quote:Voorafgaand aan de schietpartij, rond 16.30 uur, kwam er een melding binnen van een beroving aan het nabijgelegen Wisselspoor. De verdachte zouden daar hebben geprobeerd om iemand van zijn fatbike te beroven, en liet daarbij een vuurwapen zien.
Toen de politie ter plaatse kwam, vluchtte de verdachte richting de McDonalds. „Daar liet hij opnieuw het vuurwapen zien”, verklaart de woordvoerder. Agenten met getrokken wapens sommeerden de man om zich over te geven. Toen hij opeens wegvluchtte, schoten de agenten.
AD.nl
https://www.dumpert.nl/zoek/Capelle?selectedId=100133065_37b9b7ccquote:De verdachte van een beroving die zondagmiddag bij een McDonald's in Capelle aan den IJssel is doodgeschoten, is een vijftienjarige jongen. De burgemeester van de stad benadrukt dat het incident indruk heeft gemaakt. Veel jonge kinderen waren er getuige van.
"Voor de nabestaanden van de overleden jongen is dit een groot verlies", zegt burgemeester Joost Manusama van Capelle aan den IJssel. "Ook realiseer ik me dat dit incident diepe indruk heeft gemaakt op alle omstanders die het hebben gezien."
De politie kwam zondagmiddag af op een beroving van een fatbike op het Wisselspoor in Capelle aan den IJssel. Een van de twee verdachten had een vuurwapen bij zich. Die vluchtte richting een vestiging van McDonald's aan de Hoofdweg, bijna 2 kilometer verderop.
Daar richtte de politie een vuurwapen op de verdachte en droeg hem op het wapen te laten vallen. De politie zei eerder tegen de NOS dat hij meerdere keren was gewaarschuwd. Toen de jongen zijn wapen niet liet vallen, schoot de politie. De verdachte overleed ter plekke aan zijn verwondingen.
De politie heeft een tweede verdachte van de beroving aangehouden. Over de identiteit van die persoon is nog niets bekendgemaakt. Het is ook niet duidelijk hoe het slachtoffer van de beroving eraan toe is.
Nu.nl
Voor zijn begrafenisquote:Op donderdag 25 september 2025 11:07 schreef recursief het volgende:
[..]
Volgens mij is deze inzameling voor zijn familie. Kijk, ik snap dat je het onsmakelijk vind, dat mag. Maar ik ben bang dat het binnen de regels is.
Okay dan.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:12 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Wat en nu?
Ik ben gewoon benieuwd of het erop mag blijven staan.
Roethof kennende is hij nu al bezig om zijn artikel-12 verweer te schrijvenquote:Op donderdag 25 september 2025 10:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Naar aanleiding van dat onderzoek kan er wel of niet vervolgd worden.
Ja dat was mijn gedachte meteen al eigenlijk.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:38 schreef Ama het volgende:
Toch bijzonder hoe de dader ineens het slachtoffer is geworden en het echte slachtoffer er niet meer toe doet.
De ideale schoonzoon. Waar je je tienerdochter graag mee thuis ziet komen.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:15 schreef Momo het volgende:
Het was een lieve jongen alleen soms een beetje stout gr gr. familie
Slachtoffer blijft waarschijnlijk zeer bewust buiten de belangstelling ....quote:Op donderdag 25 september 2025 10:38 schreef Ama het volgende:
Toch bijzonder hoe de dader ineens het slachtoffer is geworden en het echte slachtoffer er niet meer toe doet.
Doet mij denken aan jaren terug toen een juwelier twee overvallers doodschoot die ook een strafblad hadden van hier tot Tokio. En toen ging die familie van die twee lieverds ook helemaal in de media klagen en protesteren tegen de vrouw die geschoten had (Marina dacht ik zo te herinneren?)quote:Op donderdag 25 september 2025 11:20 schreef maily het volgende:
[..]
Slachtoffer blijft waarschijnlijk zeer bewust buiten de belangstelling ....
https://www.omroepbrabant(...)andelen-uit-noodweerquote:Op donderdag 25 september 2025 11:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Doet mij denken aan jaren terug toen een juwelier twee overvallers doodschoot die ook een strafblad hadden van hier tot Tokio. En toen ging die familie van die twee lieverds ook helemaal in de media klagen en protesteren tegen de vrouw die geschoten had (Marina dacht ik zo te herinneren?)
En terecht ook want als je kijkt naar de aanhang van, wordt het echte slachtoffer straks nog daadwerkelijk aangevallen ook.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:20 schreef maily het volgende:
[..]
Slachtoffer blijft waarschijnlijk zeer bewust buiten de belangstelling ....
Je mag nou eenmaal mensen niet doodleukdoodschieten. Strafblad of niet.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Doet mij denken aan jaren terug toen een juwelier twee overvallers doodschoot die ook een strafblad hadden van hier tot Tokio. En toen ging die familie van die twee lieverds ook helemaal in de media klagen en protesteren tegen de vrouw die geschoten had (Marina dacht ik zo te herinneren?)
Niks extreems aan, je gaat er vanuit dat justitie/politie altijd gelijk heeft, of niet. Loop niet te sealionen met je vraag naar de bekende weg. Kritisch zijn in dit soort zaken is altijd belangrijk.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:49 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
En daar wordt de boel al naar het extreme getrokken.
Mijn vraag blijft ongewijzigd van kracht. Heb je reden om te twijfelen?
Dat is jouw mening.quote:Misschien wel maar als mijn vermoeden juist is, vind ik het een duivelse gang van zaken.
Nee, maar dat was wel echt uit noodweer volgens de rechter tijdens de overal, is niet dat ze hun zo maar op straat neer schoot.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je mag nou eenmaal mensen niet doodleukdoodschieten. Strafblad of niet.
Dat deed deze agent ook niet.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, maar dat was wel echt noodweer volgens de rechter tijdens de overal, is niet dat ze hun zo maar op straat neer schoot.
Ja, had-ie maar gewoon meteen zijn fatbike moeten afgeven toen deze "lieve jongen" het aardig vroeg!quote:Op donderdag 25 september 2025 11:24 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
En terecht ook want als je kijkt naar de aanhang van, wordt het echte slachtoffer straks nog daadwerkelijk aangevallen ook.
Nee, aan de hand van wat wij nu weten niet nee, jongen was ook gewapend, maar dit zal ook wel voor de rechter komen ergens in de komende jaren en hoe dat precies zit.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat deed deze agent ook niet.
Misschien niet een directe dreiging naar de agent toe, maar stond op het punt om met het vuurwapen in zijn hand (!) een volle mac in te rennen. Daar wil je ook geen gijzelingssituatie of godbetert een vuurgevecht, met alle mogelijke gevolgen van dien.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat deed deze agent ook niet.
quote:We begrijpen dat het neerschieten van de 15-jarige jongen uit Gouda door de politie veel vragen en emoties oproept. De Rijksrecherche doet hier een onafhankelijk onderzoek naar. Dat moet heel zorgvuldig gebeuren. Daarom kunnen we op dit moment niet veel informatie delen.
We zien ook dat er feitelijke onjuistheden circuleren in (sociale) mediaberichtgeving, daarom voelen wij ons genoodzaakt om dit te corrigeren. Het is onjuist dat de jongen in zijn rug is geschoten. We roepen iedereen op het onderzoek af te wachten.
Die kregen naderhand de nodige bedreigingen vanuit een bepaald crimineel milieu...quote:Op donderdag 25 september 2025 11:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja stel je eens voor dat een advocaat zijn werk doetquote:Op donderdag 25 september 2025 11:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Roethof kennende is hij nu al bezig om zijn artikel-12 verweer te schrijven
Hahaha, 'racist hate crime'quote:Op donderdag 25 september 2025 11:38 schreef matthijst het volgende:
Antifa![]()
https://www.instagram.com/p/DO_NH7minco/?igsh=cnZyem11Zng5cXRi
Debielen...quote:Op donderdag 25 september 2025 11:38 schreef matthijst het volgende:
Antifa![]()
Je zou het maar lezen over je familielid. Walgelijk.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:41 schreef Schanulleke het volgende:
Een GoFundMe voor een reclame vliegtuig tijdens de stille tocht met de boodschap: 'Opgeruimd staat netjes'?
Kapelle ad Ijjssel?quote:Op donderdag 25 september 2025 11:38 schreef matthijst het volgende:
Antifa![]()
Gelukkig kan zijn broer het niet lezen. Die zit in een celquote:Op donderdag 25 september 2025 11:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je zou het maar lezen over je familielid. Walgelijk.
quote:Op donderdag 25 september 2025 11:42 schreef Zorro het volgende:
Och och, gewoon zo'n teringlijer die het normaal vindt om dingen met geweld van een ander af te pakken. Iedereen spreekt er normaal schande van.
Maar nu is ie gelukkig neergeknald en is ie ineens zielig
Die andere verdachten hadden al een lang strafblad....quote:
Na dit soort opmerkingen zijn toch ook weer niet nodig?quote:Op donderdag 25 september 2025 11:41 schreef Schanulleke het volgende:
Een GoFundMe voor een reclame vliegtuig tijdens de stille tocht met de boodschap: 'Opgeruimd staat netjes'?
AFA is niet hetzelfde als Antifaquote:Op donderdag 25 september 2025 11:38 schreef matthijst het volgende:
Antifa![]()
Een normaal mens zou het niet zeggen.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:51 schreef Ama het volgende:
[..]
Na dit soort opmerkingen zijn toch ook weer niet nodig?
He dindu nuffin. He wuz a good boiquote:Op donderdag 25 september 2025 11:15 schreef Momo het volgende:
Het was een lieve jongen alleen soms een beetje stout gr gr. familie
Dat weten ze zelf ook wel hoor.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je zou het maar lezen over je familielid. Walgelijk.
Die gast jaagt echt werkelijk iedereen op de kast inderdaad. Boeit hem echt niks wat mensen vinden. Is op zich best wel prachtig inderdaad.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:54 schreef tjoptjop het volgende:
RoethofIk mag hem wel
Typische advocaat waar mensen een hekel aan hebben, gluiperig, verdraaien, goedpraten, manipuleren en doet dat ook met een bepaalde flair en arrogantie wat makkelijk te haten isAltijd genot als hij op tv is
ja precies, je voelt je nekharen al overeind springen. Knap talentquote:Op donderdag 25 september 2025 11:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die gast jaagt echt werkelijk iedereen op de kast inderdaad. Boeit hem echt niks wat mensen vinden. Is op zich best wel prachtig inderdaad.
Dat het walgelijk is? Oh ja en toch doenquote:
Zo is dat.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:48 schreef KoningWouter het volgende:
Over de doden niets dan goeds.
Ja echt eigenschappen om trots op te zijn ja.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:54 schreef tjoptjop het volgende:
RoethofIk mag hem wel
Typische advocaat waar mensen een hekel aan hebben, gluiperig, verdraaien, goedpraten, manipuleren, verongelijkt en doet dat ook met een bepaalde flair en arrogantie wat makkelijk te haten isAltijd genot als hij op tv is
Beter staat er WEES GEEN JERRYSON op die banner.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:41 schreef Schanulleke het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |