Nee, vertel eens.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, dat land in het oosten/noord-oosten van Europa. Weet je wel?
Mijns inziens zijn dit soort producten geen noodzaak; sterker nog ze zijn bijzonder slecht voor de gezondheid. Dus dan denk ik al snel: als je het te duur vindt, dan drink je toch gewoon vrijwel gratis water uit de kraan?quote:Op zondag 25 januari 2026 10:38 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dat is voor veel van toepassing maar zeker niet op alles a merken cola oftewel coca cola en pepsi zijn prima maar huismerk cola is niet te zuipen
Bijna al die producten die jij opnoemt worden niet geregeerd door de grote Unilevers en daardoor kunnen ze geen abnormale hoge inkoopprijs eisen van de supermarkten. Daardoor zijn die producten inderdaad niet duurder of zelfs goedkoper in NL dan de omringende landen. Je hebt gelijk dat we daar blij om mogen zijn en dat deze groep producten eigenlijk onderdeel zou moeten zijn van ieders basisassortiment.quote:Op zondag 25 januari 2026 03:22 schreef TAmaru het volgende:
[..]
A-merken zijn sowieso doorgaans totale onzin. Veel mensen zeggen dat de supermarkten in Nederland zo duur zijn en verwijzen dan naar inderdaad van die Unilever-wasmiddelen, Coca-Cola, Andrélon-shampoo of Nutella. Ik hoor ze nooit over (huismerk) yoghurt, melk, kaas, avocado's, bananen, walnoten, rijst, brood of pindakaas. Zeg maar echt eten. A-merken zijn meestal een totaal zinloze luxe. Het probleem is dat mensen zich laten beetnemen door Unilever en dat soort ketens om te denken dat ze bepaalde producten nodig hebben. Ik koop al jaren niet meer van die troep.
Ik beweer ook niet dat het gezond is of dat als je t niet kunt missen je t moet halen.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:00 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Mijns inziens zijn dit soort producten geen noodzaak; sterker nog ze zijn bijzonder slecht voor de gezondheid. Dus dan denk ik al snel: als je het te duur vindt, dan drink je toch gewoon vrijwel gratis water uit de kraan?
Huren, prijzen bedrijfsruimtes, te hoge loonkosten en energieprijzen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Waar blijft de winst toch?' Denk je dan.
Ik had het over 1 pakje sigaretten met ¤ 12.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
12 euro? Maak er maar 26 van in Nederland. Ik heb het trouwens niet online besteld maar via via als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ken iemand die een kennis heeft die regelmatig de grens overgaat om een flinke voorraad in te slaan en dat dan thuis gaat zitten verkopen. En daar bestel je vervolgens bij.
Ik drink ook graag koffie en thee, maar koop online versgeroosterde bonen en dat is helemaal niet zo duur. Thee kun je inderdaad in zakjes kopen; en tuurlijk als je dan duurdere merken neemt, wordt het weer kostbaar. Maar je kunt ook bijv. zelf kruiden kopen in bulk en dan met een thee-ei zelf je kruidenthee maken. Of je kunt naar de LIDL waar een paar zakjes zwarte thee, groene thee, rooibos of kamille ook niet duur zijn.quote:Op zondag 25 januari 2026 16:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bijna al die producten die jij opnoemt worden niet geregeerd door de grote Unilevers en daardoor kunnen ze geen abnormale hoge inkoopprijs eisen van de supermarkten. Daardoor zijn die producten inderdaad niet duurder of zelfs goedkoper in NL dan de omringende landen. Je hebt gelijk dat we daar blij om mogen zijn en dat deze groep producten eigenlijk onderdeel zou moeten zijn van ieders basisassortiment.
Wel zijn dit allemaal relatief goedkope producten en de rest is zeker geen 'zinloze troep'. Ik persoonlijk geef meer uit aan koffie, thee, persoonlijke verzorging en huishoudelijke producten en dat zijn zeker geen luxe producten. Ook een stukje vlees en een drankje lust ik op zijn tijd.
Al die producten worden in NL door de producenten kunstmatig hoog gehouden en er is geen sprake van vrije marktwerking daarin. Weldegelijk een groot probleem waar terecht veel kritiek op is.
Wat zit er in dat mandje?quote:Op woensdag 24 september 2025 19:54 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Nota bene goedkoper dan veel armere landen als Griekenland en Portugal.
Op zaterdag wel.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |