abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218962650
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 19:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Er werken dus niet teveel vrouwen in de zorg, dát is het probleem niet van het verhaal. Dat was wel je stelling.
Je bent nogal in de war.

>80% van de medewerkers in de zorg is vrouw. Vrouwen werken voor ongeveer hetzelfde percentage in deeltijd. Dat zorgt voor problemen. Dat zijn feitelijke constateringen.

Waarom vrouwen zo veel in deeltijd werken is een ander vraagstuk. Ik zou graag meer vrouwen in voltijd zien. Dus een lagere belastingdruk. Of meer mannen (en dus minder vrouwen) in de zorg als dat niet lukt. Hopelijk ben je nu weer bij de les :)
pi_218962691
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 19:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je bent nogal in de war.

>80% van de medewerkers in de zorg is vrouw. Vrouwen werken voor ongeveer hetzelfde percentage in deeltijd. Dat zorgt voor problemen. Dat zijn feitelijke constateringen.

Waarom vrouwen zo veel in deeltijd werken is een ander vraagstuk. Ik zou graag meer vrouwen in voltijd zien. Dus een lagere belastingdruk. Of meer mannen (en dus minder vrouwen) in de zorg als dat niet lukt. Hopelijk ben je nu weer bij de les :)
Roostertechnisch gaan veel zorgbanen alleen niet zo lekker op fulltime.
pi_218962720
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 19:27 schreef nostra het volgende:

[..]
Roostertechnisch gaan veel zorgbanen alleen niet zo lekker op fulltime.
Ik zie dat als een zelfversterkend effect. Daarom zijn er ook zo veel vrouwen in de zorgsector zzp'er geworden, dan hebben ze die flexibiliteit. Hoe meer deeltijd, hoe meer de incentives er zijn voor anderen om ook in deeltijd te werken. Dat schrikt mannen volledig af. Hetzelfde effect zie je in het onderwijs, dat per uitstek uitstekend zou kunnen werken op fulltime. Ook daar werken steeds maar weer minder mannen. Dat komt niet omdat roosteren in het onderwijs inherent zo moeilijk is.

Cijfers over Duitsland:

~75% van de werknemers in de sector is vrouw en het verschilt per soort baan maar de ratio tussen fulltime en parttime zit gemiddeld rond de 50% voor zover ik kan zien.

Dat is significant lager dan Nederland. Ik denk dat het causale verband (in Nederland) ongeveer zo is:

Een sector is gemiddeld aantrekkelijker voor vrouwen dan voor mannen -> vrouwen willen vaker part-time werken -> de sector wordt steeds meer part-time

[ Bericht 3% gewijzigd door MoreDakka op 07-10-2025 19:54:23 ]
pi_218963266
Het COC regenboog verkiezingsdebat begint nu: https://dezwijger.nl/live
pi_218963289
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 20:06 schreef kipknots het volgende:
Oh god, dat wordt weer cringe :')
pi_218963441
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 20:06 schreef kipknots het volgende:
praten over homo's vind je gênant?
pi_218963724
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 07:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Denk je nou echt dat dit mensen helpt overtuigen dat links het beter zou doen? Als ik zulke teksten lees denk ik vooral: laten we maar hopen op zoveel mogelijk middenkabinet, als links ook al net zo radicaliseert als rechts. Probeer eens wat nuance en zonder polariseren.
Ja jij ziet van der Plas polariseren en draait de zaken om. Zij mag alles zeggen dat vind je zelfs belangrijk.
Maar als een linkse mensen wat zeggen dan is dat polariseren. Van der Plas is degene die claimt dat ze onveilig zou zijn, daar geen enkel bewijs voor levert. De mensen die zich uitspreken tegen van der Plas zijn vreedzame demonstranten. Dat vind ik nou belangrijk in een democratie, dat iedereen zich mag uitspreken.
Jij bent daar blijkbaar selectief in, daarmee duw je mensen ook weg uit dat midden wat je zogenaamd graag ziet. Jij polariseert zelf ook door links weg te duwen.

Hallucinant dat je meteen daarna doorgaat met zeggen dat een hoogleraar de mond moet worden gesnoerd omdat zijn uitlatingen je niet aanstaan. Laat de wetenschap lekker zonder politieke inmenging uitmaken wie een goede docent is. Beetje raar als je wetenschappers gaat cancelen om het hebben van een andere mening.
pi_218963942
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 20:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hallucinant dat je meteen daarna doorgaat met zeggen dat een hoogleraar de mond moet worden gesnoerd omdat zijn uitlatingen je niet aanstaan. Laat de wetenschap lekker zonder politieke inmenging uitmaken wie een goede docent is. Beetje raar als je wetenschappers gaat cancelen om het hebben van een andere mening.
Ik wilde niemand de mond snoeren, ik vind alleen het type uitlatingen dat die man doet totaal niet pedagogisch geschikt voor iemand die jongvolwassenen aan het opleiden is. Hij roept gewoon op tot geweld.

En Van der Plas wordt geïntimideerd en bedreigd (dat is gewoon bekend), maar blijkbaar is dat allemaal niet zo erg...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218964047
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 21:16 schreef Hanca het volgende:

En Van der Plas wordt geïntimideerd en bedreigd (dat is gewoon bekend), maar blijkbaar is dat allemaal niet zo erg...
Heel veel politici worden geintimideerd en bedreigd, al dan niet op de sociale media.
Dus van der Plas ook.
Is ze gisteren geinitimideerd en bedreigd voor haar mogelijke komst naar Nijmegen?
Ik heb geen scans of linkjes gezien daarvoor.
Kun je die bedreigingen vinden van Harry Pettit ?
Ik begreep dat hij haar een nazi noemt.... superlullig, dat wel.

Ik heb gezocht naar berichten en ik denk dat van der Plas zich te druk maakte over een posting van boycot de Gelderlander. Dat was geen bedreiging van haar persoon.
Er is een theorie dat ze de kwestie opklopt om kiezers te werven, media-aandacht naar zich toe trekken.
pi_218964159
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 21:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er is een theorie dat ze de kwestie opklopt om kiezers te werven, media-aandacht naar zich toe trekken.
Zo lang dat niet bewezen is en we allemaal gezien of gehoord kunnen hebben hoe erg Van der Plas bedreigd is in het verleden, gewoon door gaand met haar werk, vind ik de assumptie dat ze zich aan stelt wel erg ver gezocht. Zou je dat ook zeggen als het om Jetten of Timmermans ging?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218964180
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 21:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zo lang dat niet bewezen is en we allemaal gezien of gehoord kunnen hebben hoe erg Van der Plas bedreigd is in het verleden, gewoon door gaand met haar werk, vind ik de assumptie dat ze zich aan stelt wel erg ver gezocht. Zou je dat ook zeggen als het om Jetten of Timmermans ging?
Dat ga je vanaf nu wel krijgen.
En zo worden de grenzen steeds verder opgerekt.
pi_218964189
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 21:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kun je die bedreigingen vinden van Harry Pettit ?
Ik begreep dat hij haar een nazi noemt.... superlullig, dat wel.
Mijn bronnen zijn vragen in de Kamer, waar werd gesteld dat hij tijdens een gastcollege in Leiden opriep tot het voor eens en altijd beëindigen van het zionisme, de Palestijnen bewonderde voor het verkiezen van de dood en opriep met hen mee te vechten. Het uitroeien van zionisten (niet alleen zionisme, ook zionisten) heeft hij het vaker over gehad. Die man is gewoon een haatprediker.

Dit soort Jodenhaat hoort niet in Nederland: https://www.telegraaf.nl/(...)azisme/69324599.html
pi_218964275
quote:

[..]
Als zij in deze kwestie fiks bedreigd was, dan moet ze dat bekend maken met scans en linkjes. Zij doet dat niert, BBB doet dat niet..... Zonder die bewijzen is het aannemlijk te denken dat zij zich te druk maakte
Of het is een verkiezingstruc.....mediaaandacht krijgen enzo. Dat noteer ik als mogelijkheid 2
Voorlopig zie ik het als een storm in een glas water.
pi_218964277
quote:

[..]
Ik keur het af of het nu om linkse of rechtse politici gaat
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 22:10:46 #240
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218964304
quote:

[..]
Laat ik het dan iets anders formuleren: ik sluit niet uit dat het Van der Plas electoraal en publicitair meer oplevert om dit interview af te laten blazen, dan als ze daar gezeten had en daadwerkelijk antwoord had moeten geven op inhoudelijke vragen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 22:13:38 #241
319979 Fok-it
All is well
pi_218964332
Snap ook niet waarom je dat niet zou mogen denken. Kaag stelde zich volgens sommigen toch ook altijd aan als het om bedreigingen ging?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218964344
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 22:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Als zij in deze kwestie fiks bedreigd was, dan moet ze dat bekend maken met scans en linkjes. Zij doet dat niert, BBB doet dat niet..... Zonder die bewijzen is het aannemlijk te denken dat zij zich te druk maakte
Of het is een verkiezingstruc.....mediaaandacht krijgen enzo. Dat noteer ik als mogelijkheid 2
Voorlopig zie ik het als een storm in een glas water.
Of ze heeft gewoon aangifte gedaan, de politie was al betrokken.
pi_218964348
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 22:13 schreef Fok-it het volgende:
Snap ook niet waarom je dat niet zou mogen denken. Kaag stelde zich volgens sommigen toch ook altijd aan als het om bedreigingen ging?
Daar mocht je het van mij ook niet denken, zo hypocriet ben ik niet.
pi_218964361
quote:

[..]
Ik wilde niemand de mond snoeren, ik vind alleen het type uitlatingen dat die man doet totaal niet pedagogisch geschikt voor iemand die jongvolwassenen aan het opleiden is. Hij roept gewoon op tot geweld.

Ik zie geen oproep tot geweld in wat hij zegt. Ik zie wel hoe je de academische vrijheid van mensen waar je het niet mee eens bent wil inperken.

Dat je de bedreigingen tegen van der Plas gebruitk om te legitimeren dat je vreedzame demonstraties tegen haar demoniseert is een slappe truc. Voor zover wij weten ging er geen enkele dreiging uit van de demonstranten tegen van der Plas. Dat ze politica is maakt niet dat ze boven kritiek van de bevolking verheven is. Als mensen zich vreedzaam willen uitspreken tegen haar anti-democratische geluid is dat een belangrijk onderdeel van democratie. Van der Plas als populist is daar geen belangrijk onderdeel van, zij is namelijk iemand die onze democratie verzwakt met haar leugens.

Wat dat betreft is het ook niet nuttig haar te laten spreken, gezien zij geen open debat wil. Zij wil precies het type debat wat we nu hebben. Een waar zij als voorvechter van de democratie wordt verheven door jou. En waar haar tegenstanders die juist voor democratie zijn worden weggezet als de slechten. Je laat je wel heel makkelijk voor haar karretje spannen.
pi_218964392
quote:

[..]

Geweld en bedreiging is prima wanneer het komt van je eigen kamp.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218964464
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 21:58 schreef Hanca het volgende:
Mijn bronnen zijn vragen in de Kamer, waar werd gesteld dat hij tijdens een gastcollege in Leiden opriep tot het voor eens en altijd beëindigen van het zionisme, de Palestijnen bewonderde voor het verkiezen van de dood en opriep met hen mee te vechten. Het uitroeien van zionisten (niet alleen zionisme, ook zionisten) heeft hij het vaker over gehad. Die man is gewoon een haatprediker.

Dit soort Jodenhaat hoort niet in Nederland: https://www.telegraaf.nl/(...)azisme/69324599.html
Waarom frame je een kritische houding tegenover de staat Israel en het zionisme als jodenhaat? Antizionisme is toch echt iets anders dan antisemitisme.
pi_218964486
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 22:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Waarom frame je een kritische houding tegenover de staat Israel en het zionisme als jodenhaat? Antizionisme is toch echt iets anders dan antisemitisme.
Die man heeft volledig gelijk. Uiteraard mag dat geluid niet. Je moet niet hebben dat mensen op de universiteit voor zichzelf leren denken natuurlijk. Toch typisch dat zulk geluid niet mag, maar goedpraten van de genocide daar hoeft niemand voor gecanceled te worden.
pi_218964546
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 22:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Als je het hebt over etnische superioriteit van de Joden, ga je echt wel een paar stappen verder.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 22:50:49 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218964566
quote:

[..]
Nouja, gezien het leugenachtige karakter en verleden van Van der Plas is er gegronde reden te twijfelen aan haar intenties hier.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 22:55:47 #250
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218964595
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 22:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja, gezien het leugenachtige karakter en verleden van Van der Plas is er gegronde reden te twijfelen aan haar intenties hier.
Eens.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')