Livestream:quote:In Amsterdam stroomt Museumplein vol voor derde Rode Lijn-protest
In Amsterdam stroomt het Museumplein vol voor het derde Rode Lijn-protest in korte tijd. Er worden opnieuw vele tienduizenden mensen verwacht die, in het rood gekleed, van het Nederlandse kabinet actie eisen tegen Israël om het genocidale geweld in Gaza te stoppen.
De demonstranten lopen vanmiddag een route door het centrum van Amsterdam om zo opnieuw een symbolische rode lijn te trekken. Vanaf het middaguur begon het Museumplein vol te stromen. Grote spandoeken worden uitgevouwen. Online verschijnen foto's van treinen en metro's die vol zitten met in het rood geklede mensen.
"Het is gewoon genoeg geweest", zegt een vrouw die al vroeg aanwezig is op het Museumplein. "Een veel forser signaal is nodig, maar er wordt niet geluisterd."
"We moeten onze internationale afspraken nakomen", zegt een man die een bord bij zich heeft met een uitspraak van de VN. 'Alle landen moeten alles doen om de genocide in Gaza te stoppen', staat erop. "Nederland is een grote investeerder in Israël, we kunnen een signaal afgeven dat er echt toe doet. Dat moet de regering dan ook doen."
Meer aanmeldingen
De vorige twee Rode Lijn-demonstraties waren in Den Haag. De eerste, in mei, trok volgens de organisatie ruim 100.000 mensen, waarmee het de grootste demonstratie in meer dan twintig jaar zou zijn geweest. Een maand later deden volgens de organisatie 150.000 mensen mee aan de tweede betoging.
Voor het eerst doen ook enkele Joodse organisaties mee aan de demonstratie. Zij willen onder andere duidelijk maken dat het beleid van Israël niet gelijkstaat aan de opvattingen van de Joodse gemeenschap.
Extra treinen
De NS heeft meer en langere treinen ingezet om de toeloop naar de hoofdstad aan te kunnen. Ook de metro rijdt vaker dan normaal.
Het protest wordt georganiseerd door verschillende mensenrechtenorganisaties als Amnesty International, Oxfam Novib, Pax en The Rights Forum. In totaal staan 134 organisaties achter de demonstratie.
https://nos.nl/artikel/25(...)de-rode-lijn-protest
Deden ze de vorige keer toch ook niet?quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Mooi, hoop wel dat het rustig blijft en ze niet zo dom zijn om te gaan rellen.
Afgunst:')quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Hopelijk krijgen ze een flinke bak regen over zich heen.
Het is in het verleden wel gebeurd en zou invloed hebben op de verkiezingen. Zou enorm zonde zijn als Wilders dan meer stemmen wint.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:28 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Deden ze de vorige keer toch ook niet?
Bij de vorige rode lijn demo nietquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is in het verleden wel gebeurd en zou invloed hebben op de verkiezingen. Zou enorm zonde zijn als Wilders dan meer stemmen wint.
En die daarvoor ook niet.quote:
Als de bommen straks niet meer vliegen ebt dat vanzelf wel weer wegquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Update 13:03 - Haha nou het hoge woord is er bij de eerste spreekster meteen al uit: "Even if the war ended, we will still call for Free Free Palestine" (ad infinitum).
met dank aan Geenstijl, goed opgemerkt.
We zien een sektebijeenkomst.
Hele museumplein staat vol. Met je paar 100quote:
Niet zo zuur doenquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Te weinig rechtse mensen aanwezig voor geweld.
Dat staat niet vol. Zijn er maximaal 1000quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hele museumplein staat vol. Met je paar 100![]()
[ afbeelding ]
Dit is geen protestbijeenkomst maar een religieus ritueel.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:40 schreef Korenfok het volgende:
Is dit protest niet een beetje overbodig aangezien er nu een vredes bestand lijkt te komen en Hamas eindelijk de (lichamen van de) gijzelaars wil vrij geven.
Joh, laat die mensen gewoon.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is geen protestbijeenkomst maar een religieus ritueel.
lol , je weet wel tegen wie je dit zegt toch?quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Joh, laat die mensen gewoon.![]()
Je hoeft niet overal wat van te vinden he.
quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is geen protestbijeenkomst maar een religieus ritueel.
Ze staan er dus niet voor niks.quote:Israël bombardeert Gaza, ondanks Trumps oproep om bombardementen te stoppen
Bij Israëlische aanvallen zijn zaterdag tientallen mensen om het leven gekomen, meldt persbureau Reuters. Volgens Al Jazeera gaat het om zeker zeventig Palestijnen, van wie de helft omkwam in Gaza-Stad. Israël blijft bombarderen, ondanks dat de Amerikaanse president Donald Trump Israël eerder opriep om de bombardementen te staken nadat Hamas had toegezegd een deel van het vredesplan te gaan uitvoeren, te beginnen met de vrijlating van de gijzelaars.
quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat staat niet vol. Zijn er maximaal 1000
chatGPT:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat staat niet vol. Zijn er maximaal 1000
chatGPT:
[ afbeelding ]
Tja, ik heb exact dezelfde screenshot geupload. Ik denk dat jouw chatGPT een beetje biased is door jouw andere zoekopdrachtenquote:
Zou wel lachen zijn om een aantal bejaarde blanke oma's te zien vechtenquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Mooi, hoop wel dat het rustig blijft en ze niet zo dom zijn om te gaan rellen.
En dat op een paar kilometer van Artis. Kun je geld besparen.quote:
Of een flinke stormquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Hopelijk krijgen ze een flinke bak regen over zich heen.
probeer het eens met deze?quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja, ik heb exact dezelfde screenshot geupload. Ik denk dat jouw chatGPT een beetje biased is door jouw andere zoekopdrachtenJij gaat er ook vanuit dat de dichtheid over het volledige plein dezelfde is. Wat natuurlijk niet zo is
Slechts 2 XR mongooltjes gearresteerd omdat ze graffiti spotenquote:Op zondag 5 oktober 2025 17:41 schreef omgevallenboom het volgende:
Kijk, zo kan het dus ook Els Rechts
Als je een échte held bent, dan help je de mensen terwijl je zelf in Gaza bent.quote:
En als je echt pro-Israel bent dan ga je dienen in het IDF leger lalalaquote:Op zondag 5 oktober 2025 17:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als je een échte held bent, dan help je de mensen terwijl je zelf in Gaza bent.
Denk dat niet iedereen is opgeleid voor hulpverlener of artsquote:Op zondag 5 oktober 2025 17:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als je een échte held bent, dan help je de mensen terwijl je zelf in Gaza bent.
Aldus de organisatie...quote:
En zo heeft iedereen het recht te demonstreren voor de rechten van burgers in een ander land. Of mag een van de groepen dat niet?quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Aldus de organisatie...
Maat goed, tussen al die volgens Oxam Novib 250.000 "helden" stond maar 1 echte held.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar zeg ik dat precies? Wijs eens aan?quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:54 schreef Momo het volgende:
[..]
En zo heeft iedereen het recht te demonstreren voor de rechten van burgers in een ander land. Of mag een van de groepen dat niet?
Raar dan dat je deze mevrouw dan een held vind en bij de anderen held tussen haakjes zet.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat precies? Wijs eens aan?
Omdat ik dat geen helden vind. Ik vind ze op een religieuze sekte verzameling meelopers lijken maar ik verbied ze verder niks.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:57 schreef Momo het volgende:
Raar dan dat je deze mevrouw dan een held vind en bij de anderen held tussen haakjes zet.
Is dat Fleur Agema?quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Aldus de organisatie...
Maat goed, tussen al die volgens Oxam Novib 250.000 "helden" stond maar 1 echte held.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beetje een hele oude grap, aangezien Fleur al een tijdje op grijs is overgegaanquote:
Hebben ze ook niet gemeld bij eerste en tweede Rode Lijn-demonstraties. Geen idee waarom ze dat niet meer doen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Normaal gesproken zie ik altijd staan hoeveel mensen er volgens de politie bij een demonstratie zijn, maar ik zat nu in geen enkel nieuwsartikel, iemand dat al wel gezien?
Zullen vast wel wat Fokkers zijn geweest die een aardige schatting voor je kunnen maken.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Normaal gesproken zie ik altijd staan hoeveel mensen er volgens de politie bij een demonstratie zijn, maar ik zie dat nu in geen enkel nieuwsartikel, iemand dat wel ergens gezien/gevonden?
Voor zover ik weet is een vol Museumplein zo’n 100K.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zullen vast wel wat Fokkers zijn geweest die een aardige schatting voor je kunnen maken.
Ze staat daar wel helemaal in haar uppie he. Ze heeft geen honderden schuimbekkende medestanders rond haar staan.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Raar dan dat je deze mevrouw dan een held vind en bij de anderen held tussen haakjes zet.
Politie gaf aan dat de schatting van de organisatie wel redelijk klopte.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Normaal gesproken zie ik altijd staan hoeveel mensen er volgens de politie bij een demonstratie zijn, maar ik zie dat nu in geen enkel nieuwsartikel, iemand dat wel ergens gezien/gevonden?
In Amsterdam hebben we redelijk wat punten waar mensen automatisch geteld worden, die data is gewoon openbaar.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:20 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is een vol Museumplein zo’n 100K.
Misschien kunnen de mensen die er daadwerkelijk waren, hier wat mee.
Het was een leuk uitje voor de wappies.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:56 schreef nostra het volgende:
Leuke spandoekjes weer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verachtelijk als het waar is en schadelijk voor de andere demonstranten. Waar heb je die foto's vandaan? Linkje?quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:56 schreef nostra het volgende:
Leuke spandoekjes weer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is bruin links.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:56 schreef nostra het volgende:
Leuke spandoekjes weer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De aanhang van Franzie en kornuiten.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het was een leuk uitje voor de wappies.
Een (normale) appgroep, al kan tegenwoordig alles AI zijn natuurlijk. Dat CCN loopt er in ieder geval al maanden mee rond, ook op hun eigen pagina: https://communistischcomi(...)lestina-in-den-haag/ . Als ik even zoek is die tweede ook niet van vandaag, wel uit Amsterdam.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:10 schreef recursief het volgende:
[..]
Verachtelijk als het waar is en schadelijk voor de andere demonstranten. Waar heb je die foto's vandaan? Linkje?
Zelfs als deze foto's echt zijn zou ik wel willen kunnen verifieren dat deze lui vandaag zo meeliepen in de rodelijn demo. Losse foto's zonder context zeggen me helemaal niets.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Een (normale) appgroep, al kan tegenwoordig alles AI zijn natuurlijk. Dat CCN loopt er in ieder geval al maanden mee rond, ook op hun eigen pagina: https://communistischcomi(...)lestina-in-den-haag/ . Als ik even zoek is die tweede ook niet van vandaag, wel uit Amsterdam.
De vijfde colonne, walgelijk.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:56 schreef nostra het volgende:
Leuke spandoekjes weer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op die eerste staat rechtsboven een makelaarsbord. Ik kan het niet helemaal ontcijferen maar volgens mij staat daar een 030- nummer. Dat zal dan ook niet Amsterdam zijn. Maar het kwaad is al geschied, een deel van de Fok-users denkt nu dat dit foto's van vandaag zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Een (normale) appgroep, al kan tegenwoordig alles AI zijn natuurlijk. Dat CCN loopt er in ieder geval al maanden mee rond, ook op hun eigen pagina: https://communistischcomi(...)lestina-in-den-haag/ . Als ik even zoek is die tweede ook niet van vandaag, wel uit Amsterdam.
Uit Bonn 2024quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:23 schreef nostra het volgende:
[..]
En meteen daarna op het NOS journaal was er een item over herdenking 7 oktober met verschillende Joden en/of Israëli aan het woord. Beetje snowflake gedrag.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:54 schreef Homey het volgende:
Verslag van het NOS jeugdjournaal:
Bekijk deze YouTube-video
Helemaal niets over 7 oktober 2023, niets over de Israëlische gijzelaars die vastzitten in Gaza, niets over het vredesvoorstel van Trump.
Die zeer relevante feiten bewust verzwijgen = lying by omission.
En dat is propaganda.
Ik heb het over het jeugdjournaal. Goed lezen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:57 schreef Momo het volgende:
[..]
En meteen daarna op het NOS journaal was er een item over herdenking 7 oktober met verschillende Joden en/of Israëli aan het woord. Beetje snowflake gedrag.
Je verwacht het niet!quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:56 schreef nostra het volgende:
Leuke spandoekjes weer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Relschoppers van de toekomstquote:Op zondag 5 oktober 2025 20:54 schreef Homey het volgende:
Helemaal niets over 7 oktober 2023, niets over de Israëlische gijzelaars die vastzitten in Gaza, niets over het vredesvoorstel van Trump.
En dat is propaganda.
Controleer de informatievoorziening en je hebt de macht.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Relschoppers van de toekomst
Dat is heel erg allemaal zeg.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik heb het over het jeugdjournaal. Goed lezen.
quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het was een leuk uitje voor de wappies.
quote:
Dit zijn kennelijk dus geen foto's van vandaag.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:06 schreef oblo het volgende:
[..]
Je verwacht het niet!
Is er ondertussen geen bingokaart die we vol kunnen strepen bij pro-Palestina demonstraties?
Echt zo sneu om te zien, die lui die hier van alles zoeken en anders maar verzinnen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:21 schreef recursief het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dit zijn kennelijk dus geen foto's van vandaag.
Oh gelukkig.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:21 schreef recursief het volgende:
[..]
[..]
[..]
Iraniërs in exile hebben die film eerder gezien inderdaad.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:17 schreef RotatoR het volgende:
Het giftige verbond tussen de communisten en de radicale islam heeft er toentertijd met de Iraanse revolutie voor gezorgd dat Moellahs aan de macht zijn gekomen. Deze kwaadaardige stroming zie je hier nu ook steeds meer opduiken.
Zie eerder in dit topic:quote:
quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:10 schreef recursief het volgende:
[..]
Verachtelijk als het waar is en schadelijk voor de andere demonstranten. Waar heb je die foto's vandaan? Linkje?
quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:23 schreef nostra het volgende:
[..]
quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:46 schreef recursief het volgende:
[..]
Op die eerste staat rechtsboven een makelaarsbord. Ik kan het niet helemaal ontcijferen maar volgens mij staat daar een 030- nummer. Dat zal dan ook niet Amsterdam zijn. Maar het kwaad is al geschied, een deel van de Fok-users denkt nu dat dit foto's van vandaag zijn.
Op een andere dag zijn die spandoeken geen probleem, ofzo?quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:21 schreef recursief het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet?quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op een andere dag zijn die spandoeken geen probleem, ofzo?
Open er een topic over want dit topic gaat over vandaag en niet over een andere dag. Deze foto's zijn niet relevantquote:Op zondag 5 oktober 2025 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op een andere dag zijn die spandoeken geen probleem, ofzo?
Haha, nee. NOS maakt vaak genoeg foutjes of maakt, zoals je zegt, al dan niet bewust omission-foutjes maar daar is hier geen sprake van.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:54 schreef Homey het volgende:
Verslag van het NOS jeugdjournaal:
Bekijk deze YouTube-video
En dat is propaganda.
Deze is in ieder geval wel in Amsterdam en lijkt me echt. Daar heb ik wel problemen mee. En Pettit is een idioot.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:38 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dat spandoek is gewoon van vandaag stelletje Sherlocks.
Daar heb ik wel problemen mee. En jammer dat dat soort radicalen ook in zo een demo meelopen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:42 schreef nostra het volgende:
Goed, wel van vandaag: "Death to the IDF", geen zionisten hier, gooi die nazi's in de gracht en een leuk Anne Frank bordje.
https://www.instagram.com(...)gsh=ZGk4MzV6cTl6eHQy
https://www.instagram.com/p/DPbdqSJDWBg/
Gezellig nieuw clubje dat Communistisch Comité.quote:Het Communistisch Comité van Nederland werd opgericht in september 2023 na overleg van Communisten door het hele land, als een Marxistisch-Leninistisch-Maoïstische organisatie die zich richt op het hernieuwen van de arbeidersbeweging in Nederland. Het Comité is vastbesloten om de revolutionaire traditie van de Communistische Partij van Nederland (CPN) opnieuw op te bouwen, maar dan vanuit het perspectief van Marxisme-Leninisme-Maoïsme. Deze ideologische basis vormt de kern van ons werk en onze strijd.
https://communistischcomitenederland.wordpress.com/over-ons/
Zouden de rest van de demonstranten er iets van hebben gezegd?quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:38 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dat spandoek is gewoon van vandaag stelletje Sherlocks.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |