Prinsjesdag moet je zien als de ultieme demonstratie dat we er ook dit jaar weer een potje van hebben gemaakt.quote:
Die is echt overal tegen haar zin bij.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:06 schreef superniger het volgende:
Alexia kijkt weer eens chagrijnig.
Nee joh, dit was een campagnepraatje voor de twee overgebleven regeringspartijenquote:Op dinsdag 16 september 2025 13:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat een onzinstukje over dat Nederland al een start heeft gemaakt om van stikstofslot af te komen...
Leuk BBB-stukje hebben ze ertussen gefietst maar mag het ook waarheidsgetrouw zijn graag?
Ja, zo viel het mij op dat bij bijna iedereen Volt in de top twee staat, als je naar de punten kijkt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 03:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Op alle drie stemde ik minstens 1 keer, dus het klopt ook nog wel aardig.
Maar ik bedoelde dat de lijstjes die hier voorbijkomen bijna allemaal D66 in het bovenste deel hebben staan. Verder ook logisch en zo, want progressieve bubbel, blabla.
Wij lachen altijd de Belgen uit en gebruiken dat vaak als een voorbeeld van hoe het niet moet, maar het sociale vangnet en de zorg zijn in België ondertussen veel beter geregeld dan hier.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:58 schreef Klopkoek het volgende:
Nederland volgt Amerika...
[ afbeelding ]
Land in verval. Het land is stuk.
We zijn een land geregeerd door regenten en VNO-NCW. Nederland is geen democratie. Het is van oudsher een oligarchie.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wij lachen altijd de Belgen uit en gebruiken dat vaak als een voorbeeld van hoe het niet moet, maar het sociale vangnet en de zorg zijn in België ondertussen veel beter geregeld dan hier.
Misschien de zorg weer nationaliseren? Maar dat is natuurlijk vloeken in de kerk, marktwerking is nog steeds de oplossing voor alle problemen.
Nederland wordt niet geregeerd al 20 jaar nietquote:Op dinsdag 16 september 2025 14:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
We zijn een land geregeerd door regenten en VNO-NCW. Nederland is geen democratie. Het is van oudsher een oligarchie.
https://wnl.tv/2025/09/16(...)gd-zeg-ik-als-moeder
Janken! CO2 heffing moet weg, mie, mie, mie [huilemoticon]
Ik mis in dat soort onderzoek ook de zelfreflectie van bepaalde burgers.quote:Op dinsdag 16 september 2025 08:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)pig-geen-verbetering
[..]
[..]
Benieuwd hoe vaak dit aangehaald wordt door de kopstukken met beloftes om het echt beter te gaan doen (wat niet gebeurt uiteraard)
quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:58 schreef Perrin het volgende:
Links de kiezer die altijd meer wil.
[ afbeelding ]
Rechts de hardwerkende Nederlander die alles moet afstaan aan de overheid.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:58 schreef Perrin het volgende:
Links de kiezer die altijd meer wil.
[ afbeelding ]
Steeds minder aan de overheid en steeds meer aan de bedrijven. Voor de vorm zit er dan nog wat marktwerking tussen. Elektriciteit koop je bijvoorbeeld uiteindelijk van de grote netwerkbeheerders, niet van jouw leverancier. Dat is het verdienmodel wat er extra tussen zit.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
[..]
Rechts de hardwerkende Nederlander die alles moet afstaan aan de overheid.
De harde rechtse lijn. Op het scherp van de snede. En nu proberen de partij er uit te halen die ook gaat doen wat ze beloven. Dat zal lastig worden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:16 schreef nostra het volgende:
BBB en PVV hoeven nou ook weer niet, maar bon.
[ afbeelding ]
Iemand, liefst van buiten de politiek, moet inderdaad eens heel duidelijk maken dat voor politiek geldt Shit in = Shit out.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Nederland stemt inderdaad al 23 jaar op de ene na de andere rechts populistische verlosser.
Eerst Fortuyn, toen Verdonk, toen Wilders, toen Baudet, toen van der Plas, terug naar Wilders en nu wellicht naar Eerdmans.
Omwille van overwegend xenofobie zijn veel Nederlanders al decennia bereid tegen hun eigen (economische) belangen in te stemmen.
Dat zal Eerdmans (zonder de bandwagon, daar was ik daarvoor al gecharmeerd van) of Brekelmans worden (was eerst Karremans, maar die heeft in mijn live debatten afgedaan).quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De harde rechtse lijn. Op het scherp van de snede. En nu proberen de partij er uit te halen die ook gaat doen wat ze beloven. Dat zal lastig worden.
Ja, dat had ik verwacht. Pluspunten omdat je Karremans links laat liggen. Of eigenlijk rechts, in dit geval.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zal Eerdmans (zonder de bandwagon, daar was ik daarvoor al gecharmeerd van) of Brekelmans worden (was eerst Karremans, maar die heeft in mijn live debatten afgedaan).
Doe dan maar Brekelmans. Eerdmans is een fascist. Een pure anti-democraat.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zal Eerdmans (zonder de bandwagon, daar was ik daarvoor al gecharmeerd van) of Brekelmans worden (was eerst Karremans, maar die heeft in mijn live debatten afgedaan).
Tsja... Nog een terrein waar er nog niets is gelukt.quote:Met minder dan vijf procent kans is het "heel erg onwaarschijnlijk" dat Nederland zijn klimaatdoelen voor 2030 haalt. Vorig jaar maakte het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) al dezelfde inschatting. De situatie is een jaar later niet verbeterd, maar het PBL heeft daar geen zwaardere kwalificatie voor dan "heel erg onwaarschijnlijk".
Voor 2050 ook niet. Er is nog steeds geen centrale sturing en het toverwoord is nog steeds waterstof. Dat is ook de enige plaats waar je dat nog tegenkomt, de rest van de mensen die daar over gaan begrijpen ondertussen dat het daarmee niets gaat worden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)uwelijks-meer-sprake
[..]
Tsja... Nog een terrein waar er nog niets is gelukt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |