Zo zie je maar wat er gebeurt als je hooggeleid bent en shit maar geen ruggengraat bezit.quote:In het nieuwe jaarrooster van de HU zijn de namen van christelijke feestdagen verdwenen. Pasen, Hemelvaart en Kerst heten voortaan simpelweg ‘feestdag’.
‘Het is niet meer van deze tijd. ‘Al in november 2024 zei de Hogeschoolraad (HSR) tegen het college van bestuur dat ze het benoemen van uitsluitend christelijke feestdagen achterhaald vindt. De raad meent dat er een bepaalde neutraliteit moet zijn bij een kennisinstelling. Cvb-voorzitter Wilma Scholte op Reimer reageerde daarop instemmend, met het argument: ‘Ik vind het ook belangrijk om er voor iedereen te zijn.’
Nu ligt het nieuwe rooster er: de woorden Kerst of Pasen zijn nergens meer te bekennen. Die heten voortaan ’nationale feestdag’. Koningsdag en Bevrijdingsdag krijgen overigens nog wel een eigen vermelding.
Startschot voor meer inclusie
Het lijkt er sterk op dat deze naamswijziging pas het begin is. De HU werkt bijvoorbeeld ook aan een ‘inclusievere toetsplanning’. Want het is oneerlijk dat tentamens niet mogen vallen op Tweede Paasdag en wel tijdens het Suikerfeest, zo is de gedachte daarachter. Zelfs Sinterklaas (5 december) heeft immers een toetsvrije middag.
Tot nu toe bepaalden instituten zelf of ze rekening wilden houden met het Suikerfeest of het Offerfeest. Maar uit de Nationale Moslimstudenten Enquête 2023 bleek dat het hoger onderwijs landelijk nauwelijks rekening houdt met islamitische feestdagen. Niet uit te leggen, vond de HSR. De raad wil de HU inclusiever maken en dit soort zaken centraal regelen, zoals Windesheim en De Haagse Hogeschool al doen.
HU wijkt af van landelijk beleid
Het relatief nieuwe cvb is op dit gebied tamelijk eigenwijs. Het ministerie van Onderwijs houdt immers nog altijd vast aan de christelijke namen voor wettelijke feestdagen. In 2022 zei voormalig cvb-lid Tineke Zweed er stellig over: ‘We houden ons aan de wettelijke feestdagen.’ Dus waarom kiest het cvb er drie jaar later voor om religieuze woorden te vervangen door minder concrete aanduidingen?
De HU vaart hierin haar eigen koers, zoals gezegd met het argument dat deze past bij een inclusievere school. De HSR is het daarmee eens, maar wil wel dat het cvb haar keuze duidelijk uitlegt, zodat studenten en medewerkers hem straks ook begrijpen.
https://trajectum.hu.nl/k(...)usiever-taalgebruik/
Die gaan we verbieden, inburgeren of terug naar je zandbak.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:05 schreef Boca_Raton het volgende:
En heet het Suikerfeest ook een ‘feestdag’?
Behalve voor Nederlanders...quote:Cvb-voorzitter Wilma Scholte op Reimer reageerde daarop instemmend, met het argument: ‘Ik vind het ook belangrijk om er voor iedereen te zijn.’
^ Ja of je zegt het idd in veel minder woorden dan ik!quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:10 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Blijf van de Nederlandse cultuur af!
Ho ho ho, dat is discriminatie!quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:05 schreef Boca_Raton het volgende:
En heet het Suikerfeest ook ‘feestdag’?
Die staat natuurlijk niet op het rooster, of dacht jij dat men op de hogeschool standaard voor elke religieuze feestdag die er bestaat vrij krijgt?quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die staat natuurlijk niet op het rooster, of dacht jij dat men op de hogeschool standaard voor elke religieuze feestdag die er bestaat vrij krijgt?
Huh?quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:16 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ho ho ho, dat is discriminatie!
Volgens wie mag 'fijne kerst' niet meer? Boomers maken zichzelf echt alles wijsquote:Op vrijdag 19 september 2025 12:12 schreef DrDentz het volgende:
‘Fijne Charlie Kirkdag’, schrijft Nederlandse docent, maar fijne Kerst mag niet meer..
Ramadan staat niet op het schoolrooster.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:16 schreef Cockwhale het volgende:
Wat is dit nou weer voor onzin? Ramadan gaan we dan ook gewoon zeikmaand noemen? Wel zo inclusief, anders voel ik mij buiten gesloten.
https://husite.nl/diversi(...)-zonsondergang-2025/quote:Donderdagavond 20 maaer 2025 verzamelden 175 studenten en medewerkers van Hogeschool Utrecht zich voor een bijzondere gelegenheid: de jaarlijkse HU-Iftar. Dit vierde editie van de iftar werd drukker bezocht dan ooit en was een avond vol inspiratie, ontmoeting en verbondenheid.
...
Na Osman heette CvB-lid Gerard van Assem (Hogeschool Utrecht) de deelnemers formeel welkom en benadrukte hoe belangrijk het is om met elkaar samen te komen en nadere kennismakingen met elkaar en elkaars tradities te bevorderen. “En hoe kan dat beter dan hier, in onze hogeschool, waar leren de kern is van alles wat we doen. We zijn hier allemaal samen en iedereen hoort erbij!”
Het mag nóg wel… ik geef het vijf jaar.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Volgens wie mag 'fijne kerst' niet meer? Boomers maken zichzelf echt alles wijs
[ afbeelding ]
suikerfeest is geen feestdag, aangezien het ook geen nationale vrijedag is zoals bij hemelvaart bijv. wel. carnaval is toch ook geen feestdag (suikerfeest is vergelijkbaar met carnaval, feest na een maand van vasten, alleen slaan de meeste christelijke landen het vasten over).quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Een ander houdt ook niet rekening met ons.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:24 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Kijk ze hier boos zijn. Niks mis mee om ook rekening met anderen te houden.
De islam is natuurlijk een baken van verlichting, aanpassing en rekening houden met andere culturen en gebruiken.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:24 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Jammer, deze reactie.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:24 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Dat is de ND&I die dit als studenteninitiatief plannen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://husite.nl/diversi(...)-zonsondergang-2025/
Iedereen hoort erbij behalve de Christenen.
Klopt, deed de Islam dat ook maar eens.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:24 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
De islam doet meer kwaads dan goeds. Hetzelfde geldt voor het christendom. Zou echter niet weten waarom dat hier relevant is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De islam is natuurlijk een baken van verlichting, aanpassing en rekening houden met andere culturen en gebruiken.
Op de HU houden moslims als geheel geen rekening met anderen? Heb je daar voorbeelden van?quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt, deed de Islam dat ook maar eens.
En het is een lid van het college van bestuur wat deze uitspraken doet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is de ND&I die dit als studenteninitiatief plannen.
Hoezo zouden Christenen er niet bij horen gezien de Hogeschool Utrecht 1 van de weinige hogescholen zijn die nog een jaarlijks kerstdiner organiseert?
Zij hebben nog het één en ander te leren…quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
‘Een aanpassing’.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:34 schreef Mikeytt het volgende:
Hoop dat ik later niet zo ga schuimbekken als een school 80km verderop een aanpassing doet in het rooster. Komt dat verzuurde element vanzelf als je oud wordt?
Dacht meer aan; “Dergelijke diëten werken niet-dag”quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:16 schreef Cockwhale het volgende:
Wat is dit nou weer voor onzin? Ramadan gaan we dan ook gewoon zeikmaand noemen? Wel zo inclusief, anders voel ik mij buiten gesloten.
Dorestad lag ergens anders.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:25 schreef Metalfrost het volgende:
Utrecht moeten ze gewoon opdoeken en weer Dorestad laten heten.
Hoezo is de benaming van een feestdag afschaffen 'rekening houden met anderen'?quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:24 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Newspeakquote:Op vrijdag 19 september 2025 12:49 schreef CarbonC het volgende:
Het hele taalgebruik wordt een nietszeggende eenheidsdiarree.
Omdat de Christelijke cultuur zo’n beetje van de weg gedrukt moet worden door de linkse meuk uit het onderwijs.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:50 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Het zijn toch nationale feestdagen omdat het kerst, pasen, koningsdag of kevrijdingsdag is? Waarom zou je dat niet mogen benoemen?
Heb je de kanker al verslagen dan?quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:34 schreef Mikeytt het volgende:
Hoop dat ik later niet zo ga schuimbekken als een school 80km verderop een aanpassing doet in het rooster. Komt dat verzuurde element vanzelf als je oud wordt?
Voor dat geloof had ene Pim een hele mooie verwoordingquote:Op vrijdag 19 september 2025 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit! Maar het is meer de seculiering van een school, dan eventuele Islamisering.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo is de benaming van een feestdag afschaffen 'rekening houden met anderen'?
Niemand heeft last van de benaming Kerst, Pasen, Pinksteren, etc... en ook niet van Suikerfeest, ramadan of iftar, en niet van Jom Kippoer, Pesach en Chanoeka, enz...
Rekening houden met iedereen is ieders feest respecteren.
Ben jij dan echt zo getriggerd door het woordje "Kerstmis" dat wij het niet meer mogen gebruiken?quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:24 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Ik vind hem nog vrij mild eigenlijk!quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 19 september 2025 12:49 schreef CarbonC het volgende:
Het hele taalgebruik wordt een nietszeggende eenheidsdiarree.
Nee natuurlijk niet!!!quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Laten we geert maar overslaan en meteen doorschakelen naar een Trump die een einde maakt aan dit soort waanzin.quote:
Dat staan ze ook.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:05 schreef HeatWave het volgende:
Maar wel weer meteen klagen als iemand zegt dat de universiteiten bol staan van de woke debielen.
Ze snijden zichzelf ermee in de vingers.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik vind hem nog vrij mild eigenlijk!Wen hier maar vast aan, dit gaat echt veel erger worden in de loop der tijd.
DENK had toch ook als slogan: "Wen er maar aan"?
Zie Engeland nu.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ze snijden zichzelf ermee in de vingers.
Dit is geen aanpassing meer.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:34 schreef Mikeytt het volgende:
Moslims zouden met 1 druk op de knop alle niet-moslims van de aarde laten verdwijnen als het zou kunnen. Dus neequote:Op vrijdag 19 september 2025 12:24 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Ho, ho! Niet zo snel: ze hebben ook nog dhimmi nodig door de jizya he!quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:21 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Moslims zouden met 1 druk op de knop alle niet-moslims van de aarde laten verdwijnen als het zou kunnen. Dus nee
Lekker op 7 oktober doenquote:Op vrijdag 19 september 2025 13:05 schreef DrDentz het volgende:
Save-the-date: viering Diversity Day | intersectionaliteit
dinsdag 7 oktober 2025 van 12:00 tot 18:00
Dinsdag 7 oktober 2025 is het Diversity Day. Van 12.00 tot 18.00 uur is er een symposium met als thema intersectionaliteit, georganiseerd door maar liefst 8 diversiteitsnetwerken van Hogeschool Utrecht, UMC Utrecht en Universiteit Utrecht.
Wat een onzin allemaal, ik wil gewoon KERST!
Maar ze zijn echt, echt ECHT niet totaal doorgewoked, hoor, echt nietquote:8 diversiteitsnetwerken van Hogeschool Utrecht, UMC Utrecht en Universiteit Utrecht.
17% van Nederland is nog katholiek. Onder hoogopgeleiden is dat nog een stuk lager, dus waarom is dat in de huidige tijd nog heel relevant? Het gaat hier om de benaming op het schoolrooster. Ze zijn niet bezig met het vernietigen en verwijderen van de volledige katholieke geschiedenisquote:Op vrijdag 19 september 2025 13:20 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dit is geen aanpassing meer.
Utrecht was ooit de bakermat van de Katholieke Kerk in Nederland en met deze actie een regelrechte spuug in het gezicht van de oorsprong van de universiteit zelf.
Wie mag het niet meer gebruiken?quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben jij dan echt zo getriggerd door het woordje "Kerstmis" dat wij het niet meer mogen gebruiken?
Ben je blank WIT, hetero, man en christelijk? Dan ben je al problematisch en zul je flink moeten compenseren met liberale opvattingen. Een button dragen met een "I support the 2SLGBTQIA+++ students and teachers and their families and loved ones" en dat soort dingen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar ze zijn echt, echt ECHT niet totaal doorgewoked, hoor, echt niet.
Hoeveel % aan moslims hebben we hier in dit land?quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:27 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
17% van Nederland is nog katholiek. Onder hoogopgeleiden is dat nog een stuk lager, dus waarom is dat in de huidige tijd nog heel relevant? Het gaat hier om de benaming op het schoolrooster. Ze zijn niet bezig met het vernietigen en verwijderen van de volledige katholieke geschiedenis
De rest blijkbaar? Gebruik je dat woordje nog, dan hou je blijkbaar geen rekening met de snel gekwetste islamitische samenleving?quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wie mag het niet meer gebruiken?
En Gaaaaasaaaaa, vergeet GAAASAAAAA niet, dat is egt heel errug belangrijk!!!!quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben je blank WIT, hetero, man en christelijk? Dan ben je al problematisch en zul je flink moeten compenseren met liberale opvattingen. Een button dragen met een "I support the 2SLGBTQIA+++ students and teachers and their families and loved ones" en dat soort dingen.
6%. En alsnog staan er geen islamitische feestdagen op het rooster, bizar he?quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoeveel % aan moslims hebben we hier in dit land?
Je weet zelf ook wel dat dat een kwestie van tijd is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
6%. En alsnog staan er geen islamitische feestdagen op het rooster, bizar he?
Wat is er niet inclusief aan het houden aan de wettelijke feestdagen qua benaming? Want daar gaat het hier slechts om: de benaming. Kerst en Pasen kun je religieus vieren, seculier vieren of niet vieren. De naam staat los van de invulling of de betekenis. Wat schieten we er mee op om deze dagen feestdag te noemen i.p.v. de wettelijke naam? Het lijkt me juist wel handig als iedere feestdag ook zijn aparte naam behoudt (desnoods een andere). Wel zo handig in de communicatie en de planning. "Feestdag? Welke bedoel je?"quote:HU wijkt af van landelijk beleid
Het relatief nieuwe cvb is op dit gebied tamelijk eigenwijs. Het ministerie van Onderwijs houdt immers nog altijd vast aan de christelijke namen voor wettelijke feestdagen. In 2022 zei voormalig cvb-lid Tineke Zweed er stellig over: ‘We houden ons aan de wettelijke feestdagen.’ Dus waarom kiest het cvb er drie jaar later voor om religieuze woorden te vervangen door minder concrete aanduidingen?
De HU vaart hierin haar eigen koers, zoals gezegd met het argument dat deze past bij een inclusievere school. De HSR is het daarmee eens, maar wil wel dat het cvb haar keuze duidelijk uitlegt, zodat studenten en medewerkers hem straks ook begrijpen.
Rekening houden met het Suikerfeest qua tentamens lijkt mij logisch. Je weet dat dit een ding is voor x procent van de studenten en impact kan hebben op hun prestaties. Dan is het een kleine moeite om daar omheen te plannen.quote:Het lijkt er sterk op dat deze naamswijziging pas het begin is. De HU werkt bijvoorbeeld ook aan een ‘inclusievere toetsplanning’. Want het is oneerlijk dat tentamens niet mogen vallen op Tweede Paasdag en wel tijdens het Suikerfeest, zo is de gedachte daarachter. Zelfs Sinterklaas (5 december) heeft immers een toetsvrije middag.
Och hoe kon ik dat nou vergeten idd. Volgens mij is dat momenteel nog weer veel belangrijker dan met regenboogvlaggen wapperen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En Gaaaaasaaaaa, vergeet GAAASAAAAA niet, dat is egt heel errug belangrijk!!!!
Volgens wie houd je dan geen rekening met de islamitische samenleving? Ik lees namelijk heel wat anders.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:30 schreef ToT het volgende:
[..]
De rest blijkbaar? Gebruik je dat woordje nog, dan hou je blijkbaar geen rekening met de snel gekwetste islamitische samenleving?
Kwestie van hoeveel tijd? Ik hoor deze complottheorie al jaren, maar ook de islamisering komt nog niet op dreef.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat dat een kwestie van tijd is.
Lees ff tegen wie ik het heb en waar ik op reageerde.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:34 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Volgens wie houd je dan geen rekening met de islamitische samenleving? Ik lees namelijk heel wat anders.
Ik neem weleens bewust de fiets om het milieu te sparen. Zeg ik dan direct volgens jouw denkwijze dat iedereen die dat niet doet, niet om het milieu geeft?
Men moet eens minder in het slachtofferrol kruipen in kwesties die ze totaal niet aangaat.
Zie Engeland als lichtend voorbeeld, maar in Frankrijk, Duitsland en België gaat het ook lekker.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Kwestie van hoeveel tijd? Ik hoor deze complottheorie al jaren, maar ook de islamisering komt nog niet op dreef.sterker nog, het protestantisme is het enige geloof dat stijgende is.
Een universiteit is net zoveel een school als dat een winkelcentrum een kledingwinkel is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:27 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
17% van Nederland is nog katholiek. Onder hoogopgeleiden is dat nog een stuk lager, dus waarom is dat in de huidige tijd nog heel relevant? Het gaat hier om de benaming op het schoolrooster. Ze zijn niet bezig met het vernietigen en verwijderen van de volledige katholieke geschiedenis
Geen tentamens plannen met het suikerfeest kan je daar nog wel onder scharen, maar wat voor concreet voordeel haal je als moslim nou uit als kerst niet meer kerst genoemd wordt op de jaarkalender?quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:24 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Die stelt dat er niks mis mee is om rekening met anderen te houden. Bohquote:Op vrijdag 19 september 2025 13:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Lees ff tegen wie ik het heb en waar ik op reageerde.
Welke voorbeelden in Engeland, België, Frankrijk en Duitsland?quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Zie Engeland als lichtend voorbeeld, maar in Frankrijk, Duitsland en België gaat het ook lekker.
Heb je hier voorbeelden van? Joden en Christenen zijn volgens moslims juist de enige gelovigen die wel de naar de hemel kunnen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:44 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Blijft gewoon de kern van de zaak.
En hoeveel sharia rechtbanken zijn er inmiddels in het VK?quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:45 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Welke voorbeelden in Engeland, België, Frankrijk en Duitsland?
In Frankrijk, Engeland en België zit het percentage moslims al jaren op 5-6%
In Duitsland 3,9%
Ja, klik even op mijn username, zo'n 25 jaar aan voorbeeldenquote:Op vrijdag 19 september 2025 13:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heb je hier voorbeelden van? Joden en Christenen zijn volgens moslims juist de enige gelovigen die wel de naar de hemel kunnen.
Het antwoord is 0. Er zijn sharia-raden in de VK, geen rechtbanken.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En hoeveel sharia rechtbanken zijn er inmiddels in het VK?
Als het antwoord meer dan 0 is, is het enorm fout aan het gaan
Ja, en antifa is anti-fascisme.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het antwoord is 0. Er zijn sharia-raden in de VK, geen rechtbanken.
Ja, en o.a. is zeker 'onder andere'quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en antifa is anti-fascisme.
weg met onsquote:Op vrijdag 19 september 2025 12:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ramadan staat niet op het schoolrooster.
Sharia courts, often referred to as Sharia councilsquote:Op vrijdag 19 september 2025 13:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja, en o.a. is zeker 'onder andere'
Wie is onsquote:
In de spreektaal. Wettelijk zijn het geen rechtbanken, maar dat wist je natuurlijk zelf ook wel.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sharia courts, often referred to as Sharia councils
Overview of Sharia Courts
Number of Courts: There are approximately 30 to 85 Sharia councils
Het is dus gewoon een synoniem, geen onderscheid.
Ze zouden er helemaal niet moeten zijn, en dat weet je zelf ook wel.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In de spreektaal. Wettelijk zijn het geen rechtbanken, maar dat wist je natuurlijk zelf ook wel.
Dat is hetzelfde als stellen dat er geen adviesboxen moeten zijn in kerken met priesters die advies geven. Slaat werkelijk nergens op. Zolang ze geen wettelijk bindend advies kunnen geven, zie ik het probleem niet zo.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze zouden er helemaal niet moeten zijn, en dat weet je zelf ook wel.
Dit zou wel het beste zijn ja. Ik zie de logica van de school om dit aan te passen niet zo in.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:56 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik zou liever zien dat ze gewoon suikerfeest en offerfeest toevoegen aan de feestdagen. En vooruit, ook lichtjesfeest, keti koti, jom kipoer. Dan hoor je mij niet klagen.![]()
Om nu de dingen nationale feestdag te noemen is sowieso al apart, noem het dan vrije dag. Voor de werkende mens is een nationale feestdag ook niet per definitie een vrije dag (veel mensen moeten gewoon werken op bevrijdingsdag en goede vrijdag) Ik zou zelf gewoon de meest belangrijkste feestdagen uit alle religies opnemen op het schoolrooster en bij degenen die een vrije dag zijn dit extra aangeven. Dan kun je in je planning ook makkelijker rekening houden met de niet-vrije feestdagen.
Die laatste zin klopt, je ziet het probleem niet zo dat er hele samenlevingen zich uitsluiten.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als stellen dat er geen adviesboxen moeten zijn in kerken met priesters die advies geven. Slaat werkelijk nergens op. Zolang ze geen wettelijk bindend advies kunnen geven, zie ik het probleem niet zo.
Ik zie graag een inclusieve samenleving waarbij integratie centraal staat.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die laatste zin klopt, je ziet het probleem niet zo dat er hele samenlevingen zich uitsluiten.
Het is een naam van een feestdag. Waar word er geen rekening mee gehouden? Mensen die het niet vieren krijgen ook vrij in tegenstelling tot het suikerfeest.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:24 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
En hiermee spreek je jezelf dus weer eens tegen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik zie graag een inclusieve samenleving waarbij integratie centraal staat.
Zoals jij en vele anderen deze hele groep telkens dusdanig demoniseren en uitsluiten als derderangsburger waardoor men hun eigen bubbel creëert is onwenselijk, maar ook wat we als samenleving er zelf naar gemaakt hebben.
Ik ben voorstander van aparte rechtbanken? Kan je de reactie van me terugvinden waarin ik die claim maak? Of zit je weer volop te fantaseren?quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En hiermee spreek je jezelf dus weer eens tegen.
Je wil integratie, maar bent wel voor aparte rechtbanken.
Het is niet genoeg om OOK halal te serveren, alles moet halal zijn, moslim mag geen bier, dus jij mag ook geen bier aan tafel etc etc etc.
Als er iemand uitsluit en anderen niet respecteert is het "de moslim" die meme is redelijk accuraat.
quote:
quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van aparte rechtbanken? Kan je de reactie van me terugvinden waarin ik die claim maak? Of zit je weer volop te fantaseren?
Die reactie gaat over voorstander zijn van vvmu, niet 'aparte rechtbanken'quote:
Bull, je vond het bestaan van de rechtbanken geen probleem, ga nou maar je zielige gimmick in KLB voortzetten over nepvlees of weet ik het.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:10 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die reactie gaat over voorstander zijn van vvmu, niet 'aparte rechtbanken'
Haha, het bestaan van adviesbureaus die advies geven zie ik geen probleem mee inderdaad. Zou een schending van de grondwet zijn als je dat wil verbieden.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bull, je vond het bestaan van de rechtbanken geen probleem, ga nou maar je zielige gimmick in KLB voortzetten over nepvlees of weet ik het.
Ik zie graag een samenleving die vrijheid aan het individu biedt, die seculier is en waarin je kunt merken dat de verlichting er niet aan voorbij is gegaan.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zoals jij en vele anderen deze hele groep telkens dusdanig demoniseren en uitsluiten als derderangsburger waardoor men hun eigen bubbel creëert is onwenselijk, maar ook wat we als samenleving er zelf naar gemaakt hebben.
Ja, dat blijft je standpunt, sharia courts zijn sharia courts. Maar volgens jou is er dan ook niets mis met de islam, tenminste, als je gimmick dat op dat moment moet vinden om de 180 graden mening te geven.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:14 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Haha, het bestaan van adviesbureaus die advies geven zie ik geen probleem mee inderdaad. Zou een schending van de grondwet zijn als je dat wil verbieden.
Aparte rechtbanken zijn geen sprake van.
Wat versta je onder 'gedram van minderheden'?quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:14 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik zie graag een samenleving die vrijheid aan het individu biedt, die seculier is en waarin je kunt merken dat de verlichting er niet aan voorbij is gegaan.
In die samenleving is geen plaats van gedram door minderheden of het opdringen van religieuze dogma's .
En de hele inclusiviteitscultus die in stand gehouden wordt om de de belijders van het meest achterlijke geloof te r wereld te faciliteren moet met wortel en tak uitgeroeid worden.
Haha, ik ga niet eens meer in op deze fantasie explosie vol met smaad. Ik heb je op de block gezet zodat ik het verder nooit meer hoef te lezenquote:Op vrijdag 19 september 2025 14:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat blijft je standpunt, sharia courts zijn sharia courts. Maar volgens jou is er dan ook niets mis met de islam, tenminste, als je gimmick dat op dat moment moet vinden om de 180 graden mening te geven.
Zoals linksen altijd doen, censuur, blokkeren.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Haha, ik ga niet eens meer in op deze fantasie explosie vol met smaad. Ik heb je op de block gezet
Welke samenleving heeft dat er niet zelf naar gemaakt? Zou het er misschien mee te maken kunnen hebben dat de meest achterlijke aller religies zichzelf superieur acht en hun heilige boekje een handleiding voor Arabische suprematie en kolonisatie is waardoor integratie 'verbinding' moest worden terwijl het slechts over onderwerping inhoudt?quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
je begrijpt het duidelijk niet, als je zo reageertquote:Op vrijdag 19 september 2025 12:24 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Helaas, ik had ook stille hoop op een veel te late of te vroege 1 April grap.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:55 schreef Joppiez het volgende:
Hopelijk is dit een grap?
Etnocide, hallo.
Daar heeft het gemiddelde 'Mootje' wel vaker last van.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:25 schreef mschol het volgende:
[..]
je begrijpt het duidelijk niet, als je zo reageert
Waarom zou Nederland precies Islamitische feestdagen toe gaan voegen aan de nationale feestdagen? Dit is geen Islamitisch land. Als mensen willen dat publieke leven wordt afgesteld op de Islam, dan moet men naar een Islamitisch land.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:56 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik zou liever zien dat ze gewoon suikerfeest en offerfeest toevoegen aan de feestdagen. En vooruit, ook lichtjesfeest, keti koti, jom kipoer. Dan hoor je mij niet klagen.![]()
Om nu de dingen nationale feestdag te noemen is sowieso al apart, noem het dan vrije dag. Voor de werkende mens is een nationale feestdag ook niet per definitie een vrije dag (veel mensen moeten gewoon werken op bevrijdingsdag en goede vrijdag) Ik zou zelf gewoon de meest belangrijkste feestdagen uit alle religies opnemen op het schoolrooster en bij degenen die een vrije dag zijn dit extra aangeven. Dan kun je in je planning ook makkelijker rekening houden met de niet-vrije feestdagen.
Mootje begrijpt het wel en hij ziet een aantal naïeve Westerlingen die hun eigen cultuur uitwissen ten faveure van de zijne. Tja, je kunt het hem niet eens kwalijk nemen dat hij zich rot lacht, het is ook lachwekkend namelijk.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:25 schreef mschol het volgende:
[..]
je begrijpt het duidelijk niet, als je zo reageert
De Islam groeit snel, inmiddels is van de scholieren tussen de 15 en 18 jaar oud, al 15% Islamitisch waarmee het de grootste religieuze groep is in Nederland binnen die leeftijdscategorie. Als je jonger zou gaan kijken is dat misschien wel 20% of 25%.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:37 schreef ricky3 het volgende:
Opzich prima, religie is niet relevant meer, het benoemen van het feit dat er een feestdag is is voldoende wat mij betreft.
Nou, ik lees in het bericht niet dat Kerst niet en Suikerfeest wel genoemd wordt, toch?quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:34 schreef HowardRoark het volgende:
Ah, weer een stap om de inheemse cultuur uit te wissen ten faveure van de allochtone culturen. De nadruk komt steeds meer te liggen op Ramdan, iftars en het suikerfeest waar Kerst, Pasen of Chanoeka amper meer aandacht krijgt en zoveel mogelijk op de achtergrond moet worden weggestopt.
[..]
Waarom zou Nederland precies Islamitische feestdagen toe gaan voegen aan de nationale feestdagen? Dit is geen Islamitisch land. Als mensen willen dat publieke leven wordt afgesteld op de Islam, dan moet men naar een Islamitisch land.
[..]
Mootje begrijpt het wel en hij ziet een aantal naïeve Westerlingen die hun eigen cultuur uitwissen ten faveure van de zijne. Tja, je kunt het hem niet eens kwalijk nemen dat hij zich rot lacht, het is ook lachwekkend namelijk.
Eindelijk zijn we het eens. Openbare instellingen moeten stoppen met religie in andermans strot douwen! What's next: hogescholen die Suikerfeest op het programma zetten!?quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:44 schreef HeatWave het volgende:
Het is ongewenst
Het kan zich als goed- of kwaadaardig voordoen
Het groeit exponentieel als je er niet vroegtijdig bij bent
Het moet met schade aan eigen lijf verwijderd worden als het verder is uitgezaaid en anders ga je er kapot aan.
En toch staat er niemand bij de Anthony van leeuwenhoek te protesteren voor meer kanker.
Ach ja, soms heb je van die dagenquote:Op vrijdag 19 september 2025 14:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Eindelijk zijn we het eens. Openbare instellingen moeten stoppen met religie in andermans strot douwen! What's next: hogescholen die Suikerfeest op het programma zetten!?
[ afbeelding ]
onzin dit. De feestdagen zijn zo verdeeld, omdat we een christelijke traditie hebben in dit land. Die dingen sloten cultureel gezien op elkaar aan. Feest (dag niet werken) dagen, en dagen waarin christelijke geloof tot uiting komt. Joden hebben toevallig ook de meeste van hun Feestdagen op christelijke feestdagen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, ik lees in het bericht niet dat Kerst niet en Suikerfeest wel genoemd wordt, toch?
Gelijke monnikken, gelijke kappen. Dus Kerst is een feestdag en de iftar is een feestmaaltijd lijkt me.
Elke turk, Marokkaan / niet westerse achtergrond is gelijk aan islamiet?quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Islam groeit snel, inmiddels is van de scholieren tussen de 15 en 18 jaar oud, al 15% Islamitisch waarmee het de grootste religieuze groep is in Nederland binnen die leeftijdscategorie. Als je jonger zou gaan kijken is dat misschien wel 20% of 25%.
Daarmee ligt Nederland ver voor op het hoogste migratiescenario dat een paar jaar geleden in een onderzoek uiteen werd gezet door Pew Research mbt Islam in de Europese landen.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:55 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Elke turk, Marokkaan / niet westerse achtergrond is gelijk aan islamiet?
Of zal er in die kringen ook sprake zijn van toenemende mate van secularisatie. In de hoger opgeleide kringen zie je dit namelijk wel.
quote:Onder jongeren neemt geloof juist toe, voor moslims is hun geloof een 'geuzenreligie'
Het aantal mensen dat zichzelf niet als religieus ziet, is weer toegenomen, meldde het SCP afgelopen week. Onder jongeren lijkt het echter mee te vallen, zeker onder moslims. Niet verbazingwekkend, zegt NRC-journalist Lotfi El Hamidi. "Het is bijna een soort geuzenreligie geworden."
De daling van het aantal religieuzen komt vooral door 45-plussers die zich minder vaak religieus noemen. In de leeftijd 18-45 jaar is het getal stabiel en onder jongeren tussen de 15 en 18 jaar neemt het zelfs toe. Onder protestanten is die toename licht, onder moslims sterker.
...
Tja, basis- en middelbare scholen doen dat volgens mij al.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Eindelijk zijn we het eens. Openbare instellingen moeten stoppen met religie in andermans strot douwen! What's next: hogescholen die Suikerfeest op het programma zetten!?
[ afbeelding ]
Ja is waardeloos maar feitelijk heeft de islam niets hiermee te maken. Wat wel bizar is dat artikel 1 ook religie omvat. Wat mij betreft zou mensen uitsluiten puur op basis van hun religie prima toegestaan mogen zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Islam groeit snel, inmiddels is van de scholieren tussen de 15 en 18 jaar oud, al 15% Islamitisch waarmee het de grootste religieuze groep is in Nederland binnen die leeftijdscategorie. Als je jonger zou gaan kijken is dat misschien wel 20% of 25%.
Daarmee ligt Nederland ver voor op het hoogste migratiescenario dat een paar jaar geleden in een onderzoek uiteen werd gezet door Pew Research mbt Islam in de Europese landen.
Het gaat over de islam, de invloed van de islam, de toename van de islam.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:16 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Ja is waardeloos maar feitelijk heeft de islam niets hiermee te maken
Nee het gaat over de manier waarop de school feestdagen communiceertquote:Op vrijdag 19 september 2025 15:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het gaat over de islam, de invloed van de islam, de toename van de islam.
Heeft niets met de islam te maken.
Ok.
Waar wil je mensen dan op uit sluiten op basis van hun geloof?quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:16 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Ja is waardeloos maar feitelijk heeft de islam niets hiermee te maken. Wat wel bizar is dat artikel 1 ook religie omvat. Wat mij betreft zou mensen uitsluiten puur op basis van hun religie prima toegestaan mogen zijn.
Wat heeft Wijk bij Duurstede hier mee te maken?quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:25 schreef Metalfrost het volgende:
Utrecht moeten ze gewoon opdoeken en weer Dorestad laten heten.
Ja ik keek even verkeerd. Het is Trajectum, zoals @thedeedster ook zei.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat heeft Wijk bij Duurstede hier mee te maken?
Was er iemand boos dan? Dat ze het nu veranderen? Of lossen ze een "probleem" op wat alleen bij blanke naieve wereldverbeteraars bestaat?quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:24 schreef Momo het volgende:
Ach, wat ze ook kiezen met dat soort dingen, er is altijd een groep boos.
Misschien als werknemer in mijn bedrijf? Hoef echt niemand die de islam aan hangt als mijn werknemer hoor. Zou het ook niet op prijs stellen als mijn eventuele werkgever iemand aanneemt die Islamitisch is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Waar wil je mensen dan op uit sluiten op basis van hun geloof?
Toen ik op de uni studeerde was er geklaagd dat er een kerstboom stond, jaar daarna was die weg. Geen idee wie trouwens daarover geklaagd had.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Was er iemand boos dan? Dat ze het nu veranderen? Of lossen ze een "probleem" op wat alleen bij blanke naieve wereldverbeteraars bestaat?
Typisch vind ik dat.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Toen ik op de uni studeerde was er geklaagd dat er een kerstboom stond, jaar daarna was die weg. Geen idee wie trouwens daarover geklaagd had.
Er is een verschil tussen ook rekening houden met anderen en al je tradities weggegooid zien worden.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:24 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Inderdaad flauwekul. Maar er worden vooral veel mensen boos als je dat woord wil weglaten blijkbaar.....quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Flauwekul trouwens. Een belachelijke keuze. Alsof iemand boos wordt bij het woord “kerstmis”
Oftewel, waar is draagvlak voor en waar niet?quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:19 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Inderdaad flauwekul. Maar er worden vooral veel mensen boos als je dat woord wil weglaten blijkbaar.....
Mensen die zich in dit soort clubjes druk maken over inclusiviteit zijn meestal de mensen die in de verste verte niet bij de groepering horen die ze proberen te includeren. Zijn gewoon van die deugneuzen die dénken dat minderheden geholpen moeten worden.quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Flauwekul trouwens. Een belachelijke keuze. Alsof iemand boos wordt bij het woord “kerstmis”
Ik heb 'm net nog getekend met een varkenskop. Mag wel opletten.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:38 schreef HeatWave het volgende:
Plaatje van Mohammed? ONTHOOFDEN! "Stunning and brave" opkomen voor je religie, mooi.
Jammer dat het altijd van 1 kant komt...quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:24 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:19 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Inderdaad flauwekul. Maar er worden vooral veel mensen boos als je dat woord wil weglaten blijkbaar.....
Wanneer heb jij voor het laatst een kerk van binnen gezien?quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:06 schreef maily het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen ook rekening houden met anderen en al je tradities weggegooid zien worden.
Drie weken geleden.quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wanneer heb jij voor het laatst een kerk van binnen gezien?
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Klinkt alsof jij je tradities zelf niet eens zo serieus neemt dan.
Man man man. Daar is ie weer hoorquote:Op vrijdag 19 september 2025 17:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wanneer heb jij voor het laatst een kerk van binnen gezien?
quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De traditie is meerdere keren per dag.
Maar kennelijk worden er wel een helehoop politiek-correcte woordjes-jankerts heul errug boos bij het woordje "feestdag" op een kalender?quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Je bent niet echt op de hoogte...quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De traditie is meerdere keren per dag.
Lach je nu om de traditie waar we ons honderden jaren aan hebben gehouden!? Net alsof dingen veranderen en normaal worden.quote:
Oh?quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:51 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je bent niet echt op de hoogte...
Heb je die ergens op een floppy gevonden?quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:51 schreef RotatoR het volgende:
Hogeschool Utrecht oikofoben be like:
[ afbeelding ]
In de tijd van de floppy's waren die wokies er nog niet. Het is van deze tijd, nu. Mocht je het ontgaan zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je die ergens op een floppy gevonden?
En het geeft goed aan dat er al jaren gewaarschuwd wordt voor dit gevaar en dat het elk jaar erger en erger wordtquote:Op vrijdag 19 september 2025 18:43 schreef Mubassie het volgende:
[..]
In de tijd van de floppy's waren die wokies er nog niet. Het is van deze tijd, nu. Mocht je het ontgaan zijn.
En....7 oktober? Toevallig?quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:05 schreef DrDentz het volgende:
Save-the-date: viering Diversity Day | intersectionaliteit
dinsdag 7 oktober 2025 van 12:00 tot 18:00
Dinsdag 7 oktober 2025 is het Diversity Day. Van 12.00 tot 18.00 uur is er een symposium met als thema intersectionaliteit, georganiseerd door maar liefst 8 diversiteitsnetwerken van Hogeschool Utrecht, UMC Utrecht en Universiteit Utrecht.
Wat een onzin allemaal, ik wil gewoon KERST!
Nee, natuurlijk niet, alles is om te provoceren.quote:
Juist niet, dit is een perfecte mogelijkheid voor mensen om te laten zien hoe goed men geïntegreerd is of niet. Dat betekent dat er dus een keuze is: of de tentamens of krampachtig vasthouden aan de cultuur van het land van herkomst. De goed optie hier zou zijn om voor dat moment de cultuur van het herkomstland even te laten varen en te focussen op de tentamens.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dit vind ik dan wel weer nuttig en logisch:
[..]
Rekening houden met het Suikerfeest qua tentamens lijkt mij logisch. Je weet dat dit een ding is voor x procent van de studenten en impact kan hebben op hun prestaties. Dan is het een kleine moeite om daar omheen te plannen.
Niet mee eens.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Juist niet, dit is een perfecte mogelijkheid voor mensen om te laten zien hoe goed men geïntegreerd is of niet. Dat betekent dat er dus een keuze is: of de tentamens of krampachtig vasthouden aan de cultuur van het land van herkomst. De goed optie hier zou zijn om voor dat moment de cultuur van het herkomstland even te laten varen en te focussen op de tentamens.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:57 schreef koffiekoekjes het volgende:
Kerstmis is idd dan ook niet meer van deze tijd. Laat iedereen die het wil vieren dat lekker vieren maar ga dit soort dingen niet opdringen aan anderen.
De feestdagen kunnen verder ook wel wat slimmer verdeeld worden.
Deze is minstens 10 jaar oud.quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:43 schreef Mubassie het volgende:
[..]
In de tijd van de floppy's waren die wokies er nog niet. Het is van deze tijd, nu. Mocht je het ontgaan zijn.
Voor 90% is het een kapitalistisch vreetfestijn.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:29 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat kerst, en de boodschap die het in onze wereld, in onze cultuur, uitdraagt, in deze tijd belangrijker is dan ooit.
Heb je naaste lief als jezelf.
Als je het niet wil vieren staat je dat vrij uiteraard.
Moderne D-Dayquote:
Prima. hoofddoek dus ook af, dat soort dingen zijn zeker niet nodig, zeker niet vanuit de organisatie zelf met hun iftars.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:36 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Voor 90% is het een kapitalistisch vreetfestijn.
Dus laat iedereen gewoon lekker doen maar op scholen en uni's zijn dit soort dingen gewoon niet nodig, zeker niet vanuit de organisatie zelf.
Whataboutisme kul maar goed, zal er serieus op reageren.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Prima. hoofddoek dus ook af, dat soort dingen zijn zeker niet nodig, zeker niet vanuit de organisatie zelf met hun iftars.
Oh noes, dat is islamofobie (wat niet bestaat trouwens).
Sowieso internet 2.0 lol. Ergens begin jaren 2000quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze is minstens 10 jaar oud.
Ooookayquote:Op vrijdag 19 september 2025 19:36 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Voor 90% is het een kapitalistisch vreetfestijn.
Agree to disagree. Ook voor jou: dan doe je lekker niet mee, maar verwacht niet dat die houding de standaard wordt. Waarom zou het ook?quote:Dus laat iedereen gewoon lekker doen maar op scholen en uni's zijn dit soort dingen gewoon niet nodig, zeker niet vanuit de organisatie zelf.
Ja, en ik stel dat al dat domme geloof, op een wetenschappelijk instituut al helemaal niet op zijn plek is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:40 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Whataboutisme kul maar goed, zal er serieus op reageren.
Je hebt blijkbaar moeite met lezen. Ik geef aan dat iedereen die kerst wil vieren dat gewoon lekker kan doen maar dat het vanuit de organisatie niet apart gefaciliteerd hoeft te worden.
Maar die houding is wel standaard aan het worden of is het al geworden. Kerst(mis) heeft voor de meeste mensen geen waarde vanuit religieus oogpuntquote:Op vrijdag 19 september 2025 19:43 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Ooookay
[..]
Agree to disagree. Ook voor jou: dan doe je lekker niet mee, maar verwacht niet dat die houding de standaard wordt. Waarom zou het ook?
Nee, dat zeg ik net, daarom is het prima op een school. islam is dat niet, nooit, nergens.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:44 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Maar die houding is wel standaard aan het worden of is het al geworden. Kerst(mis) heeft voor de meeste mensen geen waarde vanuit religieus oogpunt
Prima, geen geloof op een wetenschappelijk instituut.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en ik stel dat al dat domme geloof, op een wetenschappelijk instituut al helemaal niet op zijn plek is.
Kerst is gewoon al eeuwen een feestdag hier en idd je hoeft er niet aan mee te doen, maar als je het actief gaat tegenwerken kan je weerstand verwachten.
En alles tegen de islam is positief trouwens, alles.
Je zegt net zelf dat het niet om geloof gaat voor de meesten, en dat kloptquote:Op vrijdag 19 september 2025 19:45 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Prima, geen geloof op een wetenschappelijk instituut.
Dus ook geen kerstmis.
Als mensen het zelf willen vieren is dat prima, niet vanuit de organisatie
Daar ben je 20 jaar te laat mee, gok dat over 10 jaar Eid meer op z'n plek is dan kerstquote:Op vrijdag 19 september 2025 19:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik net, daarom is het prima op een school. islam is dat niet, nooit, nergens.
Ja, en die dreiging zijn we nu aan het bestrijden, dat klopt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:46 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Daar ben je 20 jaar te laat mee, gok dat over 10 jaar Eid meer op z'n plek is dan kerst
En het lollige is dat jij er niks aan kan doen
Je klinkt ietwat vals.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:46 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Daar ben je 20 jaar te laat mee, gok dat over 10 jaar Eid meer op z'n plek is dan kerst
Klopt, het is een kapitalistisch vreetfestijn, heeft dus ook niks te zoeken op de uniquote:Op vrijdag 19 september 2025 19:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je zegt net zelf dat het niet om geloof gaat voor de meesten, en dat klopt.
.
Je klinkt ietwat vals.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:46 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Hoe noem jij het Suikerfeest?quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:47 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Klopt, het is een kapitalistisch vreetfestijn, heeft dus ook niks te zoeken op de uni
En de islam heeft in Nederland niets te zoeken, maar niet janken op weg naar de woestijn he? Je komt er zelf voor uit dat je als veroveraar komtquote:Op vrijdag 19 september 2025 19:47 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Klopt, het is een kapitalistisch vreetfestijn, heeft dus ook niks te zoeken op de uni
Je bent helemaal niks aan het bestrijden want de islam neem een steeds grotere plek in, in de maatschappij. En dat met een 20 jaar centrum rechts aan de macht lolquote:Op vrijdag 19 september 2025 19:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en die dreiging zijn we nu aan het bestrijden, dat klopt.
En dat kan wel, uitzetten, deporteren, we zien wel.
Ja, maar daar komt een einde aan, snel.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:48 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Je bent helemaal niks aan het bestrijden want de islam neem een steeds grotere plek in, in de maatschappij. En dat met een 20 jaar centrum rechts aan de macht lol
Oh, religieus oogpunt! Die waarde heeft het voor mij nooit gehad.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:44 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Maar die houding is wel standaard aan het worden of is het al geworden. Kerst(mis) heeft voor de meeste mensen geen waarde vanuit religieus oogpunt
Eid al-Fitrquote:Op vrijdag 19 september 2025 19:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je klinkt ietwat vals.
[..]
Hoe noem jij het Suikerfeest?
Ja en op welke manier had je dat in gedachte lolquote:Op vrijdag 19 september 2025 19:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar daar komt een einde aan, snel.
Ja, dat dacht ik al. Kerstmis afbranden en je Suikertoestand een gewone naam geven.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:49 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Eid al-Fitr
Op dit moment nog vrij religieus maar gok dat de doelgroep steeds minder religieus gaat worden maar dat is iets voor over 20 jaar ofzo
Vraag me af of die culturele waarde ook nog wel relevant is. Lijkt mij iets van de 40 of 50+ generatie maar denk dat de jongeren gewoon liever op de bank liggen en gaan netflixen ipv gourmetten met kerst lolquote:Op vrijdag 19 september 2025 19:49 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Oh, religieus oogpunt! Die waarde heeft het voor mij nooit gehad.![]()
Ik doelde op het culturele. Het kerst idee. Samenzijn, delen, het goede in de mens ten tijde van slecht weer en donker.![]()
Verdomd, nou heb ik weer zin in de kerstdagen.
Men viert Eid dan ook wel een stuk serieuzer dan Kerst. Neem aan dat je het daar wel mee eens bentquote:Op vrijdag 19 september 2025 19:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik al. Kerstmis afbranden en je Suikertoestand een gewone naam geven.
Je maakt jouw soort alleen nog maar minder geliefd zo. Maar je snapt het niet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:51 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Vraag me af of die culturele waarde ook nog wel relevant is. Lijkt mij iets van de 40 of 50+ generatie maar denk dat de jongeren gewoon liever op de bank liggen en gaan netflixen ipv gourmetten met kerst lol
Laat me niet lachen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:53 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Men viert Eid dan ook wel een stuk serieuzer dan Kerst. Neem aan dat je het daar wel mee eens bent
Mensen die het hebben over "jouw soort" neem ik sowieso niet serieus.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je maakt jouw soort alleen nog maar minder geliefd zo. Maar je snapt het niet.
Ik denk dat het aantal Shia in Nederland wel meevaltquote:Op vrijdag 19 september 2025 19:52 schreef HeatWave het volgende:
De belangrijkste islamitische traditie die de Nederlander gaat ontdekken is Taqiyya, daarna is het snel over met het islamgedweep.
Ik denk dat het aantal moslims in Nederland snel zal afnemen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:54 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ik denk dat het aantal Shia in Nederland wel meevalt
Daar vroeg je om. Kijk eens in de spiegel. Dat is iets dat jullie van de Westerlingen kunnen leren. Wij kunnen ook van jullie leren maar dát niet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:53 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Mensen die het hebben over "jouw soort" neem ik sowieso niet serieus.
Over een paar maanden niet vergeten een hoop dure cadeautjes te kopen en het verplichte gourmet dagje door te komen.quote:
Dan zal Wilders toch iets meer moeten investeren in het OV.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik denk dat het aantal moslims in Nederland snel zal afnemen.
En zo niet, dan toch.
Laat ‘ons’ maar schuiven.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:55 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Over een paar maanden niet vergeten een hoop dure cadeautjes te kopen en het verplichte gourmet dagje door te komen.
En daarna lekker klagen op FOK! hoe kut het allemaal was.
Ach, je kan ook een maand medelijden faken door zogenaamd niet te eten om je na zonsondergang vol te proppen met suiker.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:55 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Over een paar maanden niet vergeten een hoop dure cadeautjes te kopen en het verplichte gourmet dagje door te komen.
Veel vingergewijs allemaal. Je zou je eigen tip met de spiegel moeten proberen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Daar vroeg je om. Kijk eens in de spiegel. Dat is iets dat jullie van de Westerlingen kunnen leren. Wij kunnen ook van jullie leren maar dát niet.
Ach ook jij zal zoals sommige mensen in je laatste momenten misschien meer naar links leunen dan naar rechts.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, je kan ook een maand medelijden faken door zogenaamd niet te eten om je na zonsondergang vol te proppen met suiker.
En daarna lekker zelfmoordaanslagen plegen, het blijft toch traditie he.
Die heb ik geheel onder de knie. Nu jij nog.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:58 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Veel vingergewijs allemaal. Je zou je eigen tip met de spiegel moeten proberen.
Juist iedereen kan het lekker zelf uitzoeken.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:57 schreef Montagui het volgende:
Hier vieren we gewoon Sinterklaas met Zwarte Piet en een paar weken later gewoon Kerstmis.
Wat ze op die Hogeschool doen zoeken ze maar zelf uit. Niet boeiend.
Dat laat je niet blijken met je kinderachtige verwijtenquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die heb ik geheel onder de knie. Nu jij nog.
Wat snap je er niet aan?quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:01 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dat laat je niet blijken met je kinderachtige verwijten
Ach, ik hang iig geen smerige pedoprofeet aanquote:Op vrijdag 19 september 2025 19:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ach ook jij zal zoals sommige mensen in je laatste momenten misschien meer naar links leunen dan naar rechts.
Gefeliciteerd?quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, ik hang iig geen smerige pedoprofeet aan![]()
[ afbeelding ]
Ik snap wat je zegt, ik snap ook dat je met kinderachtige verwijten komt richting een ander omdat je op je conservatieve pik bent getrapt omdat niet iedereen jouw feestje wil meevierenquote:
Wat ben jij voor simpele ziel joh.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:55 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Wil je integreren? Of blijf je tegen ‘ons’ aantrappen?quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:04 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, ik snap ook dat je met kinderachtige verwijten komt richting een ander omdat je op je conservatieve pik bent getrapt omdat niet iedereen jouw feestje wil meevieren
En vergeet de jaarlijkse traditie, bioscopen terroriseren niet he, ook zo mooiquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:08 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Wat ben jij voor simpele ziel joh.
Alsof het Suikerfeest geen ordinair vreetfestijn is. Verschil is alleen dat al die moslims zich daarna ziek melden, als ze al werken.
Ga vooral door met haten op Nederlanders. We wennen er aan.
Ik ben al geïntegreerd. Wat jij wilt is assimilatie.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wil je integreren? Of blijf je tegen ‘ons’ aantrappen?
Eid is dat zeker niet. Veel moslims (en eigenlijk veel allochtonen groepen) zijn meer community georiënteerd waardoor het stukje familie etc. meer naar voren komt dan het ordinaire vreten en cadeautjes kopen lolquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:08 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Wat ben jij voor simpele ziel joh.
Alsof het Suikerfeest geen ordinair vreetfestijn is. Verschil is alleen dat al die moslims zich daarna ziek melden, als ze al werken.
Ga vooral door met haten op Nederlanders. We wennen er aan.
Waarom beledig je dan het Kerstfeest van je (voormalige) gastland?quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:09 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ik ben al geïntegreerd. Wat jij wilt is assimilatie.
Die komt gewoon weer terug, behalve misschien in bepaalde woke-contreien.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:00 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Juist iedereen kan het lekker zelf uitzoeken.
Overigens zijn die zwarte piet de laatste jaren ook redelijke onzichtbaar dus eh.
Idd, die fijne groepen die naar je toe komen en vragen of je probleem hebt, mooie communityquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:11 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Eid is dat zeker niet. Veel moslims (en eigenlijk veel allochtonen groepen) zijn meer community georiënteerd waardoor het stukje familie etc. meer naar voren komt dan het ordinaire vreten en cadeautjes kopen lol
1. Ik ben hier geboren dus Nederland is niet een gastlandquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waarom beledig je dan het Kerstfeest van je (voormalige) gastland?
Neh, er is jarenlang teveel gezeik geweest waardoor veel grote bedrijven zich hier niet aan gaan branden. Die gaan of met onzinnige regenboogpietjes komen of het puur bij de Sint houden.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
Die komt gewoon weer terug, behalve misschien in bepaalde woke-contreien.
En ook dat moeten ze zelf weten, maar val ons daar niet mee lastig.
Wie heeft jou geleerd dat je voor andermans geloven geen respect hoeft op te brengen?quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:13 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
1. Ik ben hier geboren dus Nederland is niet een gastland
2. Je moet zo krampachtig doen over je feestje en accepteren zoals het is. Je mag het lekker vieren hoor, ik zit er niet mee
Van Ome @HeatWavequote:Op vrijdag 19 september 2025 20:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wie heeft jou geleerd dat je voor andermans geloven geen respect hoeft op te brengen?
Jeetje, dan zul je niet fan zijn van de meeste moslimsquote:Op vrijdag 19 september 2025 19:53 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Mensen die het hebben over "jouw soort" neem ik sowieso niet serieus.
Oké, het wordt je teveel zie ik. Vergeet niet: we kunnen van elkaar leren maar wel met enig respect.quote:
Islam is geen geloof, het is een gewelddadige ideologie die zich vermomt als religie om zo misbruik te kunnen maken van westerse rechten.quote:
Ik ben van de meeste mensen sowieso geen fan.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Jeetje, dan zul je niet fan zijn van de meeste moslims
Ik had dit oprecht gevonden als je HeatWave op z'n uitspraken had aangesproken. Maar een stukje hypocrisie ben ik inmiddels wel gewend.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oké, het wordt je teveel zie ik. Vergeet niet: we kunnen van elkaar leren maar wel met enig respect.
Daar heb je een punt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:18 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ik had dit oprecht gevonden als je HeatWave op z'n uitspraken had aangesproken. Maar een stukje hypocrisie ben ik inmiddels wel gewend.
Hoeft niet hoor,ik kom er gewoon oprecht voor uit. Ik mot de islam niet, moslims ook niet. En er is in 25 jaar nog geen moslim geweest hier op FOK! die ook maar met 1 argument is gekomen waarom ik er anders over zou moeten denken.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:18 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ik had dit oprecht gevonden als je HeatWave op z'n uitspraken had aangesproken. Maar een stukje hypocrisie ben ik inmiddels wel gewend.
Het ging niet over oprecht maar respect. Misschien moet je de berichten eerst lezen voordat je reageert.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor,ik kom er gewoon oprecht voor uit. Ik mot de islam niet, moslims ook niet. En er is in 25 jaar nog geen moslim geweest hier op FOK! die ook maar met 1 argument is gekomen waarom ik er anders over zou moeten denken.
Integendeel.
Voor verstandelijk gehandicapten hoeft men geen respect te hebben aangezien die ook geen respect hebben voor de lichamelijk gehandicapten zonder verstandelijke handicap.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wie heeft jou geleerd dat je voor andermans geloven geen respect hoeft op te brengen?
En het mooie is, de wereld begint het steeds meer in te zien.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor,ik kom er gewoon oprecht voor uit. Ik mot de islam niet, moslims ook niet. En er is in 25 jaar nog geen moslim geweest hier op FOK! die ook maar met 1 argument is gekomen waarom ik er anders over zou moeten denken.
Integendeel.
Dat was mijn punt dan ook helemaal niet, oprecht was toevallig gekozen in die post.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:20 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Het ging niet over oprecht maar respect. Misschien moet je de berichten eerst lezen voordat je reageert.
Nou ja, mooi, het is allemaal wat laat en in de tussentijd zijn hele volksstammen weggezet als nazi's omdat ze tegen deze invasie warenquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:22 schreef Mubassie het volgende:
[..]
En het mooie is, de wereld begint het steeds meer in te zien.
Zo schiet het niet op.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:21 schreef torentje het volgende:
[..]
Voor verstandelijk gehandicapten hoeft men geen respect te hebben aangezien die ook geen respect hebben voor de lichamelijk gehandicapten zonder verstandelijke handicap.
Kan ik bevestigen met een extremistisch familielid. Familie boven alles (wel gelovig, duh!).quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:11 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Eid is dat zeker niet. Veel moslims (en eigenlijk veel allochtonen groepen) zijn meer community georiënteerd waardoor het stukje familie etc. meer naar voren komt dan het ordinaire vreten en cadeautjes kopen lol
We hebben pech, er zijn gewoon teveel verstandelijk gehandicapten met geen respect voor lichamelijk gehandicapten. Het is een pact.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ondanks alle fluff.
Dit is gewoon wederom buigen voor de Islam.
Meer niet.
Vind ik van dezelfde orde als buigen voor rusland. Oftewel landverraad.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ondanks alle fluff.
Dit is gewoon wederom buigen voor de Islam.
Meer niet.
Maar het is,quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:57 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Vind ik van dezelfde orde als buigen voor rusland. Oftewel landverraad.
Mee eens. Ook al ben je het er mee eens het is idd een ontzettende drogredenering.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:45 schreef Andromache het volgende:
Altijd mensen wantrouwen die aankomen met 'niet meer van deze tijd' als non-argument. Staat gelijk aan 'houd je bek en gehoorzaam mij'.
En zich maar afvragen waarom de PVV zo groot is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:22 schreef Mubassie het volgende:
[..]
En het mooie is, de wereld begint het steeds meer in te zien.
Geldt dat ook voor iftar?quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:45 schreef Harvest89 het volgende:
Dat kun je inderdaad makkelijk in de prullenbak gooien en er gewoon "hebzuchtig vetmesterij" feest van maken.
Carnaval hetzelfde probleem, die term kun je makkelijk omdopen naar "regionaal neuk, zuip, en braakfeest".
Dat ligt er aan hoe serieus het genomen wordt.quote:
Ah, dat geldt niet voor kerst?quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat ligt er aan hoe serieus het genomen wordt.
Witte erfschuld klojo's, meer niet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:48 schreef HeatWave het volgende:
En de ramadan als debiel toneelstukje waarbij ze faken niet te eten om zich dan alsnog elke dag helemaal obees te vreten, maar die iftar, die is zo mooohoooi.
Daar moeten we echt kerst voor inruilen.
Great. Kan de HU ook iftar schrappen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:48 schreef BlauweDag het volgende:
Tja, maar 13% bezoek een kerk of moskee in 2025.
Sja, het gemak waarmee wij onze tradities maar moeten opgeven voor mensen die al 1400 jaar ongewijzigd door kunnen veroveren/afslachten/onderdrukken etc staat me gewoon tegen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Witte erfschuld klojo's, meer niet.
Vieren ze dat dan?quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Great. Kan de HU ook iftar schrappen.
Het is zo enorm simpel.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, het gemak waarmee wij onze tradities maar moeten opgeven voor mensen die al 1400 jaar ongewijzigd door kunnen veroveren/afslachten/onderdrukken etc staat me gewoon tegen.
Er is echt niets en dan ook niets beter aan de islam vergeleken met onze samenleving.
Zo heeft het christendom ons ook 1500 jaar geleden onderworpen, met geweld/veroveren/onderdrukken. Compleet hetzelfde.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, het gemak waarmee wij onze tradities maar moeten opgeven voor mensen die al 1400 jaar ongewijzigd door kunnen veroveren/afslachten/onderdrukken etc staat me gewoon tegen.
Er is echt niets en dan ook niets beter aan de islam vergeleken met onze samenleving.
Nou, die 72 maagden...quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
.
Ja ik weet het, en ik word er moedeloos vanquote:Op vrijdag 19 september 2025 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is zo enorm simpel.
De meeste islamieten hebben een niet-witte huidskleur.
Daarom glijdt progressief NL er mee weg. Qua denkbeelden over homo's en vrouwen is het allemaal net zo erg als het christendom, maar die lafbekken zijn een beetje poeperig dat ze 'racisme' verweten wordt als ze tegen een net zo achterlijke religie zeggen: f off.
Worden leuke tijden voor onze vrouwen, homo's en andersgelovigen.
Lachen was dat... toen ik zo'n islamitische baard vroeg of vrouwen ook 72 knapen kregen...quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:54 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Nou, die 72 maagden...
Inderdaad, wat dat betreft had Pim gelijk, de Islam loopt zo'n 500 jaar achter op het christendomquote:Op vrijdag 19 september 2025 22:53 schreef BlauweDag het volgende:
[..]
Zo heeft het christendom ons ook 1500 jaar geleden onderworpen, met geweld/veroveren/onderdrukken. Compleet hetzelfde.
Ja, ik weet het nog goed, veel last van ook nog.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:53 schreef BlauweDag het volgende:
[..]
Zo heeft het christendom ons ook 1500 jaar geleden onderworpen, met geweld/veroveren/onderdrukken. Compleet hetzelfde.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lachen was dat... toen ik zo'n islamitische baard vroeg of vrouwen ook 72 knapen kregen...
Ben blij dat mijn kop nog aan mijn lijf zit
Klopt. Suikerfeest en ramadan zijn ook niet meer van deze tijd.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:24 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |