abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218810089
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik hoop dat de volgende kamermeerderheid de meningen waar ik het niet mee eens ben als gevaarlijk gaat bestempelen.
Dit is binnen een deel van de progressieve en linkse contreien toch al veel langer de norm? Kritiek op migratie of de Islam wordt weggezet als 'racisme' en 'Islamofobie' en kritiek op de genderideologie wordt meer dan eens geframed als 'erasure' of zelfs 'trans genocide'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218810105
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:45 schreef Montagui het volgende:
"ZE" hebben in ieder geval een eigen vlag en logo:

[ afbeelding ]

Ook hebben ze een eigen website:

https://afanederland.org/

Daarnaast zijn er meer extreem linkse groeperingen die samen met hen optrekken en geregeld samen demonstreren. Hier nog een interessant onderzoeksrapport naar extreem linkse groeperingen in Nederland uit 2018:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-851338.pdf

Hierin o.a.:
[..]
M.i. heeft AFA flink wat kenmerken om als een organisatie te kunnen worden aangeduid.
Die kleurstelling ook.
Lekker dichtbij wat je haat. Of wat je bent geworden in de loop van de tijd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218810133
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:54 schreef StateOfMind het volgende:
Het is een verachtelijke club, maar terroristisch?

Dan toch eerder crimineel zou ik zeggen.
Vechten, rellen, vernielen en plunderen is wat ze doen.
quote:
"Terreur" is een breed begrip met meerdere betekenissen, waaronder het gebruik van geweld door de staat tegen de eigen bevolking (zoals in de Franse Revolutie) of, meer algemeen, een schrikbewind. Het wordt ook vaak gebruikt als synoniem voor terrorisme, wat het plegen van gewelddadige daden met ideologische doelen is om angst te zaaien en maatschappelijke of politieke veranderingen af te dwingen.

Bron: Google Gemini
Dit maakt het dat antifa in die categorie valt, want dit is natuurlijk een uitgesproken politieke beweging. Vaak een verzameling van 'misfit toys' die allemaal zo hun problemen hebben en zich daardoor genoodzaakt voelen over te gaan tot intimidatie, haat, vandalisme of geweld om mensen met een ander gedachtegoed angst aan te jagen of tot zwijgen te brengen.

Een goed voorbeeld is de genderideologie, waarbij radicale activisten (waaronder ook antifa) geweld niet schuwen en via een schrikbewind hun verknipte gedachtegoed willen normaliseren in de samenleving.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218810145
Neem aan dat die demonstraties aangekondigd op die Antifa website nu verboden gaan worden?
Of laten we ook acties van ISIS en andere terreurbewegingen hier toe?
pi_218810169
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Neem aan dat die demonstraties aangekondigd op die Antifa website nu verboden gaan worden?
Of laten we ook acties van ISIS hier toe?
Natuurlijk niet want deze motie heeft juridisch gezien geen enkele waarde
pi_218810176
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat een bizar milde behandeling door justitie. Vergelijk dat met het projecteren van white live matters
Dit is helaas de norm als het gaat om links terrorisme. In de VS had je ook bewegingen zoals Weather Underground, die in de jaren 1970 verschillende aanslagen hebben gepleegd.

De daders hebben toen een aantal jaar in de gevangenis gezeten en na hun vrijlating zich opgewerkt tot gerenommeerde academici. Voorbeelden hiervan zijn de kopstukken van deze terreurgroepering Bill Ayers en Bernardine Dohrn. Dat kan allemaal als je links bent, doodleuk eerst terreur zaaien, een paar decennia later een gerespecteerde professor zijn.
pi_218810209
Overigens bizar als je gaat googlen hoe moeilijk het is om artikelen van demonstraties, geweld, vandalisme en intimidatie van ze te vinden. Niet omdat het er niet is he, het zit best in het collectief geheugen.

quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus iedere voetbalsupporter die zich regelmatig ongewild in een rel bevindt waar hij zo snel mogelijk probeert uit te komen, is ook een hooligan?
Je kunt toch prima achter het idee staan, of achter een club staan, zonder achter het geweld van een paar individuen te staan? Je kunt prima op komen dagen voor een demonstratie omdat je achter het idee staat, niet wetende dat er mensen tussen zitten die andere plannen hebben?
Inmiddels moet je wel doorhebben dat als je tussen afa's loopt, het geen zuivere zaak meer is.

Het ziet er uit
Het gedraagt zich als
Het beweegt als...

Dan zal het 't ook wel zijn. Toch?
1947-2016
pi_218810312
twitter

Kennen we deze nog?

Ze noemen zichzelf anti-fa terwijl ze zich gedragen als fascisten.
pi_218810349
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:05 schreef Red_85 het volgende:
Overigens bizar als je gaat googlen hoe moeilijk het is om artikelen van demonstraties, geweld, vandalisme en intimidatie van ze te vinden. Niet omdat het er niet is he, het zit best in het collectief geheugen.
[..]
Inmiddels moet je wel doorhebben dat als je tussen afa's loopt, het geen zuivere zaak meer is.

Het ziet er uit
Het gedraagt zich als
Het beweegt als...

Dan zal het 't ook wel zijn. Toch?
Die antifa-gast die Baudet sloeg met die bierfles is er ook heel makkelijk vanaf gekomen. Poging tot zware mishandeling leverde hem 109 dagen, waarvan 90 dagen voorwaardelijk, op.
Uitgezeten in voorarrest, dus meteen weer vrij.

Ik vind dat schokkend.
pi_218810389
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:20 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Die antifa-gast die Baudet sloeg met die bierfles is er ook heel makkelijk vanaf gekomen. Poging tot zware mishandeling leverde hem 109 dagen, waarvan 90 dagen voorwaardelijk, op.
Uitgezeten in voorarrest, dus meteen weer vrij.

Ik vind dat schokkend.
Ik snap daar ook geen reet van.
Stuk politiek geweld waar anders de kwalificaties niet uit de lucht te meppen zijn...
1947-2016
pi_218810420
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik snap daar ook geen reet van.
Stuk politiek geweld waar anders de kwalificaties niet uit de lucht te meppen zijn...
Het had zijn dood kunnen zijn.
En bewezen als 'Poging tot zware mishandeling' van een politicus.

Lijkt wel of geweld van die kant wat lichter beoordeeld wordt.
pi_218810426
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:14 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Kennen we deze nog?

Ze noemen zichzelf anti-fa terwijl ze zich gedragen als fascisten.
Antifa is een zuivere fascistische organisatie.

Verheerlijking van geweld: Antifa gebruikt geweld tegen (rechtse) groepen.

Onderdrukking van oppositie: Ze verstoren of deplatformen tegenstanders.

Anti-liberalisme: Ze verwerpen liberale waarden zoals vrije meningsuiting.

Propaganda: Ze verspreiden hun boodschap via sociale media en pamfletten.

Massamobilisatie: Ze organiseren protesten en acties.
Afwijzing van parlementaire democratie:

Ze wantrouwen democratische systemen.

Het is fascisme 2.0

Vraag jezelf af. "Als ik deze groep steun of verdedig, sta ik dan aan de goede kant? Aan de kant van de redelijke fatsoenlijke mensen?"

Nee, dat sta je niet. Je staat aan de kant van het links fascisme.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 19-09-2025 11:40:17 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218810693
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 07:48 schreef kibo het volgende:
Dat werd hoog tijd.
Dit biedt de gelegenheid om deze raddraaiers gerichter aan te pakken.
En hoe gaat de overheid bepalen wie deze ideologie draagt? Antifa is immers geen organisatie, maar een ideologie. Er is geen leider en er zijn geen leden.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_218810726
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:58 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
En hoe gaat de overheid bepalen wie deze ideologie draagt? Antifa is immers geen organisatie, maar een ideologie. Er is geen leider en er zijn geen leden.
Iedereen die op een mailinglijst staat oppakken, meen ik hierboven gelezen te hebben
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_218810748
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:00 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Iedereen die op een mailinglijst staat oppakken, meen ik hierboven gelezen te hebben
'Ik ben het er niet mee eens, dus ik ga belachelijke posts maken'
1947-2016
pi_218810777
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
'Ik ben het er niet mee eens, dus ik ga belachelijke posts maken'
Ik zie vooral de onmogelijkheid van weer een motie-voor-de-buhne.

Raddraaiers mogen wat mij betreft zeker opgepakt worden, maar deze onzinnige motie heeft totaal geen nut
pi_218810801
Doodeng. Dit komt er natuurlijk nooit door omdat het wettelijk letterlijk niet mogelijk is, maar hiermee geven partijen wel een signaal af extreem autoritaire overheidsregulatie van ideologie te steunen.

Antifa is geen organisatie. Er is geen leiderschap of centraal orgaan. Het is een losse netwerkbeweging met uiteenlopende ideologieën en mensen die gewoon op komen dagen bij bijvoorbeeld demonstraties.

De overheid zou dus moeten bepalen wie onder deze ideologie valt of niet waardoor de overheid dus volledig zelf bepaalt of iemand antifa is. Dit is hetzelfde als "de klimaatbeweging" of "de anti covid beweging" aanmerken als terroristische organisaties. Je kan een ideologie niet aanmerken als organisatie.

Komt er niet doorheen natuurlijk omdat het juridisch grondwettelijk letterlijk niet uitvoerbaar is, maar wel een duidelijk signaal van partijen die lak hebben aan de grondwet.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_218810835
Jesus fuck, zou eens tijd worden.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_218810849
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:09 schreef Mikeytt het volgende:
Doodeng. Dit komt er natuurlijk nooit door omdat het wettelijk letterlijk niet mogelijk is, maar hiermee geven partijen wel een signaal af extreem autoritaire overheidsregulatie van ideologie te steunen.

Antifa is geen organisatie. Er is geen leiderschap of centraal orgaan. Het is een losse netwerkbeweging met uiteenlopende ideologieën en mensen die gewoon op komen dagen bij bijvoorbeeld demonstraties.

De overheid zou dus moeten bepalen wie onder deze ideologie valt of niet waardoor de overheid dus volledig zelf bepaalt of iemand antifa is. Dit is hetzelfde als "de klimaatbeweging" of "de anti covid beweging" aanmerken als terroristische organisaties. Je kan een ideologie niet aanmerken als organisatie.

Komt er niet doorheen natuurlijk omdat het juridisch grondwettelijk letterlijk niet uitvoerbaar is, maar wel een duidelijk signaal van partijen die lak hebben aan de grondwet.
De overheid kan dat makkelijk bepalen, ze stinken allemaal een uur in de wind.
  vrijdag 19 september 2025 @ 12:18:19 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218810872
Even (niet volledig) samenvatten, links is nu bezorgd om:

George Floyd de crimineel
Luigi de CEO moordenaar
Drugssmokkelaars in zuid amerika
Tyler de moordenaar van Kirk
Hamas
Antifa

Ja Hans, jullie zijn zo overduidelijk de baddie dat het lachwekkend is om het te ontkennen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218810952

het zijn gewoon nazi's in een nieuw jasje.
Corporate translator
pi_218810986
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:07 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Ik zie vooral de onmogelijkheid van weer een motie-voor-de-buhne.

Raddraaiers mogen wat mij betreft zeker opgepakt worden, maar deze onzinnige motie heeft totaal geen nut
Ik denk dat het vooral een opening biedt tot het

Operationalisatie van deze motie zal een issue zijn inderdaad. Dat heeft absoluut te maken met dat deze terroristische groep gesplinterd is. Maar zijn die uitdagingen niet onvergelijkbaar met de terroristische groepen uit het (nabije) verleden?
Daar zijn immers ook geen mailinglijsten van beschikbaar...
1947-2016
pi_218811053
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:18 schreef HeatWave het volgende:

Luigi de CEO moordenaar
Hamas
Antifa

Ja Hans, jullie zijn zo overduidelijk de baddie dat het lachwekkend is om het te ontkennen :').
_O-
Goeie referentie dit.
1947-2016
pi_218811091
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:18 schreef HeatWave het volgende:

Luigi de CEO moordenaar
Hamas
Antifa

Misschien moeten we heel "links" als terroristische organisatie bestempelen?
  vrijdag 19 september 2025 @ 12:30:48 #150
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218811098
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Baudet met een bierfles op zijn hoofd geslagen.
De vrouw van Janmaat blijvend invalide gemaakt.

Er staan organisaties op de terreurlijst die minder ellende in NL gedaan hebben:
https://kennisbankterrorisme.nctv.nl/organisaties
Ophouden met onwaarheden verspreiden bitte. Antifa is pas in de jaren 90 actief geworden, aanslag Janmaat was in jaren 80.

Maar goed pure symboolpolitiek dus, maar een aantal rukkertjes krijgen hier een dik plassertje van.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')