abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219128990
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 15:17 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Alison Moyet - Love Letters. Maar 1x gedraaid en (verbazingwekkend genoeg) 20 miljoen streams. Dus deze vermelding op deze plek is de enige eer die dit liedje gaat behalen waarschijnlijk. Of Alison moet mazzel hebben als de lootjes getrokken worden.
Wel mooi dat kanshebbers op keuzelijstintrede ook niet uit 2025 of 2024 kunnen komen
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Redactie Sport dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:10:24 #277
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219129378
Ja, we zitten nu echt wel in de buurt van de absolute topfavorieten. Meer en meer platen die wel eens mijn persoonlijke top 100 bereikten en die ook wel eens stemplaat zijn geweest.

75 Radiohead - Exit Music (For a Film)

Radiohead heeft twee noteringen bij de bovenste 100, en allebei behoren ze tot het rustigere werk van de groep. Dat komt omdat ze daar goed in zijn, al komt het natuurlijk ook omdat het fraaie elektronische werk van Kid A en Amnesiac volledig afwezig is, in mijn eigen lijst staat dat mooi tussen het rustige werk. Deze song op OK Computer grijpt terug naar de folksongs uit de jaren zestig en naar triphop zoals Portishead met respectievelijk het mellotrongeluid en de vervormde basgitaar. Twee stijlen die, als je dit lijstje een beetje hebt gevolgd, mij vrij aardig liggen. Al heeft dit lied nog wel een tijdje een dip gehad, ik schatte hem een tijdlang niet zo goed op waarde (mede omdat te vaak gehoord en de hype van anderen) en noemde toen Lucky de beste song op het bekendste Radiohead-album. Maar nee, dat is toch echt wel deze op Romeo & Julia geïnspireerde song, waarbij Thom zowel de filmbewerking uit 1968 als die van zonnebrandverkoper Baz Luhrmann in zijn achterhoofd nam. Dat levert iets bloedmoois op, dat in 2020 op 809 binnenkwam en bovendien elk jaar steeg, naar plek 462 in 2024.

74 Billy Joel - Goodnight Saigon

Het was een thema dat wel heel vaak terugkeerde in de Top 2000, de Vietnamoorlog. Logisch, want het was een thema dat heel erg speelde onder de Amerikaanse jeugd in de jaren 60 en 70. En ook een paar grote 80's-hits waren een Vietnam-protest. Weinig van deze zijn zo duidelijk als Goodnight Saigon, met de naam van de hoofdstad voor 1975 in de titel. Een lief over de naïviteit van de Amerikaanse soldaten, die weinig steun kregen vanuit eigen land en in het gevaarlijke Vietnam aan hun lot werden overgelaten. In den beginne is het nog een beetje een feest met een show van Bob Hope en wat wiet, maar uiteindelijk gaan de Amerikaanse strijders ten onder. Op een prachtige pianomelodie die de song tot het einde weet te dragen heeft Billy hier misschien wel zijn magnum opus neergezet, die lang durende eeuwigheidsplaat die een stukje historie beschrijft. En dan is het zowel in de Top 2000 als in deze lijst niet zijn beste. Altijd in de lijst en in 2001 eenmalig in de top 10, op 8. Daarna zakte ie langzaam naar onderkant top 100 en werd in 2011 ingehaald door Piano Man. Die heeft het stokje overgenomen als top 10-klant, terwijl Goodnight Saigon na 2018 ten onder ging aan de druk van de top 100 en zelfs de laatste nacht in moest afgelopen editie, op plek 173.

73 AC/DC - Whole Lotta Rosie

Ik heb niet bijzonder veel met AC/DC, maar er is één uitzondering die bij mij wel echt scoorde vanaf het eerste moment dat ik hem hoorde: Whole Lotta Rosie. Fantastische riff, lekkere energieke solo tot het eind en Bon Scott die lekker zingt over dat ie niks mis vindt met een ietwat corpulente dame. Hij schijnt met 'Rosie' een specifieke dame te benoemen waarmee ie wel eens een one night stand heeft gehad. Daar hebben we dit fijne nummertje aan ontleend, dus het is prima. Altijd in de lijst, jaren was dit zelfs de enige van de band. Mede daarom reikte dit in de eerste 10 jaar geregeld tot de top 20, met plek 12 in 2007. De intrede van Highway to Hell, Thunderstruck en anderen hebben het logische gevolg gehad dat deze plaat zakte en de afgelopen jaren niet meer zeker is van de top 100. Maar nog wel in de ochtend hoorbaar op 118 in 2024.

SPOILER: 72-51
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219129586
Matthew was niet zijn neefje, maar zijn broertje van 6. Het was nog kolere koud ook die dag, zei hij. Maar handtekeningen, ho maar.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_219129759
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 16:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

71 Kate & Anna McGarrigle - Complainte pour Ste. Catherine

Een van de laatste échte Top 2000-nummers voor mij, al staan er nog wel wat bij die ik ook heb leren waarderen door de lijst. Bij sommigen zit daar nog wel een verhaaltje achter, hierbij niet. Maar deze ken ik echt puur door de Top 2000, waar hoor je dit verder tenslotte nog? De Canadese zussen, die later ook met de kinderen van Kate (Rufus/Martha Wainwright) samen zongen. Dit beste Franstalige lied uit de lijst is niet echt een typisch Frans lied - geen chanson, meer een lekker kattig folknummer waarin de Canadese politiek wordt gesloopt. Veel te dure benzine - en ze doen maar niks aan al die waardeloze muggen in het land. Mooie samenzang ook bij dit lied wat tussen 1999 en 2015 de lijst haalde. Plek 504 in 2001 was de beste positie, maar na 2015 zat het er vanaf plek 1550 ineens op. Dat was die tijd, tenslotte.
Rufus Wainwright en zijn zus Martha (van dat nummer met Snow Patrol uit één van die vorige blokjes) zijn kinderen van één van de zangeressen van dit lied? Wat een bizar en voor mij onbekend feitje.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:58:50 #280
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219130133
Prachtig blokje met meerdere persoonlijke voormalige nummer 1 noteringen van ondergetekende.
pi_219130164
Hier staan weer een partij pareltjes tussen waar een paard de hik van krijgt. Zowel een stel klassiekers als een aantal mooie verrassingen staan hier prima op hun plek. Sowieso beter dan in de echte lijst (als ze die al halen).

AC/DC vind ik denk ik het meest overrated van deze selectie, met Eminem en Marillion. Prima plaatjes, maar dit zijn de liedjes die gedraaid worden als Diaan al klaar is met de oliebollen, dus dan mogen we wat kritischer zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:08:38 #282
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_219130540
Private Investigations de aller beste DS noemen..dan klopt er volgens mij iets niet en hebben we nog maar 49 nrs te gaan
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:22:00 #283
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_219130593
Moeten we trouwens al op zoek voor een alternatief als die server-shit over 2 maanden nog niet opgelost is?
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Redactie Sport dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:11:01 #284
pi_219132686
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 19:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Private Investigations de aller beste DS noemen..dan klopt er volgens mij iets niet en hebben we nog maar 49 nrs te gaan
Akkoord, Brothers in Arms is ook wel een traag lied
pi_219134016
Dus ik heb wel 35 van die vakjes gekleurd, maar het waren allemaal solo-artiesten die niet kende en al die liedjes leken over plaatsnamen te gaan. Dus ik weet niet of we wel wat van die lijst mogen verwachten straks.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 09:20:24 #286
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_219134329
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 08:39 schreef Tussle266 het volgende:
Dus ik heb wel 35 van die vakjes gekleurd, maar het waren allemaal solo-artiesten die niet kende en al die liedjes leken over plaatsnamen te gaan. Dus ik weet niet of we wel wat van die lijst mogen verwachten straks.
Lay out van de stempagina was weer kut
  woensdag 29 oktober 2025 @ 09:50:54 #287
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219134706
quote:
Ik moest beschamend lang nadenken en toen lachen _O-
pi_219135399
quote:
Toch wonderlijk hoe die keuzelijst werd samengesteld. Zeker van de band PVV zijn er een hoop nummers opgekomen die wel in de database van Radio 2 staan maar die nooit opvallen
pi_219136022
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Lay out van de stempagina was weer kut
De inhoud ook, dus dat past wel bij elkaar ;)
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
  Redactie Sport woensdag 29 oktober 2025 @ 12:48:06 #290
pi_219136242
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:06 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Toch wonderlijk hoe die keuzelijst werd samengesteld. Zeker van de band PVV zijn er een hoop nummers opgekomen die wel in de database van Radio 2 staan maar die nooit opvallen
Daar hebben ze gewoon random een paar albums van in gesmeten en zelfs als je er op stemt worden ze toch nooit gedraaid.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 13:41:37 #291
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_219136727
Willen jullie meer of minder PVV in de lijst?
pi_219137218
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 13:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Willen jullie meer of minder PVV in de lijst?
De meeste nummers gezongen door voetballers zijn niet echt de moeite waard, dus laat die van de Puttense Voetbal Vereniging er ook maar uit :{w
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
  Redactie Sport woensdag 29 oktober 2025 @ 16:13:53 #293
pi_219137629
De voorlaatste. Het jaar is bijna uit. Bijna voorbij.

50 The Beatles - A Day in the Life

De Beatles en David Bowie zijn toch wel een beetje de winnaars van de grote namen met 3 liedjes in de Top 50. En allebei krijgen ze er vandaag maar eentje, die laatste 2 bewaren we tot de finaledag. Dit is van al die nummers opvallend genoeg de meest recente toevoeging in de absolute bovenkant van mijn lijstjes. Ik wil niet zeggen dat ik A Day in the Life ooit slecht vond, dat is het zeker niet. Ik vond hem net wat minder goed, misschien voor een plek zo'n 100 plaatsen lager. Maar die overgangen tussen de twee onderdelen is toch eigenlijk wel fenomenaal. Die strijkers die een grote waas optrekken om ineens bij een totaal ander nummer uit te komen, dat toch nog hetzelfde nummer is, heerlijk. De tweede overgang is muzikaal gezien denk ik nog wat beter, al luistert het minder lekker weg. Er was een orkest van 40 man bij nodig. Het eerste deel is van Lennon, het tweede deel van Paul en daarna komt het deel van Lennon nog eens terug, om opnieuw op te bouwen tussen een allesverwoestend slotakkoord dat door je ziel snijdt. Dit akkoord duurt meer dan een halve minuut en is door 50 piano's aangeslagen. Daarna hoor je, als je een goed gehoor hebt, nog een hoge fluittoon en wat chaotisch gebrabbel, maar die horen we niet tijdens de Top 2000. Daar is het na de slottoon wel gebeurd. Geweldige song die een tijdlang werd gezien als 'ooit de hoogste Beatles', maar plek 49 in 2007 bleek een eenmalig top 50-uitstapje. Daarvoor stond het lied vanaf 1999 meestal in de tweede helft van de top 100 en ook daarna lukte dat nog 5 jaar, maar sindsdien is er een vrije val geweest naar 241 in 2016 en na een eenmalige terugkeer in de laatste nacht zakte het nummer zelfs naar begin 30 december. Plek 378 in 2024. Ook in de Evergreen staat ie niet heel hoog, dus vraag ik me af wie de stemmers indertijd waren.

49 The Rolling Stones - She's a Rainbow

De beste van de Stones, als je het mij vraagt. Een van de meest psychedelische ook. Dat gaat blijkbaar hand in hand. De eerste keer dat ik dit hoorde was ik verbaasd. De Stones konden dus, net als de Beatles, toch echt wel psychedelische popmuziek maken. Met dank aan een strijkerarrangement van John Paul Jones, de piano van Nicky Hopkins en Brian Jones op de Mellotron word er een mooi psychedelisch badje geschetst waar Mick prima overheen kan zingen. Het heeft iets kinderlijks, maar ik vind dat juist wel de hele boel nog net even wat extra's geven, ook door het ietwat ontstemde pianogeluid. Altijd stond het lied in de lijst, meestal zo rond plek 700. Alleen in 2007, door een reclame, stond ie op plek 490. De meest recente editie was het plek 771.

48 Pink Floyd - The Great Gig in the Sky

Een van de mooiste liedjes van Pink Floyd die ik echt heb leren kennen door de Top 2000. Het was 2009, ik vond wel wat losse liedjes van Pink Floyd interessant, maar was geen fan. Ik luisterde in die tijd best wat postrock en daar deed dit me eigenlijk wel een beetje aan denken toen ik dit in 2009 tijdens de Top 2000 hoorde. Ik was net thuisgekomen uit Groningen en we gingen meteen met de auto door naar Maastricht. Zo'n nummer waarvan ik nog precies weet waar ik de eerste keer was toen ik het hoorde. Ook op welke plek op de snelweg, we zaten nog op de A58. De piano had wel wat van Explosions in the Sky en dan komt dat gejengel van Clare Torry erin... ik was meteen verkocht. Zeer bijzonder lied, zeker voor die tijd, dat me meteen intrigeerde. Al snap ik ook wel dat het niet voor iedereen is, het kan ook gejengel zijn he? In 2007 binnen op 647 en in 2008 net in de lijst. Daarna een tijdlang op 30 december te horen en in 2013 zelfs op 252. Daarna zakte ie weg, zelfs even naar 29 december. Maar de laatste jaren is ie weer wat gestegen naar plek 416.

SPOILER: 47-26
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219138246
Er zou natuurlijk een hoop tussen Froukik en plek 30 moeten zitten. Maar verder wel prima. Er kan natuurlijk ook nog weinig misgaan in deze blokken.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 18:09:30 #295
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_219138585
Na 2 blokken van 3 en twee blokken van 2 stemplaten nu een blok met maar 1 stemplaat. Tori Amos. Heb ook wel getwijfeld om op Cornflake Girl te stemmen, maar deze is echt wel mooier. Sowieso hou ik wel van dit soort muziek.

In het laatste blok verwacht ik nog 4 stemplaten.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_219138612
Hoezee voor Frok. En Mexi stem dan op Mume even voor dit nummer in de frok-battle. Die heeft t lastig tegenover Groter Dan Ik
  woensdag 29 oktober 2025 @ 18:28:01 #297
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_219138733
Hebben jullie wel eens Play Free bird! gehoord bij een optreden?
Ik ben meer bekend met Slayuuurrrrr en Broek uit!
  Redactie Sport woensdag 29 oktober 2025 @ 18:31:16 #298
pi_219138756
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 18:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hebben jullie wel eens Play Free bird! gehoord bij een optreden?
Ik ben meer bekend met Slayuuurrrrr en Broek uit!
Vergeet MICHAEL (of Maikel, zo u wilt) niet.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 18:32:22 #299
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_219138770
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 18:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Vergeet MICHAEL (of Maikel, zo u wilt) niet.
Nooit gehoord..wel jaren Theoooo op Lowlands
  woensdag 29 oktober 2025 @ 18:33:17 #300
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219138779
Het blijft zonde dat er niet veel meer van Caustic Love in de top 2000 staat. Better man of looking for something zijn naar mijn bescheiden mening fijner dan Iron Sky, terwijl dat ook een geweldige plaat is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')