zelfs d66 gaat een dergelijke kant op dus zo ridicuul is de gedachte niet. Buiten europa asiel aanvragen, dan zie wel wel verder.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daar pleit toch ook niemand voor?
Maar je idee van 100% opvang in de regio (en wat is dan de regio?) is nogal ridicuul.
Je haalt nu wat dingen door elkaar vermoed ik.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:46 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
zelfs d66 gaat een dergelijke kant op dus zo ridicuul is de gedachte niet. Buiten europa asiel aanvragen, dan zie wel wel verder.
kan prima worden gecombineerd.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je haalt nu wat dingen door elkaar vermoed ik.
Toch vind ik dit niet echt een heel sterk artikel.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Eindelijk wat tegengas in de vorm van een artikel met feiten: https://www.nu.nl/economi(...)d-op-woningnood.html
[..]
Rest in het artikel.
Combinatie van beide waarschijnlijk maar meer de nadruk op common ground. Bontenbal is geen ruziezoeker, Timmermans ook niet zozeer en heeft er bovendien geen belang bij om het CDA richting VVD te duwen. Te zeer bij elkaar op schoot gaan zitten kan voor Bontenbal wel betekenen dat rechtse kiezers afhaken.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:53 schreef Kickinalfa het volgende:
Jetten laat zich altijd een beetje meeslepen door Wilders en Timmermans.
Gewoon niet zo happen en je eigen ideeën uitstralen.
Ben wel benieuwd als ze Timmermans en Henri tegenover elkaar zetten, of ze dan als twee tegenstanders elkaar bestrijden of samen op live tv samenwerking zoeken.
Jetten is erin geslaagd veel meer likable over te komen. Dat betweterige toontje is eraf. Die klimaatdrammer-trui zie ik hem ook niet meer aantrekken.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:45 schreef TheVulture het volgende:
Denk trouwens dat het voor Jetten helemaal niet nadelig hoeft te zijn dat ie niet bij het eerste RTL-debat zit. Dilan en Geert zullen natuurlijk vol op Timmermans inhakken, die vervolgens op zijn tikkeltje zelfingenomen manier zal reageren. Bontenbal zal er uiteindelijk ook wel garen bij spinnen, maar ik denk vooral dat die 3 elkaar naar beneden halen...
Jetten staat er volgens het RTL-opiniepanel gunstiger op qua populariteit dan Yesilgoz en Timmermans en dat zal zo niet minder worden
Neuh, voor de domme goegemeente (inclusief het onnozele journalisten/duiderscorps) is hetquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 12:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jetten is erin geslaagd veel meer likable over te komen. Dat betweterige toontje is eraf. Die klimaatdrammer-trui zie ik hem ook niet meer aantrekken.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 12:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, voor de domme goegemeente (inclusief het onnozele journalisten/duiderscorps) is het
anti-asielzoekers/negers = niet arrogant
niet anti-asielzoekers/negers = arrogant
Als Timmermans nu twee keer zou zeggen "ja die negers hè, die deugen niet" en verder precies hetzelfde doet en zegt is hij opeens een toffe peer en niet arrogant meer, net als Jetten en asiel/regenboogzebrapaden.
Wat een dom gelul is dit nou toch weer. Het feit is dat figuren als Timmermans, Klaver, Halsema en Kaag buiten de eigen aanhang bijzonder veel weerstand oproepen omdat ze nogal sterk de neiging hebben om anderen op hoge toon de maat te nemen en een uitstraling hebben van “wij weten wel wat goed voor u is”.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 12:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, voor de domme goegemeente (inclusief het onnozele journalisten/duiderscorps) is het
anti-asielzoekers/negers = niet arrogant
niet anti-asielzoekers/negers = arrogant
Als Timmermans nu twee keer zou zeggen "ja die negers hè, die deugen niet" en verder precies hetzelfde doet en zegt is hij opeens een toffe peer en niet arrogant meer, net als Jetten en asiel/regenboogzebrapaden.
De snelle bevolkingsgroei (die vrijwel volledig door immigratie wordt veroorzaakt) zorgt ook voor andere problemen. Toegenomen druk op voorzieningen, grotere vraag naar energie en drinkwater en dan is er ook nog de integratie die in veel gevallen slecht verloopt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
En ondertussen zijn vrijwel alle partijen er in getrapt en hebben een onwettig en onuitvoerbaar migratiesaldo opgenomen in hun plannen. Ook partijen als D66, GL-PvdA en CU.
Sure, het was je niet opgevallen dat 'arrogantie' heel erg samenvalt met iemands opstelling jegens vluchtelingen/moslims/negers?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 13:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een dom gelul is dit nou toch weer. Het feit is dat figuren als Timmermans, Klaver, Halsema en Kaag buiten de eigen aanhang bijzonder veel weerstand oproepen omdat ze nogal sterk de neiging hebben om anderen op hoge toon de maat te nemen en een uitstraling hebben van “wij weten wel wat goed voor u is”.
Dat Jetten dat imago van zich af heeft weten te schudden en zich nu gedraagt als de ideale schoonzoon is gewoon een slimme move want aan de standpunten van de partij is weinig veranderd. Alleen wordt er nu wel naar hem geluisterd. Het is nog steeds mijn partij niet maar ik vind dit best bewonderenswaardig zeker in zo’n korte tijd. Ik ben niet te belazerd om dat toe te geven.
Ik weet niet waarom je het steeds over het asielbeleid hebt. Het is niet alsof zo’n Jetten de hele dag alleen maar over moslims lult, het is Wilders niet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 14:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sure, het was je niet opgevallen dat 'arrogantie' heel erg samenvalt met iemands opstelling ten aanzichte van vluchtelingen/moslims/negers?
Baudet, Yesilgoz, Karremans, Wilders, Keijzer, allemaal niet arrogant
Timmermans, Klaver, Kaag, Ouwehand, Bikker, allemaal heel arrogant
Jetten, eerst wel arrogant maar wil nu een strenger asielbeleid dus niet arrogant.
Omdat D66 succesvol het frame heeft opgeworpen van een draai gemaakt te hebben op asiel, dus opeens is Jetten minder arrogant net als op rechts, waar ze ook echt niet arrogant zijn, hoor!1quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 14:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je het steeds over het asielbeleid hebt. Het is niet alsof zo’n Jetten de hele dag alleen maar over moslims lult, het is Wilders niet.
Jij vindt niet dat Wilders er net zo goed een handje van heeft om op hele hoge toon anderen de maat te nemen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 13:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een dom gelul is dit nou toch weer. Het feit is dat figuren als Timmermans, Klaver, Halsema en Kaag buiten de eigen aanhang bijzonder veel weerstand oproepen omdat ze nogal sterk de neiging hebben om anderen op hoge toon de maat te nemen en een uitstraling hebben van “wij weten wel wat goed voor u is”.
Ik zeg nergens dat migranten ons drinkwater afpakken. Maar de watervoorziening komt de komende jaren mede onder druk te staan door de bevolkingsgroei. Als er nul migranten zouden zijn, maar de huidige groei volledig door natuurlijke aanwas zou komen, zou het probleem net zo groot zijn.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 13:44 schreef probeer het volgende:
Pakken de migranten nu ook al ons drinkwater af ja?
En dat gezeik over voorzieningen slaat ook nergens op. Niet wanneer het komt van partijen die er een groot deel van hun bestaansrecht aan ontlenen om die sociale voorzieningen af te breken, want kleinere overheid en minder belastingen.
Toon eens wat eigen verantwoordelijkheid voor je stemgedrag; die voorzieningen staan onder druk omdat Nederlanders al decennia op partijen stemmen die die voorzieningen zeer bewust en doelgericht onder druk zetten en af proberen te breken. Want privatisering.
Om de zorgvraag te verminderen zal je vooral al die heel lang levende oudere mensen moeten euh ja afschieten (laat ik het netjes zeggenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 15:21 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat migranten ons drinkwater afpakken. Maar de watervoorziening komt de komende jaren mede onder druk te staan door de bevolkingsgroei. Als er nul migranten zouden zijn, maar de huidige groei volledig door natuurlijke aanwas zou komen, zou het probleem net zo groot zijn.
Alleen is het nu eenmaal zo dat die groei vrijwel uitsluitend door migratie plaatsvindt. Dus als je die groei wil afremmen, moet je migratie afremmen.
Wat die voorzieningen betreft: ik doel daarmee niet op het sociaal stelsel, maar op zaken als zorg, politie, etc. De personeelstekorten daar ga je in mijn ogen niet oplossen door de marktwerking (voor zover aanwezig) eruit te halen. Dus moet de vraag verkleind worden. Idem voor energie.
De komst van datacenters doet meer in de druk op het elektra- en waternet dan bevolkingsgroei. Tip om je daar eens in te verdiepen. Kan mogelijk helpen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 15:21 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat migranten ons drinkwater afpakken. Maar de watervoorziening komt de komende jaren mede onder druk te staan door de bevolkingsgroei.
Voeg er nog wat hedendaagse technologische ontwikkelingen aan toe.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 16:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De komst van datacenters doet meer in de druk op het elektra- en waternet dan bevolkingsgroei. Tip om je daar eens in te verdiepen. Kan mogelijk helpen.
Migranten zijn daarin ook wel een mooie zondebok, daar niet van.
Ja idd, de AI-hel. Eerst slokken die gedrochten al het water en de banen op (terwijl migranten de schuld krijgen) en vervolgens barst de AI bubbel en mogen wij weer in de schade van het verlies delen. Terwijl de migranten wederom de schuld krijgen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 16:42 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Voeg er nog wat hedendaagse technologische ontwikkelingen aan toe.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-stroom-datacenters
Daarom schreef ik ook dat bevolkingsgroei MEDE een oorzaak is. Natuurlijk moeten we van die datacenters af, maar daar ging de discussie niet over. Mijn punt was dat er afgezien van de woningmarkt nog meerdere redenen zijn omquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 16:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De komst van datacenters doet meer in de druk op het elektra- en waternet dan bevolkingsgroei. Tip om je daar eens in te verdiepen. Kan mogelijk helpen.
Migranten zijn daarin ook wel een mooie zondebok, daar niet van.
Als je geen data presenteert en een virtuele categorie 'migrant' aanmaakt , bestaat er dus ook een categorie 'autochtoon' en de categorieën oude- en nieuwe industrie.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:44 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook dat bevolkingsgroei MEDE een oorzaak is. Natuurlijk moeten we van die datacenters af, maar daar ging de discussie niet over. Mijn punt was dat er afgezien van de woningmarkt nog meerdere redenen zijn om
vraagtekens bij de snelle bevolkingsgroei te plaatsen. En die bevolkingsgroei wordt nu eenmaal veroorzaakt door migratie, dat kan ik ook niet helpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |