abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 8 oktober 2025 @ 09:59:22 #271
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_218966118
Het hele land vol staalslakken _O_

Tatagoden
  woensdag 8 oktober 2025 @ 10:24:47 #272
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218966305
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 23:10 schreef Felagund het volgende:

[..]
[..]
Slettenhaar bij Jinek was tenenkrommend. VVD-5 zetels?
Ik zie nu fragmenten terug maar ik snap niet wat hij daar komt doen. Totale miskleun.

"Er moeten geen constructies worden uitgesloten" Om daarvoor en daarna zelf GL/PvdA uit te sluiten. Applaus ja.

[ Bericht 5% gewijzigd door Frozen-assassin op 08-10-2025 10:32:31 ]
pi_218966385
quote:
81s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 09:59 schreef Pino112 het volgende:
Het hele land vol staalslakken _O_

Tatagoden
Blijven doneren!
Jack does it in real time...
  woensdag 8 oktober 2025 @ 16:39:37 #274
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_218968900
Ik zie dat de VVD zo wanhopig is dat ze Dilan zelfs bij Andy van der Meijde in de auto hebben gezet
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 8 oktober 2025 @ 16:58:33 #275
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218969030
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 16:39 schreef Szura het volgende:
Ik zie dat de VVD zo wanhopig is dat ze Dilan zelfs bij Andy van der Meijde in de auto hebben gezet
Die maakt toch alleen maar seksistische opmerkingen?
  Moderator woensdag 8 oktober 2025 @ 17:56:22 #276
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_218969364
‘Ik ben geen populist’, zegt VVD-leider Dilan Yesilgöz
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
  Moderator woensdag 8 oktober 2025 @ 17:58:53 #277
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218969374
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_218969375
quote:
Als ik zo de reacties lees heeft zelfs de gemiddelde Andy van der Meijde fan een gruwelijke tyfushekel aan Dilan.

Erg mooi.
pi_218969436
quote:
Binnenkort de Belgische variant met Tom Waes als presentator?
  woensdag 8 oktober 2025 @ 18:10:57 #280
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_218969455
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 17:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
‘Ik ben geen populist’, zegt VVD-leider Dilan Yesilgöz
Dilan Yesilgöz: 'Ik trap helemaal niet naar links'
pi_218969556
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 18:10 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]
Dilan Yesilgöz: 'Ik trap helemaal niet naar links'
En wij trappen niet in Dielon
pi_218969559
quote:
9s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 18:08 schreef DeeBee het volgende:

[..]
Binnenkort de Belgische variant met Tom Waes als presentator?
Voor of nadat die op cafe is geweest?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_218969563
In de EU zijn ze lekker weer nuttig bezig door namen van vleesvervangers te verbieden!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator woensdag 8 oktober 2025 @ 18:33:24 #284
pi_218969581
Door welk boek bent u recent geďnspireerd?
„On Leadership van Tony Blair. Over hoe leiders keuzes maken op momenten dat ze onder hoge druk staan.”

:')!

Geďnspireerd door oorlogscrimineel Blair, verrassend zeg.
pi_218969634
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 18:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Door welk boek bent u recent geďnspireerd?
„On Leadership van Tony Blair. Over hoe leiders keuzes maken op momenten dat ze onder hoge druk staan.”

:')!

Geďnspireerd door oorlogscrimineel Blair, verrassend zeg.
Nu ligt er een onderzoek van een onafhankelijke commissie van de VN over Gaza, waarin wordt vastgesteld dat Israël zich daar schuldig maakt aan genocide. Toch wil de VVD dat woord nog niet in de mond nemen. Waarom niet?
„Wij zeggen op geen enkel moment: wij garanderen dat er nu in Gaza géén genocide plaatsvindt, en dat het allemaal prima binnen het oorlogsrecht plaatsvindt. Wij zeggen alleen: zorg dat er een eind aan komt. En doe er onderzoek naar.”

Er is dus net onderzoek naar afgerond.
„U weet dat daar heel veel verschillende… ook onafhankelijken en deskundigen, iedereen een eigen mening heeft.”

Het zijn uitzonderingen die zeggen dat er geen genocide plaatsvindt.
„Ik zeg u: er zit hier in ieder geval niemand die de ene kant of de andere kant loopt te verdedigen. Dat doe ik niet. Ik ben wel tegen die eenzijdige druk op Israël en doen alsof Hamas lieverdjes zijn. Dat gebeurt me iets te veel in de debatten.„

Ach ach ach.
  woensdag 8 oktober 2025 @ 18:46:05 #286
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218969646
‘Het gebeurt mij teveel in debatten dat wordt gedaan alsof Hamas lieverdjes zijn’

Manmanman…
Makkelijk eerste
pi_218969652
Waarom denken mensen dat wordt weggelaten dat Hamas geen lieverdjes zijn? Ironisch genoeg had ik twee uur geleden die discussie ook in huis.

Wie vertelt mensen dat exact?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 8 oktober 2025 @ 18:47:50 #288
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_218969656
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 18:29 schreef Felagund het volgende:
In de EU zijn ze lekker weer nuttig bezig door namen van vleesvervangers te verbieden!
Ook al staat er soms vier keer op de voorkant dat het vega(n) is, is het wel verwarrend hoor!!

Groetjes de vleeslobby
  woensdag 8 oktober 2025 @ 18:54:26 #289
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218969691
quote:
9s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 18:47 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Ook al staat er soms vier keer op de voorkant dat het vega(n) is, is het wel verwarrend hoor!!

Groetjes de vleeslobby
Maar ik vind het irritant en ik vind vegetarische mensen irritant, daarom wil ik dat de Europese overheid dingen voor hen verbiedt (maar ik ga wel heel hard huilie doen als dingen verboden worden die ik leuk vind)
Makkelijk eerste
  woensdag 8 oktober 2025 @ 18:58:36 #290
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_218969711
Hee, die andere klootzak achter dit kabinet, Pjotr Omzicht, duikt ook weer eens op:

quote:
Pieter Omtzigt duikt op in de campagne: ‘Die moet over de inhoud gaan!’
We zitten niet op je mening te wachten en dringen er ook niet op aan

quote:
Vooraf meldde de partij nadrukkelijk dat het géén campagnebijeenkomst is. Het evenement stond al gepland vóór de val van het kabinet. Toch krijgen bezoekers een polsbandje met ‘Symposium Pieter Omtzigt’ erop, liggen er tientallen magazines op de tafels met een grote foto van Pieter Omtzigt op de cover, en wapperen er NSC-vlaggetjes in de hal waar koffie wordt gedronken.
Eng eng eng

quote:
Er is flink wat pers op het evenement afgekomen, maar vragen mogen nauwelijks gesteld worden aan de voormalig NSC-leider. „Het gaat vandaag om de inhoud”, vindt voormalig minister van Buitenlandse Zaken Caspar Veldkamp, tevens dagvoorzitter van het evenement.

Vragen over de staat van de rechtsstaat of democratie in Nederland, waar Omtzigt als voormalig leider van een coalitiepartij toch een verantwoordelijkheid in heeft gehad, mogen ook niet gesteld worden. Alleen schriftelijk via de woordvoerder.
Noord-Korea is er niks bij

quote:
De oud-politicus meldt alleen dat het ‘goed’ met hem gaat en dat hij ‘alle vertrouwen heeft’ dat NSC zetels gaat halen bij de aankomende verkiezingen.
Denk het niet Pjotr!

quote:
Daarna loopt hij snel weg van de draaiende camera’s: „Ik ga in gesprek met de leden!” De leden staan echter in dezelfde ruimte als de journalisten. Omtzigt neemt plaats in een ruimte ernaast.
En Pjotr loopt weer eens weg

quote:
Er zijn zo’n tweehonderd mensen op het evenement afgekomen, onder wie oud-bewindslieden van de partij, medewerkers, maar ook geďnteresseerden in het onderwerp van het symposium.
Verschillende internationale sprekers zoals Bill Browder en Gerald Klaus houden een verhaal over hun strijd tegen corruptie en vóór het behoud van de democratie in Europa, onderwerpen die Omtzigt na aan het hart liggen. Allemaal vertellen ze hoeveel Omtzigt voor hen - en de goede zaak - heeft betekend. Hij is ‘een held’, iemand die ‘de wereld heeft veranderd’ en dat ze het ‘zo’n eer vinden’ om hem te kennen.
Eng eng eng

quote:
Maar dat valt niet bij iedereen goed. In de pauze zegt aanwezige Sander van Luik dat hij zich ‘erin voelt geluisd’. Hij is op deze bijeenkomst afgekomen, omdat hij over de rechtsstaat wilde horen. Maar het gaat volgens hem vooral over het onderschrift op de flyer: ‘Symposium about the work of Pieter Omtzigt’. „Bijna beschamend”, vindt hij.
Toch nog een iemand met verstand in de zaal

quote:
Als Omtzigt na de pauze gaat speechen, schieten de mobiele telefoons de lucht in om foto’s te maken. De voormalig politicus vertelt over het belang van een sterke democratie: ,,Vandaag hebben mensen gesproken die actie hebben ondernomen om de democratie te beschermen.”

Hij vertelt dat hij op zaterdag vaak als scheidsrechter op het voetbalveld staat: „Als iemand zich niet aan de regels houdt, dan krijg je een rode kaart.” Doe je dat niet, dan krijg je chaos. In zijn speech vertelt hij niet of hij zélf wel genoeg ‘rode kaarten’ heeft uitgedeeld tijdens zijn politieke carričre.

Tegen de zin van zijn voorlichters in, beantwoordt hij na zijn speech die vraag toch: ,,Ik heb weerwoord geboden op de momenten dat ik dat nodig vond. Het weerwoord, dat bied ik.”
Daarna vertelt hij gepassioneerd dat er écht meer aandacht voor Europa moet zijn in de campagne, én voor het woontekort, én voor de problemen met de azc’s, én de internationale rechtsorde: „De campagne moet inhoudelijk zijn! Ik mis in Nederland lange debatten over één onderwerp.”
Pjotr heeft het geweldig gedaan, aldus Pjotr

quote:
Mist hij ook de politiek? Even valt hij stil, maar dan herpakt hij zich: ,,Dat heb ik al gedaan, en dat heeft zijn tol geëist.” Het leven buiten de spotlights bevalt hem tot nu toe ‘goed’.
Pjotr weet nog net een nieuwe huilbui te voorkomen, om voor de pers te vertellen dat een leven buiten de aandacht goed bevalt
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator woensdag 8 oktober 2025 @ 19:27:27 #291
pi_218969855
quote:
9s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 18:43 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Nu ligt er een onderzoek van een onafhankelijke commissie van de VN over Gaza, waarin wordt vastgesteld dat Israël zich daar schuldig maakt aan genocide. Toch wil de VVD dat woord nog niet in de mond nemen. Waarom niet?
„Wij zeggen op geen enkel moment: wij garanderen dat er nu in Gaza géén genocide plaatsvindt, en dat het allemaal prima binnen het oorlogsrecht plaatsvindt. Wij zeggen alleen: zorg dat er een eind aan komt. En doe er onderzoek naar.”

Er is dus net onderzoek naar afgerond.
„U weet dat daar heel veel verschillende… ook onafhankelijken en deskundigen, iedereen een eigen mening heeft.”

Het zijn uitzonderingen die zeggen dat er geen genocide plaatsvindt.
„Ik zeg u: er zit hier in ieder geval niemand die de ene kant of de andere kant loopt te verdedigen. Dat doe ik niet. Ik ben wel tegen die eenzijdige druk op Israël en doen alsof Hamas lieverdjes zijn. Dat gebeurt me iets te veel in de debatten.„

Ach ach ach.
Gaat u wel mee in zijn analyse?
„Het is niet zíjn analyse, dit is gaande in de samenleving. Er zijn ontzettend veel plekken in ons land waar onze vrijheden onder druk staan.”

Wat is ontzettend veel?
„Als we het hebben over islam, religie, dan willen wij als VVD dat je veel kritischer bent, dat je zegt: haal nou niet orthodoxe imams naar Nederland, maar zorg dat die mensen hier opgeleid kunnen worden, met Nederlands-islamitische roots.”

Wanneer is iemand een orthodoxe imam en hoeveel zijn er daarvan in Nederland?
„Ik weet niet hoeveel moskeeën er zijn. Er zijn er nogal veel, ik meen rond de 150, die bijvoorbeeld vanuit het Turkse ministerie van Geloofszaken worden gefinancierd. Er zijn moskeeën die worden gefinancierd vanuit Saoedi-Arabië en andere landen.”

Hoeveel?
„Er zijn hier heel veel onderzoeken naar geweest, ook door een parlementaire commissie. Wat het betekent is dat je hier mensen naartoe haalt die onze democratische waarden niet delen. Het is volgens mij een wezenlijk probleem waar we iets aan moeten doen.”

De AIVD stelde dit jaar in het jaarverslag vast dat het wahhabi-salafisme, een orthodoxe stroming, al een tijdje in kracht afneemt in Nederland. Aanhangers keren zich minder vaak af van de samenleving, de pragmatici winnen het van de ideologische scherpslijpers, aldus de dienst. Gaat het beter met de islam in Nederland dan iemand zou kunnen denken als hij u hoort?
„Fair enough. Ik weet het niet. Als je kijkt naar de grootste dreiging in ons land, volgens de NCTV en de AIVD, is dat nog steeds het jihadisme. Extreemrechts is een hele reële dreiging, en de soevereinen. Ik vind het belangrijk dat de politiek oog heeft voor alles.”

Dit is ook zó goed, hč.

Dilan 'ik lul ook maar wat' Yesilgoz
  Moderator woensdag 8 oktober 2025 @ 19:30:27 #292
pi_218969867
Zijn er meer dingen die niet goed zijn gegaan bij de VVD?
„Er zijn ongetwijfeld beleidsonderdelen en standpunten…waar je achter staat, en waar je achteraf misschien van denkt: dat hadden we wel wat genuanceerder kunnen brengen.”

Waar denkt u dan aan?
„Dat heb ik niet zo snel paraat.”

We dachten dat u over de Antifa-motie zou beginnen.
„Dat is wel een goeie, daar hadden we meer kunnen uitleggen waarom we vóór stemden. Dat is voor mij een les in de politiek.”

De VVD kreeg er veel kritiek op, ook in eigen gelederen. Had u die motie nu opnieuw gesteund?
„Dan hadden we het beter moeten formuleren, misschien hadden we het beter zelf kunnen formuleren, of een stemverklaring moeten geven. Deze was heel kort door de bocht.”

Het is een zeer vergaande stap als de politiek organisaties op de terrorismelijst gaat zetten, dat is op dit moment aan de rechter.
„Wij vinden als VVD al heel lang dat het verbieden van organisaties ook een bestuurlijke verantwoordelijkheid moet zijn.”

De Nederlandse Orde van Advocaten (NOvA) laat iedere verkiezing de partijprogramma’s door hoogleraren en advocaten toetsen op rechtsstatelijkheid. Op 20 oktober wordt de nieuwste toets gepresenteerd. Bij de vorige verkiezingen maakte de NOvA zich zorgen over onder meer de asielplannen van de VVD, waaronder het opschorten van de mogelijkheid om in Europa asiel aan te vragen. Veel van de maatregelen zijn volgens de NOvA „in strijd met de mensenrechten en geldende internationale wet- en regelgeving”. Yesilgöz houdt vol dat de plannen van haar partij „binnen het Europees recht” vallen.

„Er is een verschil”, zegt ze over de rechtsstatelijke toets door deskundigen, „tussen ‘ik ben het niet met je eens’ en ‘ik ben het niet met je eens, dus ik noem het anti-rechtsstatelijk.”

U denkt dat de experts het alleen met u oneens zijn?
„Ja.”

Dat zijn mensen die alles weten van rechten, en van grondrechten.
„Ik heb heel veel respect voor hun kennis en kunde. Wat wij zeggen is: óf wat we willen past binnen de kaders van de wet, óf je moet als partij de wet aanpassen. Dat is prima. Maar om zo’n sterk liberale partij die er juist op gericht is om mensenrechten te beschermen, om individuele rechten te beschermen, op deze manier zo plat te slaan en op deze manier weg te zetten.. Ja, daar vind ik wat van.”

„Er is een verschil”, zegt ze over de rechtsstatelijke toets door deskundigen, „tussen ‘ik ben het niet met je eens’ en ‘ik ben het niet met je eens, dus ik noem het anti-rechtsstatelijk.” Mensen die mij met feiten om de oren slaan zijn het simpelweg niet met mij eens en hebben daarom ongelijk, zo.
  Moderator woensdag 8 oktober 2025 @ 19:31:33 #293
pi_218969875
Je zou kunnen stellen dat Ieniemienie de Sven2 van de politiek is. Door een gebrek aan gewicht boven komen drijven.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 8 oktober 2025 @ 19:31:34 #294
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_218969876
Is dit echt?
  Moderator woensdag 8 oktober 2025 @ 19:48:29 #296
pi_218970149
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 19:44 schreef Alaphilippe_ het volgende:
https://x.com/eldesmarque/status/1975945206819148092

Hahahahhahaha @:rellende_rotscholier
De enige logische verklaring voor het dragen van zo'n bril lijkt me inderdaad het effect van chemtrails.
  woensdag 8 oktober 2025 @ 20:01:31 #297
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218970369
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 19:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
De enige logische verklaring voor het dragen van zo'n bril lijkt me inderdaad het effect van chemtrails.
Of lid van de fanclub van Dion Graus.
  Moderator woensdag 8 oktober 2025 @ 20:16:01 #298
pi_218970584
Wanneer leefden de dinosauriërs?
Dat is niet zo moeilijk, daar zijn bewijzen van. Tegelijk met de mensen, want er zijn op tientallen, misschien wel honderden, plekken gefossiliseerde menselijke voetstappen onder de skeletten van dinosauriërs gevonden.

Dit is mijn onbetwiste hoogtepunt van de dag. _O-

U leest het allemaal op het onvolprezen FOK!forum. Blijven doneren!
  woensdag 8 oktober 2025 @ 20:22:51 #299
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_218970676
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 20:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dat is niet zo moeilijk, daar zijn bewijzen van. Tegelijk met de mensen, want er zijn op tientallen, misschien wel honderden, plekken gefossiliseerde menselijke voetstappen onder de skeletten van dinosauriërs gevonden.

Waar vind je dát nou weer?
pi_218970685
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 20:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

Ik ben er nog niet over uit of dit sarcastisch bedoeld was of niet.
Album top 100 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')