abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:13:32 #151
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218959445
quote:
Nee, maar dit is heel anders.

Rutte liet zich gewoon niet bang maken door dat soort vrij kansloze lui.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:15:24 #152
5428 crew  miss_sly
pi_218959485
https://www.ad.nl/binnenl(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F

En soms worden demonstraties terecht niet op tijd en plaats toegestaan die men wil, omdat dat moeilijk ligt met de demonstratie van een ander. En als je dan ook nog vernielingen pleegt in de vorm van bekladden van het Paleis op de Dam, zit je toch echt fout.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218959531
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:15 schreef miss_sly het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F

En soms worden demonstraties terecht niet op tijd en plaats toegestaan die men wil, omdat dat moeilijk ligt met de demonstratie van een ander. En als je dan ook nog vernielingen pleegt in de vorm van bekladden van het Paleis op de Dam, zit je toch echt fout.
Ja daar blijf je gewoon met je poten vanaf.
pi_218959551
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoezo wil je ze monddood maken als je tegen ze wil demonstreren?

Je wil laten weten dat je het niet met ze eens bent.
Maar dat zeiden ze niet. Ze zeiden niet "we zijn het niet eens met wat je gaat zeggen", maar "we willen niet dat je hier in het politieke debat iets komt zeggen, je bent niet welkom". Dat is niet anders te interpreteren als monddood willen maken.

Politici die alleen welkom zijn met de juiste mening, dat doet me echt heel erg aan een aantal heel foute landen denken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:24:13 #155
5428 crew  miss_sly
pi_218959580
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dat zeiden ze niet. Ze zeiden niet "we zijn het niet eens met wat je gaat zeggen", maar "we willen niet dat je hier in het politieke debat iets komt zeggen". Dat is niet anders te interpreteren als monddood willen maken.
Nee. De demonstranten willen niet dat ze daar in het politieke debat iets komt zeggen. Dat mogen ze vinden en dat mogen ze ook zeggen en dus mogen ze daarvoor/tegen ook demonstreren. Ze mogen het niet daadwerkelijk tegenhouden met geweld, barricades, weet ik veel wat.
pi_218959624
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee. De demonstranten willen niet dat ze daar in het politieke debat iets komt zeggen. Dat mogen ze vinden en dat mogen ze ook zeggen en dus mogen ze daarvoor/tegen ook demonstreren. Ze mogen het niet daadwerkelijk tegenhouden met geweld, barricades, weet ik veel wat.
Ze mogen het vinden, maar het blijft een enge mening, een mening die meer bij Rusland en Georgië past. En het is het monddood maken van volksvertegenwoordigers, daar moeten we niet omheen draaien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:31:10 #157
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218959673
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze mogen het vinden, maar het blijft een enge mening, een mening die meer bij Rusland en Georgië past. En het is het monddood maken van volksvertegenwoordigers, daar moeten we niet omheen draaien.
Dat zien als monddood maken lijkt me aardig overtrokken. Het zou ook niet mijn stijl zijn maar gelukkig is er ruimte voor in Nederland (in tegenstelling tot de land(en) die jij aanhaalt).
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218959691
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:31 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat zien als monddood maken lijkt me aardig overtrokken. Het zou ook niet mijn stijl zijn maar gelukkig is er ruimte voor in Nederland (in tegenstelling tot de land(en) die jij aanhaalt).
Als er op alle plekken met politieke debatten zo wordt gedemonstreerd met als doel dat ze niet mag komen, is ze toch monddood? Dat ze dat niet lukt, maakt het niet anders.
pi_218959696
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als er op alle plekken met politieke debatten zo wordt gedemonstreerd met als doel dat ze niet mag komen, is ze toch monddood? Dat ze dat niet lukt, maakt het niet anders.
Ze kan er ook voor kiezen alsnog te gaan he.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:39:19 #160
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218959754
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat het doel is, het is uiteindelijk aan de politie om de orde te handhaven en mogelijk te maken dat ze daar gewoon in gesprek kan.

Ik zou me ook niet echt laten tegenhouden door een man/vrouw/non-binair of 10 met paars haar, maar wellicht is ze wat bang aangelegd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218959762
quote:

[..]
Zolang het speelveld open blijft voor alle volksvertegenwoordigers en het populisme op een iets natuurlijkere manier vervaagt (door debatten op inhoud) zou het mij een zorg zijn wat demonstranten willen op dat moment. Zowel dat ik het prima vind dat ze er staan, maar ook dat meningen in de breedste zin niet de kop in gedrukt mogen worden. Zeer beladen kwesties kapen het politieke debat, maar de aantallen en de geluiden zijn ook belangrijk om uiteindelijk de tijd door te komen en de politieke keuzes te maken die op dat moment persoonlijk de juiste zijn.

Linkse politici zijn qua mening voor een tijd in de verdrukking geweest door opkomend populisme na Fortuyn en de kaarten worden weer opnieuw geschud. Alles blijft een transitie, waarbij je het eindpunt niet kan zien, maar juist dat hoort bij een democratie. Ik wil zien hoe groot het fascisme is, hoe groot het anti-fascisme is. Wie er op straat komen om te demonstreren en hoe. Het is belangrijk dat een iedere groep zich kan uiten en dat links en rechts gezamelijk aangeven dat dit (mits geweldloos) moet blijven kunnen, dat voorkomt dat een situatie werkelijk explosief wordt.
pi_218959770
Waarschijnlijk niet voor iedereen leesbaar, maar geen idee of je misschien een aantal artikelen gratis kan lezen bij het ND, dus daarom wil ik hem wel delen: een schitterend interview met Boris Dittrich, voormalig D66 partijleider.

https://www.nd.nl/geloof/(...)thanasie-je-hebt-lie
pi_218959785
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:33 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ze kan er ook voor kiezen alsnog te gaan he.
Dan is het doel mislukt, maar het doel van de demonstranten was dat ze niet kwam. Het doel hebben dat politici niet naar een politiek debat kunnen is wat mij betreft gewoon echt verwerpelijk. Ook als ze zo enorm diametraal tegenover alles staan waar ik voor sta als Van der Plas.
pi_218959798
Ach het feestje is begonnen. Het is tenslotte 7 oktober. :r

quote:
Gevaarlijke apparatuur in bezet gebouw van Radboud Universiteit, decaan waarschuwt actievoerders voor mogelijk ontploffingsgevaar

Pro-Palestina-demonstranten bezetten dinsdagochtend een gebouw op de campus van de Radboud Universiteit in Nijmegen. De decaan waarschuwt voor gevaarlijke apparatuur in het gebouw. „Het gaat om ontploffings- en verstikkingsgevaar. Dat is echt niet licht te nemen.”
https://www.gelderlander.(...)j9vUYS9idM7T0QChm9pQ
pi_218959799
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:39 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat het doel is, het is uiteindelijk aan de politie om de orde te handhaven en mogelijk te maken dat ze daar gewoon in gesprek kan.

Ik zou me ook niet echt laten tegenhouden door een man/vrouw/non-binair of 10 met paars haar, maar wellicht is ze wat bang aangelegd.
Ze heeft verschillende keren aangegeven dat ze enorm geschrokken is van de moord op Kirk, dat kan ik me ook wel voorstellen. Je bent toch wel kwetsbaar als je in het openbaar spreekt, er is maar 1 gek nodig.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:45:12 #166
5428 crew  miss_sly
pi_218959813
quote:

[..]
Het is niet monddood maken. De vergelijking met Ruslang en Georgie vind ik nogal overtrokken en bovendien niet op zijn plaats. In die landen zouden er geen demonstranten zijn, want die mogen niet demonstreren. En als de spreker iemand is die iets zegt dat de overheid niet aanstaat, wordt die persoon door de overheid (mond)dood gemaakt.

Ik vind je erg overdrijven met je eng en monddood maken.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:46:08 #167
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218959824
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Het komt haar politiek gunstig uit dat ze zich terugtrekt.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218959836
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is niet monddood maken. De vergelijking met Ruslang en Georgie vind ik nogal overtrokken en bovendien niet op zijn plaats. In die landen zouden er geen demonstranten zijn, want die mogen niet demonstreren. En als de spreker iemand is die iets zegt dat de overheid niet aanstaat, wordt die persoon door de overheid (mond)dood gemaakt.

Hoe wil je het demonstreren met als doel te voorkomen dat een politicus mee mag doen aan politieke debatten in de pers dan noemen? Als ze nergens meer mag komen, wat is ze dan? Voor mensen die alleen dit debat volgen, is ze toch monddood?

Echt, ik snap niet dat je dat niet wil begrijpen.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:47:56 #169
5428 crew  miss_sly
pi_218959840
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze heeft verschillende keren aangegeven dat ze enorm geschrokken is van de moord op Kirk, dat kan ik me ook wel voorstellen. Je bent toch wel kwetsbaar als je in het openbaar spreekt, er is maar 1 gek nodig.
In een land met meer handvuurwapens dan inwoners is dat toch echt een heel ander verhaal als in een land als Nederland.

Daarmee niet gezegd dat hier geen vreselijke dingen kunnen gebeuren. Natuurlijk wel. Maar Van der Plas houdt ook wel van wat drama en de slachtofferrol als het haar een beetje uitkomt en ze er electoraal voordeel van denkt te kunnen hebben.

Ze is ook niet vies van overdrijvingen en leugens als het haar uitkomt.
pi_218959843
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoe wil je het demonstreren met als doel te voorkomen dat een politicus mee mag doen aan politieke debatten in de pers dan noemen? Als ze nergens meer mag komen, wat is ze dan? Voor mensen die alleen dit debat volgen, is ze toch monddood?

Mensen die genocide steunen moeten zich schamen en niet durven praten, dat lijkt me helemaal prima. Het is namelijk vrij eenvoudig om dat te veranderen.
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:49:16 #171
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218959847
quote:

[..]
Dan zou ik als ik haar was gewoon lekker op de bank blijven zitten met een pak shag.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218959849
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is gewoon intimidatie.
pi_218959855
quote:

[..]
De acties tegen Paul Pelosi en de moord op de Democratische politici uit Minnesota werden niet als streep getrokken als in dat er maar 1 gevaarlijke gek nodig was. Maar de democraten zijn niet degenen naar wie geluisterd wordt, Maga dicteert het geluid. Verder mag Amerika weleens over z'n vuurwapens nadenken, maar goed... die denken dat er alleen maar meer bij mogen, dus die discussie is ook niet echt vruchtbaar.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:50:32 #174
5428 crew  miss_sly
pi_218959859
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze demonstreren omdat ze vinden dat ze niet zou moeten mogen komen.
Ze houden haar niet daadwerkelijk fysiek tegen.

Ze beslist zelf niet te gaan.

Dan is ze dus niet monddood gemaakt.

En mensen die alleen dit debat volgen, kom op...wat is dat nu voor onzin? De meeste mensen zullen dit debat helemaal niet volgen. Niet (erover) kunnen lezen in de krant omdat het achter een betaalmuur staat. Niet alles is altijd voor iedereen toegankelijk.

Maar ik ga er u verder over ophouden. Wij gaan het niet eens worden, en dat is wat mij betreft prima :)
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:52:55 #175
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218959885
quote:

[..]
Die ‘onveiligheid’ geldt voor letterlijk iedereen en bovendien is zoiets in de politiek nog maar één keer in Nederland gebeurd, 23 jaar geleden.

In Amerika gebeurt zoiets veel vaker, omdat het debat daar nog verder stevig gepolariseerd is. Sterker zelfs Kirk is ongelukkig slachtoffer geworden van het type maatschappij wat hij zelf wilde creëren.

Als we het type maatschappij hebben waar de kans vrij groot is dat zo’n gek zomaar toeslaat, dan hebben we een veel groter onderwerp te pakken. En als Caroline de instanties die haar moeten beschermen niet vertrouwt, dan zegt ze zo goed als haar vertrouwen tegen de instituten op, dus dan ligt daar het probleem.
Makkelijk eerste
pi_218959918
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het was geheim gehouden dat het daar zou zijn. Dus een geheime (zei het niet zo spannende) locatie.
Lol, domme ik. Ik zat echt helemaal in mijn hoofd met 'geheim geheim' en niet gewoon 'onaangekondigd'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_218959961
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De acties tegen Paul Pelosi en de moord op de Democratische politici uit Minnesota werden niet als streep getrokken als in dat er maar 1 gevaarlijke gek nodig was. Maar de democraten zijn niet degenen naar wie geluisterd wordt, Maga dicteert het geluid. Verder mag Amerika weleens over z'n vuurwapens nadenken, maar goed... die denken dat er alleen maar meer bij mogen, dus die discussie is ook niet echt vruchtbaar.
Eens dat de situatie in Nederland totaal anders is dan in de VS. Maar ik kan me toch ook voorstellen dat je als politicus, zeker één die op regelmatige basis bedreigd wordt en waarvan net ook is geprobeerd het partijkantoor in de fik te steken, dan wel denkt: dat kan mij ook overkomen. Ook in Nederland zie je helaas schietpartijen.
pi_218959972
Maar goed, ik ben het er mee eens dat we het niet eens gaan worden.

Daarom maar iets anders, na het mooie interview met iemand van D66 in het ND, vind ik dit interview met Bikker in de Volkskrant ook wel lezenswaardig: https://www.volkskrant.nl(...)te-stemmen~bcd07cdb/

Werkt eigenlijk prima, geïnterviewd worden op een plek waar ze het meestal totaal niet met je eens zijn.
pi_218960407
Er was geen plan bekend dat mensen bij het gebouw van de Gelderlander wilden demonstreren tegen de komst van van der Plas ? Als dat zo ..... dan was de bezorgheid van van der Plas onnodig ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 07-10-2025 14:56:46 ]
pi_218960540
Ach ja, bedreigingen naar vrouwen doen we alleen serieus over als het over een D66'er gaat die heks wordt genoemd op twitter.
pi_218960553
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 09:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Meer betaalbare, kleine woningen bouwen voor ouderen en alleenstaanden. Bouwen waar behoefte aan is in plaats van waar het meeste aan te verdienen valt voor de projectontwikkelaar.
Dit zegt iedereen, maar de vraag blijft wat 'betaalbaar' nou eigenlijk betekent. Want de markt bepaalt de verkoopprijs van een huis. Gemeenten stellen zo veel eisen aan nieuwe huizen dat 'betaalbaar' uiteindelijk niet meer mogelijk is. Boondoggles zoals stadswarmte en warmtepompen en dat soort ongein en dan heb je ook nog de Nederlandse ziekte tegen hoogbouw wat helemaal nergens op slaat.

Als je een woning wil bouwen moet er iemand geld aan verdienen, anders gebeurt het gewoon niet. Wat mij betreft doen we dus het omgekeerde van wat jij zegt: zorgen dat ontwikkelaars, investeerders en bouwers juist geld kunnen verdienen aan 'goedkope' woningen. Ik zou tot voort kort hebben gezegd dat men vooral moet bouwen voor de middenhuur omdat dat soort huizen in heel veel gevallen voldoet, maar ja met de nieuwe huurwet kan dat gewoon niet meer uit.
pi_218960679
https://nos.nl/artikel/25(...)ver-personeelskosten

Goh, onhoudbare personeelskosten. Geeft niet, zodra er een nieuw kabinet is dat ook maar hint naar het verlagen van deze kosten steken de vakbonden daar wel een stokje voor.
pi_218960756
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 15:24 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)ver-personeelskosten

Goh, onhoudbare personeelskosten. Geeft niet, zodra er een nieuw kabinet is dat ook maar hint naar het verlagen van deze kosten steken de vakbonden daar wel een stokje voor.
Vooral: inkomen dat niet mee stijgt met de zorgkosten. Dat is natuurlijk eigenlijk een zaak voor de zorgverzekeraars in dit land, met marktwerking. Misschien moet de conclusie wel zijn: minder marktwerking?
pi_218960805
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 15:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vooral: inkomen dat niet mee stijgt met de zorgkosten.
Je zou natuurlijk ook de tekst in de link kunnen lezen:
quote:
Nog grotere zorgen zijn er bij BDO over de stijgende personeelskosten. Lonen van zorgpersoneel (inclusief het salaris van medisch specialisten) slokt verreweg het grootste deel van de omzet op, namelijk 61 procent. Dat percentage stijgt al jaren.

Met name ziekenhuispersoneel in loondienst zag het loon hard stijgen, met bijna 9 procent. Ook de vrijgevestigde medisch specialisten kregen er veel bij, bijna 7 procent. Alleen voor de inhuur van zzp'ers was minder geld nodig. De overheid wil met een wet tegen schijnzelfstandigheid het aantal zzp'er terugdringen, onder andere in de zorg.

De zogeheten loonquote, het deel van de omzet dat opgaat aan salarissen, noemt BDO "onhoudbaar". Volgens onderzoeker Mike Tagage is er geen aanleiding om te denken dat de zorgkosten op termijn zullen dalen.
Nederland heeft juist een loonexplosie gehad, het inkomen is de afgelopen paar jaar hard gestegen. Daar staat wel hogere inflatie tegenover, maar goed.
pi_218961450
Ik moet hier altijd zo om lachen _O-

quote:
Nederlandse werkvloeren worden steeds diverser, maar dat betekent niet automatisch dat werknemers zich ook meer geaccepteerd en gelijk behandeld voelen. Dat concludeert het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in een onderzoek dat dinsdag verschijnt. Werknemers met een migratieachtergrond ervaren vaak ongelijkheid en uitsluiting, ook bij werkgevers die nadrukkelijk proberen de diversiteit op hun werkvloer te vergroten.

Sterker nog: dat probleem is groter bij organisaties met een gevariëerd werknemersbestand dan bij homogene bedrijven, zegt het SCP.
Dit weten we natuurlijk al lang, beleid gebaseerd op 'inclusie'-onzin zorgt altijd voor meer verdeeldheid en rancune onder werknemers. Nederland loopt weer eens wat jaren achter, we zijn nog steeds dingen aan het ontdekken die in de VS al lang duidelijk zijn geworden na de hele DEI-explosie. De conclusie is helemaal hilarisch:

quote:
In een toelichting zegt onderzoeker Lotte Vermeij van het SCP dat het belangrijk is "dat werkgevers zich realiseren dat diversiteit niet vanzelf tot inclusie leidt, maar vraagt om aanpassingen in de organisaties." Met andere woorden: met alleen divers personeel aanwerven ben je er nog niet.
Het werkt niet, maar laten we het nóg meer doen want dan komen we ergens (waar dat dan moet zijn wordt niet genoemd). Terwijl de onderzoeksresultaten dus eigenlijk zeggen dat je juist een homogeen personeelsbestand moet hebben want dat heb je al dat gezeik niet.

Hoeveel subsidie slurpen ze daar bij het SCP?
pi_218961451
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 14:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens dat de situatie in Nederland totaal anders is dan in de VS. Maar ik kan me toch ook voorstellen dat je als politicus, zeker één die op regelmatige basis bedreigd wordt en waarvan net ook is geprobeerd het partijkantoor in de fik te steken, dan wel denkt: dat kan mij ook overkomen. Ook in Nederland zie je helaas schietpartijen.
Ik vind niet dat een democratie zich door geweld moet laten sturen. Pak het geweld aan zoals iedere andere vorm. Veroordeel het, laat de motieven tussen dader en justitie en ga de discussies op inhoud verder. Als men een losgeslagen autocratie installeert is het hele landschap anders, maar ik zie geen reden tot escalaties.

De moord op Fortuyn maakte links voor lange tijd monddood, waardoor rechts alleen mocht spreken. En er zal best nog eens een slachtoffer vallen. Maar we moeten niet op scherp staan en wachten op een moment supreme. Waar Nederland gelukkig goed in is, is dat we tot nu toe altijd nog wel in goede redelijkheid de boel duiden en herpakken.
pi_218961471
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 16:46 schreef MoreDakka het volgende:
Ik moet hier altijd zo om lachen _O-
[..]
Dit weten we natuurlijk al lang, beleid gebaseerd op 'inclusie'-onzin zorgt altijd voor meer verdeeldheid en rancune onder werknemers. Nederland loopt weer eens wat jaren achter, we zijn nog steeds dingen aan het ontdekken die in de VS al lang duidelijk zijn geworden na de hele DEI-explosie. De conclusie is helemaal hilarisch:
[..]
Het werkt niet, maar laten we het nóg meer doen want dan komen we ergens (waar dat dan moet zijn wordt niet genoemd). Terwijl de onderzoeksresultaten dus eigenlijk zeggen dat je juist een homogeen personeelsbestand moet hebben want dat heb je al dat gezeik niet.

Hoeveel subsidie slurpen ze daar bij het SCP?
Wat is er precies duidelijk geworden in de VS?
What Would Goku Do
pi_218961483
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 16:47 schreef viagraap het volgende:

[..]
Wat is er precies duidelijk geworden in de VS?
'DEI' werkt niet. Duurt altijd een paar jaar voordat zoiets ook in Nederland doordringt. We hebben nu ook pas eindelijk een onderzoek van de Gezondheidsraad naar het verminken van kinderen onder de noemer 'Dutch Protocol'.
pi_218961510
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 16:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
'DEI' werkt niet. Duurt altijd een paar jaar voordat zoiets ook in Nederland doordringt. We hebben nu ook pas eindelijk een onderzoek van de Gezondheidsraad naar het verminken van kinderen onder de noemer 'Dutch Protocol'.
Maar wat werkt er niet? Ik heb tot nu toe alleen MAGA dat zien beweren en vergeef me dat ik die niet serieus neem.
What Would Goku Do
pi_218961516
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 15:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je zou natuurlijk ook de tekst in de link kunnen lezen:
[..]
Nederland heeft juist een loonexplosie gehad, het inkomen is de afgelopen paar jaar hard gestegen. Daar staat wel hogere inflatie tegenover, maar goed.
Ik heb de tekst gelezen. Als de inkomens van de ziekenhuizen net zo hard waren gestegen was er niks aan de hand. Het was het idee dat de zorgverzekeraars dat zouden oplossen, dat was de basis van de marktwerking. Blijkt niet te lukken.
pi_218961561
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 16:51 schreef viagraap het volgende:

[..]
Maar wat werkt er niet? Ik heb tot nu toe alleen MAGA dat zien beweren en vergeef me dat ik die niet serieus neem.
Als ik zie wie allemaal aangesteld worden door MAGA dan is het duidelijk dat niet de beste mensen aangenomen worden inderdaad.
pi_218961587
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 16:51 schreef viagraap het volgende:

[..]
Maar wat werkt er niet?
Als iets niet werkt betekent dat doorgaans dat doelen die gesteld worden niet gehaald worden hé :) Dat is hier een mooi voorbeeld van. Sterker nog, het werkt averachts. Hoe meer DEI-beleid, hoe meer rancune en verdeeldheid.
pi_218961604
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 16:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als iets niet werkt betekent dat doorgaans dat doelen die gesteld worden niet gehaald worden hé :) Dat is hier een mooi voorbeeld van. Sterker nog, het werkt averachts. Hoe meer DEI-beleid, hoe meer rancune en verdeeldheid.
Het tegengaan van rancune en verdeeldheid was een doel van DEI beleid?
What Would Goku Do
pi_218961611
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 16:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb de tekst gelezen. Als de inkomens van de ziekenhuizen net zo hard waren gestegen was er niks aan de hand.
Ja zo ken ik er nog wel een paar :D

Wat is dan een oplossing? Nóg meer geld de zorg in pompen? Nog meer inflatie? Nog meer loonexplosies? Waar houdt het op?
pi_218961621
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 17:00 schreef viagraap het volgende:

[..]
Het tegengaan van rancune en verdeeldheid was een doel van DEI beleid?
Het woordje 'inclusie' heeft een betekenis hé :D
pi_218961645
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 17:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het woordje 'inclusie' heeft een betekenis hé :D
En die is volgens jou...? Volgens mij is DEI bedacht om de achterstand op de arbeidsmarkt van minderheidsgroepen te verminderen. Als daar meer rancune en verdeeldheid van komt moet je daar wat mee natuurlijk, maar het lijkt me vooral een onbedoeld neveneffect van iets wat meer om arbeidsplekken gaat dan om lief zijn tegen elkaar.
What Would Goku Do
pi_218961679
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 17:05 schreef viagraap het volgende:

[..]
En die is volgens jou...? Volgens mij is DEI bedacht om de achterstand op de arbeidsmarkt van minderheidsgroepen te verminderen. Als daar meer rancune en verdeeldheid van komt moet je daar wat mee natuurlijk, maar het lijkt me vooral een onbedoeld neveneffect van iets wat meer om arbeidsplekken gaat dan om lief zijn tegen elkaar.
Dat heb je dus verkeerd begrepen. De SCP zegt in het bericht:

quote:
In een toelichting zegt onderzoeker Lotte Vermeij van het SCP dat het belangrijk is "dat werkgevers zich realiseren dat diversiteit niet vanzelf tot inclusie leidt, maar vraagt om aanpassingen in de organisaties." Met andere woorden: met alleen divers personeel aanwerven ben je er nog niet.

Het onderzoeksbureau raadt werkgevers aan om niet alleen maar diversiteit na te streven in het wervingsbeleid, naar ook actief uitsluiting en achterstelling binnen hun organisatie tegen te gaan,
(typo in het originele bericht, NOS :') )

Zoals gezegd, de I van inclusie staat ergens voor.
pi_218961687
quote:

[..]

Wat is dan een oplossing? Nóg meer geld de zorg in pompen? Nog meer inflatie? Nog meer loonexplosies? Waar houdt het op?
En de medewerkers halen we natuurlijk gewoon elders vandaan, en die lege gaten gaan we dan weer opvullen met arbeidsmigranten. Wie wil dit nou niet! Geweldig piramidespel. _O_

Rupsje Nooitgenoeg is het.
pi_218961700
quote:

[..]

Minder winst voor de zorgverzekeraars? Een groter deel van de zorgpremie inkomensafhankelijke bijdrage zvw regelen (dat is met de vergrijzing toch onvermijdelijk), zodat die makkelijker kan stijgen als het nodig is?

En vooral: bezig gaan zoals ze nu al bezig zijn, steeds meer nutteloze behandelingen schrappen en je vraagtekens zetten bij altijd doorbehandelen. Maar ja, dat laatste gaat tegen de marktwerking in, want de ziekenhuizen krijgen juist de hoogste marges op altijd doorbehandelen en nutteloze behandelingen.

Oftewel: accepteer dat de marktwerking niet heilig is en grijp als overheid veel harder in dan nu. Alleen dan kun je grip op de zorg krijgen.
pi_218961707
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 17:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat heb je dus verkeerd begrepen. De SCP zegt in het bericht:
[..]
(typo in het originele bericht, NOS :') )

Zoals gezegd, de I van inclusie staat ergens voor.
Oké, prima streven lijkt me, maar wat heeft dat met het kennelijk mislukken van DEI in de VS te maken?
What Would Goku Do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')