Ik zou het wat hoogwaardiger aanpakken. Het blijft een mbo-organisatie, drugsdealertjes pakken lukt nog wel.quote:Op dinsdag 30 september 2025 15:02 schreef StateOfMind het volgende:
Dat wordt een bank overvallen
Of drugs gaan dealen 😱
In Turkije rijden ze in geconfisqueerde bakken, dat is ook wel aardig.quote:Op dinsdag 30 september 2025 15:09 schreef Twiitch het volgende:
Ik zie ze in van die dikke Mercedes politiewagens rijden. Dat kan ook wel wat minder. Misschien Dacias aanschaffen bij de volgende aankoop ronde.
Dat zijn siv's en daar zijn er niet zoveel van. Daar ga je geen miljoenen op besparen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 15:09 schreef Twiitch het volgende:
Ik zie ze in van die dikke Mercedes politiewagens rijden. Dat kan ook wel wat minder. Misschien Dacias aanschaffen bij de volgende aankoop ronde.
Kan niet wachten op de eerste amoebe boa die zijn instructies niet snapt en begint te meppen bij een vervelende klant.quote:Op dinsdag 30 september 2025 15:29 schreef Caland het volgende:
Gewoon nog meer politietaken bij BOA's neerleggen, wat kan er misgaan?
En de partij van financiële deugdelijkheid.quote:Op dinsdag 30 september 2025 15:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met de VVD aan het roer?[ afbeelding ]
En dat terwijl de VVD zich altijd wil profileren als de partij van "Law-and-Order".
Een mooi stukje pragmatiek wat ongetwijfeld tot grote kostenbesparingen leidt.quote:Op dinsdag 30 september 2025 15:12 schreef nostra het volgende:
[..]
In Turkije rijden ze in geconfisqueerde bakken, dat is ook wel aardig.
Nee want al het geld moet naar het buitenland óf naar buitenlanders die in Nederland willen komen wonen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:37 schreef BlaZ het volgende:
Een paar maanden terug heeft Nederland nog 300 miljoen voor Oekraïne toegezegd, had dat niet beter aan de eigen politie besteed kunnen worden?
https://www.rijksoverheid(...)versterking-oekraine
Racistquote:Op dinsdag 30 september 2025 16:51 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee want al het geld moet naar het buitenland óf naar buitenlanders die in Nederland willen komen wonen.
0,35 miljard Euro erbij voor de politie is op zich een schijntje.quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:37 schreef BlaZ het volgende:
Een paar maanden terug heeft Nederland nog 300 miljoen voor Oekraïne toegezegd, had dat niet beter aan de eigen politie besteed kunnen worden?
https://www.rijksoverheid(...)versterking-oekraine
Dat is het ook, maar recentelijk is dat niet het enige schijntje waar geld tekort voor is. Het opvallend is dat voor hulp aan andere landen prima geld beschikbaar is.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
0,35 miljard Euro erbij voor de politie is op zich een schijntje.
De zorg alleen al kost dit jaar zo'n 115 miljard.
We zijn welvarend genoeg om beiden te doen, tot een bepaalde mate.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is het ook, maar recentelijk is dat niet het enige schijntje waar geld tekort voor is. Het opvallend is dat voor hulp aan andere landen prima geld beschikbaar is.
Tot een bepaalde mate inderdaad. Het lijkt me wel dat Nederland teveel voor sinterklaas speelt en nee het idee is ook niet dat we Oekraïne niet dienen helpen, het probleem is dat het zo gemakkelijk gaat.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We zijn welvarend genoeg om beiden te doen, tot een bepaalde mate.
De politie heeft geld nodig, Oekraïne heeft onze hulp nodig. Het één sluit het andere niet uit.
Het probleem bij de politie is niet (alleen) op te lossen met geld maar door de inrichting en de mensen die erover beslissen te veranderen. Door politieke dieren worden er achterlijke beslissingen genomen die weinig met hun functie maar meer met het versterken van de positie van mensen te maken heeft. Te denken is aan de chaos bij het aanbesteden voor systemen en overige middelen ("oeps, we hadden al zoiets"), de onwil om de stekker uit niet werkende dingen te trekken ("ja, dan staat falen dat op mijn naam") en vooral de afgrijselijke inrichting van de ondersteunende diensten.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tot een bepaalde mate inderdaad. Het lijkt me wel dat Nederland teveel voor sinterklaas speelt en nee het idee is ook niet dat we Oekraïne niet dienen helpen, het probleem is dat het zo gemakkelijk gaat.
Het was ook mogelijk geweest om Oekraïne 100 miljoen te geven en met de overige 200 miljoen een groot deel van de problemen bij de politie op te lossen.
Dat de politie een tekort heeft, heeft niets te maken wat we aan Oekraïne of Mozambique doneren.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tot een bepaalde mate inderdaad. Het lijkt me wel dat Nederland teveel voor sinterklaas speelt en nee het idee is ook niet dat we Oekraïne niet dienen helpen, het probleem is dat het zo gemakkelijk gaat.
Het was ook mogelijk geweest om Oekraïne 100 miljoen te geven en met de overige 200 miljoen een groot deel van de problemen bij de politie op te lossen.
De Mercedessen (B klasse) worden langzaam aan uitgefaseerd.quote:Op dinsdag 30 september 2025 15:09 schreef Twiitch het volgende:
Politie-inzet bij voetbal scheelt zo'n 16 miljoen per jaar als je dat schrapt, net geen hele Euro per Nederlander.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:12 schreef hondonspain het volgende:
Denk dat dit aardige business is maar laat voetbalclubs eens politie inzet betalen of die gasten van XR, scheelt ook weer
Betaald voetbal als geheel levert de staatskas miljarden op, daar hoor je dat soort onderbuikroepers dan weer niet over.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Politie-inzet bij voetbal scheelt zo'n 16 miljoen per jaar als je dat schrapt, net geen hele Euro per Nederlander.
De huidige SIV's gaan vervangen worden door Mercedes E450's.quote:Op dinsdag 30 september 2025 15:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zijn siv's en daar zijn er niet zoveel van. Daar ga je geen miljoenen op besparen.
Die wil de Tweede Kamer al vuurwapens gaan gevenquote:Op dinsdag 30 september 2025 15:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kan niet wachten op de eerste amoebe boa die zijn instructies niet snapt en begint te meppen bij een vervelende klant.
Die eenheid kost ze veel centjes.quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een mooi stukje pragmatiek wat ongetwijfeld tot grote kostenbesparingen leidt.
Dat gaat dan niet over de standaard handhavers gelukkig, maar over boswachters met uitgebreidere bevoegdheden.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die wil de Tweede Kamer al vuurwapens gaan geven![]()
https://www.gemeente.nu/v(...)oas-in-buitengebied/
Ok, maar als je die boa's een gun geeft dan willen zijn collega's in de Bijlmer, Kanaleneiland en de Schilderswijk dat ook. Die kunnen makkelijk aantonen dat ze minstens net zo'n gevaar lopen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 18:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat gaat dan niet over de standaard handhavers gelukkig, maar over boswachters met uitgebreidere bevoegdheden.
Ik ben ze ook wel eens tegengekomen.
En dat is voornamelijk in gebieden waar illegale jagers en stropers voorkomen.
Sommige van hen (boswachters) hebben al jarenlang een pistool aan hun riem hangen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ok, maar als je die boa's een gun geeft dan willen zijn collega's in de Bijlmer, Kanaleneiland en de Schilderswijk dat ook. Die kunnen makkelijk aantonen dat ze minstens net zo'n gevaar lopen.
Die zijn dan ook op geen enkele manier te vergelijken met handhaving, zoals de meeste mensen boa's kennen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 18:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat gaat dan niet over de standaard handhavers gelukkig, maar over boswachters met uitgebreidere bevoegdheden.
Ik ben ze ook wel eens tegengekomen.
En dat is voornamelijk in gebieden waar illegale jagers en stropers voorkomen.
@de_boswachterquote:Op dinsdag 30 september 2025 20:56 schreef StateOfMind het volgende:
Sommige van hen (boswachters) hebben al jarenlang een pistool aan hun riem hangen.
Dat is het punt bij het woord boa denken de meeste automatisch aan de mensen van 'hendheving' en die moet je idd geen wapens geven.quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die zijn dan ook op geen enkele manier te vergelijken met handhaving, zoals de meeste mensen boa's kennen.
Heitinga kan dat wel goed gebruiken als hij in Amsterdam straks uit de spelersbus stapt en nog steeds niet ontslagen is.quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Voetbalmanagers kunnen die bevoegdheid ook wel gebruiken. 🤣
Dit gaat echt veel verder terug dan haar aanstelling, dus hou je misogyne agenda maar fijn in je kontzak waar hij hoort.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:58 schreef RotatoR het volgende:
Tante Janny Knol heeft er een zooitje van gemaakt. Goed idee joh vrouwen in topposities.
Zoveel belangrijke sectoren die onder Rutte's kabinetten kapot zijn bezuinigd, danwel geprivatiseerd zijnquote:Op dinsdag 30 september 2025 23:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit gaat echt veel verder terug dan haar aanstelling, dus hou je misogyne agenda maar fijn in je kontzak waar hij hoort.
Er zijn dagen dat ik het niet op zak heb 😱quote:
Terwijl dat toch een van de belangrijkste taken van de overheid is.quote:Op dinsdag 30 september 2025 23:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
Denk dat de gemiddelde burger nog niet voor de helft snapt in wat voor zorgelijke staat het politieapparaat verkeert.
Gelukkig zit de politiek er bovenop.
Ach ja, tis niet dat de zorg en betaalbaar wonen de aandacht krijgen die ze verdienen he?quote:Op dinsdag 30 september 2025 23:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Terwijl dat toch een van de belangrijkste taken van de overheid is.
Details, een kniesoor die daarop letquote:Op woensdag 1 oktober 2025 00:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ach ja, tis niet dat de zorg en betaalbaar wonen de aandacht krijgen die ze verdienen he?
Die van mij zijn hoop ik jong genoeg zodat de oplossingen op tijd worden aangedragen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 00:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Details, een kniesoor die daarop let
Ben iig blij dat ik geen kinderen heb.
Ja die gays gaan weer doneren zoals ze altijd doen als er stront aan de knikker is. Want we zijn 1 grote familie en de bs job betaalt toch welquote:Op woensdag 1 oktober 2025 01:08 schreef Marsenal het volgende:
Wat een slecht nieuws zeg, is er ergens een linkje om iets te kunnen doneren?
Je dacht dat voetbalclubs geen belasting betalen? Dat over de verkochte consumpties geen BTW zit, en dat de 50.000 supporters aanwezig bij een wedstrijd geen belasting betalen? Ik heb het wel eens uitgerekend en als je uit gaat van 200 agenten tegen 80 euro per uur, dan brengt zo een voetbalwedstrijd netto geld in het laatje.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:12 schreef hondonspain het volgende:
Las van de week dat ze in Frankrijk iets van 500 normale auto's hebben rijden met normaal personeel en radars die je niet ziet vanwege geblindeerde ruiten. Denk dat dit aardige business is maar laat voetbalclubs eens politie inzet betalen of die gasten van XR, scheelt ook weer
Kan kloppen maar 50.000 supporters? en deel zijn hooligans, denk dat die ook een hoop geld kosten maar ben ook een voetbalfan en achteraf slecht voorbeeld ;-)quote:Op woensdag 1 oktober 2025 05:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je dacht dat voetbalclubs geen belasting betalen? Dat over de verkochte consumpties geen BTW zit, en dat de 50.000 supporters aanwezig bij een wedstrijd geen belasting betalen? Ik heb het wel eens uitgerekend en als je uit gaat van 200 agenten tegen 80 euro per uur, dan brengt zo een voetbalwedstrijd netto geld in het laatje.
Dat is bij alles zo, maar het is hypocriet om te roepen dat de clubs maar de politie inzet moeten betalen, dan kan ik ook wel roepen: Er hoeft geen subsidie naar de grote orkesten, dat kunnen de bezoekers zelf betalen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 07:07 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Kan kloppen maar 50.000 supporters? en deel zijn hooligans, denk dat die ook een hoop geld kosten maar ben ook een voetbalfan en achteraf slecht voorbeeld ;-)
Subsidie maakt lui, heb zelf in de cultuursector gewerkt en wie heeft er dan belang bij een groot orkest, klein groepje mensenquote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is bij alles zo, maar het is hypocriet om te roepen dat de clubs maar de politie inzet moeten betalen, dan kan ik ook wel roepen: Er hoeft geen subsidie naar de grote orkesten, dat kunnen de bezoekers zelf betalen.
Ik heb 15 jaar in de Tram richting het Amsterdams Orkestgebouw gezeten, en had niet het idee dat de concertgangers armoedzaaiers zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:07 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Subsidie maakt lui, heb zelf in de cultuursector gewerkt en wie heeft er dan belang bij een groot orkest, klein groepje mensen
Ja. Die hele migratie van kansloze mensen brengt zoveel maatschappelijke kosten met zich mee.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:07 schreef TAmaru het volgende:
Als we de immigratie jaren geleden al hadden gestopt, had de politie werkelijk waar niets te doen gehad in dit land. De politie houdt zich voor 90% bezig met immigranten. De overheid denkt altijd maar weer vanuit haar beperkte houding: overheidsdienst is te duur => geld erbij => belasting verhogen
Ipv dat men naar de oorzaken gaat kijken en daar iets aan gaat doen
Nieuwe taken en extra uitrusting voor boa'squote:Op dinsdag 30 september 2025 15:29 schreef Caland het volgende:
Gewoon nog meer politietaken bij BOA's neerleggen, wat kan er misgaan?
Alle kleine beetjes helpen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 15:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zijn siv's en daar zijn er niet zoveel van. Daar ga je geen miljoenen op besparen.
"Ge zult worden omgevolkt en gedwongen worden om te blijven lachen"quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:51 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee want al het geld moet naar het buitenland óf naar buitenlanders die in Nederland willen komen wonen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |