Het voormalige D66 kamerlid Van Ginneken heeft zich ook in Thailand laten opereren omdat dat daar allemaal wat vlotter gaat.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:27 schreef ayasesan het volgende:
ken wel een zoontje van iemand die inmiddels een 'vrouw' is geworden in thailand, want in NL 'duurde het proces te lang met doktoren en adviezen'
gelukkig maarquote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
Maar ik heb goed nieuws voor jullie: in de komende curriculumherziening wordt de studielast voor 'burgerschap' zo ongeveer met een factor 3 vergroot en daar vallen dit soort onderwerpen ook onder. Het gevolg is wel dat van vakken als natuurkunde of Duits alleen nog een skelet overblijft, maar je kunt niet alles hebben.
Maar wat vind je daar dan van? En waarom is dat een probleem? En wat moet de politiek doen?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:27 schreef ayasesan het volgende:
[..]
nee hoor, die emoticon was voor je stelling dat mensen (de groep waar ik toe behoor) daar bang van zouden zijn
dat is nogal een dooddoener he, en in mijn omgeving totaal onwaar
ken wel een zoontje van iemand die inmiddels een 'vrouw' is geworden in thailand, want in NL 'duurde het proces te lang met doktoren en adviezen'
als ik het goed begreep heeft hij wat laten doen met de huid van zijn penis en scrotum, om een kanaal voor een 'vagina' te maken
daar vind ik wel wat van
maar is beetje offtopic allicht
Ik vind dat je geen vrouw wordt als je een gat laat maken tussen je benen in Thailand. Een levenslange verminking waar je als 'onderhoud' regelmatig wat in moet stoppen, anders groeit het dicht, is voor de lange termijn geen oplossing voor het niet lekker in je vel zitten.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat vind je daar dan van? En waarom is dat een probleem?]En wat moet de politiek doen?
in de term 'burgerschap' zit eigenlijk zoveel wat mis is met scholen in NLquote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:47 schreef Janneke141 het volgende:
Oh, en het afgelopen jaar heeft ongeveer 80% van de door de Onderwijsinspectie bezochte scholen een onvoldoende cq. herstelopdracht gekregen op het criterium Burgerschap. Zou dan 4 op de 5 scholen slecht bezig zijn, of is misschien de opdracht niet helemaal duidelijk of niet helemaal haalbaar?
Maar als je zo gelooft in de kwaliteit van psychologie in Nederland. Waarom dan niet luisteren naar hun expertise die zegt dat het beter is voor mensen om niet te hoeven wachten tot ze 18 zijn in een lichaam waar ze zich niet in thuisvoelen. De weerstand is precies hetzelfde als bij homo's.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:41 schreef ayasesan het volgende:
[..]
Ik vind dat je geen vrouw wordt als je een gat laat maken tussen je benen in Thailand. Een levenslange verminking waar je als 'onderhoud' regelmatig wat in moet stoppen, anders groeit het dicht, is voor de lange termijn geen oplossing voor het niet lekker in je vel zitten.
Dat is geen probleem voor mij. Dat projecteer je er nu zelf op. Dat mensen dat als oplossing zien, moeten zij weten. Maar structureel en georganiseerd liegen over de (mogelijke) oorzaak en de 'normaalheid' van zoiets, dat vind ik wel een probleem. Dus niet de mensen zelf, ik hoop van harte dat men na zulke stappen het leven wat meer zien zitten.
En de politiek moet zorgen dat de processen in Nederland goed verlopen. Van hoe ik het begrijp is het in NL al best aardig geregeld voor mensen die denken zo'n traject in te willen. Met intakes, testen, psychologen die er hun plasje over doen en je eerste eens even laten 'leven als het andere geslacht' voordat je over gaat tot verminking.
Al zijn er wel wachtlijsten, net als bij zo'n beetje alle andere belangrijke vormen van medische hulp. Jammer voor ze, maar dat hoort er in zorgstaat Nederland nu eenmaal bij. Van kanker tot aan zelfmoordneigingen en van pestproblemen tot aan mogelijke genderdysforie: je moet een nummertje trekken.
Hopelijk kun je hier wat mee en kun je de stereotypes weer wat rust geven.
omdat men net als met andere problemen gewoon moeten wachten op hun beurt?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar als je zo gelooft in de kwaliteit van psychologie in Nederland. Waarom dan niet luisteren naar hun expertise die z]egt dat het beter is voor mensen om niet te hoeven wachten tot ze 18 zijn in een lichaam waar ze zich niet in thuisvoelen[. De weerstand is precies hetzelfde als bij homo's.
Onder burgerschap valt bijvoorbeeld ook een goed begrip van de democratie, daar vind ik niet zo veel mis mee. Probleem is inderdaad als het teveel tijd gaat kosten en niet geïntegreerd wordt met andere vakken. Democratie is bijvoorbeeld iets wat naast bij maatschappijleer, ook bij aardrijkskunde en geschiedenis terug moet komen en waar je wellicht zelfs bij Engels, Duits en Frans wat over praat, omdat dat natuurlijk vakken zijn waarbij je niet alleen de taal, maar ook de bijbehorende cultuur moet leren begrijpen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:44 schreef ayasesan het volgende:
[..]
in de term 'burgerschap' zit eigenlijk zoveel wat mis is met scholen in NL
leer de kinderen gewoon goed lezen, schrijven, denken, leren
dan kunnen ze daarna uitblinken in waar hun hart ligt (in NL zijn zoveel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen, maar dan moet je wel de basis meekrijgen)
het meeste andere is bijzaak, of (erger) propaganda
Voor zover ik het heb begrepen is het in Nederland met het "Dutch protocol" helemaal niet zo goed geregeld met intakes, testen en psychologen. Het Dutch protocol houdt juist in dat kinderen met genderdysforie zoveel mogelijk bevestigd worden in het idee dat ze van het andere geslacht zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:41 schreef ayasesan het volgende:
En de politiek moet zorgen dat de processen in Nederland goed verlopen. Van hoe ik het begrijp is het in NL al best aardig geregeld voor mensen die denken zo'n traject in te willen. Met intakes, testen, psychologen die er hun plasje over doen en je eerste eens even laten 'leven als het andere geslacht' voordat je over gaat tot verminking.
als het dan bij de basisprincipes blijft en uitleggen dat andere systemen uitmonden in (regelmatig) vreselijke nachtmerries, dan lijkt mij dat inderdaad een mooi doelquote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onder burgerschap valt bijvoorbeeld ook een goed begrip van de democratie, daar vind ik niet zo veel mis mee. Probleem is inderdaad als het teveel tijd gaat kosten en niet geïntegreerd wordt met andere vakken. Democratie is bijvoorbeeld iets wat naast bij maatschappijleer, ook bij aardrijkskunde en geschiedenis terug moet komen en waar je wellicht zelfs bij Engels, Duits en Frans wat over praat, omdat dat natuurlijk vakken zijn waarbij je niet alleen de taal, maar ook de bijbehorende cultuur moet leren begrijpen.
Maar dat de basisfocus moet liggen op het goed kunnen schrijven, lezen en begrijpen van teksten en leren rekenen en analytisch denken ben ik het wel met je eens. Ik dacht ook dat dat de hele opzet van het nieuwe curriculum was, daar had staatssecretaris Paul het toch steeds over?
Kan me niet voorstellen dat er veel homo's zijn die zichzelf zullen vergelijken met transgenders.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar als je zo gelooft in de kwaliteit van psychologie in Nederland. Waarom dan niet luisteren naar hun expertise die zegt dat het beter is voor mensen om niet te hoeven wachten tot ze 18 zijn in een lichaam waar ze zich niet in thuisvoelen. De weerstand is precies hetzelfde als bij homo's.
Het hele speelboek is precies hetzelfde als bij homo's. Ze bedreigen de kinderen. Ze zijn niet goed bij hun hoofd. Ze gedragen zich niet naar de gangbare moraal. Enzovoort.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:50 schreef ayasesan het volgende:
[..]
omdat men net als met andere problemen gewoon moeten wachten op hun beurt?
welk gedeelte van de zorg moet worden omgetoverd tot 'genderdysforie centrum' om aan je wensen van 'niet hoeven wachten' te voldoen?
het gaat hier niet om een pilletje die we kunnen bestellen uit china
oh en dat gore trucje van 'oh het is hetzelfde als hommos' is ook wel een beetje uitgespeeld, genderdysforie heeft helemaal niks met homos te maken
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt, de basis van de weerstand ligt op hetzelfde aspect. De weerstand tegen homoseksualiteit begon ook uit een combinatie van dat het gezien werd als iets raars, verkeerd, zondig, een stoornis, etc. Daarnaast ook nog een groot deel angst voor het onbekende. Hoe is dat perse anders dan de huidige weerstand tegen transgenders?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat er veel homo's zijn die zichzelf zullen vergelijken met transgenders.
Wat is dan de reden dat in dit geval vooral vrouwen juist er een probleem mee schijnen te hebben?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:07 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt, de basis van de weerstand ligt op hetzelfde aspect. De weerstand tegen homoseksualiteit begon ook uit een combinatie van dat het gezien werd als iets raars, verkeerd, zondig, een stoornis, etc. Daarnaast ook nog een groot deel angst voor het onbekende. Hoe is dat perse anders dan de huidige weerstand tegen transgenders?
neequote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het hele speelboek is precies hetzelfde als bij homo's. Ze bedreigen de kinderen. Ze zijn niet goed bij hun hoofd. Ze gedragen zich niet naar de gangbare moraal. Enzovoort.
Het gaat natuurlijk niet alleen maar om niet op de beurt kunnen wachten. Je kunt best wat meer inrichten voor transgenders dan nu zonder dat dat betekend dat alles ervoor moet wijken.
Daarbij niks van wat je hier zegt gaat erop in dat de gangbare wetenschap in de pyschologie eerder voorstelt dus inderdaad mensen eerder tegemoet te komen in hun wens om bijvoorbeeld hormoonblokkers te nemen. Dat is raar als je daarvoor zegt de psychologie in Nederland weet heel goed wat ze doen. Waaruit moet dat dan blijken als je de inzichten uit die discipline meteen naast je neerlegt.
Zeggen ga maar heel lang met de psych praten over je probleem waarbij de oplossing die de psych voorstelt niet mag uitgevoerd worden is naast nutteloos ook nogal wat nodeloze druk plaatsen op psychologische hulp waar we ook eerder een tekort dan een overvloed aan hebben.
Dat lijkt me vrij duidelijk. Als zogenaamde "trans vrouwen", dus mannen die, al dan niet na lichamelijke transitie, zichzelf als vrouwen identificeren ook als vrouwen beschouwd worden en gebruik mogen maken van voorzieningen die voor vrouwen bedoeld zijn, dan zullen vooral vrouwen daar nadeel van ondervinden.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Wat is dan de reden dat in dit geval vooral vrouwen juist er een probleem mee schijnen te hebben?
Ja, maar blijkbaar zijn ze dan TERFS of zo.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij duidelijk. Als zogenaamde "trans vrouwen", dus mannen die, al dan niet na lichamelijke transitie, zichzelf als vrouwen identificeren ook als vrouwen beschouwd worden en gebruik mogen maken van voorzieningen die voor vrouwen bedoeld zijn, dan zullen vooral vrouwen daar nadeel van ondervinden.
Je brengt dit als een feit, maar dat is het niet. Het zijn niet vooral vrouwen die er een probleem mee hebben.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wat is dan de reden dat in dit geval vooral vrouwen juist er een probleem mee schijnen te hebben?
Tuurlijk. Je hebt gewoon geen weerwoord dat je vol tegen de gangbare wetenschap ingaat met je argumenten. Ook tegen je eigen argument dat de psychologie hier wel raad mee weet.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:20 schreef ayasesan het volgende:
[..]
nee
het is in bijna alles anders
en het toont van zo weinig eerlijkheid (of nog erger: domheid) dat je homoseksualiteit gebruikt in dit soort gesprekken
ik ga je negeren nu
Welke voorzieningen van vrouwen worden door m->f transpersonen gebruikt waar cus vrouwen nadeel van ondervinden?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij duidelijk. Als zogenaamde "trans vrouwen", dus mannen die, al dan niet na lichamelijke transitie, zichzelf als vrouwen identificeren ook als vrouwen beschouwd worden en gebruik mogen maken van voorzieningen die voor vrouwen bedoeld zijn, dan zullen vooral vrouwen daar nadeel van ondervinden.
Ik geloof dat je dan aan toiletten kunt denken. Daar zou zo'n man je zomaar kunnen lastigvallen. Want op dit moment kunnen mannen die vrouwen lastig willen vallen de vrouwentoilet niet inlopen ofzo.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welke voorzieningen van vrouwen worden door m->f transpersonen gebruikt waar cus vrouwen nadeel van ondervinden?
Dat voorbeeld hoor je vaak inderdaad.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik geloof dat je dan aan toiletten kunt denken. Daar zou zo'n man je zomaar kunnen lastigvallen. Want op dit moment kunnen mannen die vrouwen lastig willen vallen de vrouwentoilet niet inlopen ofzo.
Het gaat dan bijvoorbeeld om vrouwenkleedkamers en vrouwentoiletten. Veel vrouwen vinden het gewoon niet prettig als personen met een piemel daar gebruik van maken. Er bestaan niet voor niets sportscholen alleen voor vrouwen en sauna's hebben niet voor niets aparte tijden voor alleen vrouwen. Daar is kennelijk behoefte aan.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:42 schreef miss_sly het volgende:
Welke voorzieningen van vrouwen worden door m->f transpersonen gebruikt waar cus vrouwen nadeel van ondervinden?
Met de huidige wetgeving hoef je dus niet eens in transitie. Je kunt nu al met een verklaring van een deskundige bij de burgerlijke stand je geboorteakte laten vervalsen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:47 schreef miss_sly het volgende:
Dat voorbeeld hoor je vaak inderdaad.
Als je er even over nadenkt, is toch meteen duidelijk hoe bizar dat is? Een man wil vrouwen lastigvallen en gaat daarom door het hele proces van transitie om dan als vrouw andere vrouwen lastig te vallen op een toilet waar hij als man ook zo had kunnen binnenlopen om vrouwen lastig te vallen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |