Ik blijf vrezen dat hamas niet akkoord kan/zal gaan dat immers het einde van haar bestaan zal inluiden.quote:bron: nu.nl Witkoff en schoonzoon Trump naar Caïro voor onderhandelingen
De Amerikaanse speciale gezant Steve Witkoff en Trumps schoonzoon Jared Kushner zijn onderweg naar Egypte om daar deel te nemen aan de indirecte onderhandelingen tussen Hamas en Israël. Volgens Egyptische media zullen die zondag beginnen, nadat Hamas vrijdag deels akkoord ging met het Amerikaanse vredesplan.
De Palestijnse beweging wil nog over een aantal aspecten van het plan onderhandelen, maar heeft wel ingestemd met het vrijlaten van de gijzelaars. De laatste details zouden moeten worden afgerond tijdens de indirecte gesprekken in Caïro. Naar verluidt zijn ook delegaties van Israël en Hamas onderweg naar Egypte.
Israël geeft Gaza geen eten. Ze zijn gestopt met het tegenhouden van eten.... Dat Israël het eerste land ooit is dat haar tegenstander niet verhongert is onzin.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:55 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Amerikanen pleegden ook zeker genocide toen ze Berlijn bombardeerden. Beetje stopwoord geworden van anti-Israel mensjes. Het is oorlog en Israel eerste land wat tegenstander eten geeft
Vent, het staat letterlijk in mijn postquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Geen antwoord op de vraag dus, jammer.
Oh, dat laatste lijkt me wel duidelijk. Heb zelf namelijk een echte extremist in de familie en iedereen die dat familielid de hand kan schudden qua standpunten is voor mij een hele rode vlag.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik zeggen dat het steunen van Israël en het mogelijk maken van de acties van IDF die ze momenteel in Gaza uitvoeren eerder schuurt met het westerse gedachtengoed.
Maar als ik zeg zal ik ongetwijfeld door bepaalde users hier weer in de pro-pali hoek worden geplaatst.
Aan beide kanten zien we toch extremisten?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Oh, dat laatste lijkt me wel duidelijk. Heb zelf namelijk een echte extremist in de familie en iedereen die dat familielid de hand kan schudden qua standpunten is voor mij een hele rode vlag.
Ja. Maar hoe?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:00 schreef UitStraling het volgende:
Die protesten in Rome, hoop IS vlaggen en Hezbollah vlaggen, Iran vlaggen, hoog tijd om deze mensen te verwijderen uit onze wereld.
Inzetten voor de heropbouw van Gaza, kunnen ze hun wereldbeeld heroriënteren en boete doen namens alle onschuldige mensen die onderdrukt en vermoord zijn door terroristen, ik wil ze niet hier hebben.quote:
Zou dat echt verschil maken?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Inzetten voor de heropbouw van Gaza, kunnen ze hun wereldbeeld heroriënteren en boete doen namens alle onschuldige mensen die onderdrukt en vermoord zijn door terroristen, ik wil ze niet hier hebben.
Nee maar weg is weg, kunnen wij weer gewoon lekker leven met bier, borsten en BBQ.quote:
Ik vraag me af waar die idolisering voor terrorisme -ineens- vandaan komt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:00 schreef UitStraling het volgende:
Die protesten in Rome, hoop IS vlaggen en Hezbollah vlaggen, Iran vlaggen, hoog tijd om deze mensen te verwijderen uit onze wereld.
Mijn gedachte erover was wat vaag maar de laatste tijd steeds helderder.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee maar weg is weg, kunnen wij weer gewoon lekker leven met bier, borsten en BBQ.
Oh jeej, als dat allemaal maar goed gaat.quote:
Volgens mij al direct aan gegeven wat ik van dit plan vindt dus je projeert maar raak.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En daar heb ik direct antwoord op gegeven. Waarom wil jij maar geen antwoord geven? Het lijkt erop alsof je inderdaad wil dat Hamas niet akkoord gaat en je daar niet voor uit durft te komen.
Het zou een hoop schelen als je gewoon eens toegeeft dat je a)bent bekeerd en b)niet wil dat Hamas zich overgeeft en de gijzelaars vrijlaat waardoor de rust weer terugkeert.quote:Op zondag 5 oktober 2025 00:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij al direct aan gegeven wat ik van dit plan vindt dus je projeert maar raak.
Stay tuned...quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Oh jeej, als dat allemaal maar goed gaat.
Ik kan geen tweet meer plaatsen, dus ik doe het maar zo:
https://x.com/netanyahu/status/1974553364009812342
Maar je kunt nu zo lekker openbaar Joden haten. Weet je hoe lang dat niet heeft gekund?quote:Op zondag 5 oktober 2025 00:51 schreef Zoddie het volgende:
Vreemd dat er nu er een redelijke vredesakkoord op tafel ligt waar beide partijen over kunnen praten er nu massa pro-pally protesten zijn.![]()
Mensen zouden toch juist moeten juichen? Feestvieren?
Nou, dan kun je vast even klare wijn schenken. Het is een ja/nee vraag: wil je dat dit plan slaagt of niet?quote:Op zondag 5 oktober 2025 00:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij al direct aan gegeven wat ik van dit plan vindt dus je projeert maar raak.
Natuurlijk niet. Het ging nooit om Gaza en de inwoners daar.quote:Op zondag 5 oktober 2025 00:51 schreef Zoddie het volgende:
Vreemd dat er nu er een redelijke vredesakkoord op tafel ligt waar beide partijen over kunnen praten er nu massa pro-pally protesten zijn.![]()
De Palestijnen zijn geen oorlog begonnen maar worden al 100 jaar geterroriseerd en gekoloniseerd.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als je een oorlog begint en vervolgens verliest moet je stil gaan zitten terwijl ze je gaan scheren.
Japan had er in augustus '45 ook voor kunnen kiezen om compleet met atoombommen vernietigd te worden, nu drijven en peddelen ze mooi mee op de warme zee van het vrije moraal superieure Westen.
Het moorden van Palestijnen door Israël is niet gestopt. Het bezetten en etnisch zuiveren is ook niet gestopt.quote:Op zondag 5 oktober 2025 00:51 schreef Zoddie het volgende:
De Palestijnen zijn weldegelijk begonnen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 06:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
De Palestijnen zijn geen oorlog begonnen maar worden al 100 jaar geterroriseerd en gekoloniseerd.
Er wordt pas feestgevierd als alle Joden uitgeroeid zijn....quote:Op zondag 5 oktober 2025 00:51 schreef Zoddie het volgende:
Maar ik heb al duizend keer gezegd dat ik wel wil dat de gijzelaars vrijkomen en dat Hamas zich moet overgeven.quote:Op zondag 5 oktober 2025 02:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het zou een hoop schelen als je gewoon eens toegeeft dat je a)bent bekeerd en b)niet wil dat Hamas zich overgeeft en de gijzelaars vrijlaat waardoor de rust weer terugkeert.
Een gedeelte ja en een gedeelte nee. Vrede ja, maar de verdere afhandeling is veel te veel in het voordeel van Israël.quote:Op zondag 5 oktober 2025 05:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, dan kun je vast even klare wijn schenken. Het is een ja/nee vraag: wil je dat dit plan slaagt of niet?
Die zelfbeschikking komt er niet en alle daders krijgen een vrijgeleiden. Vind jij dat iets om te vieren?quote:Op zondag 5 oktober 2025 00:51 schreef Zoddie het volgende:
Complete onzin dat verhaal.quote:Op zondag 5 oktober 2025 06:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het moorden van Palestijnen door Israël is niet gestopt. Het bezetten en etnisch zuiveren is ook niet gestopt.
Het momentum om Israel te isoleren is daar en dat gaat stap voor stap de goede kant op. Ze kunnen zich niet langer als wolf in schaapskleren hullen en het slachtoffertje spelen terwijl ze zelf dader zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |