abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 september 2025 @ 07:24:12 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218808770
quote:
Kamermeerderheid vindt Antifa terroristische organisatie

Een meerderheid in de Tweede Kamer wil dat Nederland, in navolging van de Verenigde Staten, de extreemlinkse beweging Antifa aanmerkt als terroristische organisatie. Een motie daartoe van Lidewij de Vos (FVD), Caroline van der Plas (BBB) en Geert Wilders (PVV) werd aangenomen met steun van VVD, SGP en JA21.

De Amerikaanse president Donald Trump bestempelde de antifascistische Antifa-beweging donderdag als terroristische organisatie. Hij voerde de recente moord op de radicaal-rechtse opiniemaker Charlie Kirk aan als directe aanleiding, hoewel die aanslag door de Amerikaanse autoriteiten nog niet in verband is gebracht met politieke groeperingen.

De indieners van het voorstel stellen ‘dat ook in ons land Antifa-cellen actief zijn, die politici bedreigen, bijeenkomsten verstoren, studenten en journalisten intimideren en er niet voor terugdeinzen om geweld te gebruiken’. In Nederland is het ‘georganiseerde links-extremisme (...) gefragmenteerd, klein qua aantal personen en divers qua ideologieën’, aldus de NCTV.

https://www.nd.nl/varia/v(...)istische-organisatie
---------------------------------

Met deze motie zie je hoe Nederland gevaarlijk begint te lijken op de jaren ’30. Toen werd verzet tegen fascisme ook weggezet als crimineel terwijl de echte fascisten steeds meer macht kregen. Nu is er een meerderheid die antifascisme wil demoniseren. We weten allemaal waar dit soort retoriek destijds toe leidde en dat maakt dit ronduit angstaanjagend.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218808789
Nu weten we in iedergeval wel welke partijen profa zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218808816
Simpele zielen
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 07:43:23 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_218808821
Eindelijk
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  vrijdag 19 september 2025 @ 07:48:51 #5
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_218808844
Dat werd hoog tijd.
Dit biedt de gelegenheid om deze raddraaiers gerichter aan te pakken.
  vrijdag 19 september 2025 @ 07:51:20 #6
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_218808850
Heel goed ^O^
pi_218808853
Maar wat hebben deze lui nou echt gedaan in Nederland qua geweld? Rellen op een demonstratie? Als dat al voldoende voor een stempel terrorist is, dan zitten heel wat boeren te zweten. Grapje natuurlijk de extreem rechtse tijger zal hun nooit bijten tot het wel gebeurd.
pi_218808858
Dat werd tijd.
En wie denkt dat er geen organisatie achter zit is hopeloos naïef.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218808886
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 07:51 schreef Glazenmaker het volgende:
Maar wat hebben deze lui nou echt gedaan in Nederland qua geweld? Rellen op een demonstratie? Als dat al voldoende voor een stempel terrorist is, dan zitten heel wat boeren te zweten. Grapje natuurlijk de extreem rechtse tijger zal hun nooit bijten tot het wel gebeurd.
Zij maken met geweld en intimidatie de vrijheid van meningsuiting van onderen onmogelijk door met maskers, helmen en bivakmutsen andere demonstraties te verstoren en organisaties en particulieren te intimideren.

Antifa is een fascistische knokploeg die het gemunt heeft op iedereen die niet in hun nauwsluitende benepen en verwarde wereldbeeld passen (wat overigens voornamelijk is gebaseerd op nihilisme ingegeven door frustratie over het eigen gefaalde bestaan of een zucht naar avontuur van rijklinkse papkindjes die het nooit aan iets heeft ontbroken)
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:02:20 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218808895
Goed zo. De stormtroopers van GL-PvdA kunnen beter aangepakt worden.

quote:
Een motie daartoe van Lidewij de Vos (FVD), Caroline van der Plas (BBB) en Geert Wilders (PVV) werd aangenomen met steun van VVD, SGP en JA21.
Dat GL-PvdA of Ouwehand hier niet voor hebben gestemd was te verwachten, maar ook D66 niet…
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218808898
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 07:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat werd tijd.
En wie denkt dat er geen organisatie achter zit is hopeloos naïef.
Zijn het de joden?
pi_218808904
Uiteindelijk gaan een rechter hierover. Benieuwd of wanneer er iets met deze motie wordt gedaan, wat ik niet verwacht, een veroordeling bij de rechter stand gaat houden.
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:05:22 #13
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218808907
Maar het is geen organisatie.
Antifa
pi_218808915
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 07:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Zij maken met geweld en intimidatie de vrijheid van meningsuiting van onderen onmogelijk door met maskers, helmen en bivakmutsen andere demonstraties te verstoren en organisaties en particulieren te intimideren.

Antifa is een fascistische knokploeg die het gemunt heeft op iedereen die niet in hun nauwsluitende benepen en verwarde wereldbeeld passen (wat overigens voornamelijk is gebaseerd op nihilisme ingegeven door frustratie over het eigen gefaalde bestaan of een zucht naar avontuur van rijklinkse papkindjes die het nooit aan iets heeft ontbroken)
Dus af en toe rellen op demonstraties. Allemaal niet aardig en foei hoor en mooi als ze opgepakt worden, maar bij terrorisme verwacht ik toch wel wat meer. Alle feiten die je noemde hebben boeren ook gedaan namelijk.

Je over de top afsluiter zou ik niet doen als je andere mensen papkindjes wil noemen.
pi_218808919
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 07:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]
---------------------------------

Met deze motie zie je hoe Nederland gevaarlijk begint te lijken op de jaren ’30. Toen werd verzet tegen fascisme ook weggezet als crimineel terwijl de echte fascisten steeds meer macht kregen. Nu is er een meerderheid die antifascisme wil demoniseren. We weten allemaal waar dit soort retoriek destijds toe leidde en dat maakt dit ronduit angstaanjagend.
Alleen rechts mag weggezet worden als radicaal en gevaarlijk natuurlijk. Want wat links doet is toch wel leuk.
pi_218808921
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zijn het de joden?
dit is het probleem in Nederland. Er is geen serieus debat mogelijk omdat bij gebrek aan argumentatie allerlei lolbroeken met dit soort spitsvondigheden ieder serieus gesprek over het onderwerp frustreren.
pi_218808922
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:04 schreef Jaeger85 het volgende:
Uiteindelijk gaan een rechter hierover. Benieuwd of wanneer er iets met deze motie wordt gedaan, wat ik niet verwacht, een veroordeling bij de rechter stand gaat houden.
Op mn weg naar werk fiets ik langs een antifa huis. Heb ik nu recht op gevarengeld?
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:09:35 #18
182233 thedeedster
pi_218808926
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:04 schreef Jaeger85 het volgende:
Oh? Als wetten veranderd worden dan moet een rechter zich hier toch écht aan houden.

Of zijn we daadwerkelijk een dikastocratie?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218808933
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
dit is het probleem in Nederland. Er is geen serieus debat mogelijk omdat bij gebrek aan argumentatie allerlei lolbroeken met dit soort spitsvondigheden ieder serieus gesprek over het onderwerp frustreren.
Lok het dan niet uit met je geheimzinnige suggestie van een organisatie achter de schermen. Zeg wat je bedoelt.

Als je gaat doorvragen bij dat soort mensen kom je 9 vd 10 keren uit bij een variant op joden. George Soros enzovoorts...
pi_218808943
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:09 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Oh? Als wetten veranderd worden dan moet een rechter zich hier toch écht aan houden.

Dit is geen motie geweest om de wet aan te passen. Briljant rechts heeft weer een succesje te pakken om de achterban nog boziger om niks te maken.
pi_218808945
Lekker linksen doodschieten en levenslang opsluiten, de droom.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218808948
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dus af en toe rellen op demonstraties. Allemaal niet aardig en foei hoor en mooi als ze opgepakt worden, maar bij terrorisme verwacht ik toch wel wat meer. Alle feiten die je noemde hebben boeren ook gedaan namelijk.

Je over de top afsluiter zou ik niet doen als je andere mensen papkindjes wil noemen.
Tja, als jij het onmogelijk maken van andere meningen en letterlijk hele steden in brand zetten weg wilt zetten als "een beetje rellen" is er inderdaad weinig aan de hand.

Ik kan me niet herinneren dat demonstraties afgeschaft hebben moeten worden omdat boeren gedreigd hebben deze te komen verstoren en de veiligheid niet gegarandeerd kon worden.

Maar goed, als boeren een terreurorganisatie vormen net als antifa moeten die natuurlijk ook gewoon op de terreurlijst. Inmiddels heeft antifa in het westen een dermate ontwrichtend effect dat je wel degelijk kunt spreken van terreur. Gelukkig komen steeds meer mensen tot dat besef.
pi_218808955
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Lok het dan niet uit met je geheimzinnige suggestie van een organisatie achter de schermen. Zeg wat je bedoelt.

Als je gaat doorvragen bij dat soort mensen kom je 9 vd 10 keren uit bij een variant op joden. George Soros enzovoorts...
Wat is er geheimzinnig aan om te zeggen dat een organisatie die door de tweede kamer is aangemerkt als terroristische organisatie een organisatie is ?(in tegenstelling tot het absurde verweer van antifa sympathisanten dat antifa geen organisatie is)
pi_218808962
quote:

[..]

We zijn naast een democratie ook een rechtstaat, en dat houdt in dat ook de overheid zich aan eerder aangenomen wetten/grondrechten moet houden. En, een combinatie van, al bestaande wetten en verdragen maakt dat je niet zomaar eventjes het stempel "terrorisme" ergens op kunt plakken en het kunt verbieden. En maar goed ook trouwens, je wilt zelf toch ook niet dat bijvoorbeeld een parlement waar op dat moment links in de meerderheid is die truc kan gebruiken om zo de PVV te verbieden?
pi_218808966
quote:

[..]

Er is geen wetswijziging, er is een motie aangenomen. Er worden zo vaak moties aangenomen waarmee niets wordt gedaan. Daarnaast bepaalt de rechter wanneer iets een terroristisch oogmerk heeft. Maar goed ook dat we nog deze scheiding der machten hebben zodat de regering bijvoorbeeld niet even kan bepalen dat handelen van oppositie als terrorisme moet worden gezien.
pi_218808969
Die gast die Baudet een bierfles op zijn hoofd sloeg, die was AFA Noord.

En ik hoef het niet met Baudet eens te zijn om dat toch heel ernstig te vinden. Dat had hem zijn leven kunnen kosten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:20:01 #27
182233 thedeedster
pi_218808974
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
We zijn naast een democratie ook een rechtstaat, en dat houdt in dat ook de overheid zich aan eerder aangenomen wetten/grondrechten moet houden. En, een combinatie van, al bestaande wetten en verdragen maakt dat je niet zomaar eventjes het stempel "terrorisme" ergens op kunt plakken en het kunt verbieden. En maar goed ook trouwens, je wilt zelf toch ook niet dat bijvoorbeeld een parlement waar op dat moment links in de meerderheid is die truc kan gebruiken om zo de PVV te verbieden?
Wat hebben rechtsstaat en (A)FA met elkaar te maken?
pi_218808976
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Tja, als jij het onmogelijk maken van andere meningen en letterlijk hele steden in brand zetten weg wilt zetten als "een beetje rellen" is er inderdaad weinig aan de hand.

Ik kan me niet herinneren dat demonstraties afgeschaft hebben moeten worden omdat boeren gedreigd hebben deze te komen verstoren en de veiligheid niet gegarandeerd kon worden.

Maar goed, als boeren een terreurorganisatie vormen net als antifa moeten die natuurlijk ook gewoon op de terreurlijst. Inmiddels heeft antifa in het westen een dermate ontwrichtend effect dat je wel degelijk kunt spreken van terreur. Gelukkig komen steeds meer mensen tot dat besef.
Welke mening kun jij niet meer uiten door antifa? Welke stad die ik nog ken van groep 7 is verdwenen in een antifa brand?
pi_218808983
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:20 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Wat hebben rechtsstaat en (A)FA met elkaar te maken?
Laat me je vraag met een tegenvraag beantwoorden: Waarom denk je dat het zo moeilijk was om motorbendes als Satudarah en de Hells Angels in Nederland te verbieden?
pi_218808995
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wat is er geheimzinnig aan om te zeggen dat een organisatie die door de tweede kamer is aangemerkt als terroristische organisatie een organisatie is ?(in tegenstelling tot het absurde verweer van antifa sympathisanten dat antifa geen organisatie is)
Dit is niet wat je net schreef. De enige partijen die voor hebben gestemd komen uit de hoek die niet zo bezig is met de realiteit en de VVD dat zichzelf heeft laten gijzelen van een liberale partij naar een PVV light. Ik vind het nogal slap bewijs van je nieuwe bewering.
pi_218809000
Antifa wil toch gewoon het overheidsbeleid, maar dan wat sneller?
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:26:21 #32
182233 thedeedster
pi_218809002
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Laat me je vraag met een tegenvraag beantwoorden: Waarom denk je dat het zo moeilijk was om motorbendes als Satudarah en de Hells Angels in Nederland te verbieden?
Was misschien moeilijk, het was wél gelukt.

Dat mensen het überhaupt voor dat tuig opnemen.
pi_218809004
quote:
De eerste aanslag waarmee RaRa in verband is gebracht, was de bomaanslag in 1984 bij het van Heutsz-monument in Amsterdam[1] die was opgeëist door een actiegroep die zich Koetoh Reh noemde.[2] Vanaf 1985 pleegde RaRa terroristische aanslagen op Makro-vestigingen. De eigenaar van Makro, de Steenkolen Handelsvereniging (SHV) van Paul Fentener van Vlissingen, was actief in Zuid-Afrika. De RaRa was fel tegen het apartheidsregime in Zuid-Afrika en eiste dat SHV zich daar zou terugtrekken. De eerste aanslag werd gepleegd op 17 september 1985 op het Makro-filiaal in Amsterdam (Duivendrecht), de vestiging brandde helemaal uit. In totaal werden er vijf aanslagen op Makro-filialen gepleegd. Nadat op 10 januari 1987 de Makro in Nuth in vlammen was opgegaan, besloot SHV zich terug te trekken uit Zuid-Afrika. Ook Shell was regelmatig het slachtoffer van RaRa. Tientallen Shell-stations werden aangevallen, waarbij onder meer gebruikgemaakt werd van fosforbommen. Bij een aanslag in 1987 op het bedrijf Boot Olie BV (dat zaken deed met Zuid-Afrika) uit Alphen aan den Rijn ontsnapte de bevolking van Alphen aan een ramp. Op het terrein van Boot Olie bevond zich een opslagplaats met gasflessen en drie tanks met ongeveer 600.000 liter dieselolie en benzine. De opslagplaats bleef echter gespaard.[3]

Aad Kosto, staatssecretaris van Justitie van 1989 tot 1994.
Op 6 november 1985 werden bij de ambtswoning van de Amsterdamse burgemeester Ed van Thijn twee bommen onschadelijk gemaakt die door RaRa zouden zijn geplaatst.[4] Deze actie is echter nooit opgeëist door RaRa. Bovendien was onduidelijk wat Ed van Thijn met de doelen van RaRa te maken zou hebben.

In het begin van de jaren negentig voerde RaRa actie tegen het Nederlandse asielbeleid.[5] De actiegroep heeft onder andere op 18 maart 1990 bomaanslagen gepleegd op Marechausseekazernes in Oldenzaal en Arnhem, op 12 november 1991 een aanslag op het woonhuis van toenmalig staatssecretaris van Justitie Aad Kosto, op 25 maart 1990 en 12 november 1991 op het gebouw van het Ministerie van Justitie en het Ministerie van Binnenlandse Zaken en op 30 juni 1993 op het gebouw van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Of RaRa verantwoordelijk was voor de aanslag op het huis van Kosto is niet zeker, de aanslag is niet opgeëist en de verantwoordelijken zijn nooit gearresteerd.

In 1988 was de politie leden van RaRa op het spoor. Op 11 april 1988 bestormden arrestatieteams zeven kraakpanden in Amsterdam, acht mensen werden gearresteerd. Slechts één arrestant bleef vastzitten, de rest kwam al snel vrij wegens gebrek aan bewijs. Uiteindelijk werd alleen René Roemersma veroordeeld op 24 augustus 1988 voor een aantal aanslagen van RaRa. Hij kreeg vijf jaar cel maar werd in hoger beroep vrijgesproken van vijf van de zes aanslagen waarvoor hij was aangeklaagd. Het gerechtshof in Amsterdam oordeelde dat het bewijs onrechtmatig was verkregen omdat de rechter-commissaris, die leiding moest geven aan de huiszoeking, tijdelijk afwezig was geweest. Zo resteerde alleen het bewijs voor een mislukte aanslag. De straf van vijf jaar werd door het hof omgezet in achttien maanden, waarvan zes voorwaardelijk. Omdat Roemersma al geruime tijd in voorarrest had gezeten, kwam hij direct vrij. Later gaf René Roemersma zijn betrokkenheid toe.

De RaRa-aanslagen uit 1991 en 1993 zijn nooit opgehelderd. De journalisten Hans Krikke en Johan Muter hebben midden jaren 1990 een tijdje vastgezeten op verdenking van lidmaatschap van de RaRa. Ze kregen uiteindelijk een schadevergoeding van 230.000 gulden omdat het aan hen ten laste gelegde niet bewezen kon worden.

Volgens publicist Peter Siebelt zou de Binnenlandse Veiligheidsdienst het oud-Tweede Kamerlid van GroenLinks Wijnand Duyvendak als een kopstuk binnen de RaRa-organisatie zien.[6][7] Duyvendak heeft altijd ontkend iets met actiegroep te maken te hebben. In 2008, vlak na zijn aftreden als Kamerlid nadat hij had bekend betrokken te zijn geweest bij een inbraak in het ministerie van Economische Zaken, staken de geruchten weer de kop op. Volgens een oud-medewerker van het opsporingsteam dat in de jaren 1980 op RaRa onderzocht, was Duyvendak een van de kopstukken.[8] Volgens een uitzending van het geschiedkundige televisieprogramma Andere Tijden uit november 2010 behoorde Duyvendak echter niet tot RaRa.[9]

In november 2006 werd een aanslag gepleegd op de drukkerij van PCM, waar onder andere de dagbladen Trouw en de Volkskrant werden gedrukt. Met een anoniem e-mailtje aan het Algemeen Nederlands Persbureau werd de aanslag opgeëist door iemand die beweerde dat te doen namens RaRa. Het ANP nam deze claim echter niet erg serieus, en later concludeerde de politie dat de afzender van het e-mailtje niets met de aanslag te maken had.[10][11]
https://nl.wikipedia.org/(...)ti-Racistische_Actie

Ik heb nog altijd die iconische foto voor ogen van staatssecretaris Aad Kosto met kat na de bomaanslag op zijn huis. Er zijn helaas gevaarlijke groepen die terreur niet schuwen. Daar moeten wij ons heel goed bewust van zijn.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_218809020
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:26 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Was misschien moeilijk, het was wél gelukt.

Dat mensen het überhaupt voor dat tuig opnemen.
Waar ik het voor opneem is dat de overheid niet zomaar even de optie krijgt om ergens gewoon een labeltje "terreurorganisatie" op te plakken om zo onwelgevalligen te doen verdwijnen. En dat moet je zelf ook niet willen want zodra de mogelijkheid er is kan je er vanuit gaan dat jet vroeg of laat een keer tegen je gebruikt gaat worden.
pi_218809023
Mooi. Werd tijd.
pi_218809040
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welke mening kun jij niet meer uiten door antifa? Welke stad die ik nog ken van groep 7 is verdwenen in een antifa brand?
In juni 2025 is een Pegida demonstratie verboden nadat antifa had gedreigd deze te komen verstoren.

Morgen is er een rechtse demonstratie gepland op het malieveld waar antifa heeft gedreigd deze te komen verstoren.

(Je zou bijna denken dat met een knokploeg onwelgevallige bijeenkomsten uit elkaar slaan kenmerken van fascisme heeft, maar dat terzijde)

Portland 2020: 2 miljoen schade aan alleen overheidsgebouwen.

Minnesota 2020: 265 miljoen schade na antifa rellen.

New York 2020: 2 miljard schade

Hamburg 2017: miljoenen aan schade aan vernielde gebouwen en voertuigen.

De lijst is nog veel langer.
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:32:38 #37
182233 thedeedster
pi_218809044
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:30 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Waar ik het voor opneem is dat de overheid niet zomaar even de optie krijgt om ergens gewoon een labeltje "terreurorganisatie" op te plakken om zo onwelgevalligen te doen verdwijnen. En dat moet je zelf ook niet willen want zodra de mogelijkheid er is kan je er vanuit gaan dat jet vroeg of laat een keer tegen je gebruikt gaat worden.
Daar heb je een punt.

Desalniettemin; deze specifieke partij gebruikt intimidatie en geweld.
pi_218809058
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit is niet wat je net schreef.
dat is wel degelijk wat ik schreef.
quote:
De enige partijen die voor hebben gestemd komen uit de hoek die niet zo bezig is met de realiteit en de VVD dat zichzelf heeft laten gijzelen van een liberale partij naar een PVV light. Ik vind het nogal slap bewijs van je nieuwe bewering.
De enige partijen die tegen hebben gestemd komen uit de hoek die niet zo bezig is met de realiteit en de PvDA heeft zich laten gijzelen van een sociaal democratische partij naar een extreem linkse radicalenpartij.
pi_218809062
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
In juni 2025 is een Pegids demonstratie verboden nadat antifa had gedreigd deze te komen verstoren.

Morgen is er een rechtse demonstratie gepland op het malieveld waar antifa heeft gedreigd deze te komen verstoren.

(Je zou bijna denken dat met een knokploeg onwelgevallige bijeenkomsten uit elkaar slaan kenmerken van fascisme heeft, maar dat terzijde)

De vrouw van Janmaat invalide gemaakt.
Baudet een bierfles op zijn hoofd geslagen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218809094
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
In juni 2025 is een Pegida demonstratie verboden nadat antifa had gedreigd deze te komen verstoren.

Ik stel vast dat je iedere mening nog kan uiten en je zelfs in de hele wereld geen compleet afgebrande stad kon vinden. Het verbieden van demonstraties is geen keuze van antifa, maar van een overheid die te weinig om basisrechten van burgers geeft. Waar deze terrorisme show onderdeel van is en jij graag aan meewerkt.
pi_218809099
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
dat is wel degelijk wat ik schreef.
[..]
De enige partijen die tegen hebben gestemd komen uit de hoek die niet zo bezig is met de realiteit en de PvDA heeft zich laten gijzelen van een sociaal democratische partij naar een extreem linkse radicalenpartij.
Het CDA is ook extreem links?
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:42:12 #42
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218809105
Antifa staat ingeschreven als vereniging bij de KvK?

Antifa is toch gewoon de verzamelnaam voor extreem linkse activisten en anarchisten. Die al gestraft konden worden als ze strafbare feiten pleegde. Ik denk dat een OM in een rechtsgang moeilijk kan bewijzen dat een individu bij "Antifa" is en dus terrorist.

Komt weer wat symbool politiek achtig over.
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:42:52 #43
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218809109
Krijgen wij nu ook miljardeninvesteringen van Google en Microsoft? :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_218809129
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:26 schreef rutger05 het volgende:

[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)ti-Racistische_Actie

Ik heb nog altijd die iconische foto voor ogen van staatssecretaris Aad Kosto met kat na de bomaanslag op zijn huis. Er zijn helaas gevaarlijke groepen die terreur niet schuwen. Daar moeten wij ons heel goed bewust van zijn.
RaRa ≠ Antifa
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218809132
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik stel vast dat je iedere mening nog kan uiten en je zelfs in de hele wereld geen compleet afgebrande stad kon vinden. Het verbieden van demonstraties is geen keuze van antifa, maar van een overheid die te weinig om basisrechten van burgers geeft. Waar deze terrorisme show onderdeel van is en jij graag aan meewerkt.
Nou blijkbaar kan dat niet want anders hoefden de demonstraties niet verboden te worden.

en het verbieden van demonstraties is inderdaad geen keuze van antifa, want die zijn daar namelijk niet bevoegd toe dus dwingen ze dat af met intimidatie en geweld, oftewel terreur. Als het antifa had gelegen waren die meningen natuurlijk al lang verboden.

Wat een absurd verweer. Het is gewoon lachwekkend zo sneu.
pi_218809135
Veel te laat. Hopelijk pakken ze al die terroristen gauw op.
pi_218809143
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:42 schreef RamboDirk het volgende:
Antifa staat ingeschreven als vereniging bij de KvK?

Antifa is toch gewoon de verzamelnaam voor extreem linkse activisten en anarchisten. Die al gestraft konden worden als ze strafbare feiten pleegde. Ik denk dat een OM in een rechtsgang moeilijk kan bewijzen dat een individu bij "Antifa" is en dus terrorist.

Komt weer wat symbool politiek achtig over.
Jij denkt dat Al Qaeda, de Hofstadgroep en de RAF ingeschreven staan als vereniging bij de KvK?
pi_218809152
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nou blijkbaar kan dat niet want anders hoefden de demonstraties niet verboden te worden.

en het verbieden van demonstraties is inderdaad geen keuze van antifa, want die zijn daar namelijk niet bevoegd toe dus dwingen ze dat af met intimidatie en geweld, oftewel terreur. Als het antifa had gelegen waren die meningen natuurlijk al lang verboden.

pi_218809156
Er zijn serieus mensen die denken dat om een organisatie te zijn je ingeschreven moet zijn bij de KvK, een ledenadministratie moet bijhouden en dat de leden een pasje in hun portemonnee hebben want "anders kan justitie niet bewijzen dat ze bij die organisatie horen"

:')_!
Veeg me op _O-
pi_218809160
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nou, je bent door je argumenten heen merk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')