quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 09:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb sinds gisteren een item te koop staan dat inmiddels al bijna 300 keer als favoriet is aangemerkt. En je raadt het al: minstens tien Fransen die direct 60% bieden.
Ik negeer dat en klik gewoon op afwijzen. Dan maar niet snel verkopenquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 13:46 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb al ergens 50% van af wat nog helemaal nieuw is, gaan ze nog steeds doorvragen. KOOP DAN! Ben ik nou zo makkelijk of is de rest gewoon zo gierig?
Misschien ook gewoon wantrouwen. Als bij mij iets nieuw zonder prijskaartje is, dan is het daadwerkelijk ook nieuw zonder prijskaartje. Denk dat sommige mensen daar wel wat mee spelen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:12 schreef d.k. het volgende:
[..]
Ik negeer dat en klik gewoon op afwijzen. Dan maar niet snel verkopen
quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 09:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb sinds gisteren een item te koop staan dat inmiddels al bijna 300 keer als favoriet is aangemerkt. En je raadt het al: minstens tien Fransen die direct 60% bieden.
Ik ben inderdaad vaak genoeg “nieuw zonder prijskaartje” tegen gekomen met vervolgens in de omschrijving “maar 3x gebruikt”, of gewoon gebruikerssporen op de foto’s.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Misschien ook gewoon wantrouwen. Als bij mij iets nieuw zonder prijskaartje is, dan is het daadwerkelijk ook nieuw zonder prijskaartje. Denk dat sommige mensen daar wel wat mee spelen.
En gewoon nog niemand die het kooptquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb geeeen idee, ik vind het echt bijzonder, het is inmiddels opgelopen tot 400
Ik weet het ook niet hoor.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 13:05 schreef bloempjuh het volgende:
Ik verkoop een theepot. Staat in de weg en ik vind 'm niet mooi, maar heeft ¤44 gekost dus de kliko ingooien is zonde.
Keiveel stomme biedingen van ¤5-¤10, en nu een "op je foto's zie ik een beschadiging, hoeveel korting ga je me geven?"
Zucht. Ik weet soms niet waarom ik dit nog doe.
en geen biedingen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb geeeen idee, ik vind het echt bijzonder, het is inmiddels opgelopen tot 400
Ja, die heel goed status wordt nogal heel erg ruim gevonden. Ook schoenen waar het profiel af is worden als heel goed neergezet. Aan de andere kant heb ik schoenen gekocht die heel goed waren (letterlijk, gewoon nieuw, nul slijtage aan zool en binnenkant).quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:33 schreef June. het volgende:
Irritantste vind ik nog dat mensen hun spullen niet ophalen. Pakketje helemaal naar Frankrijk, komt het weken later weer retour. Koper heeft al vrij snel z'n geld weer, maar ik kan maar hopen dat m'n spullen weer heel bij mij terechtkomen.
En nog irritanter - ik koop veel kinderkleding - dat de kleding vol pillen zit of gaten met de status 'heel goed'. Krijg je als antwoord dat je niet anders kan verwachten bij tweedehands kleding. Eh, jawel? Spul met gaten en pillen moeten in de textielbak, niet voor de verkoop.
*einde rant
Ja alles na baby-leeftijd is het maar afwachten hoe de status is. Soms ook vlekken die je op de donkere foto’s niet ziet maar in het licht wel. Ik koop daardoor steeds vaker maar weer in de winkel. Soms probeer ik het nog wel maar het is vaak vooral geluk hebben. Shirts en truien kopen is al helemaal een gok.. broeken kun je vaak op de foto’s nog wel een beetje zien.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:33 schreef June. het volgende:
Irritantste vind ik nog dat mensen hun spullen niet ophalen. Pakketje helemaal naar Frankrijk, komt het weken later weer retour. Koper heeft al vrij snel z'n geld weer, maar ik kan maar hopen dat m'n spullen weer heel bij mij terechtkomen.
En nog irritanter - ik koop veel kinderkleding - dat de kleding vol pillen zit of gaten met de status 'heel goed'. Krijg je als antwoord dat je niet anders kan verwachten bij tweedehands kleding. Eh, jawel? Spul met gaten en pillen moeten in de textielbak, niet voor de verkoop.
*einde rant
Ja of maat 104is eigenlijk een maat 92 geworden omdat ze het in de droger hebben gestopt en/of te heet gewassen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:09 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ja alles na baby-leeftijd is het maar afwachten hoe de status is. Soms ook vlekken die je op de donkere foto’s niet ziet maar in het licht wel. Ik koop daardoor steeds vaker maar weer in de winkel. Soms probeer ik het nog wel maar het is vaak vooral geluk hebben. Shirts en truien kopen is al helemaal een gok.. broeken kun je vaak op de foto’s nog wel een beetje zien.
Jawel, van 60%, al zeker 20. Ook een paar hogere biedingen die ik geaccepteerd heb, maar dan gaat toch niemand tot kopen over. Ik heb geen haast met de verkoop, ik laat het gewoon gebeuren. Maar zoiets absurds heb ik nog nooit meegemaakt en ik verkoop regelmatig soortgelijke items. Het is inmiddels bijna 2.000 keer bekeken, ik vind het echt hilarischquote:
Maar dat kan dan toch via Vinted bij de vervoerder als claim neergelegd worden?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:25 schreef Amsel het volgende:
Ik had een set van 4 items besteld, waarvan er 3 in de post kwijtgeraakt lijken te zijn. De envelop zat vol plakband die er volgens de verzender eerst niet op zat, dus het lijkt erop dat 'ie is opengescheurd en dat DPD de boel weer heeft dicht geplakt. De verkoper biedt nu aan om het grootste deel van het bedrag terug te betalen, wat natuurlijk heel correct is, maar ergens vind ik het ook sneu dat ze straks die items wel kwijt is maar er bijna niks aan overhoudt. Dus ik ben een softie en heb gezegd dat we het verlies gewoon delen en dat ik ook kan leven met een wat lagere terugbetaling.
Al kan het natuurlijk ook een oplichter zijn die sowieso maar 1 item heeft opgestuurd
En dan heb je nog de Fransen die maat 98 aanklikken “want 3T” ondanks dat er maat 92 in het label staat…quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:12 schreef June. het volgende:
[..]
Ja of maat 104is eigenlijk een maat 92 geworden omdat ze het in de droger hebben gestopt en/of te heet gewassen.Zet het er dan op zijn minst bij, dat het kleiner valt.
Ja, je bent ongeduldig, diegene heeft nog t/m zondag.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:28 schreef Guanabana het volgende:
Ben ik ongeduldig of is het raar dat iemand nog niet begonnen is met de bestelling versturen terwijl ik het zondag heb gekocht?
Diegene is wel gisteren nog online geweest zag ik.
Oke, ja, tot nu toe heb ik altijd gehad dat iemand eigenlijk meteen begon met voorbereiden en verzenden, dus dan ben ik blijkbaar altijd verwend geweest.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:30 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ja, je bent ongeduldig, diegene heeft nog t/m zondag.
Ik trof een koper die vroeg of ik even bericht naar haar pakketpunt kon sturen dat ze haar pakket daar wat langer moesten bewaren omdat ze op vakantie is. Euh…
Persoonlijk zorg ik er gewoon voor dat het vandaag of de volgende dag voor 5u op de post gaat.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:28 schreef Guanabana het volgende:
Ben ik ongeduldig of is het raar dat iemand nog niet begonnen is met de bestelling versturen terwijl ik het zondag heb gekocht?
Ja dat is ook wat ik gewend ben eigenlijk. We gaan het zien, heb het idee dat de koop niet doorgaat....quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Persoonlijk zorg ik er gewoon voor dat het vandaag of de volgende dag voor 5u op de post gaat.
Ja je bent ongeduldig.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:28 schreef Guanabana het volgende:
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:30 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ja, je bent ongeduldig, diegene heeft nog t/m zondag.
Ik trof een koper die vroeg of ik even bericht naar haar pakketpunt kon sturen dat ze haar pakket daar wat langer moesten bewaren omdat ze op vakantie is. Euh…
Ik..te vaak..alles na 1x dragen de was in..uitgezonderd jeans 4a 5 x en dan de was inquote:Op donderdag 23 oktober 2025 08:27 schreef Discombobulate het volgende:
Even een algemene vraag mbt kleding hier aangezien ik geen zin heb op een apart topic te openen. Hoe vaak wassen jullie kleren? En dan bedoel ik vooral dingen over andere dingen heen, zoals hoodies, sweatshirts, blouse, jeans, etc.
Dat hoeft dus blijkbaar helemaal niet... Ben ik ook pas een tijdje achter gekomen. Stoor me ongelofelijk aan het feit dat de stof zo snel minder wordt na wassen, al helemaal als ik ook wel >100,- betaal voor een sweatshirt oid.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:43 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik..te vaak..alles na 1x dragen de was in..uitgezonderd jeans 4a 5 x en dan de was in
Dat had ik vorige week ook. Pakket ging qua status van 'bon aangemaakt' (bijna een week lang) naar 'bezorgd', alle tussenstappen overgeslagen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 10:38 schreef SEMTEX het volgende:
VintedGo is ongelofelijk aan het kloten. Ik heb een pakje afgeleverd bij een voor mij betrouwbaar punt. Heb de code ingescand zien worden, maar heb nooit bevestiging gehad van het inleveren. Mijn pakje blijft dus staan op 'pakbon aangemaakt'. Fijn weer.
Net pas gemeld als onderweg, denk dat VintedGo zijn eigen drukte niet aan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 11:36 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Dat had ik vorige week ook. Pakket ging qua status van 'bon aangemaakt' (bijna een week lang) naar 'bezorgd', alle tussenstappen overgeslagen.
Ligt er aan of je kleine kinderen hebquote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat hoeft dus blijkbaar helemaal niet...
Of pubersquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 19:39 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ligt er aan of je kleine kinderen heb
Mensen die iets kopen en dat jij het pakketje al klaar hebt liggen om te verzenden. En dan ineens de koop intrekken mogen ook verbannen wordenquote:Op maandag 27 oktober 2025 12:54 schreef De_Pel het volgende:
Mensen die biedingen doen en daarna pas nadenken over de verzendkosten moeten echt worden verbannen van dit platform.
Volgens mij komt het dan weer terug naar jou en krijg jij je geld. Verkoper wint er niks mee.quote:Op maandag 27 oktober 2025 19:05 schreef MissHobje het volgende:
Hoe zit het met..ik koop iets, ontvang het..zit een mega grote ranzige vlek in..met die persoon overeen gekomen dat ik terug zal sturen..klacht loopt bij vinted uiteraard...terug gestuurd en nu gaat die persoon het retour item niet ophalen..krijg ik wel mijn geld terug? Wil dat gore ding niet..
Juist jaquote:Op maandag 27 oktober 2025 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
Ik doe een bod voor iemand van 45,- want hij biedt 40,-
Zeg ik 42,50
Zegt hij 35,-
Zo werkt het toch niet.
Het kan ook goed opgelost worden. Ik had een kerstrui gekocht voor m'n zoontje, maar er zat een klein gaatje in en het rendier was pillig. Was ook maar 3 euro ofzo, maar toch. Ik probleem melden. Heeft verkoper op terugbetaling zonder retour geklikt. Krijg dus de trui voor niets nu.quote:Op maandag 27 oktober 2025 19:42 schreef laziness het volgende:
Ik verkoop altijd alleen, maar heb nu de portemonnee maar eens gebruikt om voor mezelf ook items aan te schaffen maar jullie verhalen helpen niet mee 🙈
quote:Op maandag 27 oktober 2025 19:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Volgens mij komt het dan weer terug naar jou en krijg jij je geld. Verkoper wint er niks mee.
Ik hoop het oprecht, want ga het niet nog een keer retouren, was een keer om uit te proberen of dat werktequote:Op maandag 27 oktober 2025 19:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Volgens mij komt het dan weer terug naar jou en krijg jij je geld. Verkoper wint er niks mee.
Ja. En zij is haar item en geld kwijt.quote:Op maandag 27 oktober 2025 19:05 schreef MissHobje het volgende:
Hoe zit het met..ik koop iets, ontvang het..zit een mega grote ranzige vlek in..met die persoon overeen gekomen dat ik terug zal sturen..klacht loopt bij vinted uiteraard...terug gestuurd en nu gaat die persoon het retour item niet ophalen..krijg ik wel mijn geld terug? Wil dat gore ding niet..
9 van de 10 keer gaat het goed hoorquote:Op maandag 27 oktober 2025 19:42 schreef laziness het volgende:
Ik verkoop altijd alleen, maar heb nu de portemonnee maar eens gebruikt om voor mezelf ook items aan te schaffen maar jullie verhalen helpen niet mee 🙈
Top! Wat het was een naar mens sowieso.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 10:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja. En zij is haar item en geld kwijt.
Alle 4 de items die ik vandaag ophaalde waren prima. Kreeg van eentje zelfs een extra rokje van hetzelfde merkquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 10:55 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
9 van de 10 keer gaat het goed hoor
Dat is echt heel netjes.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 18:53 schreef laziness het volgende:
[..]
Alle 4 de items die ik vandaag ophaalde waren prima. Kreeg van eentje zelfs een extra rokje van hetzelfde merk
Het gebeurt mij 9 van de 10 keer dat die mensen daarna niet meer reageren inderdaad.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:36 schreef Myraela het volgende:
Als mensen vragen of ik een item wil reserveren, haak ik sowieso al af. Koop of koop niet, dat gelul er omheen hoeft van mij echt niet.
Ik kreeg laatste een reactie op mijn favoriet maken van een kledingstuk en toen liet ik weten dat ik voorlopig niet kon kopen wegens verblijf in buitenland. Waarop de verkoper aanbood het te reserveren voor mij.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:36 schreef Myraela het volgende:
Als mensen vragen of ik een item wil reserveren, haak ik sowieso al af. Koop of koop niet, dat gelul er omheen hoeft van mij echt niet.
Even mezelf quoten, altijd leuk.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 15:50 schreef Managarm het volgende:
Paar schoenen binnengekregen, zijn er netjes uit maar de zolen plakken. Op dusdanige wijze dat het geluid maakt als ermee loopt. Ik heb ze al schoongemaakt maar nog steeds hetzelfde probleem.
Je wil toch niet aan haar verkopen. Dan zou ik of de verkoop ongedaan maken of het niet opsturen. Dan krijgt de ander vanzelf zijn geld terug.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 18:01 schreef d.k. het volgende:
Dan snap ik dat je em reserveert, ik heb ook wel eens bewust de allerlaatste dag pas verzonden omdat dat de koper beter uit kwam. Voor mij ook geen probleem.
Maar goed, mijn koper zeurt over prijs, over foto's en niet zichtbare beschadigingen en nou koopt ze het ineens toch. En als ik vraag waarom krijg ik geen antwoord.. ik wacht nog even af of dat antwoord nog komt en ik maak voor de zekerheid nog extra fotos voor verzending want dit gaat geheid gezeur opleveren.
En dan krijg je automatisch een negatieve recensie dus dat schiet ook niet op.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:15 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Je wil toch niet aan haar verkopen. Dan zou ik of de verkoop ongedaan maken of het niet opsturen. Dan krijgt de ander vanzelf zijn geld terug.
Ik zit 3 jaar op Vinted en koop ook alleen maar. Heb in die tijd 2 kledingstukken verkocht. Ik heb veel positieve reviews maar dus bijna alleen maar als koper. Ik koop heel veel kleding voor mijn kind en als dat niet meer past gaat het naar een ander of het wordt op de rommelmarkt verkocht (geen winst dusquote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:47 schreef d.k. het volgende:
Ik heb het idee dat deze persoon zelf heel veel koopt en niks verkoopt... Is ook een manier van geld verdienen; laag inkopen en zelf op een andere manier hoog weer verkopen. Ze heeft bijna 200 reviews maar voor zover ik kan zien alleen als koper...
Het duurde bij mijn laatste item opeens ook langer dan normaal maar het is er inmiddels.quote:Op zondag 2 november 2025 08:29 schreef eponine het volgende:
Gisteren werden er twee verkopen afgerond van dingen die ik verkocht heb, mailtje gekregen dat het geld wordt vrijgegeven naar mijn Vinted account, maar het staat er nog steeds niet bij
Ik zou daarmee wachten tot ze echt gekocht hebbenquote:Op zondag 2 november 2025 18:20 schreef bloempjuh het volgende:
Raar: ik heb mensen die mijn advertenties als favo markeren, die een bod uitbrengen en dan als ik hun bod accepteer reageren zde niet meer. Ik heb al drie pakketjes ingepakt staan, zonder labels.
Ik wilde zeker weten dat ik passende dozen had, voordat ik accepteerde. Nu heb ik passende dozen, ja, maar het lijkt wel een pakketpunt hierquote:Op maandag 3 november 2025 09:04 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zou daarmee wachten tot ze echt gekocht hebben
Die opgelichte mensen zijn domme Duitse kopers die niet via het systeem kopen. Dan kun je ook geen actie van Vinted verwachten.quote:Op woensdag 5 november 2025 06:59 schreef MissHobje het volgende:
Kwam wat oplichterij tegen maar dan via een vinted lid die mensen wil waarschuwen https://www.vinted.nl/items/7481940451-mcm-shopper-betrugsmasche iets met tassen..ja ook een manier want vinted laat de mensen vaak bungelen.
Misschien kun je met de fotosearch zoeken. Je gebruikt een foto van jouw labeltje en upload het bij de fotosearch.quote:Op woensdag 5 november 2025 07:33 schreef d.k. het volgende:
Mijn jongste groeit harder dan dat hij broeken verslijt dus ik dacht er even een paar van Vinted te halen. Ik weet maat en model van Jack & Jones, moet een eitje zijn. Valt dat even tegenDe gemiddelde verkoper zet vanalles op de foto maar niet het labeltje met de modelnaam en zet dat vervolgens ook niet in de tekst. Wat een gedoe zo.
Ook irritant: je ziet een complete set van iets en prijs: 1,- . Blijkt dat het per stuk is.quote:Op woensdag 5 november 2025 09:48 schreef ZarB het volgende:
Ergernis: de "front" foto's (dus de eerste foto die je ziet op de algemene zoekpagina) met een compleet kledingset, waarbij later blijkt dat alleen het alleen 1 kledingstuk is dat verkocht wordt. Ik zag een setje broek, trui, blousje voor 10 euro. Klik ik erop: "leuke legging!". Echt rot op. Een stylings foto prima, maar dan niet als eerste. Laat Vinted dit eens opnemen in de advertentieregels.
Dat kun je rapporteren. Meestal zegt het AI-systeem als eerste reactie dat het niet tegen de regels is, maar als je vervolgens bezwaar maakt wordt de advertentie alsnog verwijderd.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ook irritant: je ziet een complete set van iets en prijs: 1,- . Blijkt dat het per stuk is.
Ik blijf bezigquote:Op woensdag 5 november 2025 10:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat kun je rapporteren. Meestal zegt het AI-systeem als eerste reactie dat het niet tegen de regels is, maar als je vervolgens bezwaar maakt wordt de advertentie alsnog verwijderd.
Nou, toevallig heb ik er vanochtend een paar sneakers op gezet van een vrij duur merk. Ze zijn gedragen maar zien er nog goed uit, hoef er niet veel aan te verdienen dus lage prijs. Heel snel verkocht aan iemand met bijna 800 reviews, als ik er zo doorheen scrol alleen maar als koper. Tientallen automatische reviews met "verkoper heeft geannuleerd". Ze heeft 1 item in haar kast, een chaneljasje van 1000 euro. Ik denk dus dat dit zo iemand is als jij omschrijft.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:47 schreef d.k. het volgende:
Ik heb het idee dat deze persoon zelf heel veel koopt en niks verkoopt... Is ook een manier van geld verdienen; laag inkopen en zelf op een andere manier hoog weer verkopen. Ze heeft bijna 200 reviews maar voor zover ik kan zien alleen als koper...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |