Wa'n flutadvies zeg. Prima om mensen minder vlees te adviseren, maar dit maakt het wel heel link.quote:Houd de aarde leefbaar: slechts 15 gram vlees per dag, zeggen experts
Als mensen in rijke landen minder vlees zouden eten, kan dat miljoenen doden voorkomen. En de uitstoot van broeikasgassen door de landbouw zou ook afnemen. Dat zeggen experts van de onderzoekscommissie EAT-Lancet in een rapport.
De commissie adviseert om meer groente en fruit op het menu te zetten. Volgens het rapport zouden mensen maar 15 gram rood vlees per dag moeten eten (amper een eetlepel), 200 gram groenten, 300 gram fruit, 210 gram granen, 250 gram zuivel, 30 gram vis of wit vlees, zoals kip.
Veel weerstand
Om de steeds dichter bevolkte aarde leefbaar te houden moet in een gezond dieet vlees dus tot een minimum worden beperkt en wordt het eten van plantaardig voedsel aangemoedigd. Naast plantaardig eten adviseren de experts ook om weinig toegevoegde suikers, verzadigde vetten en zout te consumeren.
Het rapport bouwt voort op een studie uit 2019, waarin bijna dezelfde aanbevelingen werden gedaan. Dat stuitte toen op veel weerstand uit onder meer de vleesindustrie.
Maar dat was ook het geval bij bezoekers van onze website. Een bericht van RTL Nieuws over een arts die pleit voor het stoppen met vlees eten leidde tot felle reacties. "Door jullie gezeik ga ik juist steeds meer vlees eten, zeker 500 gram per dag", was een van de commentaren op Facebook.
Godver. Die "DOOR JULLIE ZET IK EEN EXTRA STEAK OPquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:16 schreef ricky3 het volgende:
Ga gelijk 2 stuks vlees per dag eten ipv 1
Ik heb 2 weken terug een goeie kappa knof gemaakt zonder vleesquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:18 schreef Wereldgozer het volgende:
Zin om te ontbijten met een kappa knof
Je zou denken dat deze experts dat ook hadden kunnen uitrekenen voor ze met een advies kwamen. Zelfs voor de meest kleine Aziaat is dit vrij weinig.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:13 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)asgas-vlees-landbouw
[..]
Wa'n flutadvies zeg. Prima om mensen minder vlees te adviseren, maar dit maakt het wel heel link.
Hier had een diëtist aan mee moeten doen... Als je deze adviezen volgt, kom je op ongeveer 1000 kcal per dag, het hongerdieet?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet bepaald steak-houdende argumentenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:13 schreef Mikeytt het volgende:
Als mensen in rijke landen minder vlees zouden eten, kan dat miljoenen doden voorkomen. En de uitstoot van broeikasgassen door de landbouw zou ook afnemen.
jij denkt dat het een goed idee is om dat stompzinnig eens dunnetjes over te doenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:22 schreef RotatoR het volgende:
Het idee dat we het klimaat gaan redden met dit soort moralistische regeltjes is behoorlijk stompzinnig.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:23 schreef Mortaxx het volgende:
Als zelfs Mikeytt het onzin vindt ben je echt helemaal koekoek
Laat de linkse rakkers maar lekker massaal aan de insecten gaan, dan blijft het echte eten voor ons over. En dan ook niet hypocriet "kipstuckjes" of een vleesvervanger die op een hamburger lijkt eten. Neen. Kauwen op die krekels, godnondeju!quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 12:05 schreef GezondRechts het volgende:
Propaganda door onze linkse rakkersgewoon lekker vlees blijven eten van Nederlandse boeren
Er veel te weinig mensen zijn op deze aardkloot, denk ik.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 12:12 schreef matthijst het volgende:
Miljoenen doden voorkomen. En dat willen we omdat?
Soepjurken zie je als je je voedzaam voedsel niet deelt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 12:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Laat de linkse rakkers maar lekker massaal aan de insecten gaan, dan blijft het echte eten voor ons over. En dan ook niet hypocriet "kipstuckjes" of een vleesvervanger die op een hamburger lijkt eten. Neen. Kauwen op die krekels, godnondeju!
Ik weet nog niet hoe die boeren smaken, maar ik sla ff overquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 12:05 schreef GezondRechts het volgende:
gewoon lekker vlees blijven eten van Nederlandse boeren
Zou hier best een hapje van willen proevenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 12:37 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik weet nog niet hoe die boeren smaken, maar ik sla ff over
Met mes en vork.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 12:58 schreef Cockwhale het volgende:
Lastig, mijn pik weegt al 5 kg, hoe moet je zus die dan eten?
Dit is gewoon een vorm van marketing.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:23 schreef raptorix het volgende:
Het volgende bericht is waarschijnlijk dat Unilever/Nestle een hele goede 100% gelijke vleesvervanger in de schappen heeft.
Vraag het aan je vriendquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 12:58 schreef Cockwhale het volgende:
Lastig, mijn pik weegt al 5 kg, hoe moet je zus die dan eten?
Gevraagd, hij zei dat jij zijn 4kg lul alsnog onbeschaamd naar binnenwerkt. Maak mij druk om niks dus.quote:
Waarom vraag je het dan als je het antwoord al weet? Man man man wat een onkunde.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 13:36 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Gevraagd, hij zei dat jij zijn 4kg lul alsnog onbeschaamd naar binnenwerkt. Maak mij druk om niks dus.
Telt een oude Australian ook?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik gooi gelijk nog een kangaroe op de BBQ, mij vatten ze niet.
Pas gevraagd toen jij mij erop wees togggggquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 13:38 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Waarom vraag je het dan als je het antwoord al weet? Man man man wat een onkunde.
Exact! Zijn altijd van diezelfde deugers die een ander een krankzinnig idee door de strot proberen te drukken. Enige wat ik door mijn strot druk is een goed stuk ribeye, entrecote o.i.d.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 12:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Laat de linkse rakkers maar lekker massaal aan de insecten gaan, dan blijft het echte eten voor ons over. En dan ook niet hypocriet "kipstuckjes" of een vleesvervanger die op een hamburger lijkt eten. Neen. Kauwen op die krekels, godnondeju!
Als het maar vlees is en als het maar veel is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |