abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218943046
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 13:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik zal me maar even onthouden van het uitspreken wat voor associatie Esther Ouwehand bij mij oproept, maar ik vind haar geen goede publiciteit voor de Partij voor de Dieren. Ik vond Marianne Thieme veel beter. In de tijd dat Marianne Thieme fractievoorzitter was heb ik ook meerdere keren Partij voor de Dieren gestemd. Dat ga ik nu niet meer doen.
Voor mijn beeld gaat het bij die partij tegenwoordig over van alles behalve dieren.
pi_218943060
Id
quote:
9s.gif Op zondag 5 oktober 2025 12:51 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bijzonder dat deze motie het haalt (en verwerpelijk als de pest).
Idioterie
pi_218943191
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 13:51 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Voor mijn beeld gaat het bij die partij tegenwoordig over van alles behalve dieren.
Die partij is de Greta van de Nederlandse politiek.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 5 oktober 2025 @ 14:02:41 #129
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218943207
Wel goede woningbouwplannen van GL/PvdA ^O^
pi_218943668
quote:
10s.gif Op zondag 5 oktober 2025 13:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En ook bijzonder dat de VVD een verwerpelijke motie niet steunt :+
Zó'n losgeslagen projectiel zijn we nou ook weer niet (nog).
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  zondag 5 oktober 2025 @ 14:35:18 #131
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218943762
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 14:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wel goede woningbouwplannen van GL/PvdA ^O^
Dit is toch gewoon een ouderwetse 'we smijten er heel erg veel geld tegenaan en dan wordt automagisch het probleem opgelost'?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218943847
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 13:52 schreef Kickinalfa het volgende:
Id
[..]
Idioterie
Ze hebben mazzel (en tactisch goed uitgespeeld) dat een aantal partijen alleen maar tegen stemt, omdat EU.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  zondag 5 oktober 2025 @ 14:39:13 #133
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218943853
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218944131
quote:
Roos Vonk :')

Ook weer zo’n activist verkleed als wetenschapper.
  zondag 5 oktober 2025 @ 15:28:33 #135
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_218944741
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 14:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Of het nu door Roos Vonk, Piet Paulusma of Sinterklaas gepost wordt lijkt me er weinig toe doen. Het blijkt maar weereens dat de BBB (thans een groot deel daarvan) geen reet van basaal staatsrecht heeft begrepen of (nog erger) daar volkomen schijt aan heeft. Het blijkt maar weer dat dergelijke partijen veel meer bezig zijn met (al dan wel of niet bewust) het verdraaien van de werkelijkheid in de hoop daar stemmen mee te winnen, dan een oprechte poging om tot een fatsoenlijks landsbestuur te komen.

Ik heb verder trouwens geen enkel idee wie Roos Vonk verder is en dat interesseert me eigenlijk ook niet zo.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zondag 5 oktober 2025 @ 15:38:40 #136
37950 JAM
pi_218944894
quote:
9s.gif Op zondag 5 oktober 2025 12:51 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bijzonder dat deze motie het haalt (en verwerpelijk als de pest).
:r .

Zet de klok even veertig jaar terug zeg, jezusmina. Wat iemand ook van abortus moge vinden - doe het vooral niet als je dat niet wil - denk ik altijd: bemoei je met je eigen zaken. De hele anti-abortusbeweging is niets anders dan een walgelijk doods- en invaliditietscultus die dan nog het gore lef hebben om de een of andere morele superioriteit te claimen. Ik kots er liters op.

[ Bericht 9% gewijzigd door JAM op 05-10-2025 15:44:07 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_218944992
quote:
6s.gif Op zondag 5 oktober 2025 14:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Zó'n losgeslagen projectiel zijn we nou ook weer niet (nog).
Laten we het hopen.
pi_218945010
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2025 15:38 schreef JAM het volgende:

[..]
:r .

Zet de klok even veertig jaar terug zeg, jezusmina.
Ik ben tegen het afschaffen van het abortusrecht in Nederland. Maar ook tegen het overdragen van steeds meer bevoegdheden naar de ooit economische unie die de EU was. Liever geen EU dan een EU die zich mag bemoeien met zaken als medisch ethische kwesties. Dat is aan de landelijke volksvertegenwoordigers. Dat lijkt me een prima reden om deze motie te steunen.

Want draai het eens om: hoe zouden wij het vinden als de EU abortus zou verbieden? Als het ene kan, kan het andere ook.

Valt me tegen dat er zoveel partijen blijkbaar voor een VS van Europa zijn, had alleen D66 en Volt zo ingeschat.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hanca op 05-10-2025 15:51:42 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218945159
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 14:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Die ken ik verder niet. Maar de constatering is natuurlijk wel terecht.
Klaver was in dat gesprek de soevereine staatsman en Vermeer de stamelende populist zonder inhoudelijk weerwoord.
  zondag 5 oktober 2025 @ 15:55:59 #140
37950 JAM
pi_218945186
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 15:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben tegen het afschaffen van het abortusrecht in Nederland. Maar ook tegen het overdragen van steeds meer bevoegdheden naar de ooit economische unie die de EU was. Liever geen EU dan een EU die zich mag bemoeien met zaken als medisch ethische kwesties. Dat is aan de landelijke volksvertegenwoordigers. Dat lijkt me een prima reden om deze motie te steunen.

Want draai het eens om: hoe zouden wij het vinden als de EU abortus zou verbieden? Als het ene kan, kan het andere ook.
Die vergelijking gaat niet helemaal op, want het tegenovergestelde van een verbod op abortus, zou iets zijn als een verplichting tot abortus. Daar gaat het niet om, het gaat om het recht van een vrouw dat wanneer zij daarvoor kiest, daar veilige toegang toe heeft. Het maakt mij helemaal niet zoveel uit of dat nu via het EvRM of welk verdrag dan ook geregeld wordt: en dan het liefst ook wereldwijd.

Het alternatief is simpelweg met klerenhangers aan de gang, van de trap af springen, jezelf vergiftigen, naar het buitenland afwijken, etc. Dat kost wereldwijd jaarlijks enkele tienduizenden vrouwen het leven, om over al het andere leed en alle andere invadiliteit maar te zwijgen. Dan vraag ik me af: waar is dat voor nodig? Waar bemoei je je mee?

Nederland zou naar mijn smaak eerder de ambitie moeten hebben om zich internationaal voor dergelijke rechten in te zetten (gelijk we dat ook hebben gedaan met bijvoorbeeld de emancipatie van homoseksuelen) in plaats van dat actief tegen te werken onder het kopje: 'dat moet niet via de EU-gebeuren'.
pi_218945279
quote:

[..]

Valt me tegen dat er zoveel partijen blijkbaar voor een VS van Europa zijn, had alleen D66 en Volt zo ingeschat.
Dat is ook maar net hoe je het wilt interpreteren. De EU spreekt zich al decennia uit tegen de doodstraf, toch ook een ethische kwestie. En ook dat is vastgelegd in verdragen.
Met de partijen die dit steunen als vrienden, heb je verder ook geen vijanden meer nodig.
pi_218945297
quote:
3s.gif Op zondag 5 oktober 2025 15:55 schreef JAM het volgende:
Het alternatief is simpelweg met klerenhangers aan de gang, van de trap af springen, jezelf vergiftigen, naar het buitenland afwijken, etc.
Je vergeet nog een alternatief, namelijk de zwangerschap voldragen en het kind geboren laten worden. En als de vrouw het kind dan nog steeds niet wil, dan kan ze het kind afstaan voor adoptie. Er zijn enorme wachtlijsten van mensen die zelf geen kinderen kunnen maken maar wel heel graag een kind willen en het met alle liefde willen grootbrengen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 16:04:24 #143
37950 JAM
pi_218945309
quote:

[..]
Om hier ook nog even op in te haken: deze motie gaat juist méér richting een VS van Europa toe, omdat ze daar ook roepen dat ze dat vooral aan de staten zelf over willen laten (zodat ze dat lekker kunnen verbieden) in plaats van dat recht op federaal niveau te regelen.
pi_218945338
Het discutabele van al die conservatieven die zo tegen abortus zijn en “voor het leven” vind ik altijd dat je dan ook zou verwachten dat ze bereid zijn te betalen voor al die zieke en gehandicapte kindjes die dan geboren worden.

Maar daar mag dan toch ineens alleen de moeder voor opdraaien.

Hypocriete, walgelijke club mensen zijn het over het algemeen, die conservatievelingen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 5 oktober 2025 @ 16:07:07 #145
37950 JAM
pi_218945340
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 16:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Je vergeet nog een alternatief, namelijk de zwangerschap voldragen en het kind geboren laten worden. En als de vrouw het kind dan nog steeds niet wil, dan kan ze het kind afstaan voor adoptie. Er zijn enorme wachtlijsten van mensen die zelf geen kinderen kunnen maken maar wel heel graag een kind willen en het met alle liefde willen grootbrengen.
Ja, dat is natuurlijk hartstikke gezond. Daar ondervindt een vrouw verder in het geheel geen leed van. Dat heeft verder geen enkele lichamelijke of psychische consequenties. Vrouwen zijn gewoon een soort koeien die dan maar gewoon die negen maandjes moeten uitzitten en als ze daarna toch geen trek hebben in dat kindje, dan doe je het gewoon op de post. Retourstickertje erop en verder!

:D .
pi_218945375
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2025 16:04 schreef JAM het volgende:

[..]
Om hier ook nog even op in te haken: deze motie gaat juist méér richting een VS van Europa toe, omdat ze daar ook roepen dat ze dat vooral aan de staten zelf over willen laten (zodat ze dat lekker kunnen verbieden) in plaats van dat recht op federaal niveau te regelen.
Nee, daar vallen de Staten dus uit elkaar en krijg je dus minder 'verenigd'. Maar zo verenigd als de VS ooit was, is de EU nooit geweest. En zal het hopelijk ook nooit zo zijn. Wel of geen abortus heeft niks met een economische unie te maken.

Nogmaals: als je vindt dat de EU abortus op kan leggen als toegestaan, vind je ook dat de EU het recht heeft abortus te verbieden. En gezien de richting die de EU op gaat is dat laatste waarschijnlijker. De EU heeft gewoon niks te maken met ons abortusrecht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218945490
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 16:07 schreef Tomatenboer het volgende:
Het discutabele van al die conservatieven die zo tegen abortus zijn en “voor het leven” vind ik altijd dat je dan ook zou verwachten dat ze bereid zijn te betalen voor al die zieke en gehandicapte kindjes die dan geboren worden.
Dit is dan ook weer een argument dat er met de haren bij gesleept wordt om abortus te rechtvaardigen. Op zich heb ik er in een dergelijk geval ook best begrip voor als een vrouw een abortus wil. Eerlijk gezegd vind ik dit ethisch ook een moeilijk geval, ik zou het in zo'n geval waarschijnljik niet verbieden. Maar in hoeveel gevallen van alle abortussen is dit het geval?

Op dezelfde manier heb ik er ook alle begrip voor dat een vrouw abortus wil als ze door een verkrachting zwanger is geraakt. Ook dat is maar een klein deel van alle abortussen.

In een groot deel van het aantal abortussen gaat het gewoon om vrouwen die slordig zijn met anticonceptie en abortus als een soort nabehoedsmiddel gebruiken. Uit onderzoek is gebleken dat wel 40% van de vrouwen die om een abortus vragen, geen enkele vorm van anticonceptie gebruikt. Daar vind ik wat van.

https://nos.nl/artikel/25(...)iconceptie-gebruiken
pi_218945516
quote:
10s.gif Op zondag 5 oktober 2025 16:07 schreef JAM het volgende:
Ja, dat is natuurlijk hartstikke gezond. Daar ondervindt een vrouw verder in het geheel geen leed van. Dat heeft verder geen enkele lichamelijke of psychische consequenties. Vrouwen zijn gewoon een soort koeien die dan maar gewoon die negen maandjes moeten uitzitten en als ze daarna toch geen trek hebben in dat kindje, dan doe je het gewoon op de post. Retourstickertje erop en verder!
In de praktijk blijkt dat politieke partijen die abortus heel normaal vinden, ook geen enkel probleem zien in draagmoederschap.
  zondag 5 oktober 2025 @ 16:23:17 #149
37950 JAM
pi_218945584
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 16:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, daar vallen de Staten dus uit elkaar en krijg je dus minder 'verenigd'. Maar zo verenigd als de VS ooit was, is de EU nooit geweest. En zal het hopelijk ook nooit zo zijn. Wel of geen abortus heeft niks met een economische unie te maken.

Nogmaals: als je vindt dat de EU abortus op kan leggen als toegestaan, vind je ook dat de EU het recht heeft abortus te verbieden. En gezien de richting die de EU op gaat is dat laatste waarschijnlijker. De EU heeft gewoon niks te maken met ons abortusrecht.
Nu, dan heb ik toch een ander begrip van het EvRM. Dat zie ik toch voornamelijk als een instrument dat burgers beschermt tegen dergelijke overheidsinmenging door te stellen: dit is een fundamenteel recht, dat kan dus niet zomaar verboden worden. Ik denk dus niet dat de vlieger: als je meent dat dat recht vastgelegd kan worden, of moet worden, dan kan ook het tegenovergestelde vastgelegd worden. Dat is een groot verschil tussen een verdrag over mensenrechten en nou ja, hoe de EU verder als wetgevend orgaan functioneerd.

Ik hoef verder ook niet toe te voegen dat het EvRM niet via de EU maar via de Raad van Europa loopt, maar toch.
  zondag 5 oktober 2025 @ 16:24:22 #150
37950 JAM
pi_218945599
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 16:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dit is dan ook weer een argument dat er met de haren bij gesleept wordt om abortus te rechtvaardigen. Op zich heb ik er in een dergelijk geval ook best begrip voor als een vrouw een abortus wil. Eerlijk gezegd vind ik dit ethisch ook een moeilijk geval, ik zou het in zo'n geval waarschijnljik niet verbieden. Maar in hoeveel gevallen van alle abortussen is dit het geval?

Op dezelfde manier heb ik er ook alle begrip voor dat een vrouw abortus wil als ze door een verkrachting zwanger is geraakt. Ook dat is maar een klein deel van alle abortussen.

In een groot deel van het aantal abortussen gaat het gewoon om vrouwen die slordig zijn met anticonceptie en abortus als een soort nabehoedsmiddel gebruiken. Uit onderzoek is gebleken dat wel 40% van de vrouwen die om een abortus vragen, geen enkele vorm van anticonceptie gebruikt. Daar vind ik wat van.

https://nos.nl/artikel/25(...)iconceptie-gebruiken
...en wat vind je daar dan van?

[ Bericht 0% gewijzigd door JAM op 05-10-2025 16:42:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')