Dit is binnen een deel van de progressieve en linkse contreien toch al veel langer de norm? Kritiek op migratie of de Islam wordt weggezet als 'racisme' en 'Islamofobie' en kritiek op de genderideologie wordt meer dan eens geframed als 'erasure' of zelfs 'trans genocide'.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik hoop dat de volgende kamermeerderheid de meningen waar ik het niet mee eens ben als gevaarlijk gaat bestempelen.
Die kleurstelling ook.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:45 schreef Montagui het volgende:
"ZE" hebben in ieder geval een eigen vlag en logo:
[ afbeelding ]
Ook hebben ze een eigen website:
https://afanederland.org/
Daarnaast zijn er meer extreem linkse groeperingen die samen met hen optrekken en geregeld samen demonstreren. Hier nog een interessant onderzoeksrapport naar extreem linkse groeperingen in Nederland uit 2018:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-851338.pdf
Hierin o.a.:
[..]
M.i. heeft AFA flink wat kenmerken om als een organisatie te kunnen worden aangeduid.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:54 schreef StateOfMind het volgende:
Het is een verachtelijke club, maar terroristisch?
Dan toch eerder crimineel zou ik zeggen.
Vechten, rellen, vernielen en plunderen is wat ze doen.
Dit maakt het dat antifa in die categorie valt, want dit is natuurlijk een uitgesproken politieke beweging. Vaak een verzameling van 'misfit toys' die allemaal zo hun problemen hebben en zich daardoor genoodzaakt voelen over te gaan tot intimidatie, haat, vandalisme of geweld om mensen met een ander gedachtegoed angst aan te jagen of tot zwijgen te brengen.quote:"Terreur" is een breed begrip met meerdere betekenissen, waaronder het gebruik van geweld door de staat tegen de eigen bevolking (zoals in de Franse Revolutie) of, meer algemeen, een schrikbewind. Het wordt ook vaak gebruikt als synoniem voor terrorisme, wat het plegen van gewelddadige daden met ideologische doelen is om angst te zaaien en maatschappelijke of politieke veranderingen af te dwingen.
Bron: Google Gemini
Natuurlijk niet want deze motie heeft juridisch gezien geen enkele waardequote:Op vrijdag 19 september 2025 11:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Neem aan dat die demonstraties aangekondigd op die Antifa website nu verboden gaan worden?
Of laten we ook acties van ISIS hier toe?
Dit is helaas de norm als het gaat om links terrorisme. In de VS had je ook bewegingen zoals Weather Underground, die in de jaren 1970 verschillende aanslagen hebben gepleegd.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat een bizar milde behandeling door justitie. Vergelijk dat met het projecteren van white live matters
Inmiddels moet je wel doorhebben dat als je tussen afa's loopt, het geen zuivere zaak meer is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus iedere voetbalsupporter die zich regelmatig ongewild in een rel bevindt waar hij zo snel mogelijk probeert uit te komen, is ook een hooligan?
Je kunt toch prima achter het idee staan, of achter een club staan, zonder achter het geweld van een paar individuen te staan? Je kunt prima op komen dagen voor een demonstratie omdat je achter het idee staat, niet wetende dat er mensen tussen zitten die andere plannen hebben?
Die antifa-gast die Baudet sloeg met die bierfles is er ook heel makkelijk vanaf gekomen. Poging tot zware mishandeling leverde hem 109 dagen, waarvan 90 dagen voorwaardelijk, op.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:05 schreef Red_85 het volgende:
Overigens bizar als je gaat googlen hoe moeilijk het is om artikelen van demonstraties, geweld, vandalisme en intimidatie van ze te vinden. Niet omdat het er niet is he, het zit best in het collectief geheugen.
[..]
Inmiddels moet je wel doorhebben dat als je tussen afa's loopt, het geen zuivere zaak meer is.
Het ziet er uit
Het gedraagt zich als
Het beweegt als...
Dan zal het 't ook wel zijn. Toch?
Ik snap daar ook geen reet van.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:20 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Die antifa-gast die Baudet sloeg met die bierfles is er ook heel makkelijk vanaf gekomen. Poging tot zware mishandeling leverde hem 109 dagen, waarvan 90 dagen voorwaardelijk, op.
Uitgezeten in voorarrest, dus meteen weer vrij.
Ik vind dat schokkend.
Het had zijn dood kunnen zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik snap daar ook geen reet van.
Stuk politiek geweld waar anders de kwalificaties niet uit de lucht te meppen zijn...
Antifa is een zuivere fascistische organisatie.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:14 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Kennen we deze nog?
Ze noemen zichzelf anti-fa terwijl ze zich gedragen als fascisten.
En hoe gaat de overheid bepalen wie deze ideologie draagt? Antifa is immers geen organisatie, maar een ideologie. Er is geen leider en er zijn geen leden.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:48 schreef kibo het volgende:
Dat werd hoog tijd.
Dit biedt de gelegenheid om deze raddraaiers gerichter aan te pakken.
Iedereen die op een mailinglijst staat oppakken, meen ik hierboven gelezen te hebbenquote:Op vrijdag 19 september 2025 11:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
En hoe gaat de overheid bepalen wie deze ideologie draagt? Antifa is immers geen organisatie, maar een ideologie. Er is geen leider en er zijn geen leden.
'Ik ben het er niet mee eens, dus ik ga belachelijke posts maken'quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:00 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Iedereen die op een mailinglijst staat oppakken, meen ik hierboven gelezen te hebben
Ik zie vooral de onmogelijkheid van weer een motie-voor-de-buhne.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Ik ben het er niet mee eens, dus ik ga belachelijke posts maken'
De overheid kan dat makkelijk bepalen, ze stinken allemaal een uur in de wind.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:09 schreef Mikeytt het volgende:
Doodeng. Dit komt er natuurlijk nooit door omdat het wettelijk letterlijk niet mogelijk is, maar hiermee geven partijen wel een signaal af extreem autoritaire overheidsregulatie van ideologie te steunen.
Antifa is geen organisatie. Er is geen leiderschap of centraal orgaan. Het is een losse netwerkbeweging met uiteenlopende ideologieën en mensen die gewoon op komen dagen bij bijvoorbeeld demonstraties.
De overheid zou dus moeten bepalen wie onder deze ideologie valt of niet waardoor de overheid dus volledig zelf bepaalt of iemand antifa is. Dit is hetzelfde als "de klimaatbeweging" of "de anti covid beweging" aanmerken als terroristische organisaties. Je kan een ideologie niet aanmerken als organisatie.
Komt er niet doorheen natuurlijk omdat het juridisch grondwettelijk letterlijk niet uitvoerbaar is, maar wel een duidelijk signaal van partijen die lak hebben aan de grondwet.
Ik denk dat het vooral een opening biedt tot hetquote:Op vrijdag 19 september 2025 12:07 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ik zie vooral de onmogelijkheid van weer een motie-voor-de-buhne.
Raddraaiers mogen wat mij betreft zeker opgepakt worden, maar deze onzinnige motie heeft totaal geen nut
quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:18 schreef HeatWave het volgende:
Even (niet volledig) samenvatten, links is nu bezorgd om:
George Floyd de crimineel
Luigi de CEO moordenaar
Drugssmokkelaars in zuid amerika
Tyler de moordenaar van Kirk
Hamas
Antifa
Ja Hans, jullie zijn zo overduidelijk de baddie dat het lachwekkend is om het te ontkennen.
Misschien moeten we heel "links" als terroristische organisatie bestempelen?quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:18 schreef HeatWave het volgende:
Even (niet volledig) samenvatten, links is nu bezorgd om:
George Floyd de crimineel
Luigi de CEO moordenaar
Drugssmokkelaars in zuid amerika
Tyler de moordenaar van Kirk
Hamas
Antifa
Ja Hans, jullie zijn zo overduidelijk de baddie dat het lachwekkend is om het te ontkennen.
Ophouden met onwaarheden verspreiden bitte. Antifa is pas in de jaren 90 actief geworden, aanslag Janmaat was in jaren 80.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Baudet met een bierfles op zijn hoofd geslagen.
De vrouw van Janmaat blijvend invalide gemaakt.
Er staan organisaties op de terreurlijst die minder ellende in NL gedaan hebben:
https://kennisbankterrorisme.nctv.nl/organisaties
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |