de rechterkant van het spectrum te maken dat je niet heel trots meer kan zijn op ons land de laatste jarenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:52 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Exact. Dus straft ze de 98% voor de daden van de 2%. Feit is gewoon dat ze weer een stok heeft gevonden om mee te slaan. Ze kan het ook een keer wat positiever oppakken en juist met trots onze vlag dragen. Ten slotte heeft ze alles aan dit land te danken. Waarom poep je er dan zo structureel op? Ik snap dat niet. Ik zou mijn attitude veranderen of anders lekker emigreren naar Suriname.
En toch is er voor zover ik weet nooit een reclame verbod geweest in de krant of tv in de tijd dat dat nog "massa media" was.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:22 schreef -XOR- het volgende:
Massamedia hebben een veel groter bereik en het is niet de bedoeling dat een partij de verkiezingen met grote marketingcampagnes kan veroveren zoals bv RedBull dat kan met de energiedrankmarkt of Heineken met de biermarkt.
Klopt, ik ben er ook niet zo'n fan van.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En toch is er voor zover ik weet nooit een reclame verbod geweest in de krant of tv in de tijd dat dat nog "massa media".
Het is overbodige Brusselse bemoeienis.
Als je niet begrijpt dat er een verschil is tusen media die advertenties specifiek kunnen richten op bepaalde lezers wegens hun geschiedenis ed en media die gewoon iedereen aanspreken ongeacht eerder keuzes en voorkeuren dan heeft uitleggen ook geen zin.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En toch is er voor zover ik weet nooit een reclame verbod geweest in de krant of tv in de tijd dat dat nog "massa media" was.
Het is overbodige Brusselse bemoeienis.
Dat doet Sylvana prima zelf door de ene vlag prettiger te vinden dan de andere.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nu? In de jaren '90 was iemand al suspect als 'ie een Nederlands vlaggetje op z'n rugzak had. Hoe lang heeft het geduurd voordat dat ding uberhaupt in de Tweede Kamer hing? En dan nog wát voor exemplaar, lulliger kan haast niet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nu zei ze dat niet zonder reden. Dat kwam vooral vanwege de lieden die er nu voornamelijk mee dwepen. Ze gaf namelijk tegelijkertijd aan Rob Jetten aan dat ze het goed vond dat hij de Nederlandse vlag weer 'terug' wilde nemen
Ik wel, ik zie die vlag namelijk los van het kabinet dat toevallig regeert. Het is de vlag van mijn vaderland en mijn voorouders.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik ben dan ook verre van Pro-Sylvana. Maar op dit moment kan ik bijzonder weinig punten noemen om trots te zijn op onze vlag. En het heeft toch echt voornamelijk met de rechterkant van het spectrum te maken dat je niet heel trots meer kan zijn op ons land de laatste jaren
Wat een onzin. Nederlandse vlag hing vergeleken met nu vele malen vaker buiten met Bevrijdingsdag, Koninginnedag etc etcquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nu? In de jaren '90 was iemand al suspect als 'ie een Nederlands vlaggetje op z'n rugzak had.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |