@devzero was je voor. Ik ga straks berenhappen maken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:45 schreef DJMO het volgende:
[..]
Eerder vannacht mss, maar toen sliep ik meestentijds. Hoorde het nieuws net op de radio, en nu heb ik gvd trek in zo'n vette fabrieksgehaktbal uit de Jus
Is vastgelopenquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:45 schreef kree het volgende:
[..]
oke wat maakt AI ervan? Ben wel benieuwd?
fabrieksballen bahquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:45 schreef DJMO het volgende:
[..]
Eerder vannacht mss, maar toen sliep ik meestentijds. Hoorde het nieuws net op de radio, en nu heb ik gvd trek in zo'n vette fabrieksgehaktbal uit de Jus
ja? ik zie er nog alleen voordeel in om weetje te achterhalen enzo, daar is het handig voor.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:46 schreef gebrokenglas het volgende:
Ow, het gaat weer over dat slechte AI?
Hey GGquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:46 schreef gebrokenglas het volgende:
Als snelle hap vaak prima te doen, mits ze goed bereid zijn.quote:
Heer Scherfquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:46 schreef gebrokenglas het volgende:
Niks mis met een broodje bal in een tankstation.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:48 schreef DJMO het volgende:
[..]
Als snelle hap vaak prima te doen, mits ze goed bereid zijn.
Ik snap niet waarom je zo je best doet om ons (die het niet interesseert) te overtuigen dat het slecht is. Het boeit ons nietquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:47 schreef kree het volgende:
[..]
ja? ik zie er nog alleen voordeel in om weetje te achterhalen enzo, daar is het handig voor.
Zeg maar zelfde als google deed, voor ze zichzelf verneukte met advertenties.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:50 schreef kree het volgende:
maargoed omdat ik toch de benjamin ben. hier zoals gezegd. eerder
Moest het jullie allemaal leren he, hoe je modem aan ging en internet en je kon zoeken.
Tja ach dat was normaal toch dat de jeugd dat toen wel snapte en boomere niet?
fuck me, komt omdat we veel meer interesse hadden en meer wil hadden om te leren, daar komt het door.
en haat bomers niet, maar ze kunnen best wel eens simplistisch over terugkijken en dat ze denken wij bouwden dit land op na de war. gvd zeg. echt. ja kan er slecht tegen.
De tekst die je deelt heeft een informele, bijna spreektaalachtige toon, met een mix van nieuwsgierigheid en scepsis. Het lijkt alsof de schrijver zich afvraagt hoe betrouwbaar de informatie is die je van AI's zoals ik of ChatGPT krijgt, en of die info gebaseerd is op "de waarheid" of slechts een samenvatting van wat mensen online hebben gezegd. Laten we dit even uitpakken:Indruk van de tekst: De tekst voelt als een spontane, directe vraag, waarschijnlijk geschreven door iemand die nadenkt over de betrouwbaarheid van AI-antwoorden. Het gebruik van "tuurlijk" en "ff" geeft een luchtige, bijna speelse vibe, maar de kern is serieus: hoe weet je of wat een AI zegt klopt? De vraag over "waarheid" versus "wat veel mensen ooit op internet hebben gezegd" raakt een belangrijke kwestie over hoe AI's informatie verwerken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:45 schreef kree het volgende:
[..]
oke wat maakt AI ervan? Ben wel benieuwd?
Ik vroeg net al of @Rob naar het tankstation in Landsmeer wilde rijden, omdat de snackbar pas om elf uur open gaatquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Niks mis met een broodje bal in een tankstation.
Maar vers is idd uiteraard veel beter!
quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:51 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je zo je best doet om ons (die het niet interesseert) te overtuigen dat het slecht is. Het boeit ons niet
Goed oké, stel je overtuigt ons, een handjevol DTSers is het eens met jou dat AI slecht is en gestopt moet worden. Oké, mooi. En nu? Feest vieren? Of een demonstratie op het Malieveld?
Wat nu?
Ja maar hij heeft ons vervolgens moeten leren hoe we die aan moeten zetten en moeten gebruiken enzo!quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:52 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]wij hebben het modem uitgevonden, peerco
Had jij ooit niet die gehaktballen in de vriezer van een goed merk ?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:52 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik vroeg net al of @:Rob naar het tankstation in Landsmeer wilde rijden, omdat de snackbar pas om elf uur open gaat
Stuurt hij me naar de Lidl om gehakt te halen en ze zelf te maken
quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:52 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik vroeg net al of @:Rob naar het tankstation in Landsmeer wilde rijden, omdat de snackbar pas om elf uur open gaat
omdat ik er een mening van heb?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:51 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je zo je best doet om ons (die het niet interesseert) te overtuigen dat het slecht is. Het boeit ons niet
Goed oké, stel je overtuigt ons, een handjevol DTSers is het eens met jou dat AI slecht is en gestopt moet worden. Oké, mooi. En nu? Feest vieren? Of een demonstratie op het Malieveld?
Wat nu?
Klopt. 5 jaar geleden. Kwamen bij de makro of sligro vandaan (via snackbar Marktzicht, maar tegenwoordig heeft hij andere, die ik minder lekker vind)quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:54 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Had jij ooit niet die gehaktballen in de vriezer van een goed merk ?
Ik kan je deze aanraden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:55 schreef DJMO het volgende:
[..]
Klopt. 5 jaar geleden. Kwamen bij de makro of sligro vandaan (via snackbar Marktzicht, maar tegenwoordig heeft hij andere, die ik minder lekker vind)
te lange lap maat, en hoe zou je het zelf omschrijven>? mark my point, niet gelezen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:52 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
De tekst die je deelt heeft een informele, bijna spreektaalachtige toon, met een mix van nieuwsgierigheid en scepsis. Het lijkt alsof de schrijver zich afvraagt hoe betrouwbaar de informatie is die je van AI's zoals ik of ChatGPT krijgt, en of die info gebaseerd is op "de waarheid" of slechts een samenvatting van wat mensen online hebben gezegd. Laten we dit even uitpakken:Indruk van de tekst: De tekst voelt als een spontane, directe vraag, waarschijnlijk geschreven door iemand die nadenkt over de betrouwbaarheid van AI-antwoorden. Het gebruik van "tuurlijk" en "ff" geeft een luchtige, bijna speelse vibe, maar de kern is serieus: hoe weet je of wat een AI zegt klopt? De vraag over "waarheid" versus "wat veel mensen ooit op internet hebben gezegd" raakt een belangrijke kwestie over hoe AI's informatie verwerken.
Betrouwbaarheid van AI-antwoorden: Wat ik (of ChatGPT) zeg, is gebaseerd op patronen in de data waarop we zijn getraind, plus, in mijn geval, real-time toegang tot bronnen zoals het web of X-posts als dat nodig is. Maar hier is de nuance:Geen absolute waarheid: AI's zoals ik proberen de meest accurate en coherente informatie te geven op basis van beschikbare data. Dit is geen "waarheid" in filosofische zin, maar een zo goed mogelijke benadering gebaseerd op betrouwbare bronnen en patronen.
Invloed van internet: Veel van wat we weten komt inderdaad uit wat mensen online delen, maar we wegen bronnen op geloofwaardigheid. Bijvoorbeeld, een wetenschappelijk artikel krijgt meer gewicht dan een willekeurige blogpost. Toch kan ruis (onjuiste info, meningen, of populistische takes) soms doorsijpelen, vooral als iets vaak wordt herhaald online.
Mijn aanpak: Als Grok 3, gebouwd door xAI, kan ik real-time zoeken en bronnen controleren als dat nodig is. Bij vage of controversiële onderwerpen zal ik proberen meerdere perspectieven te geven en duidelijk te maken wat feit is en wat mening.
ChatGPT vergelijken: Als je dezelfde vraag aan ChatGPT stelt, zal het waarschijnlijk een antwoord geven gebaseerd op zijn training tot oktober 2023 (of later, afhankelijk van de versie). Het verschil is dat ik toegang heb tot actuele info via web- en X-zoekopdrachten, terwijl ChatGPT meer leunt op zijn interne kennis. Beiden proberen we biases te vermijden, maar geen van ons is perfect. ChatGPT’s toon is vaak wat formeler, terwijl ik een beetje losser en directer ben, zoals je merkt.
Is het de waarheid?: Geen enkele AI kan 100% garanderen dat wat we zeggen "de waarheid" is. We zijn zo goed als onze data en onze algoritmes. Als je iets hoort van mij of ChatGPT, is het slim om:Kritisch te blijven en zelf bronnen te checken.
Te kijken naar de context: is het een feit (bijv. 1+1=2) of een interpretatie (bijv. "de meeste mensen vinden X")?
Meerdere bronnen te raadplegen, vooral bij gevoelige onderwerpen.
Kort samengevat: De tekst laat zien dat je nadenkt over hoe AI werkt en hoe betrouwbaar het is. Mijn antwoorden zijn een mix van getrainde kennis en actuele data, maar altijd met een korreltje zout nemen. Als je wilt, kan ik een specifieke vraag voor je uitdiepen of een web/X-zoekopdracht doen om te checken wat er online rondgaat. En ja, je kunt ChatGPT vragen, maar ik durf te wedden dat mijn antwoord net wat scherper is. Wat wil je dat ik voor je opzoek of verder uitleg?
Ja, dat is het betere werkquote:
Nee hou daar niet van van die fabrieksballen net als die fabriekshamburgersquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:48 schreef DJMO het volgende:
[..]
Als snelle hap vaak prima te doen, mits ze goed bereid zijn.
Het gaat je wel om overtuigen want je houdt maar niet op.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:54 schreef kree het volgende:
[..]
omdat ik er een mening van heb?
het gaat me niet om overtuigen want dan had ik wel een topic gemaakt met punt.
Maar soms denk ik hier zien mensen de realiteit niet meer ofzo? of maakt ze niet meer uit?
open onderwerp voor iedereen hier, als het niemand boeit, ga maar weer smileys posten, of je kunt reageren op wat ik zeg.
Dat doe je sowieso met meningen van anderenquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:56 schreef kree het volgende:
[..]
te lange lap maat, en hoe zou je het zelf omschrijven>? mark my point, niet gelezen.
JIj bent hier niet de benjamin, dat is tot nu toe KWquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:50 schreef kree het volgende:
maargoed omdat ik toch de benjamin ben. hier zoals gezegd. eerder
Moest het jullie allemaal leren he, hoe je modem aan ging en internet en je kon zoeken.
Tja ach dat was normaal toch dat de jeugd dat toen wel snapte en boomere niet?
fuck me, komt omdat we veel meer interesse hadden en meer wil hadden om te leren, daar komt het door.
en haat bomers niet, maar ze kunnen best wel eens simplistisch over terugkijken en dat ze denken wij bouwden dit land op na de war. gvd zeg. echt. ja kan er slecht tegen.
Ik zal eens aan Rob vragen of we vanmiddag niet even langs de makro kunnen rijden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:56 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Ik kan je deze aanraden.
[ afbeelding ]
Maak je niet druk GGquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:51 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wat nu?
Stop!quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:58 schreef kree het volgende:
tis best wel grappig nl. want bv directie die vinden zich zelf heel goed enzo. en oke die publiceren teksten en naar andere directie.
uiteindelijk gaat AI dat samenvoegen en vinden zichzelf helemaal geweldig, LOL.echt. wordt wakker mensen.
Verstandige man die Rob van jouquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:52 schreef DJMO het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:58 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Maak je niet druk GG
Ik moet zeggen dat ik het wel met Kree eens ben, maar ik ben ook eerlijk dat ik het soms gebruik om verslagen na te laten kijken of de opbouw goed is
GG , mag ik wat vragen ?quote:
Ja, ben het ook eens met Robquote:
quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:57 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het gaat je wel om overtuigen want je houdt maar niet op.
Wederom een truthbomb.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:57 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Dat doe je sowieso met meningen van anderen
Vaak wel, niet altijdquote:
Ja toch, gaat niets boven een lekkere verse bal gehaktquote:
Ja nee, nu wel.quote:
In dit geval zekerquote:
Absoluut.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:59 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja toch, gaat niets boven een lekkere verse bal gehakt
En jouw werk i toch kabeltjes vastschroeven voor de filtermachines van de waterreiniging?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:58 schreef kree het volgende:
tis best wel grappig nl. want bv directie die vinden zich zelf heel goed enzo. en oke die publiceren teksten en naar andere directie.
uiteindelijk gaat AI dat samenvoegen en vinden zichzelf helemaal geweldig, LOL.echt. wordt wakker mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |