abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218809520
"ZE" hebben in ieder geval een eigen vlag en logo:

Ook hebben ze een eigen website:

https://afanederland.org/

Daarnaast zijn er meer extreem linkse groeperingen die samen met hen optrekken en geregeld samen demonstreren. Hier nog een interessant onderzoeksrapport naar extreem linkse groeperingen in Nederland uit 2018:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-851338.pdf

Hierin o.a.:

quote:
Organisatie en aanhang
Extremistische acties vinden met name plaats in het kader van de thema’s ‘Antifascisme & Mensenrechten’ en ‘Milieu & Dier’. Welke acties uit naam van een groepering worden gepleegd, ligt in handen van een kleine groep personen die als (informeel) leider gelden. Wel biedt de onderlinge samenhang tussen activistische en extremistische groeperingen en personen de mogelijkheid om door te groeien: van activisme naar gewelddadig extremisme. Op basis van bij de politie verzamelde informatie over de periode 2015 t/m oktober 2017 zijn 182 personen in beeld gekomen die geassocieerd worden met een links-extremistische groepering. De meerderheid van hen is tussen de 25 en 40 jaar oud (56%) en een derde (33%) is veertig jaar of ouder. De Dienst Landelijke
Informatieorganisatie (DLIO) van de Nationale Politie heeft dertig tot veertig personen als aandachtspersoon aangemerkt
M.i. heeft AFA flink wat kenmerken om als een organisatie te kunnen worden aangeduid.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218809528
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:42 schreef Jojoke het volgende:
Kan iemand mij uitleggen of we überhaupt een Antifa hebben in Nederland? Ik kan mij werkelijk geen demonstratie in Nederland herinneren die georganiseerd werd door Antifa? Laat staan dat er ooit een aanslag is gepleegd in Nederland die later geclaimd werd door Antifa? Heb ik iets gemist of bestaan ze in Nederland gewoon niet?
Google gewoon op tegendemonstratie Antifa. Ze hebben er in Nederland ook wel eens voor gezorgd dat een demonstratie geen doorgang kon vinden omdat Antifa aangaf/dreigde een tegendemonstratie te houden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218809536
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar dat weet je dus niet. Mensen die geinteresseerd zijn in antifa of ooit waren, zijn vast niet allemaal blijven hangen. Hebben vast ook die mail in hun ongewenste mailbox gekregen. En niet alle mensen die antifascistische idealen hebben vinden dat dat met criminele acties dient te worden onderstreept.

Nogmaals: natuurlijk zitten er oproerkraaiers tussen. Die moet je aanpakken. Van welke ideologie ze ook zijn. Zoals de relschoppers bij mogelijke AZC-lokaties. Niet alle mensen die PVV stemmen en anti-AZC lokaties zijn, zijn criminele relschoppers. Maar sommige wel.

De Hofstadgroep werd aangemerkt als criminele organisatie. Dat kan alleen als het oogmerk is om misdrijven te plegen. Dat is van antifa helemaal niet te bewijzen. Een aantal gewelddadige oproerkraaiers maakt nog niet dat ze het oogmerk hebben misdrijven te plegen.
Nou, dat weet ik zo net nog niet. Dat zou moeten blijken uit wat er besproken wordt in die app groepjes en welke berichten er verstuurd worden via de mailinglijst.

En uiteraard of je er gehoor aangeeft. Als jij ooit eens op die lijst bent gekomen en de mails ongeopend weggooit of je komt braaf opdraven in je zwarte hoodie bij iedere via de mail aangekondigde actie die uitloopt op antifageweld kan je denk ik lastig volhouden dat je een argeloze ontvanger van een nieuwsbrief bent
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218809563
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:42 schreef Jojoke het volgende:
Kan iemand mij uitleggen of we überhaupt een Antifa hebben in Nederland? Ik kan mij werkelijk geen demonstratie in Nederland herinneren die georganiseerd werd door Antifa? Laat staan dat er ooit een aanslag is gepleegd in Nederland die later geclaimd werd door Antifa? Heb ik iets gemist of bestaan ze in Nederland gewoon niet?
Er is een website. https://afanederland.org/

Ze houden zich vooral bezig met stickers plakken, flyeren en demonstreren.
Zo te lezen is er een aantal lokale groepen, die niet allemaal even actief zijn.
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_218809567
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nou, dat weet ik zo net nog niet. Dat zou moeten blijken uit wat er besproken wordt in die app groepjes en welke berichten er verstuurd worden via de mailinglijst.

En uiteraard of je er gehoor aangeeft. Als jij ooit eens op die lijst bent gekomen en de mails ongeopend weggooit of je komt braaf opdraven in je zwarte hoodie bij iedere via de mail aangekondigde actie die uitloopt op antifageweld kan je denk ik lastig volhouden dat je een argeloze ontvanger van een nieuwsbrief bent
Dus iedere voetbalsupporter die zich regelmatig ongewild in een rel bevindt waar hij zo snel mogelijk probeert uit te komen, is ook een hooligan?
Je kunt toch prima achter het idee staan, of achter een club staan, zonder achter het geweld van een paar individuen te staan? Je kunt prima op komen dagen voor een demonstratie omdat je achter het idee staat, niet wetende dat er mensen tussen zitten die andere plannen hebben?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218809575
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:47 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Google gewoon op tegendemonstratie Antifa. Ze hebben er in Nederland ook wel eens voor gezorgd dat een demonstratie geen doorgang kon vinden omdat Antifa aangaf/dreigde een tegendemonstratie te houden.
Nooit gehoord van die lui. Hebben ze ook al eens een aanslag gepleegd of blijft het bij tegendemonstraties?
pi_218809590
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:53 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Nooit gehoord van die lui. Hebben ze ook al eens een aanslag gepleegd of blijft het bij tegendemonstraties?
Baudet met een bierfles op zijn hoofd geslagen.
De vrouw van Janmaat blijvend invalide gemaakt.

Er staan organisaties op de terreurlijst die minder ellende in NL gedaan hebben:
https://kennisbankterrorisme.nctv.nl/organisaties
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218809618
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus iedere voetbalsupporter die zich regelmatig ongewild in een rel bevindt waar hij zo snel mogelijk probeert uit te komen, is ook een hooligan?
Je kunt toch prima achter het idee staan, of achter een club staan, zonder achter het geweld van een paar individuen te staan? Je kunt prima op komen dagen voor een demonstratie omdat je achter het idee staat, niet wetende dat er mensen tussen zitten die andere plannen hebben?
Ik kan mij geen enkele situatie voorstellen waarbij iemand ongewild regelmatig in een rel terechtkomt. Dan ben ik geneigd te zeggen: je zoekt het op.

Als jij steeds met hetzelfde clubje op stap gaat en steeds loopt het met dat clubje uit op rellen dan weet je heel goed wat je doet en dan hou je op een enkele D66 rechter echt niemand voor de gek.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218809646
quote:

[..]
Google eens op 'de aanslag van Kedichem'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218809661
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Baudet met een bierfles op zijn hoofd geslagen.
De vrouw van Janmaat blijvend invalide gemaakt.

Er staan organisaties op de terreurlijst die minder ellende in NL gedaan hebben:
https://kennisbankterrorisme.nctv.nl/organisaties
Inderdaad, de Taliban en Boko Haram hebben veel minder (directe) ellende veroorzaakt in NL.
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_218809666
quote:

[..]
Apart dat je aangeeft nog nooit van Antifa gehoord te hebben én om voorbeelden van geweld vraagt, gezien je in 2020 gereageerd hebt op een post waarin nota bene wordt aangegeven dat een Youtube-'journalist' hersenschade heeft opgelopen dankzij Antifa. Of je hebt in de tussentijd zelf hersenschade opgelopen of je loopt hier een laf en manipulatief retorisch spelletje te spelen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218809680
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:03 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Apart dat je aangeeft nog nooit van Antifa gehoord te hebben gezien je in 2020 gereageerd hebt op een post waarin wordt aangegeven dat een Youtube-'journalist' hersenschade heeft opgelopen dankzij Antifa. Of je hebt in de tussentijd zelf hersenschade opgelopen of je loopt hier een laf en manipulatief retorisch spelletje te speleb.
Blijkbaar want ik kan mij dat niet herinneren. Wat zei ik toen?
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:06:33 #113
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218809687
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Zoek eens in het woordenboek op wat 'anti' is
Een post van mij op een andere draad;
quote:
Laat me raden; omdat iets in een naam staat, klopt het?

Dus de VVD is daadwerkelijk een volkspartij?

De PvdA is er echt voor de arbeider?

Ze denken écht na bij Denk?

Deze lui zijn niet vies van intimidatie en geweld. Terecht dat ze worden aangepakt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218809715
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik kan mij geen enkele situatie voorstellen waarbij iemand ongewild regelmatig in een rel terechtkomt. Dan ben ik geneigd te zeggen: je zoekt het op.

Als jij steeds met hetzelfde clubje op stap gaat en steeds loopt het met dat clubje uit op rellen dan weet je heel goed wat je doet en dan hou je op een enkele D66 rechter echt niemand voor de gek.
Als het frame richting de zogenaamde D66 rechter gaat, ben ik wel uitgepraat.

Agree to disagree, laten we het daarop maar houden.
pi_218809718
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:06 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Een post van mij op een andere draad;
[..]

Het mooie is nu wel dat FvD nu écht een forum voor Democratie is.
pi_218809742
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:03 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Apart dat je aangeeft nog nooit van Antifa gehoord te hebben én om voorbeelden van geweld vraagt, gezien je in 2020 gereageerd hebt op een post waarin nota bene wordt aangegeven dat een Youtube-'journalist' hersenschade heeft opgelopen dankzij Antifa. Of je hebt in de tussentijd zelf hersenschade opgelopen of je loopt hier een laf en manipulatief retorisch spelletje te spelen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:05 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Blijkbaar want ik kan mij dat niet herinneren. Wat zei ik toen?
Ik heb het gevonden.

quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 18:51 schreef Jojoke het volgende:
Niet iedereen zit op extreem-rechtse forums en dat is maar goed ook.

Maar dit ging over de VS en ik had ik over de organisatie Antifa in Nederland. Daar gaat deze topic over.
pi_218809756
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als het frame richting de zogenaamde D66 rechter gaat, ben ik wel uitgepraat.

Agree to disagree, laten we het daarop maar houden.
Kinderachtig, alsof ik verder geen argumenten geef.

Reageer eens op het feit dat je lastig vol kunt houden dat je van niks weet als jij steeds met hetzelfde groepje mensen in rellen terechtkomt. Er is echt geen mens in Nederland die ongewild regelmatig in een rel terechtkomt. Dat kan je een keertje overkomen, misschien 2 keer en als je echt pech hebt 3 keer. Maar regelmatig? Nee, echt niet.
pi_218809805
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Kinderachtig, alsof ik verder geen argumenten geef.

Reageer eens op het feit dat je lastig vol kunt houden dat je van niks weet als jij steeds met hetzelfde groepje mensen in rellen terechtkomt. Er is echt geen mens in Nederland die ongewild regelmatig in een rel terechtkomt. Dat kan je een keertje overkomen, misschien 2 keer en als je echt pech hebt 3 keer. Maar regelmatig? Nee, echt niet.
Jij mag dat kinderachtig vinden, ik vind het ongelofelijk kinderachtig om met het frame van de D66 rechter aan te komen.

Op je tweede stuk: telkens is inderdaad moeilijk vol te houden. Maar hoe weet jij of iemand telkens en dus bewust daarin verzeild is geraakt, of per ongeluk deze ene keer nu hij tijdens rellen is opgepakt? Als er geen bewijzen zijn dat deze groep mensen met het oogmerk criminele activiteiten te ontplooien naar de bewuste demonstratie ging?

Maar ik ga alsnog stoppen, want ik heb andere dingen te doen.
pi_218809857
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij mag dat kinderachtig vinden, ik vind het ongelofelijk kinderachtig om met het frame van de D66 rechter aan te komen.

Op je tweede stuk: telkens is inderdaad moeilijk vol te houden. Maar hoe weet jij of iemand telkens en dus bewust daarin verzeild is geraakt, of per ongeluk deze ene keer nu hij tijdens rellen is opgepakt? Als er geen bewijzen zijn dat deze groep mensen met het oogmerk criminele activiteiten te ontplooien naar de bewuste demonstratie ging?

Maar ik ga alsnog stoppen, want ik heb andere dingen te doen.
Ik weet niet of iemand "telkens" daarin verzeild is geraakt. Ik ga er vanuit dat de politie de namen van arrestanten bijhoudt dus die weten dat wel. En als je dan ziet dat arrestant X
- 20 keer eerder is gearresteerd bij antifarellen
- allerlei antifastickers, vlaggen etc in bezit heeft.
- in antifa app groepjes zit
- op de antifa mailinglijst staat

Dan heb je als politie wel een duidelijk beeld of dat iemand "een keer" is overkomen of dat iemand dat bewust opzoekt.
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:40:32 #120
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_218809946
Ik hoop dat de volgende kamermeerderheid de meningen waar ik het niet mee eens ben als gevaarlijk gaat bestempelen.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_218809970
Dit is natuurlijk een fantastisch besluit. Antifa is ook terreurorganisatie. Het valt alleen op dat als dit wordt benoemd ineens allerlei mensen die gaan proberen te ontkennen, dat wekt de vraag op wat zulke mensen ertoe zet om antifa te verdedigen? De populariteit van antifa lijkt wat dat betreft veel breder te zitten dan enkel de radicale fringes, dat is erg zorgwekkend.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:13 schreef Ludachrist het volgende:
Lekker linksen doodschieten en levenslang opsluiten, de droom.
We zagen vorige week vooral veel gejuich in linkse contreien over de aanslag op Charlie Kirk, er doken zelfs lijstjes op met namen van conservatieven die men als volgende geëxecuteerd wilde zien. Misschien moet je dus eens niet zo projecteren en je ogen open voor de gevaarlijke sentimenten die er leven aan jouw kant van het politieke spectrum.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:45:54 #122
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218810001
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik hoop dat de volgende kamermeerderheid de meningen waar ik het niet mee eens ben als gevaarlijk gaat bestempelen.
Goh; geweld en intimidatie zijn schijnbaar een mening.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218810035
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
Niets mis met het verbieden van de stormafdeling van GroenLinks.
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:50:21 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218810045
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:26 schreef rutger05 het volgende:

[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)ti-Racistische_Actie

Ik heb nog altijd die iconische foto voor ogen van staatssecretaris Aad Kosto met kat na de bomaanslag op zijn huis. Er zijn helaas gevaarlijke groepen die terreur niet schuwen. Daar moeten wij ons heel goed bewust van zijn.
Wat een bizar milde behandeling door justitie. Vergelijk dat met het projecteren van white live matters
The End Times are wild
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:54:09 #125
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218810085
Het is een verachtelijke club, maar terroristisch?

Dan toch eerder crimineel zou ik zeggen.
Vechten, rellen, vernielen en plunderen is wat ze doen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')