abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218794439
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:39 schreef Straatcommando. het volgende:

De tijd van naief zijn is wel voorbij. Dat zullen heel veel asielzoekers en statushouders etc zelf ook erkennen, ook zij hebben last van de groep die er een zooitje van maakt.
Die tijd is voorbij, dat geloof ik wel maar ik hoor liever concrete oplossingen. Betere integratiecursussen? Werkverschaffing? Bepaalde begeleiding? Ik weet ook niet wat werkt hoor.

Maar tot nu toe komt politiek niet verder dan "ASIELSTOP NU!!!". Los van of het haalbaar is. Als je nu een asielstop doet heb je nog altijd die groep die overlast geeft. Waarom hoor ik daar dan ook geen eventuele maatregelen voor?

Alsof met een asielstop alle problemen in Nederland morgen opgelost is. Dat mis ik van politiek Den Haag en helaas nul vertrouwen in dat het beter gaat vanaf november.
  woensdag 17 september 2025 @ 14:42:47 #52
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_218794447
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:22 schreef GlennQuagmire het volgende:
Wat voor hypotheekbedrag hoort er bij een hypotheekrenteaftrek van 400 euro per maand? Heb het gevoel dat dat niet de hypotheek van een leraar is.
3-4 ton, een leraar verdient niet slecht heur.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_218794448
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Vooral de laagste inkomensschijf is gestegen volgens mij.

Maar ik zal dat stuk van de Correspondent zo wel eens opzoeken.
Laagste drie decielen krijg ik inderdaad dit beeld; niet nader ingedoken hoe dat precies zit qua meerekenen van toeslagen, arbeidskortingen en dergelijke:

By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_218794456
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:42 schreef matthijst het volgende:

[..]
3-4 ton, een leraar verdient niet slecht heur.
Mits-ie samenwoont.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 17 september 2025 @ 14:45:09 #55
28167 matthijst
pi_218794462
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:39 schreef Straatcommando. het volgende:
De tijd van naief zijn is wel voorbij. Dat zullen heel veel asielzoekers en statushouders etc zelf ook erkennen, ook zij hebben last van de groep die er een zooitje van maakt.
Als Timmermans dit zou zeggen heeft ie er 20 zetels bij.
  woensdag 17 september 2025 @ 14:45:42 #56
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218794465
Ouwehand _O_
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Forum Admin woensdag 17 september 2025 @ 14:46:45 #57
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218794469
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:41 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Die tijd is voorbij, dat geloof ik wel maar ik hoor liever concrete oplossingen. Betere integratiecursussen? Werkverschaffing? Bepaalde begeleiding? Ik weet ook niet wat werkt hoor.

Maar tot nu toe komt politiek niet verder dan "ASIELSTOP NU!!!". Los van of het haalbaar is. Als je nu een asielstop doet heb je nog altijd die groep die overlast geeft. Waarom hoor ik daar dan ook geen eventuele maatregelen voor?

Alsof met een asielstop alle problemen in Nederland morgen opgelost is. Dat mis ik van politiek Den Haag en helaas nul vertrouwen in dat het beter gaat vanaf november.
In die zin zou je kunnen stellen dat types als Wilders het probleem alleen maar erger maken omdat er geen enkele constructieve oplossing uit komt.

En dat klopt. In november zitten nog veel dieper in deze impasse en worden de problemen(allemaal) veel groter.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218794470
Yesilgoz kan Ouwehand echt niet hebben he _O-
  woensdag 17 september 2025 @ 14:48:16 #59
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_218794478
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ouwehand _O_
Altijd weer genieten _O_
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218794481
quote:

[..]
Er zit wel degelijk dualiteit in. In mijn woonplaats heeft de lokale aldi beveiliging sinds er een opvanglocatie geopend is. Ik hoef je niet uit te leggen waarom dat is, want dat bevestigen ze zelfs in het pand zelf.

Daar ben ik heen gegaan omdat ik een klein meisje snel weg zag rennen met een tas vol boodschappen. Die was dus op pad gestuurd door haar ouders. Nu komt het mooie, een van de medewerkers daar is zelf een statushouder en ik quote hem letterlijk: "the only language those people speak is of dominance"

Ook zei hij dat hij zich kapot schaamde en nog wat dingen die ik niet op het forum kan en mag zeggen.

Is het dan geen idee om ze uit dat opvangcentrum te halen en mee te laten doen met de maatschappij? Het is geen gevangenis, maar toch bijna.
pi_218794488
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:41 schreef matthijst het volgende:

[..]
Enge mannetjes zijn die haatbaardjes die mensen vermoorden. De eerwraakclan.
Engere mannetjes zijn de kereljes zoals Timmermans, die zegt dat hij miljoenen mensen kent die graag helpen bij asielzoekerscentra.
En jij weet zeker dat jij geen haatzaaiend eng mannetje ben?
pi_218794501
Ah gatver, Yesilguz durft het over "innovatie" te hebben. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218794517
Jaaa dames, goed juichen en buigen voor Ouwehand hoor _O_

Tot je zelf het volgende slachtoffer bent:

pi_218794519
Rapportages, rapportages, rapportages. Ik zou Eerdmans niet aanraden om mijn werk te doen waarin je door legal en compliance wordt doodgegooid met dit soort zaken. Enkel en alleen zodat C-laagjes een mooi cover your ass excuus hebben. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Forum Admin woensdag 17 september 2025 @ 14:53:41 #65
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218794521
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:48 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Is het dan geen idee om ze uit dat opvangcentrum te halen en mee te laten doen aan de maatschappij? Het is geen gevangenis, maar toch bijna.
Dat gebeurt al, asielzoekers mogen nu (sneller) aan het werk. Dat is goed voor de integratie en je vist meteen de mensen eruit die helemaal niks willen.

Alleen, zoals het nu gaat zul je altijd een hardnekkige groep hebben die niks anders willen dan de hand ophouden en of te stelen. Die mensen hebben in feite geen reet te maken met asielzoekers of vluchtelingen, het zijn ordinaire criminelen die misbruik maken van de situatie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218794523
Als dat geen neuken wordt.
pi_218794528
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:53 schreef Tjoent het volgende:
Jaaa dames, goed juichen en buigen voor Ouwehand hoor _O_

Tot je zelf het volgende slachtoffer bent:

[ afbeelding ]
Bedankt voor je bijdrage.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218794530
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Graag gedaan! :)
  woensdag 17 september 2025 @ 14:55:34 #69
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218794535
quote:
18s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:51 schreef xpompompomx het volgende:
Ah gatver, Yesilguz durft het over "innovatie" te hebben. :')
We gaan innoveren door de uni's af te knijpen. Dat gaat helemaal goedkomen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 17 september 2025 @ 14:55:58 #70
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_218794538
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
nou zeg dat :D
Wat een kleuterbijdrage
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218794559
Wat heeft Yesilgoz iedere keer irritant veel woorden nodig zeg.

Natuurlijk om zoveel mogelijk te verhullen dat ze eigenlijk niks wil behalve vermogenden te verrijken, maar toch.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 17 september 2025 @ 15:02:40 #72
28167 matthijst
pi_218794602
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
En jij weet zeker dat jij geen haatzaaiend eng mannetje ben?
Ik heb nergens invloed, dus maak je niet druk.
Jarenlangs links gestemd, maar dat kop in t zand is wel klaar.
pi_218794614
Lidewij *O*
pi_218794615
"De heer Baudet" is in transitie?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218794618
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat gebeurt al, asielzoekers mogen nu (sneller) aan het werk. Dat is goed voor de integratie en je vist meteen de mensen eruit die helemaal niks willen.

Alleen, zoals het nu gaat zul je altijd een hardnekkige groep hebben die niks anders willen dan de hand ophouden en of te stelen. Die mensen hebben in feite geen reet te maken met asielzoekers of vluchtelingen, het zijn ordinaire criminelen die misbruik maken van de situatie.
Ja, die weten niet hoe ze optimaal gebruik moeten maken van het systeem en doen wat ze in het thuisland ook zouden doen in die situatie. In veel landen is dat heel normaal.

Heb je een idee hoe enorm veel aanvragen en papierwerk er hier bij de simpelste dingen komen kijken? Ik geef het ze te doen zelfstandig een bijstandsuitkering aan te vragen, ik denk niet dat ze de benodigde bewijsstukken kunnen aanleveren. Als ze het hele proces al begrijpen.

Ook solliciteren is al een grote drempel. Misschien via het uitzendbureau voor het minimumloon, maar dan nog. Met een buitenlandse naam en als je de taal niet vloeiend spreekt, blijven de meeste deuren dicht. Veel van die mensen hebben in het land van herkomst ook gestudeerd. Die komen hier niet om er van te profiteren, maar omdat ze daar hun leven niet zeker zijn. Die willen hier een nieuwe toekomst opbouwen.

Het inburgeringstraject is wel al verbeterd, de kans op oplichting is afgenomen, maar ze worden meestal nog steeds gewoon het diepe in gegooid. "Zoek het zelf maar uit, dat moeten wij ook!"

Veel werk, zoals vakkenvullen en zo valt dan ook af, als je de labels niet kunt lezen. Postsorteerder of pakketjes bezorgen: zelfde probleem. In de horeca of detailhandel? Dat gaat niet lukken. Enzovoorts. Blijft over: lichamelijk zwaar werk voor het minimum. En dat moet je maar kunnen.

Edit: ik heb even gekeken en de website van onze sociale dienst heeft ook de optie om het vertalen in het Arabisch. Dat menu is wel in het Nederlands.

[ Bericht 3% gewijzigd door SymbolicFrank op 17-09-2025 15:11:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')