Ik vraag me oprecht af waarom je denkt dat dit een argument is.quote:Op woensdag 17 september 2025 07:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zoals je al vaker is uitgelegd draait er echt geen kerncentrale zonder staatssteun.
quote:Op woensdag 17 september 2025 12:41 schreef Kickinalfa het volgende:
Het lage vertrouwen in de politiek is iig weer bevestigd vandaag.
Gelukkig heeft de leider van wat thans 's lands grootste partij in de 2e kamer is er alle baat bij om dit vertrouwen te herstellen.quote:
Omdat de andere argumenten op zijn?quote:Op woensdag 17 september 2025 13:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af waarom je denkt dat dit een argument is.
Tjezus wat eng joh.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:01 schreef matthijst het volgende:
Eng mannetje die Timmermans.
"Asielzoekerscentrum in mijn dorp, waar ik nu niet meer woon"
Niet daarom.quote:
Het klinkt misschien gek, maar het zou me hogelijk verbazen als de meeste mensen wel weten of er opvang bij hun in de gemeente is.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:01 schreef matthijst het volgende:
Daarom een beetje raar om te roepen dat er een asielzoekerscentrum om de hoek is.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het klinkt misschien gek, maar het zou me hogelijk verbazen als de meeste mensen wel weten of er opvang bij hun in de gemeente is.
Maak je niet zo druk manquote:Op woensdag 17 september 2025 14:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Daarom een beetje raar om te roepen dat er een asielzoekerscentrum om de hoek is.
Naja, in het dorp waar ik niet meer woon.
Maar jij gaat graag kijken bij het lokale opvangcentrum, in de hoop dat je lastig gevallen wordt en er over kunt klagen? Of hoe moet ik dat zien?quote:Op woensdag 17 september 2025 14:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Daarom een beetje raar om te roepen dat er een asielzoekerscentrum om de hoek is.
Naja, in het dorp waar ik niet meer woon.
Wilders was weer aan het haatzaaien.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:01 schreef matthijst het volgende:
Rechts is er niet voor de samenleving.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:14 schreef VoMy het volgende:
Dit leeft echt totaal niet.
Wilders, het kabinet Schoof, de hele Haagse duiderskliek eromheen, ze hebben alle interesse in de politiek vakkundig mors- en morsdood gemaakt. Wat overblijft is een oceaan aan cynisme.
Yepquote:Op woensdag 17 september 2025 14:18 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Een van de vele inmiddels.
Maar alleen die boven modaal.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ah, Dilan is begonnen.
De 'hardwerkende Nederlanders' worden weer eens uit de kast getrokken
Zie aanvullingquote:Op woensdag 17 september 2025 14:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar alleen die boven modaal.
Opvallend jaquote:Op woensdag 17 september 2025 14:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
En wat een 'lief' stemmetje en onschuldig gezichtje en zet ze op nu
Straks wordt ze nog zangeres, wordt ze nog de nieuwe Andrea Hazes 😱quote:
Dat doet de VVD al jaren in de verkiezingstijd. Het is ook jaloersheid opwekken bij de mensen die werken, tav mensen die niet werken. Dat sluit aan bij het minachten van die mensen.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
De 'hardwerkende Nederlanders' worden weer eens uit de kast getrokken
Kloptquote:Op woensdag 17 september 2025 14:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat doet de VVD al jaren in de verkiezingstijd. Het is ook jaloersheid opwekken bij de mensen die werken, tav mensen die niet werken. Dat sluit aan bij het minachten van die mensen.
VVD zal altijd afkerig blijven van loonsverhogingen.
Notulisten?quote:Op woensdag 17 september 2025 14:22 schreef kladderadatsch het volgende:
Even tussendoor, wie zijn die man en vrouw ter rechterzijde van Bosma eigenlijk? Of liever gezegd, wat is hun functie, zijn dat de hulpvoorzitters of wat?
Ja, je kunt het beter onmogelijk maken niet te werken.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat doet de VVD al jaren in de verkiezingstijd. Het is ook jaloersheid opwekken bij de mensen die werken, tav mensen die niet werken. Dat sluit aan bij het minachten van die mensen.
VVD zal altijd afkerig blijven van loonsverhogingen.
Ze krijgt juist een cadeautje van NSC. Dit wint ze.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt(vandaar ook 'weer eens').
Gelukkig stipt de NSC dat nu aan
En de roep van de Tweede Kamer ( inclusief Pieter Omtzigt) om KEIHARDE aanpak van fraude...quote:Op woensdag 17 september 2025 14:27 schreef Bluesdude het volgende:
Hardwerkende ouders van een migranten-achtergrond die opvangtoeslagen ontvingen werden verneukt door VVD-stemmende ambtenaren en de VVD-bestuurders
Wat mij betreft nietquote:Op woensdag 17 september 2025 14:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ze krijgt juist een cadeautje van NSC. Dit wint ze.
Haal Henk Kamp uit de kast!quote:Op woensdag 17 september 2025 14:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En de roep van de Tweede Kamer ( inclusief Pieter Omtzigt) om KEIHARDE aanpak van fraude...
Ja, werken moet lonen, maar mag niks kosten. Dus mag niet werken niet lonen.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik las van de week op de site van de Correspondent dat de “hardwerkende Nederlander” er onder VVD beleid juist 0,0 mee opschiet.
Inkomstenbelasting is onder VVD beleid gestegen t.b.v. het verlagen van belastingen die het bedrijfsleven moet opbrengen, is maar één voorbeeld daarvan.
Vooral vrij stabiel.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Inkomstenbelasting is onder VVD beleid gestegen
Is dat gelijk verdeeld over alle inkomensgroepen?quote:Op woensdag 17 september 2025 14:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Vooral vrij stabiel.
[ afbeelding ]
Vooral de laagste inkomensschijf is gestegen volgens mij.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Vooral vrij stabiel.
[ afbeelding ]
Er zit wel degelijk dualiteit in. In mijn woonplaats heeft de lokale aldi beveiliging sinds er een opvanglocatie geopend is. Ik hoef je niet uit te leggen waarom dat is, want dat bevestigen ze zelfs in het pand zelf.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar jij gaat graag kijken bij het lokale opvangcentrum, in de hoop dat je lastig gevallen wordt en er over kunt klagen? Of hoe moet ik dat zien?
Ik blijf zover mogelijk van die mafklappertjes wegquote:Op woensdag 17 september 2025 14:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar jij gaat graag kijken bij het lokale opvangcentrum, in de hoop dat je lastig gevallen wordt en er over kunt klagen? Of hoe moet ik dat zien?
Enge mannetjes zijn die haatbaardjes die mensen vermoorden. De eerwraakclan.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wilders was weer aan het haatzaaien.
Eng mannetje
Die tijd is voorbij, dat geloof ik wel maar ik hoor liever concrete oplossingen. Betere integratiecursussen? Werkverschaffing? Bepaalde begeleiding? Ik weet ook niet wat werkt hoor.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:39 schreef Straatcommando. het volgende:
De tijd van naief zijn is wel voorbij. Dat zullen heel veel asielzoekers en statushouders etc zelf ook erkennen, ook zij hebben last van de groep die er een zooitje van maakt.
3-4 ton, een leraar verdient niet slecht heur.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:22 schreef GlennQuagmire het volgende:
Wat voor hypotheekbedrag hoort er bij een hypotheekrenteaftrek van 400 euro per maand? Heb het gevoel dat dat niet de hypotheek van een leraar is.
Laagste drie decielen krijg ik inderdaad dit beeld; niet nader ingedoken hoe dat precies zit qua meerekenen van toeslagen, arbeidskortingen en dergelijke:quote:Op woensdag 17 september 2025 14:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vooral de laagste inkomensschijf is gestegen volgens mij.
Maar ik zal dat stuk van de Correspondent zo wel eens opzoeken.
Mits-ie samenwoont.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:42 schreef matthijst het volgende:
[..]
3-4 ton, een leraar verdient niet slecht heur.
Als Timmermans dit zou zeggen heeft ie er 20 zetels bij.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:39 schreef Straatcommando. het volgende:
De tijd van naief zijn is wel voorbij. Dat zullen heel veel asielzoekers en statushouders etc zelf ook erkennen, ook zij hebben last van de groep die er een zooitje van maakt.
In die zin zou je kunnen stellen dat types als Wilders het probleem alleen maar erger maken omdat er geen enkele constructieve oplossing uit komt.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die tijd is voorbij, dat geloof ik wel maar ik hoor liever concrete oplossingen. Betere integratiecursussen? Werkverschaffing? Bepaalde begeleiding? Ik weet ook niet wat werkt hoor.
Maar tot nu toe komt politiek niet verder dan "ASIELSTOP NU!!!". Los van of het haalbaar is. Als je nu een asielstop doet heb je nog altijd die groep die overlast geeft. Waarom hoor ik daar dan ook geen eventuele maatregelen voor?
Alsof met een asielstop alle problemen in Nederland morgen opgelost is. Dat mis ik van politiek Den Haag en helaas nul vertrouwen in dat het beter gaat vanaf november.
Is het dan geen idee om ze uit dat opvangcentrum te halen en mee te laten doen met de maatschappij? Het is geen gevangenis, maar toch bijna.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er zit wel degelijk dualiteit in. In mijn woonplaats heeft de lokale aldi beveiliging sinds er een opvanglocatie geopend is. Ik hoef je niet uit te leggen waarom dat is, want dat bevestigen ze zelfs in het pand zelf.
Daar ben ik heen gegaan omdat ik een klein meisje snel weg zag rennen met een tas vol boodschappen. Die was dus op pad gestuurd door haar ouders. Nu komt het mooie, een van de medewerkers daar is zelf een statushouder en ik quote hem letterlijk: "the only language those people speak is of dominance"
Ook zei hij dat hij zich kapot schaamde en nog wat dingen die ik niet op het forum kan en mag zeggen.
En jij weet zeker dat jij geen haatzaaiend eng mannetje ben?quote:Op woensdag 17 september 2025 14:41 schreef matthijst het volgende:
[..]
Enge mannetjes zijn die haatbaardjes die mensen vermoorden. De eerwraakclan.
Engere mannetjes zijn de kereljes zoals Timmermans, die zegt dat hij miljoenen mensen kent die graag helpen bij asielzoekerscentra.
Dat gebeurt al, asielzoekers mogen nu (sneller) aan het werk. Dat is goed voor de integratie en je vist meteen de mensen eruit die helemaal niks willen.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Is het dan geen idee om ze uit dat opvangcentrum te halen en mee te laten doen aan de maatschappij? Het is geen gevangenis, maar toch bijna.
Bedankt voor je bijdrage.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:53 schreef Tjoent het volgende:
Jaaa dames, goed juichen en buigen voor Ouwehand hoor![]()
Tot je zelf het volgende slachtoffer bent:
[ afbeelding ]
We gaan innoveren door de uni's af te knijpen. Dat gaat helemaal goedkomen.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:51 schreef xpompompomx het volgende:
Ah gatver, Yesilguz durft het over "innovatie" te hebben.
Ik heb nergens invloed, dus maak je niet druk.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En jij weet zeker dat jij geen haatzaaiend eng mannetje ben?
Ja, die weten niet hoe ze optimaal gebruik moeten maken van het systeem en doen wat ze in het thuisland ook zouden doen in die situatie. In veel landen is dat heel normaal.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat gebeurt al, asielzoekers mogen nu (sneller) aan het werk. Dat is goed voor de integratie en je vist meteen de mensen eruit die helemaal niks willen.
Alleen, zoals het nu gaat zul je altijd een hardnekkige groep hebben die niks anders willen dan de hand ophouden en of te stelen. Die mensen hebben in feite geen reet te maken met asielzoekers of vluchtelingen, het zijn ordinaire criminelen die misbruik maken van de situatie.
Wat voor innovatie is er uit de universiteiten gekomen de afgelopen pakweg 5 jaar? 10 jaar?quote:Op woensdag 17 september 2025 14:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We gaan innoveren door de uni's af te knijpen. Dat gaat helemaal goedkomen.
Ik heb daar geen zicht op, ik weet niet wat voor onderzoeken daar lopen.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat voor innovatie is er uit de universiteiten gekomen de afgelopen pakweg 5 jaar? 10 jaar?
Als je al niet weet hoe oud een moordenaar is en waar hij vandaan komt, dan ben ik benieuwd hoe ze checken wat iemand gestudeerd heeft.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
Veel van die mensen hebben in het land van herkomst ook gestudeerd. Die komen hier niet om er van te profiteren, maar omdat ze daar hun leven niet zeker zijn. Die willen hier een nieuwe toekomst opbouwen.
Prima, maar dat heeft niets met universiteiten an sich te maken. Het is goed voor overheden om te investeren in 'innovatie', maar dat betekent niet dat universiteiten zomaar extra miljoenen of miljarden moeten krijgen. Dat is het probleem met die inhoudsloze oneliners.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Innovaties als gps, internet en de smartphone waren er zonder overheid nooit geweest bijvoorbeeld.
Ik niet in elk gevalquote:Op woensdag 17 september 2025 15:09 schreef Monolith het volgende:
Wie zijn toch al die hardwerkende mensen in Nederland?
De buitenlanders die hier 60 uur voor het minimum werken.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:09 schreef Monolith het volgende:
Laat maar wat voorbeelden zien die nu niet meer mogelijk zijn.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:11 schreef Monolith het volgende:
Er komen natuurlijk bakken innovaties op bijvoorbeeld medisch gebied en spin-offs van TUs op de markt, nog afgezien van alle indirecte innovatie. Lijkt me allemaal niet zo moeilijk.
Landbouwuniversiteit Wageningen zit er vol mee. Ook al die slimme landbouwmachines maken ze hier.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Laat maar wat voorbeelden zien die nu niet meer mogelijk zijn.
Dat is natuurlijk een non-sequitur. Je vraagt welke innovaties er zijn. Dat zijn er genoeg. De vraag welke van de innovaties uit het verleden niet meer mogelijk zijn is een onzinnige. Maar als je beknibbeld op onderzoeksbudgetten en dergelijke, dan zal de kwantiteit afnemen tenzij je op magische wijze effectief weet te snijden waar het geen pijn doet.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Laat maar wat voorbeelden zien die nu niet meer mogelijk zijn.
Iemand moet toch alle uitkeringen betalen he...quote:Op woensdag 17 september 2025 15:16 schreef SurpriseGirl het volgende:
die bedrijven maken miljarden winsten
rot op met de vvd
ja wat bedoel je hiermeequote:Op woensdag 17 september 2025 15:17 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Iemand moet toch alle uitkeringen betalen he...
En dat zijn niet de bedrijven..quote:Op woensdag 17 september 2025 15:17 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nee. Er wordt gezegd dat bezuinigen op universiteiten direct innovatie minder mogelijk maken. Die causale link moet je dan bewijzen. Als je dat niet kan of wil houdt het opquote:Op woensdag 17 september 2025 15:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een non-sequitur. Je vraagt welke innovaties er zijn. Dat zijn er genoeg. De vraag welke van de innovaties uit het verleden niet meer mogelijk zijn is een onzinnige.
Dat volgt niet. Net als bij de overheid zijn stijgingen of dalingen in baten niet causaal verbonden met kwantiteit of kwaliteit van output. Universiteitsbudgetten zijn flink gestegen in de afgelopen 20 jaar, staat daar een evenredige stijging in kwantiteit of kwaliteit tegenover? Jij claimt het te weten, dus laat maar zien.quote:Maar als je beknibbeld op onderzoeksbudgetten en dergelijke, dan zal de kwantiteit afnemen tenzij je op magische wijze effectief weet te snijden waar het geen pijn doet.
Ik weet niet de hele context, maar China is Europa al op vele vlakken ver voorbij.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:09 schreef SurpriseGirl het volgende:
china noemen
hahahahaha
die produceren alleen maar troep
Diegene die de hele dag hier op Fok zitten.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:09 schreef Monolith het volgende:
Rechtse tv-media ... maar de mythe dat die allemaal links zijn woekert voortquote:Op woensdag 17 september 2025 15:13 schreef Klopkoek het volgende:
Morgenavond weer Eerdmans op TV?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De rijkste mensen betalen de minste belasting. Mensen tussen twee en drie keer modaal het meeste.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:17 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Of ze programmeren al 20 jaar steeds een beetje rechtser om van dat linkse imago af te komen. Wat nooit gaat werken, maar toch.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Rechtse tv-media ... maar de mythe dat die allemaal links zijn woekert voort
Je bent weer je eigen stropoppen aan het optuigen. De causale link tussen geld en onderzoek is doodeenvoudig. Onderzoek uitvoeren kost geld. Heb je geen geld, dan kun je het niet uitvoeren. Quod erat demonstrandum.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee. Er wordt gezegd dat bezuinigen op universiteiten direct innovatie minder mogelijk maken. Die causale link moet je dan bewijzen. Als je dat niet kan of wil houdt het op
Je bent altijd een ster in het omkeren van de bewijslast en je eigen bewering poneren. Kun je even anders dan claimen hard maken dat a) onderzoeksbudgetten zijn toegenomen en b) dat daar geen proportionele toename van innovaties mee gepaard is gegaan?quote:[..]
Dat volgt niet. Net als bij de overheid zijn stijgingen of dalingen in baten niet causaal verbonden met kwantiteit of kwaliteit van output. Universiteitsbudgetten zijn flink gestegen in de afgelopen 20 jaar, staat daar een evenredige stijging in kwantiteit of kwaliteit tegenover? Jij claimt het te weten, dus laat maar zien.
En de oplossing van links in iedereen tussen 1,01* modaal en hoger nog meer belasting te laten betalen.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De rijkste mensen betalen de minste belasting. Mensen tussen twee en drie keer modaal het meeste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |