Bron.quote:Den Haag- Rob Jetten, de D66-leider die ooit T-shirts liet maken met daarop ’klimaatdrammer’, heeft voor Spanje gekozen om te trouwen met zijn Argentijnse verloofde Nicolás Keenan.
„Wij hebben een bruiloft voor 300 man in Spanje”, aldus Jetten tijdens de televisiequiz De Slimste Mens. De keuze voor die buitenlandse bruiloft, waarbij veel gasten ver moeten reizen, schuift hij bij een ander in de schoenen. „Ik heb een Argentijn ten huwelijk gevraagd en dan bel je je schoonmoeder met het nieuws en vanaf die seconde ben je niet meer de baas over je eigen bruiloft.”
Volgens D66 is de keuze voor Spanje helemaal niet zo klimaatonvriendelijk. „Hij heeft nu eenmaal geen Nederlandse partner”, zegt een woordvoerder.
Hij zegt dat de ’omvangrijke’ schoonfamilie deels in Argentinië woont en dus met het vliegtuig zal moeten komen, maar ook deels in Spanje: de ouders, broer en zus van Nicolás. Gaan de bruidegommen hun gasten stimuleren om zo klimaatvriendelijk mogelijk te reizen? „De uitnodigingen zijn nog niet verstuurd.” En: „Wij hebben nooit gezegd dat je niet mag vliegen.”
De huwelijksfestiviteiten tussen Jetten (38) en Keenan (28) staan gepland voor augustus volgend jaar.
Want iedereen neemt een andere vlucht? En dan negeer je de mensen die inmiddels al in Spanje wonen (zie OP)?quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:54 schreef thedeedster het volgende:
300 man; dus uiteindelijk 600 vluchten. Wát een afdruk.
Lekker bezig.![]()
En dat voor een feestje.
Ongelofelijk. Een vlucht is gewoon een reis van één persoon. Natuurlijk bedoel ik geen 600 afzonderlijke vluchten.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:18 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Want iedereen neemt een andere vlucht? En dan negeer je de mensen die inmiddels al in Spanje wonen (zie OP)?
Die is er niet. Alleen hebben zijn 'tegenstanders' een stokje om mee te slaan. Zo'n stokje die je, met bijvoorbeeld jouw reactie, makkelijk kan pareren.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:27 schreef Tjacka het volgende:
Maar even serieus als hij het in Nederland viert moet toch ook al zijn familie over komen?
Dus wat is het punt?
Ze doen het maar via Zoomquote:Op dinsdag 16 september 2025 11:27 schreef Tjacka het volgende:
Maar even serieus als hij het in Nederland viert moet toch ook al zijn familie over komen?
Dus wat is het punt?
Je hebt helemaal gelijk dat er veel reflexmatig gezeur is zodra D66 ter sprake komt. Maar ik denk dat er bij sommige reacties ook een stukje homofobie meespeelt. Het gaat niet alleen om de politieke partij; het feit dat het over Rob Jetten en zijn huwelijk gaat, lijkt sommige mensen extra te triggeren.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Die is er niet. Alleen hebben zijn 'tegenstanders' een stokje om mee te slaan. Zo'n stokje die je, met bijvoorbeeld jouw reactie, makkelijk kan pareren.
Het is het eeuwige 'het is D66, dus kut' gedoe weer.
Men kan ook gewoon zeggen 'gefeliciteerd Rob, veel plezier ermee' en klaar. Maar helaas kunnen velen dat niet als het woord D66 valt.
Voor iedereen een eigen vliegtuig?quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:54 schreef thedeedster het volgende:
Lekker bezig.![]()
En dat voor een feestje.
Gaat die smeerlap straks ook nog een paar Colombiaanse kinderen adopteren zeker..quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:44 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk dat er veel reflexmatig gezeur is zodra D66 ter sprake komt. Maar ik denk dat er bij sommige reacties ook een stukje homofobie meespeelt. Het gaat niet alleen om de politieke partij; het feit dat het over Rob Jetten en zijn huwelijk gaat, lijkt sommige mensen extra te triggeren.
Je bent er bijna.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:27 schreef Tjacka het volgende:
Dus wat is het punt?
Er is óók familie in Spanje.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je bent er bijna.
Er zijn families in Argentinië en in Nederland. En nu ga je trouwen in een ander land en moet iedereen vliegen.
Dat scheelt.quote:
Mankeer je iets aan je ogen waardoor maar de helft van het artikel binnenkomt?quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je bent er bijna.
Er zijn families in Argentinië en in Nederland. En nu ga je trouwen in een ander land en moet iedereen vliegen.
Ze kunnen toch ook een ingetogen feestje vieren, of moet het perse met 300 man? Klimaat komt toch wel op plek 2 nu, op plek 1 staat Rob.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:55 schreef timmmmm het volgende:
Hoe is het feest in Nederland vieren anders dan het in Spanje vieren? Of iedereen nou naar Nederland ingevlogen moet worden, schoonfamilie in Spanje incluis, of iedereen naar Spanje. Dat maakt voor de kilometers niet uit.
God verhoede dat een man voor zijn bruiloft wat extra moeite doet en die vliegkilometers voor lief neemt. Rob Jetten heeft immers in het verleden vaak genoeg gezegd dat je voor je bruiloft je familie niet over mag laten komen want klimaat. O nee, wacht, dat heeft nog nooit iemand gezegd.
Fophef, mensen hebben weer een stok gevonden om te slaan hoor, dan maakt het niet uit dat het nergens op slaat.
Leer lezenquote:Op dinsdag 16 september 2025 11:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je bent er bijna.
Mag dat misschien op je bruiloft?quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ze kunnen toch ook een ingetogen feestje vieren, of moet het perse met 300 man? Klimaat komt toch wel op plek 2 nu, op plek 1 staat Rob.
300 man is best bescheiden, zeker als je allebei zulke jonge, sociale jongens bent met zoveel connecties. Ik had eerder rond de 750 verwacht!quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mag dat misschien op je bruiloft?
Het rijmt alleen niet met:quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je 100+ man laat vliegen, of überhaupt reizen, voor een narcistisch feestje, dan is het onwaarschijnlijk dat je een klimaatramp verwacht. En als je dat wel doet, dan heb je er stiekem gewoon schijt aan.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:55 schreef timmmmm het volgende:
Hoe is het feest in Nederland vieren anders dan het in Spanje vieren? Of iedereen nou naar Nederland ingevlogen moet worden, schoonfamilie in Spanje incluis, of iedereen naar Spanje. Dat maakt voor de kilometers niet uit.
God verhoede dat een man voor zijn bruiloft wat extra moeite doet en die vliegkilometers voor lief neemt. Rob Jetten heeft immers in het verleden vaak genoeg gezegd dat je voor je bruiloft je familie niet over mag laten komen want klimaat. O nee, wacht, dat heeft nog nooit iemand gezegd.
Fophef, mensen hebben weer een stok gevonden om te slaan hoor, dan maakt het niet uit dat het nergens op slaat.
Op welk opzicht hypocriet? Rob Jetten pleit ervoor om vliegen te verbieden?quote:
Hij doet wat ie zegt hoor.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:01 schreef DrDentz het volgende:
“Doe wat ik zeg, niet wat ik doe.” - Rob JumboJetten
Welke les leest Jetten anderen over het klimaat? D66 beleid is vrij duidelijk en open gericht op instituties, niet op het verbieden van individueel gedrag.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:01 schreef Solispolar het volgende:
Ik heb hier an sich niet zoveel moeite mee. Waar ik dan wél weer moeite mee heb is dat hij andere mensen de les gaat lezen over het klimaat. Als je dit soort dingen doet dan kan je anderzijds moeilijk nog beweren dat het klimaat je zo aan het hart gaat.
Hij wil vliegen onbetaalbaar maken voor het plebs. Zelf heeft hij daar geen last van.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Op welk opzicht hypocriet? Rob Jetten pleit ervoor om vliegen te verbieden?
Je bedoelt bedrijven die vooral mensen als Jetten van diensten voorzien?quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:40 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Hij wil vliegen onbetaalbaar maken voor het plebs. Zelf heeft hij daar geen last van.
Altijd vervelend die polariserende feiten.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:14 schreef Document1 het volgende:
Zeker een Telegraaf artikel? De krant van polariserend Nederland.
?quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:40 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Hij wil vliegen onbetaalbaar maken voor het plebs. Zelf heeft hij daar geen last van.
Waar staat dat het een inkomensafhankelijke belasting wordt? Over verzinnen gesproken 😆quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:43 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
?
Oh? Dit is namelijk wat in het D66 programma staat waarin wordt gepleit voor een eerlijkere vliegbelasting met verschillende belastinghoogtes afhankelijk van je inkomen.
[ afbeelding ]
Maar klakkeloos Rob Jetten bashen en daar in dit topic allerlei verschillende dingen bij verzinnen is natuurlijk leuker.
Als iedereen dit zou doen op zijn bruiloft dan werd de aarde binnen 20 jaar volkomen verwoest.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nu leg je je eigen ideologie op anderen op. Stellen dat iedereen het idee van "alle beetjes helpen" moeten supporten slaat natuurlijk nergens op.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:47 schreef DrDentz het volgende:
dan vind je dat alle kleine beetjes helpen voor een beter klimaat.
De arbeider zijn enige vlucht (en vakantie) in het jaar naar Turkije, DAT moet aangepakt worden aldus D66.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het rijmt alleen niet met:
- Vliegen is een van de vervuilendste manieren van vervoeren en verplaatsen. Daarom is het belangrijk dat de eerste stap in het belasten van vliegen nu is gezet.
- Om de klimaatdoelen van Parijs en uit de Nederlandse klimaatwet te halen moeten iedereen zijn steentje bijdragen.
- De uitstoot van vliegtuigen is niet alleen slecht voor het klimaat, maar zorgt ook voor vieze lucht. Mensen hebben daar last van. Daarom is het belangrijk (onnodig) vliegen te ontmoedigen. Vliegbelastingen helpen daarbij.
https://d66.nl/vliegtaks/
Dit was een uitgelezen mogelijkheid voor Rob om zijn steentje bij te dragen, maar blijkbaar moeten anderen dat doen.
Jij bent dusdanig geïndoctrineerd dat je oprecht in staat bent twee volkomen onverenigbare zaken gelijktijdig te geloven. Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 16 september 2025 11:55 schreef timmmmm het volgende:
Precies, die vakantievluchten naar Turkije en Spanje zijn niet nodig volgens D66...quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
De arbeider zijn enige vlucht (en vakantie) in het jaar naar Turkije, DAT moet aangepakt worden aldus D66.
Rot op.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Welke les leest Jetten anderen over het klimaat? D66 beleid is vrij duidelijk en open gericht op instituties, niet op het verbieden van individueel gedrag.
Leuk dat zn achternaam Jet bevatquote:Op dinsdag 16 september 2025 11:01 schreef Solispolar het volgende:
Ik heb hier an sich niet zoveel moeite mee. Waar ik dan wél weer moeite mee heb is dat hij andere mensen de les gaat lezen over het klimaat. Als je dit soort dingen doet dan kan je anderzijds moeilijk nog beweren dat het klimaat je zo aan het hart gaat.
Of mensen die een keertje een cruise pakken vanuit Amsterdam, die worden geblokkeerd door linkse types die hun vakantie proberen te vergallen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
De arbeider zijn enige vlucht (en vakantie) in het jaar naar Turkije, DAT moet aangepakt worden aldus D66.
Heb je Rob's instagram gezien? Die heeft al in elk vakantieland ter wereld op het strand gelegen voordat hij z'n klimaatdrammershirtje aantrok.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:07 schreef 215 het volgende:
Mag ik Rob een hele fijne bruiloft toewensen en een geweldig huwelijk daar op volgend.
Ik ben van mening dat je vliegen kan beperken tot een paar keer in je leven. Een bruiloft lijkt me daar een goede reden voor als je van een ander continent moet komen. Gasten uit NL kunnen natuurlijk prima (grotendeels) met de trein of met een luxe bus.
Vier het dan 3x.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:27 schreef Tjacka het volgende:
Dus wat is het punt?
Niet zo heel veel meer en als groep een stuk goedkoper ipv 600 vliegtickets hadden maar 2 tot 6 man 6x moeten vliegen.quote:
Nee de hypocrieten zijn vooral diegenen die de vliegtaks niet willen betalen. En doen dan of degene die die invoert nooit mag vliegen.quote:
Hoezo niet? Kan je je hier niet aan houden maar op je fucking bruiloft misschien wel je familie overvliegen?quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het rijmt alleen niet met:
- Vliegen is een van de vervuilendste manieren van vervoeren en verplaatsen. Daarom is het belangrijk dat de eerste stap in het belasten van vliegen nu is gezet.
- Om de klimaatdoelen van Parijs en uit de Nederlandse klimaatwet te halen moeten iedereen zijn steentje bijdragen.
- De uitstoot van vliegtuigen is niet alleen slecht voor het klimaat, maar zorgt ook voor vieze lucht. Mensen hebben daar last van. Daarom is het belangrijk (onnodig) vliegen te ontmoedigen. Vliegbelastingen helpen daarbij.
Dit was een uitgelezen mogelijkheid voor Rob om zijn steentje bij te dragen, maar blijkbaar moeten anderen dat doen.
Oke, dus als ik mijn vakantie in wil richten zoals ik wil ben ik een klimaatontkenner maar als deze onnozele volksmenner 300 man wil overvliegen om met zijn vriendje te trouwen moeten we het hem maar gunnen?quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoezo niet? Kan je je hier niet aan houden maar op je fucking bruiloft misschien wel je familie overvliegen?
Ik vraag me echt af of mensen oprechte zo in elkaar zitten. Dat ze dit nieuws denken en denken 'gatver, die Rob Jetten wil op zijn trouwdag zijn familie erbij hebben, wat een hypocriet'.
Ik denk eerder dat mensen die al een hekel aan Jetten hebben nu denken 'Yes, een nieuwsbericht over Jetten en vliegen, nu kunnen we ons even van onze meest kleinzielige kant laten zien'.
Ik kan me namelijk gewoon niet voorstellen dat de medemens het een ander niet gunt om je bruiloft zo in te richten als jij wil. Want als je oprecht denkt dat wat jij quote betekent dat D66 vindt dat je je familie niet over mag laten vliegen op je bruiloft en niet dat je je wat vaker af moet vragen of al dat gevlieg wel nodig is, ben je wel zo oliedom dat het gênant is. Ik hoop maar dat je 'gewoon' zielig en rancuneus bent
Ala jij nou in plaats van 3x per jaar 2x per jaar met het vliegtuig op vakantie gaat, dan zijn ze bij D66 volgens mij al tevreden hoor.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Oke, dus als ik mijn vakantie in wil richten zoals ik wil ben ik een klimaatontkenner maar als deze onnozele volksmenner 300 man wil overvliegen om met zijn vriendje te trouwen moeten we het hem maar gunnen?
Het is gewoon hypocriet en iedereen die een werkend brein heeft ziet dat het hypocriet is.
Welke regels stelt hij dan voor waar hij zich zelf niet aan houdt?quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:12 schreef Red_85 het volgende:
Wat een enorme hypocriete lul.
Rules for thee..
Rob heeft ook nooit ergens lopen verkondigen dat je niet meer zou mogen vliegen. Hooguit dat je er meer voor moet betalen door middel van de vliegtaks, die hij zelf dus ook moet betalen. Maar enkelen hier willen dat niet betalen, dus gaan ze zich verschuilen achter dit soort verzinsels.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ala jij nou in plaats van 3x per jaar 2x per jaar met het vliegtuig op vakantie gaat, dan zijn ze bij D66 volgens mij al tevreden hoor.
Ik heb nog nooit een D66'er gezien die zegt dat je je familie niet op je bruiloft uit moet nodigen als dat betekent dat ze met het vliegtuig moeten komen. Anders zou het inderdaad behoorlijk hypocriet zijn, heb je helemaal gelijk in
Serieus? Gaan we webcaren?quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Welke regels stelt hij dan voor waar hij zich zelf niet aan houdt?
ok, deze discussie is duidelijk boven je niveau.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ala jij nou in plaats van 3x per jaar 2x per jaar met het vliegtuig op vakantie gaat, dan zijn ze bij D66 volgens mij al tevreden hoor.
Ik heb nog nooit een D66'er gezien die zegt dat je je familie niet op je bruiloft uit moet nodigen als dat betekent dat ze met het vliegtuig moeten komen. Anders zou het inderdaad behoorlijk hypocriet zijn, heb je helemaal gelijk in
Geef gewoon maar even antwoord op de vraag als je het allemaal zo goed weet. Welk regels stelt D66 dan voor waar Jetten zich zelf niet aan houdt?quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Serieus? Gaan we webcaren?
Hele land moet zich maar aanpassen naar de wensen van d66, maar zelf ffies als prominent lid 300 man uitnodigden.
quote:
Vandaar dat je inhoudelijk niet verder komt dan zo'n reactie. Klinkt logischquote:Op dinsdag 16 september 2025 15:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
ok, deze discussie is duidelijk boven je niveau.
Ooo zeg dat dan. D66 wil dat vliegen alleen voor rijke mensen een optie is. Dan maakt het niet uit of je even met 300 man op een vliegtuig stapt om een feestje te vieren.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rob heeft ook nooit ergens lopen verkondigen dat je niet meer zou mogen vliegen. Hooguit dat je er meer voor moet betalen door middel van de vliegtaks, die hij zelf dus ook moet betalen. Maar enkelen hier willen dat niet betalen, dus gaan ze zich verschuilen achter dit soort verzinsels.
En die vliegtaks daar heeft ons rechtse kabinet nog wat schepjes bovenop gedaan trouwens.
Soms moet je concluderen dat iedere poging die je doet verspilde moeite is.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:27 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vandaar dat je inhoudelijk niet verder komt dan zo'n reactie. Klinkt logisch
Verbruiksbeprijzing is liberaal beleid dat je van een liberale politicus kan verwachten.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ooo zeg dat dan. D66 wil dat vliegen alleen voor rijke mensen een optie is. Dan maakt het niet uit of je even met 300 man op een vliegtuig stapt om een feestje te vieren.
Dat gevoel heb je zeker heel vaak als je een uitleg of inhoudelijk antwoord probeert te formuleren?quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Soms moet je concluderen dat iedere poging die je doet verspilde moeite is.
Blijf maar ontwijken.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Geef gewoon maar even antwoord op de vraag als je het allemaal zo goed weet. Welk regels stelt D66 dan voor waar Jetten zich zelf niet aan houdt?
Heeft overigens weinig met webcaren te maken, ik heb niks met D66 en dat hoeft gelukkig ook niet om te herkennen dat jij er hier behoorlijk naast zit.
Met het betalen van extra geld, compenseer je immers direct het klimaat!!quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ooo zeg dat dan. D66 wil dat vliegen alleen voor rijke mensen een optie is. Dan maakt het niet uit of je even met 300 man op een vliegtuig stapt om een feestje te vieren.
Dus heb geld, compenseer het klimaat..quote:In Nederland voerden we al een vliegtaks in. Deze vliegbelasting is 7 euro per ticket. Zo compenseer je nu de Co2-uitstoot van je vlucht.
Bij1 had volgens mij wel in het verkiezingsprogramma staan dat voor Nederlanders met een migratieachtergrond vluchten naar het land van herkomst bijna gratis moeten zijn omdat ze anders oma niet kunnen bezoeken.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Verbruiksbeprijzing is liberaal beleid dat je van een liberale politicus kan verwachten.
Als je marxistisch beleid wilt zien, waarbij niemand mag vliegen, dan kun je beter PvdD of Bij1 stemmen.
quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met het betalen van extra geld, compenseer je immers direct het klimaat!!
[..]
Dus heb geld, compenseer het klimaat..
quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Bij1 had volgens mij wel in het verkiezingsprogramma staan dat voor Nederlanders met een migratieachtergrond vluchten naar het land van herkomst bijna gratis moeten zijn omdat ze anders oma niet kunnen bezoeken.
Je begint er te komen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijf maar ontwijken.
Blijf maar downplayen.
Blijf maar ontkennen.
Of wil d66 de belasting niet heffen om minder te vliegen, maar om meer belasting binnen te harken over de ruggen van normale mensen die eens op vakantie willen...
Net zo slecht.
Je kan de mensen een lekkere gilf op zijn tijd ook niet onthouden natuurlijkquote:Op dinsdag 16 september 2025 15:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Bij1 had volgens mij wel in het verkiezingsprogramma staan dat voor Nederlanders met een migratieachtergrond vluchten naar het land van herkomst bijna gratis moeten zijn omdat ze anders oma niet kunnen bezoeken.
wanneer zegt hij dat je niet moet vliegen of moet reizen?quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:32 schreef Wereldgozer het volgende:
Do as I say, not as I do
Leading by example
MInder vliegen is niet het zelfde als stoppen met vliegen, of niet soms.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijf maar ontwijken.
Blijf maar downplayen.
Blijf maar ontkennen.
Of wil d66 de belasting niet heffen om minder te vliegen, maar om meer belasting binnen te harken over de ruggen van normale mensen die eens op vakantie willen...
Net zo slecht.
Beleid leggen bij anderen om minder te gaan vliegen en het zelf niet na te komen. Gewoon zelf gaan aansporen om zelfs meer te gaan vliegen door 300 man uit te nodigen in spanje.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je begint er te komen.
Je stelt dat D66 hun eigen regels niet naleeft, maar je begint er al achter te komen dat ze geen regels in willen voeren om vliegen te verbieden. Ik ben geen expert op het gebied van D66 beleid, maar volgens mij willen ze dat we wat minder vliegen en is het geen beleid om niet te vliegen.
Glijdende schaal. Een bruiloft doe je maar 1x in je leven.. En wat dan nog meer? Kan je bij iedere reis wel wat verzinnen.quote:De gevolgtrekking die ik wel leg en jij niet is dat als we minder vliegen, welke gelegenheid zou het dan nog wél prima te verantwoorden zijn om te vliegen. Als we de D66 logica van minder vliegen volgen hè?
Ik kan me dan niet voorstellen dat een bruiloft, wat je als het goed is 1x in je leven doet, valt onder de categorie 'het kan wel wat minder'. Dan nodig je gewoon je familie uit, zowel in Argentinie als in Spanje. Of in Nederland natuurlijk, als je zelf naar Spanje gaat.
Jouw mening, zeker gezien de complete website die ze hebben gemaakt omtrent vliegen en hun beleid. Blijkbaar heb je niet eens de moeite genomen te klikken of zelf even 2 seconden te googlen, anders had je wel een andere post gemaakt.quote:Dat valt helemaal niet onder hun regels van minder vliegen, een once in a lifetime gebeurtenis. Als ze nou voor niet vliegen waren geweest, had je een punt gehad. Dat hadden ze hun eigen regels overtreden en niet in de geest van hun eigen ideeën gehandeld.
Er liggen echter 0 voorstellen van D66 die dit zou verbieden en 0 voorstellen die afkeuren dat men voor hun bruiloft hun familie invliegt. Ook zijn er 0 uitspraken van prominente D66'ers die stellen dat je je familie beter niet uit kan nodigen op je bruiloft.
Dat maakt dat je uitspraak 'rules for thee...' als kut op dirk slaat. Het is feitelijk gezien niet hypocriet en als je er even objectief naar kijkt, zonder je mening over deze man dit nieuwsbericht te laten kleuren, heeft hij evenveel recht op een bruiloft met zijn familie als iedereen.
Als iedereen nou in Nederland zou wonen en hij zou iedereen overvliegen naar de Malediven, dan zou je misschien een punt hebben.
Good for them. Stemmen ze d66?quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
MInder vliegen is niet het zelfde als stoppen met vliegen, of niet soms.
Ik ken meerdere mensen die bewust niet elk jaar meer met het vliegtuig gaan, maar nu om de 4 jaar en andere jaren gaan treinen etc.
En die mensen die ik in mijn hoofd heb kunnen prima een vliegtax betalen van 200 % en dan nog elk jaar gaan.
Het is dus allemaal niet zo zwart wit
Je kunt wel boos doen, maar voor heel mensen is het leven niet zo zuur, en kunnen ze gewoon flexibel kijken naar dit soort dingen.quote:
Ah, we gaan op de persoonlijke toerquote:Op dinsdag 16 september 2025 15:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je kunt wel boos doen, maar voor heel mensen is het leven niet zo zuur, en kunnen ze gewoon flexibel kijken naar dit soort dingen.
Wanneer jij nu nooit meer op vlieg vakantie kan door een vliegtax, zou ik eerder nadenken over geld en tijd investeren in een budgetcoach.
Bij links georiënteerde fokkers heb ik dat gevoel erg vaak inderdaad. Daarom bespaar ik mij de moeite in dergelijke gevallen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat gevoel heb je zeker heel vaak als je een uitleg of inhoudelijk antwoord probeert te formuleren?
Volgens mij begrijp je niet dat ze sowieso mensen in moeten vliegen. Het maakt niet uit of je mensen van Nederland naar Spanje moet halen of mensen van Spanje naar Nederland moet halen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Beleid leggen bij anderen om minder te gaan vliegen en het zelf niet na te komen. Gewoon zelf gaan aansporen om zelfs meer te gaan vliegen door 300 man uit te nodigen in spanje.
Hoe komen die daar? Teleportatie?
[..]
Glijdende schaal. Een bruiloft doe je maar 1x in je leven.. En wat dan nog meer? Kan je bij iedere reis wel wat verzinnen.
Kan je ook in Zandvoort doen he. Is de footprint van 'het meest vervuilende manier van vervoer' ook een stuk minder.
[..]
Jouw mening, zeker gezien de complete website die ze hebben gemaakt omtrent vliegen en hun beleid. Blijkbaar heb je niet eens de moeite genomen te klikken of zelf even 2 seconden te googlen, anders had je wel een andere post gemaakt.
Je vindt het duidelijk belangrijker om de webcare uit te hangen.
Verbruiksbeprijzing is inherent aan alles wat brandstof verbruikt. Verder vliegen betekent immers meer brandstof verbruiken.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Verbruiksbeprijzing is liberaal beleid dat je van een liberale politicus kan verwachten.
Als je marxistisch beleid wilt zien, waarbij niemand mag vliegen, dan kun je beter PvdD of Bij1 stemmen.
Je kunt het ook niet doen he...quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet dat ze sowieso mensen in moeten vliegen. Het maakt niet uit of je mensen van Nederland naar Spanje moet halen of mensen van Spanje naar Nederland moet halen.
Je kan het ook op Zandvoort doen, maar wie zegt dat dat meer of minder vliegtickets zijn?
quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet dat ze sowieso mensen in moeten vliegen. Het maakt niet uit of je mensen van Nederland naar Spanje moet halen of mensen van Spanje naar Nederland moet halen.
Je kan het ook op Zandvoort doen, maar wie zegt dat dat meer of minder vliegtickets zijn?
Weet je wat ik zielig vind?quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:03 schreef timmmmm het volgende:
Hoe meer ik hier post, hoe meer me vooral medelijden bekruipt. Je wereldbeeld zal maar zo verwrongen zijn dat je zelfs iets moois als een bruiloft alleen maar vol met haat kan bekijken. Eigenlijk heeft het iets heel zieligs.
Beetje dezelfde haat die Rob heeft als hij zijn buurman naar Turkije op vakantie ziet gaan?quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:03 schreef timmmmm het volgende:
Hoe meer ik hier post, hoe meer me vooral medelijden bekruipt. Je wereldbeeld zal maar zo verwrongen zijn dat je zelfs iets moois als een bruiloft alleen maar vol met haat kan bekijken. Eigenlijk heeft het iets heel zieligs.
Als je nou heel eerlijk bent hè, zou je je moeder/oma/broer etc op je bruiloft als onnodig betitelen?quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je kunt het ook niet doen he...
De uitstoot van vliegtuigen is niet alleen slecht voor het klimaat, maar zorgt ook voor vieze lucht. Mensen hebben daar last van. Daarom is het belangrijk (onnodig) vliegen te ontmoedigen.
Maakt Rob niet uit, die gaat voor zijn eigen pleziertje...
quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/_h0Uj6NKbFAM2V8Qho.iLg--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTk2MDtoPTU0MDtjZj13ZWJw/https://s.yimg.com/os/en-(...)d3515f34d]afbeelding[/url] ]
'Leave Britney Robje alone!!'
Als je de bruiloft in Nederland zou houden hoefde ik ieder geval het Nederlandse deel van de familie al niet op het vliegtuig te stappen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je nou heel eerlijk bent hè, zou je je moeder/oma/broer etc op je bruiloft als onnodig betitelen?
Er is ook nergens gespecificeerd hoe die belasting dat er voor zorgt dat het klimaat gecompenseerd wordt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Verbruiksbeprijzing is inherent aan alles wat brandstof verbruikt. Verder vliegen betekent immers meer brandstof verbruiken.
Een vliegtaks die bij de algemene middelen terechtkomt invoeren en vervolgens met 300 man die het wel kan betalen op het vliegtuig stappen is gewoon hypocriet links gedrag en doet niks maar dan ook niks voor het klimaat.
Maar nu hoeft het Spaanse deel van de familie niet op het vliegtuig te stappen. Weet jij welk deel groter is?quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als je de bruiloft in Nederland zou houden hoefde ik ieder geval het Nederlandse deel van de familie al niet op het vliegtuig te stappen.
Je weet het verschil tussen minder en verbieden? Dus wat is precies nu het hypocriete?quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, we gaan op de persoonlijke toer
Dan weet je dat er inhoudelijk niets meer toe te voegen is.
Prachtig dit![]()
Ga zo door!
Er is geen Spaans deel want de schoonfamilie komt uit Argentinië.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar nu hoeft het Spaanse deel van de familie niet op het vliegtuig te stappen. Weet jij welk deel groter is?
Misschien kan ik dat wel niet meer betalen dankzij Rob en zijn vliegtaks... maar dat maakt hem niet uit.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je nou heel eerlijk bent hè, zou je je moeder/oma/broer etc op je bruiloft als onnodig betitelen?
En als je echt je oude omaatje op je bruiloft wil hebben kan je natuurlijk ook gewoon een zaaltje in het schone Brabant huren waar de familie Jetten vandaan komt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Misschien kan ik dat wel niet meer betalen dankzij Rob en zijn vliegtaks... maar dat maakt hem niet uit.
Nou stuur mij dan maar een tikkie als je ooit je moeder niet op je bruiloft uit kan nodigen, dan wil ik je wel helpenquote:Op dinsdag 16 september 2025 16:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Misschien kan ik dat wel niet meer betalen dankzij Rob en zijn vliegtaks... maar dat maakt hem niet uit.
Het is anders verdomd lastig voor je om met steekhoudende argumenten te komen die er toe doen. Daarin tegen zie ik allerlei pogingen tot zand in de ogen strooien en semantiek.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]het is ook allemaal niet leuk als je argumenten stuk voor stuk onderuit gehaald worden hè, ik snap wel dat je dan hierop terug valt
Dat is wel een beetje inherent aan hedendaags links heb ik het idee.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is anders verdomd lastig voor je om met steekhoudende argumenten te komen die er toe doen. Daarin tegen zie ik allerlei pogingen tot zand in de ogen strooien en semantiek.
Je moet op zn minst wel toe moeten geven dat het voor de perceptie niet erg lekker is.
Als je dat niet snapt heb je wel een erg grote plaat voor je harses.
En hoe is het klimaat daar mee geholpen?quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou stuur mij dan maar een tikkie als je ooit je moeder niet op je bruiloft uit kan nodigen, dan wil ik je wel helpen
Sowieso de ouders, broer en zus aldus het nieuwsbericht in de OP. Voor iemand met zo'n sterke mening had ik verwacht dat je in ieder geval het nieuwsbericht gelezen zou hebbenquote:Op dinsdag 16 september 2025 16:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is geen Spaans deel want de schoonfamilie komt uit Argentinië.
Op jouw bruiloft hoef je van mij niet aan het klimaat te denken kameraad, dan betalen we wel gewoonquote:Op dinsdag 16 september 2025 16:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En hoe is het klimaat daar mee geholpen?
Ligt waarschijnlijk aan jezelf dat. Dan moet je maar een budgetcoach nemen he....quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het dedain ook weerquote:Op dinsdag 16 september 2025 15:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je kunt wel boos doen, maar voor heel mensen is het leven niet zo zuur, en kunnen ze gewoon flexibel kijken naar dit soort dingen.
Wanneer jij nu nooit meer op vlieg vakantie kan door een vliegtax, zou ik eerder nadenken over geld en tijd investeren in een budgetcoach.
Joh, als je het kan afkopen, is er toch niks meer aan de hand?quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En hoe is het klimaat daar mee geholpen?
Nu ben je net Rob, gewoon wat poen op tafel leggen en dan mag het weer.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Op jouw bruiloft hoef je van mij niet aan het klimaat te denken kameraad, dan betalen we wel gewoon
Op jouw vakantie hoef je van mij niet aan het klimaat te denken kameraad, dan betalen we wel gewoonquote:Op dinsdag 16 september 2025 16:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Op jouw bruiloft hoef je van mij niet aan het klimaat te denken kameraad, dan betalen we wel gewoon
Nog wel het minst dure aan een bruiloft. Hoewel je dag misschien wel een stuk mooier wordt als je je schoonmoeder niet in kan vliegen om over de vloer te hebben.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nu ben je net Rob, gewoon wat poen op tafel leggen en dan mag het weer.
Als jij je familie in Argentinië overvliegen voor je bruiloft gelijkschakelt aan elk weekend naar een feestje in Ibiza of waar dan ook vliegen, dan ben je het even helemaal kwijt hoor. Zelfs het dagelijkse stukje vlees moet eraan gelovenquote:Op dinsdag 16 september 2025 16:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op jouw vakantie hoef je van mij niet aan het klimaat te denken kameraad, dan betalen we wel gewoon
Op jouw verjaardag hoef je van mij niet aan het klimaat te denken kameraad, dan betalen we wel gewoon
Op jouw weekendfeestje hoef je van mij niet aan het klimaat te denken kameraad, dan betalen we wel gewoon
Op jouw dagelijkse commute hoef je van mij niet aan het klimaat te denken kameraad, dan betalen we wel gewoon
Op jouw vleesbehoefte hoef je van mij niet aan het klimaat te denken kameraad, dan betalen we wel gewoon
Glijdende schaal. Doen of niet doen. Niet selectief zijn daarin.
oow wacht, dat is het. Ja, ik zie het al. Selectief. Hypocriet selectief.
Ik heb ook familie in Frankrijk en Canad. Doch, 99% van de familie Scheurbuik woont in Nederland of Suriname.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Sowieso de ouders, broer en zus aldus het nieuwsbericht in de OP. Voor iemand met zo'n sterke mening had ik verwacht dat je in ieder geval het nieuwsbericht gelezen zou hebben
Dit is het wekelijkse Fok! D-66 afreageertopic. Scheelt weer wat uren therapie bij een aantal usersquote:
Tsja.. wie ben jij om dat voor een ander te bepalen.... komen we toch weer op het feit dat het plebs niks mag, maar Rob natuurlijk allemaal hele goede redenen heeft om in het vliegtuig te stappen... of anderen in het vliegtuig te laten stappen...quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als jij je familie in Argentinië overvliegen voor je bruiloft gelijkschakelt aan elk weekend naar een feestje in Ibiza of waar dan ook vliegen, dan ben je het even helemaal kwijt hoor. Zelfs het dagelijkse stukje vlees moet eraan geloven
Het feit dat hij in Spanje gaat trouwen bedoel je? Dat hoeft helemaal niet polariserend te zijn. Tot je er voor kiest woorden als klimaatdrammer en weet ik het te gebruiken.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:42 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Altijd vervelend die polariserende feiten.
Ibiza, Zakynthos, Israel, Argentinië, nog een keer Argentinie,quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als jij je familie in Argentinië overvliegen voor je bruiloft gelijkschakelt aan elk weekend naar een feestje in Ibiza of waar dan ook vliegen, dan ben je het even helemaal kwijt hoor. Zelfs het dagelijkse stukje vlees moet eraan geloven
En weer een blijk dat je het totaal niet begrepen hebt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:27 schreef timmmmm het volgende:
Ik wens jullie allen veel plezier met jullie haatfeestje hier. Dood aan de vliegtaks en alles en iedereen die ermee te maken heeft!
Tjah, moet je maar doen waar je eigen smoelwerk van overloopt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
Mensen die zich hier druk over maken.
Je mist het punt compleet.quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:06 schreef 215 het volgende:
Nou in ieder geval mooi dat al die kwaaie rechtse personen hier dus niet meer gaan vliegen. Als ze zelf zo de les willen lezen aan anderen dan zullen ze zelf wel het goede voorbeeld gaan geven.
Nee hoor, ik zet mensen voor schut die alleen maar met hypocriet brullen terwijl ze zelf totaal geen haar beter zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je mist het punt compleet.
Dat klinkt inderdaad behoorlijk marxistisch, maar dus niet iets dat je bij een liberaal georiënteerde politicus als Rob Jetten kan verwachten.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Je zet jezelf voor schut door het punt te missen hier.quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:25 schreef 215 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zet mensen voor schut die alleen maar met hypocriet brullen terwijl ze zelf totaal geen haar beter zijn.
Ze hebben alleen maar kritiek om kritiek te kunnen hebben. Het gaat nergens over inhoud.
Waaruit blijkt het dat hij zijn buurman daarom haat?quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Beetje dezelfde haat die Rob heeft als hij zijn buurman naar Turkije op vakantie ziet gaan?
Je snapt dat die vluchten hoe dan ook wel zouden vliegen, toch?quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:54 schreef thedeedster het volgende:
Lekker bezig.![]()
En dat voor een feestje.
En die vraag stel je niet als iemand post dat er "vol haat naar een bruiloft wordt gekeken"?quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waaruit blijkt het dat hij zijn buurman daarom haat?
Hij vond enkel dat die de vliegtaks moet betalen, net als hijzelf.
Simpele som van vraag en aanbod.quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:47 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je snapt dat die vluchten hoe dan ook wel zouden vliegen, toch?
Vliegen ze allemaal met een privéjet denk je?quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:54 schreef thedeedster het volgende:
Lekker bezig.![]()
En dat voor een feestje.
Niemand heeft hier dan ook gezegd dat ze beter zijn... ze wijzen alleen op dat hypocriete gedrag of dat Rob met poen alles lekker afkoopt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:25 schreef 215 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zet mensen voor schut die alleen maar met hypocriet brullen terwijl ze zelf totaal geen haar beter zijn.
Ze hebben alleen maar kritiek om kritiek te kunnen hebben. Het gaat nergens over inhoud.
Van het niveau; we hebben de moordenaar vrijgesproken want mensen gaan tóch dood.quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:47 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je snapt dat die vluchten hoe dan ook wel zouden vliegen, toch?
Waar gaat het over inhoud dan. Het is toch alleen om maar kritiek te kunnen hebben.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Niemand heeft hier dan ook gezegd dat ze beter zijn... ze wijzen alleen op dat hypocriete gedrag of dat Rob met poen alles lekker afkoopt.
En precies dit soort toondove "conclusies" laten precies zien waarom die partij gedecimeerd is.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:03 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, ik neem aan dat al die klagers hier op de partij voor de dieren gaan stemmen aangezien jullie een meer rigide en marxistisch beleid willen rondom vliegen.
Nee doen alsof Jetten letterlijk verantwoordelijk is voor 600 extra vliegtuigen in de lucht, dat is lekker genuanceerdquote:Op dinsdag 16 september 2025 18:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Van het niveau; we hebben de moordenaar vrijgesproken want mensen gaan tóch dood.
Kan ook gewoon via Zoom, net als de uitvaarten tijdens corona.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:27 schreef Tjacka het volgende:
Dus wat is het punt?
- Rob Jetten is de klimaatdrammerquote:Op dinsdag 16 september 2025 18:03 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, ik neem aan dat al die klagers hier op de partij voor de dieren gaan stemmen aangezien jullie een meer rigide en marxistisch beleid willen rondom vliegen.
Rob Jetten kwam als minister gewoon met een plan dat volgens de rekenaars zijn doelstellingen zou halen. En zonder dat vliegen verboden zou zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:27 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
- Rob Jetten is de klimaatdrammer
- Rob Jetten blijkt het zelf toch niet zo nauw te nemen met het klimaat
- Users wijzen hier op, dat het niet helemaal rijmt
Jouw conclusie: deze users moeten maar op de pvdd stemmen als ze een rigide vliegbeleid willen!
Tsja...
Dit hypocriete gekanker komt van mensen die toch al nooit op hem zouden stemmen. Dus het boeit niet zoveel.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:34 schreef HeatWave het volgende:
Dat zeg ik, toondoof.
Het zal mij persoonlijk fuet zijn of hij veel vliegt en ook zijn hypocrisie boeit me niet zoveel.
Maar voor je publieke imago, hoe "het volk" je ziet als politicus lijkt het me niet heel erg bevorderlijk, en daarom moedig ik hem aan vooral zo door te gaan, op naar de 0 zetels.
We zullen zien binnenkortquote:Op dinsdag 16 september 2025 18:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit hypocriete gekanker komt van mensen die toch al nooit op hem zouden stemmen. Dus het boeit niet zoveel.
Rob "ik bedenk een plan waarin anderen de klappen opvangen, niet ikzelf" Jetten.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rob Jetten kwam als minister gewoon met een plan dat volgens de rekenaars zijn doelstellingen zou halen. En zonder dat vliegen verboden zou zijn.
Prima geregeld zou je denken. Maar blijkbaar moet het volgens jullie nodig meer rigide en marxistisch.
Als Kim Holland plotseling tegen pornografie is, dan gaan de mensen reageren.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:34 schreef HeatWave het volgende:
Dat zeg ik, toondoof.
Het zal mij persoonlijk fuet zijn of hij veel vliegt en ook zijn hypocrisie boeit me niet zoveel.
Maar voor je publieke imago, hoe "het volk" je ziet als politicus lijkt het me niet heel erg bevorderlijk, en daarom moedig ik hem aan vooral zo door te gaan, op naar de 0 zetels.
Nou, dat anti euthanasie Van Acht samen met zijn vrouw voor die optie koos had iedereen er begrip voor.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:41 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als Kim Holland plotseling tegen pornografie is, dan gaan de mensen reageren.
Als Kim Holland tegen pornografie is, zou ik juist heel goed luisteren. Zij weet waar ze het over heeft.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:41 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als Kim Holland plotseling tegen pornografie is, dan gaan de mensen reageren.
Verbruiksbeprijzing is simpelweg beleid dat je van een liberaal georienteerde partij kunt verwachten.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Rob "ik bedenk een plan waarin anderen de klappen opvangen, niet ikzelf" Jetten.
Die bruiloft is er een mooi voorbeeld van.
Nee hoor, ik vind bijvoorbeeld het rookbeleid van D66 veel te ver gaan en ben teleurgesteld in hun stem voot het vuurwerkverbod.quote:Maar van jou weet ik dat je alles wat D66 vindt jij automatisch ook vindt en er altijd, maar dan ook altijd voor in de bres te springen.
Nee hoor, de rest van Nederland moet een taks betalen, net als hijzelf.quote:Op dinsdag 16 september 2025 19:17 schreef Cockwhale het volgende:
Ho ho ho, hij heeft nooit gezegd dat hij niet of minder moet vliegen. Alleen de rest van Nederland moet dat, wel goed luisteren he.
Goed punt. Misschien toch niet zo’n goede vergelijking.quote:Op dinsdag 16 september 2025 19:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als Kim Holland tegen pornografie is, zou ik juist heel goed luisteren. Zij weet waar ze het over heeft.
Die nemen anderen niet constant moreel de maat.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoe meet je? en meet je rechts ook volgens dezelfde methode?
Of je maakt de alternatieven aantrekkelijker. Altijd maar dat bestraffen is gewoon marxistisch kutbeleid.quote:Op dinsdag 16 september 2025 19:18 schreef Hexagon het volgende:
Maar gebruiksbeprijzing om vliegen minder aantrekkelijk te maken tov alternatieven, vooral op korte afstanden, is een prima idee.
Lijkt me eerder 2 vluchten.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:54 schreef thedeedster het volgende:
Lekker bezig.![]()
En dat voor een feestje.
Raak je het zat, de webcare activiteiten?quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit hypocriete gekanker komt van mensen die toch al nooit op hem zouden stemmen. Dus het boeit niet zoveel.
Dat doen ze wel, maar vanuit een andere invalshoek.quote:Op dinsdag 16 september 2025 19:32 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Die nemen anderen niet constant moreel de maat.
Net even gekeken, Amsterdam-Barcelona, 11.5 uur, 2x overstappen en ongeveer 300 euro... gunstigste scenario.quote:Op dinsdag 16 september 2025 19:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Verbruiksbeprijzing is simpelweg beleid dat je van een liberaal georienteerde partij kunt verwachten.
Sterker nog, de rechtse partijen die na 2023 aan de macht kwamen vonden die vliegtaks wel zo'n goed idee dat ze het niet afgeschaft hebben maar er zelfs een schepje bovenop gedaan.
Dus ja, als je dat zo oneerlijk vind moet je maar Bij1 of PvdD stemmen.
[..]
Nee hoor, ik vind bijvoorbeeld het rookbeleid van D66 veel te ver gaan en ben teleurgesteld in hun stem voot het vuurwerkverbod.
Maar gebruiksbeprijzing om vliegen minder aantrekkelijk te maken tov alternatieven, vooral op korte afstanden, is een prima idee.
quote:Op dinsdag 16 september 2025 21:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben geen lid van de Elfstedenvereniging
Je kan ook blij zijn met iemand/een partij die zich inzet voor een zaak, maar zich wel bewust is van de menselijke kant.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tjah, moet je maar doen waar je eigen smoelwerk van overloopt.
Practice what you preach.
Helemaal mee eens maar ook die prijzen rijzen de pan uit tegenwoordig, nog even en dan zijn de alternatieven voor velen geen alternatieven meer maar net zo’n luxe als vliegen. Puikquote:Op dinsdag 16 september 2025 19:18 schreef Hexagon het volgende:
Als men naar een klimaatconferentie gaan wel.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Vliegen ze allemaal met een privéjet denk je?
ja maar voor links dondert niet waar ze zelf heen moeten vliegen , het gaat om de ANDERENquote:Op woensdag 17 september 2025 10:20 schreef raptorix het volgende:
Hij had ook 2 feestjes kunnen geven, 1 in spanje en 1 in Argentinie scheelt al een hoop gevlieg.
quote:Nederland wordt duurste vliegland binnen EU: 'Verre reis kost gezin straks ¤280 aan vliegtaks'
Amsterdam - Nederland wordt het duurste land als gaat om de belasting voor luchtreizigers. Die wijken massaal uit naar Duitse en Belgische luchthavens als het kabinet een verre vliegtaks instelt.
Een verre reis kost een gezin straks 280 euro alleen al aan vliegtaks.
Yteke de Jong
Luchtvaartmaatschappij KLM meldt in een reactie op het kabinetsvoorstel om vanaf 2027 70,24 euro per persoon te heffen voor een verre vlucht dat Nederland het duurste land binnen de Europese Unie wordt..
,,Dit zorgt ervoor dat nog meer Nederlanders de auto pakken om vanuit luchthavens over de grens te gaan vliegen..
Nederland prijst zich hiermee volledig uit de markt", zegt president-directeur Marjan Rintel van KLM.
Oh, Welke gemeente gaat het huwelijk van Rob sponseren? Anders gezegd: lul niet zo dom.quote:Op woensdag 17 september 2025 10:40 schreef michaelmoore het volgende:
zelf mogen ze business class op kosten van de gemeente
Nou, als je een groot gezin hebt dan valt dat toch best mee. Of te wel: een tendentieus vaag bericht en bovendien geen bronvermelding. Hoewel we prima snappen dat het Televaag zal zijn.quote:Op woensdag 17 september 2025 10:40 schreef michaelmoore het volgende:
Een verre reis kost een gezin straks 280 euro alleen al aan vliegtaks.
Of gewoon in Argentinie een feestje. Rob heeft geen vrienden en hoeft dus alleen zijn ouders over te vliegen.quote:Op woensdag 17 september 2025 10:20 schreef raptorix het volgende:
Hij had ook 2 feestjes kunnen geven, 1 in spanje en 1 in Argentinie scheelt al een hoop gevlieg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |