Goede zaak. Het is dan ook een onderdeel van de kerntaken van defensie.quote:
Demissionair staatssecretaris van Defensie Gijs Tuinman (BBB) wil militairen klaarstomen voor grensbewaking, zegt hij in het radioprogramma Sven op 1. Als de politiek ervoor kiest om militairen aan de grenzen te posteren, wil hij dat zij gereed zijn. "Onze mensen zullen klaarstaan."
Ben benieuwd wanneer we de eerste Nederlandse militairen bij onze grensbewaking kunnen verwachten.quote:Grensbewaking maakte namelijk altijd al onderdeel uit van het takenpakket. "Militairen werken in drie hoofdtaken: bondgenootschappelijke verdediging, internationale rechtsorde – de missies naar het buitenland, zoals Bosnië en Afghanistan – en ondersteuning van lokale autoriteiten. Daar zit ook een stukje grenzen bij. Dat hebben we altijd al gedaan en is een beetje op de achtergrond gebleven", zegt Tuinman.
Hij vindt dat Defensie "er goed naar moet kijken om ervoor te zorgen dat onze mensen altijd paraat zijn voor de taak die voor hen ligt".
Die staan er al een tijdje hoorquote:Op vrijdag 19 september 2025 14:57 schreef Black_Baron het volgende:
Ben benieuwd wanneer we de eerste Nederlandse militairen bij onze grensbewaking kunnen verwachten.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:05 schreef raptorix het volgende:
De Russen komen niet eens bij onze grens met die oude troep, die zijn dan al failliet op Milieu boetes van de Duitsers.
Misschien wel voor Antifaleden en vermeende drugstoeristen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]![]()
Denk niet dat het voor de Russen bedoeld is.
In Duitsland zijn grenscontroles een succes gebleken tegen illegale immigranten. Ik schat dat het daar om gaat.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Misschien wel voor Antifaleden en vermeende drugstoeristen.
https://www.trouw.nl/buit(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op vrijdag 19 september 2025 15:32 schreef embedguy het volgende:
[..]
In Duitsland zijn grenscontroles een succes gebleken tegen illegale immigranten. Ik schat dat het daar om gaat.
quote:“De regering heeft er natuurlijk belang bij om snel te laten zien dat deze controles werken. Dus tellen ze alles bij de cijfers op: mensen die worden gezocht, alcohol achter het stuur, rijden zonder rijbewijs, drugsgebruik. Maar daarvoor zijn de grenscontroles niet ingevoerd. Het gaat om het terugsturen van asielzoekers.”
Dat waren er dus honderdzestig in vier weken tijd.
Zijn militairen getraind om illegale migratie te herkennen anders dan het ontbreken van een paspoort? Volgens mij vereisen dit soort zaken ook een bepaald psychologisch inzicht.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:32 schreef embedguy het volgende:
[..]
In Duitsland zijn grenscontroles een succes gebleken tegen illegale immigranten. Ik schat dat het daar om gaat.
Ja daar hebben we gewoon mensen voor binnen defensiequote:Op vrijdag 19 september 2025 15:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zijn militairen getraind om illegale migratie te herkennen anders dan het ontbreken van een paspoort? Volgens mij vereisen dit soort zaken ook een bepaald psychologisch inzicht.
Zulk soort figuren?quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:01 schreef VoMy het volgende:
Slim, wie wordt er nou geen militair om tussen Boekelo en Haaksbergen de bosjes in de gaten te houden. De droom van elke 12-jarige.
Gewoon vriendelijk vragen naast een stevige tafel met wat spanbanden, handdoeken en emmers water ernaast.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zijn militairen getraind om illegale migratie te herkennen anders dan het ontbreken van een paspoort? Volgens mij vereisen dit soort zaken ook een bepaald psychologisch inzicht.
Die grenscontroles zijn vooral goed om files aan de grens te maken. Rij je over de a12 D in, sta je 15-30 minuten in de file om bij twee agenten te komen die op hun mobiel staan te kijken. Ga je voor de grens de snelweg af, en rij je in een bliklawine door de dorpen, zie je nul agenten.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:32 schreef embedguy het volgende:
[..]
Een weg afzetten en over de vluchtstrook leiden om vervolgens op je mobiel te gaan staan kijken is niet echt iets waar je voor opgeleid moet worden.quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:30 schreef sp3c het volgende:
hoezo denkt de minister van defensie dat militairen daarvoor klaargestoomd moeten worden
en rookgranaten in de Luitenant zijn auto gooienquote:Op vrijdag 19 september 2025 16:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een weg afzetten en over de vluchtstrook leiden om vervolgens op je mobiel te gaan staan kijken is niet echt iets waar je voor opgeleid moet worden.
Dit lijkt me wel een act of terror, weet je zeker dat je dat risico wil lopen?quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
en rookgranaten in de Luitenant zijn auto gooien
Zeg, ben jij nu ook al stiekum van Antifa?quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
en rookgranaten in de Luitenant zijn auto gooien
Tegen de tijd dat Rusland hier staat is het over. Beter brengen we de Poolse en Duitse landen op orde qua terrein.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:37 schreef OllieA het volgende:
Misschien een goed idee om Onze Waterlinie ook weer eens op orde te brengen. Je weet maar niet wanneer dat nodig zou zijn en dan ben je er maar alvast klaar voor.
Ik kan het artikel niet lezen maar de titel is:quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/buit(...)%2Fwww.google.com%2F
[..]
Goed verhaal. Gelukkig weten we allemaal dat de voorzittens van vakbonden altijd een correct beeld geven van de werkelijkheid.quote:Dat zegt de voorzitter van de Duitse politievakbond.
Alsof de huidige technologie zich nog laat weerhouden door een strookje waterquote:Op vrijdag 19 september 2025 17:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat Rusland hier staat is het over. Beter brengen we de Poolse en Duitse landen op orde qua terrein.
In de Tweede Wereldoorlog voldeed het al niet meer door de introductie van de bommenwerpers en jachtvliegtuigen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:51 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Alsof de huidige technologie zich nog laat weerhouden door een strookje waterschattig, maar ronduit lachwekkend.
Mwa. Ik denk dat het probleem vooral was dat ze ‘vergeten’ zijn om te investeren in luchtverdediging. De waterlinie zou prima hebben gewerkt tegen tanks/grondtroepen/etc.quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In de Tweede Wereldoorlog voldeed het al niet meer door de introductie van de bommenwerpers en jachtvliegtuigen.
Hoewel het in Oekraïne prima werkt in de stijl van dat conflict.
De waterlinie was echt geniaal met indundatie: Te diep voor infanterie en cavalerie, te ondiep voor schepen. Staan nog zat van die forten die je kunt bezoeken. Pampus is een bijzondere, een forteiland.quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:11 schreef embedguy het volgende:
[..]
Mwa. Ik denk dat het probleem vooral was dat ze ‘vergeten’ zijn om te investeren in luchtverdediging. De waterlinie zou prima hebben gewerkt tegen tanks/grondtroepen/etc.
Vet! Pampus kende ik nog niet. Zojuist gemarkeerd als ‘wil ik heen’ in Maps. Thanks voor de tip!quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:15 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
De waterlinie was echt geniaal met indundatie: Te diep voor infanterie en cavalerie, te ondiep voor schepen. Staan nog zat van die forten die je kunt bezoeken. Pampus is een bijzondere, een forteiland.
Ik moet altijd lachen als mensen zeggen dat de dienstplicht weer ingevoerd moet worden. alsof al die gasten met een dubbele nationaliteit voor Nederland gaan vechten.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:48 schreef ACT-F het volgende:
Dienstplicht weer invoeren en iedereen naast elkaar op de grens zetten. Staat gewoon leuk.
Dochter van mijn zus heeft er 3 en is beroepsmilitair bij de marinequote:Op zaterdag 20 september 2025 07:19 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik moet altijd lachen als mensen zeggen dat de dienstplicht weer ingevoerd moet worden. alsof al die gasten met een dubbele nationaliteit voor Nederland gaan vechten.
Voor de herinvoering van de dienstplicht zijn miljarden nodig aan faciliteiten die beter besteed worden het beroeps leger te voorzien van goed materieel. Verder zijn ze dan niet op de arbeidsmarkt beschikbaar, leveren geen geld op dat hard nodig is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:48 schreef ACT-F het volgende:
Dienstplicht weer invoeren en iedereen naast elkaar op de grens zetten. Staat gewoon leuk.
Zijn we heel erg blij mee.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dochter van mijn zus heeft er 3 en is beroepsmilitair bij de marine
Die miljarden gaan er komen door de vrijheidsbelasting die Bontenbal in wil voeren.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Voor de herinvoering van de dienstplicht zijn miljarden nodig aan faciliteiten die beter besteed worden het beroeps leger te voorzien van goed materieel. Verder zijn ze dan niet op de arbeidsmarkt beschikbaar, leveren geen geld op dat hard nodig is.
Terwijl jij achter je toetsenbordje het allemaal beter weet bedoel je?quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:53 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Zijn we heel erg blij mee.
Ben benieuwd welke kant ze kiest als Nederland oorlog krijgt met één van de andere nationaliteiten.
Nee hoor, Ik ben tenminste zo eerlijk om toe te geven dat Nederland mij niks kan verrotten en dat ik bij het eerste beste teken van oorlog evacueer.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Terwijl jij achter je toetsenbordje het allemaal beter weet bedoel je?
Smoesjes van een laffe toetsenbordheldquote:Op zaterdag 20 september 2025 09:12 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Nee hoor, Ik ben tenminste zo eerlijk om toe te geven dat Nederland mij niks kan verrotten en dat ik bij het eerste beste teken van oorlog evacueer.
Ik zie mezelf al vechten voor een land waar de eigen bevolking in alles achtergesteld wordt en waar verzetshelden uit het verleden "te wit" worden gevonden voor standbeelden en straatnamen.
Ik geef het toch ook gewoon toe?quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Smoesjes van een laffe toetsenbordheld
Ze hoeven ook niet te vechten aan de grens. Dan is de relatie met Duitsland niet zo goed meer.quote:Op zaterdag 20 september 2025 07:19 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik moet altijd lachen als mensen zeggen dat de dienstplicht weer ingevoerd moet worden. alsof al die gasten met een dubbele nationaliteit voor Nederland gaan vechten.
Genoeg werklozen voor wie het verplicht gesteld kan worden. Alle jongeren gaat toch niet lukken.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Voor de herinvoering van de dienstplicht zijn miljarden nodig aan faciliteiten die beter besteed worden het beroeps leger te voorzien van goed materieel. Verder zijn ze dan niet op de arbeidsmarkt beschikbaar, leveren geen geld op dat hard nodig is.
Exact, ik zie hier ook slechts langere, bredere individuen met een lid.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:37 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Trouwens, wat heeft grensbewaking nu nog voor nut? het grootste tuig zit allang binnen.
Er zijn 51.000 langdurig werklozen in Nederland waarvan een 8-% 25 of jonger, kom je op een 4.000. Waarvan je donder kunt zeggen dat meer dan de helft niet goedgekeurd gaat worden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:40 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Genoeg werklozen voor wie het verplicht gesteld kan worden. Alle jongeren gaat toch niet lukken.
Je beeldscherm spiegelt?quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Exact, ik zie hier ook slechts langere, bredere individuen met een lid.
Dan heb je er 2000. Of vatte jij mijn eerste opmerking dat je ze mooi naast elkaar langs de grens kan zetten letterlijk op?quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Er zijn 51.000 langdurig werklozen in Nederland waarvan een 8-% 25 of jonger, kom je op een 4.000. Waarvan je donder kunt zeggen dat meer dan de helft niet goedgekeurd gaat worden.
Check eens wat voor je wat roept, of is onderbuikgevoel in jouw omgeving belangrijker?
Ik neem jou geheel niet serieus. Je roept maar watquote:Op zaterdag 20 september 2025 12:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan heb je er 2000. Of vatte jij mijn eerste opmerking dat je ze mooi naast elkaar langs de grens kan zetten letterlijk op?
Waarom reageer je dan?quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik neem jou geheel niet serieus. Je roept maar wat
In tegenstelling tot de bredere individuen met een lid ben ik geen tuig, vriend.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je beeldscherm spiegelt?
Alle tuig vindt zichzelf geen tuig, laat dat categoriseren maar liever aan ons overquote:Op zaterdag 20 september 2025 12:20 schreef torentje het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de bredere individuen met een lid ben ik geen tuig, vriend.
Neen, dat categoriseren kan men niet aan individuen die bevooroordeeld zijn overlaten omdat die geen zelfreflectie kennen. Dat oordelen moet men dus overlaten aan de individuen zonder lid.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Alle tuig vindt zichzelf geen tuig, laat dat categoriseren maar liever aan ons over
Wij zijn gelukkig individuen met de nodige zelfreflectie, categoriseren is voor ons geen probleem.quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Neen, dat categoriseren kan men niet aan individuen die bevooroordeeld zijn overlaten omdat die geen zelfreflectie kennen. Dat oordelen moet men dus overlaten aan de individuen zonder lid.
Kolder, want jullie willen ieder wezen zonder lid neuken.quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:05 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wij zijn gelukkig individuen met de nodige zelfreflectie, categoriseren is voor ons geen probleem.
Waar het hart van vol is, loopt de mond van overquote:Op zaterdag 20 september 2025 14:57 schreef torentje het volgende:
[..]
Kolder, want jullie willen ieder wezen zonder lid neuken.
Jakkie bah, neequote:Op zaterdag 20 september 2025 14:57 schreef torentje het volgende:
[..]
Kolder, want jullie willen ieder wezen zonder lid neuken.
Toch is iedereen met een lid gevaarlijk voor de cohesie in een gemeenschap.quote:Op zaterdag 20 september 2025 15:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waar het hart van vol is, loopt de mond van over
knuppelenquote:Op zaterdag 20 september 2025 18:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vraag me af wat ik precies zou moeten doen als dat gepeupel niet luistert... Schieten ofzo?
quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:45 schreef sp3c het volgende:
knuppelen
uit de auto sleuren en knuppelen
Ook goed!quote:
Officieren verdienen niet beter.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:46 schreef sp3c het volgende:
want die zal het ook wel verdiend hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |