quote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Op naar de laatste nacht. Het blokje van vechten tegen de slaap en hoog in de emotie wordt afgesloten met voor mij de meest emotionele plaat uit de lijst. Toepasselijk.
275 The Box Tops - The Letter
Eerder hadden we al de zeer soulvolle versie van Joe Cocker, nu een mix van soul, bluesrock en beat van de Amerikaanse band The Box Tops in dit The Letter. Het werd geschreven door Wayne Carson Thompson, maar dit was de eerste succesvolle versie. Lekker met die brom van mr bigstar Alex Chilton, waarvoor ze bij de resente reunie een vervanger moesten zoeken gezien zijn overlijden in 2010. Haalde in de eerste 10 jaar de lijst en alleen in 1999 de bovenste helft, op 938.
274 Moby - Porcelain
Niet lang geleden hadden we die ander van Moby en nu is het tijd voor deze. Niet per se bijzonder veel beter, maar deze heeft toch net iets meer magie voor mij. De strijkers, dat rustgevende pianopingeltje en stukjes stem maken het tot ultiem tot rust komen. Zolang je dan maar niet slecht droomt. 'In my dreams I'm dying all the time' vind ik een intrigerend zinnetje uit wat mij betreft weldegelijk de beste van Moby. Sinds 2014 in de lijst en juist de meest recente editie het hoogst, op plek 715.
273 Green Day - Boulevard of Broken Dreams
De beste deelname van Green Day met het hoogtepunt van American Idiot. Toen ik dit begin 2005 voor het eerst hoorde was ik meteen al wel overtuigd dat dit een geweldige song is. Mooie tekst over iemand die zijn toekomst met iemand in rook op zag gaan en nu zijn zonden en eenzaamheid overdenkt, geflankeerd door fijn gitaarwerk met ook af en toe dat lekkere gebroken gitaartje. Het werd hier geen grote hit, maar dit was er ook zo eentje die ondanks de beperkte hitstatus mij wel meteen pakte. Op vakantie in Spanje dat voorjaar was die ook erg populair aldaar en heb ik hem toen een aantal keer gehoord. In 2012 kwam dit binnen op 1322, maar het duurde zoals bij wel meer alternative even voordat dit echt ging scoren: Pas in 2014 op 331 en een jaar later op 235, om vervolgens redelijk in die regio te blijven hangen. In 2024 stond ie op plek 271.Eén van de beste blokjes die we hebben gehad, even los van dat in theorie het elke keer een beetje beter zou moeten worden. Een paar dingen die ik rond Zaagmans ook wel zou vinden passen, maar niets slechts en een paar echte pareltjes.SPOILER: 272-251Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moby, Green Day en Cream zijn hier mijn favorieten, en die zou ik in de Top 100 zetten. En dat In The Year 2525 de echte lijst niet meer haalt, is uiteraard een gênant voorbeeld van de smakeloosheid van Nederland.De Sahara is zonder meer erg droog.
Ja deze is wel moeilijk te verslaan, maar er komen er nog 10, misschien zit er een nóg betere tussenquote:Op woensdag 15 oktober 2025 14:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Eén van de beste blokjes die we hebben gehad, even los van dat in theorie het elke keer een beetje beter zou moeten worden. Een paar dingen die ik rond Zaagmans ook wel zou vinden passen, maar niets slechts en een paar echte pareltjes.
Moby, Green Day en Cream zijn hier mijn favorieten, en die zou ik in de Top 100 zetten. En dat In The Year 2525 de echte lijst niet meer haalt, is uiteraard een gênant voorbeeld van de smakeloosheid van Nederland.
Ik denk een beetje van beiden.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:08 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Wat jammer nou.
Hij zelf zegt dat het veel stress geeft, ik gok zelf ook op NPO-bezuinigingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17 favorieten over.
Favoriete nummers uit het blokje 275-251:
270 The War on Drugs - Thinking of a Place: Kijk eens aan, de strijd met Tame Impala is meteen beslist in het voordeel van laatstgenoemde. The War on Drugs doet het echter eveneens zeer goed bij zowel Mex als ondergetekende. Dit is voor mij wel het magnum opus, en grappig genoeg is de rest van Nederland het zowaar met me eens. Ik hoor onder fans meestal dat ze An Ocean In Between The Waves het prijsnummer van de band vinden, en dat het schandalig is dat die mist in de Top 2000, maar die voel ik eerlijk gezegd een stuk minder.
258 Arctic Monkeys - I Bet You Look Good on the Dancefloor: Heh, dat feitje over 1984 wist ik niet. Als ik dat jaartal hoor gaat mijn brein inderdaad meteen naar Orwell, dus ik had een alternatieve verklaring niet eens overwogen, al zou ik ook niet weten wat de link met Orwell dan zou zijn. In de hoogste regionen van mijn favorietenlijstjes vind je veel van dit soort typische festivalplaten; ik zie mezelf al helemaal weer in een Lowlands-tent staan als ik dit luister. Heel tof.
273 Green Day - Boulevard of Broken Dreams: Je zou het niet zeggen van zo'n coole sociale gozer als ik (ahum), maar op de middelbare school had ik niet bijzonder veel vrienden. Er was één jongen met wie ik nog wel aardig contact had en die zelf ook vaak de neiging had wat teruggetrokken te zijn, en via hem leerde ik Green Day kennen, en dan met name dit nummer. De tekst én de akkoorden en melodieën ademen een diepe eenzaamheid die uitstekend passen bij die turbulente tijd, maar ook later in de volwassenheid bleek dit een prachtige plaat te zijn.
Eervolle vermelding: My Immortal had in vrijwel elk ander blokje de top-3 gehaald dus het voelt bijna blasfemisch om die niet te noemen.
Minst favoriete nummers uit het blokje 275-251:
264 Plastic Bertrand - Ça plane pour moi: Er hebben een hoop geweldige Franstalige klassiekers de Top 2000 gehaald, maar deze heb ik nooit zo begrepen. Muzikaal zit het nog wel aardig in elkaar, maar de stem is monotoon en nogal zeurderig. Oké, in Mr Brightside in ditzelfde blokje zit ook niet veel variatie in toonhoogte en die vind ik wel heel tof, maar daar wordt wel op mooie wijze gespeeld met verschillen in tempo, helderheid en intonatie zodat het daar veel minder storend is.
268 John Mayall - Room to Move: Een beetje experimenteel en ietwat jamsessie-achtig, dat hoeft niet per se erg te zijn, maar ik mis toch iets van een catchy motiefje om hem iets langer te doen beklijven. Meer iets voor de middenmoot dan voor deze regionen, als je het mij vraagt.
252 Bruce Springsteen - Thunder Road: Bruce is hier niet de meest geliefde artiest, en in de eerste jaren dat ik hier postte was ik vaak ook wel vrij negatief over hem. Inmiddels beginnen veel nummers wel wat op me te groeien en begin ik iets beter te begrijpen wat mensen in hem zien, maar deze vind ik nog steeds niet heel bijzonder. De blazers zijn nog wel fijn maar er is voor mij toch wel een flinke handvol platen van hem die een stuk onderscheidender zijn.
Als ik moet gokken, denk ik dat ze in het uur vooraf een soort praatprogramma over de Top 2000 gaan doen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:43 schreef Tussle266 het volgende:
Bartje was natuurlijk ook wel een beetje bij zijn plafond. Het ging van bartje met zijn sampler op de dansvloer, naar bartje met zijn sampler op het dak van B&G, naar bartje met zijn sampler in een lege Ziggo, naar bartje met zijn sampler in uitverkocht theater in Haarlem met Danny V en hologrammen van Elvis. Wat ging hij nu doen dan, Elvis tot leven wekken en met een hologram van Danny laten zingen?
Maar speculeren is leuk, wat nu? Ik zou tussen 22 en 24 gewoon 25 platen bubbling-underen en er een top 2025 van maken. Maar ze bedenken zelf vast iets heel ellendigs.
Veilige gok, dat doen ze al een jaar of 5quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:08 schreef Redefine het volgende:
[..]
Als ik moet gokken, denk ik dat ze in het uur vooraf een soort praatprogramma over de Top 2000 gaan doen.
Ja klopt. Maar dan langer of verschuiven naar het uurtje van Bartquote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Veilige gok, dat doen ze al een jaar of 5
Samen met Voltage?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:44 schreef Tussle266 het volgende:
2 kennende wordt het ongetwijfeld een optreden van Blackbird.
Bart heeft maar 1 keer een uur gehad, daarvoor werden die paar minuten voorgegaan door dat uur praten en optredensquote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar dan langer of verschuiven naar het uurtje van Bart
Edit: ik bedoel dan dat ze die dan ook op het digitale kanaal uitzenden
Weet ik. Alleen vorig jaar. Dat uur was ook nogal megalomaan.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Bart heeft maar 1 keer een uur gehad, daarvoor werden die paar minuten voorgegaan door dat uur praten en optredens
SPOILER: 247-226Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Is dat niet die waarvoor de Brooke aan bleef?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zo ergens in de 200-300 regionen zou een popzangeresje staan waarvan we zouden vinden dat die veel te hoog stond, weet alleen niet meer op welke positie.
Ja, daar kan ik wel mee leven. Wel op een andere manier, dit is meer om lekker mee te ratelen in een karaokesessie, die anderen zijn meer om zatjes mee te lallen in een stadion.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk trouwens dat We are the champions en We will rock you nog net iets grotere meezingers zijn van Hare Majesteit
Weet ik niet, jij kondigde m een paar maanden geleden aan, jij zal t wetenquote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is dat niet die waarvoor de Brooke aan bleef?
Ja Brooke Fraser dus, die stond op 309. Daar wilden een aantal mensen al koffie gaan halen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Weet ik niet, jij kondigde m een paar maanden geleden aan, jij zal t weten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |