Ik denk dat meer mensen het lastig te begrijpen vinden wanneer jij de geaardheid van iemand in twijfel trekt en inzet in een discussie, en daar bovenop ook nog eens anderen wegzet als iemand die aan de medicatie zou moeten.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar lijk je een rode draad te hebben gevonden
Hij houdt het nog relatief lang vol.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Bijzonder dat zo'n gast nog de benen neemt. Hij snapt toch zelf ook wel dat hij na een dergelijke aanslag geen schijn van kans maakt en gepakt gaat worden / een spuitje krijgt?
Maar ik vroeg niet om zichtbaarheid, maar om een bron wat zijn standpunt zou onderbouwen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, ik vond het een rare vraag omdat het voor mij zo zichtbaar is.
ik zie niet in hoe dat ironisch is in de context van deze video van Bernie?quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ironisch genoeg is het nota bene Kirk zelf die huidige president in het zadel heeft geholpen.
nee hoor, ik heb het even teruggekeken en dat is dus niet zoquote:Op vrijdag 12 september 2025 11:48 schreef Revanches het volgende:
Kirk zei letterlijk dat zwarte vrouwen minder 'brainpower' hebben. Hoe is dat verdraaiing van nieuws? Idiote twitterfascisten.
De bestorming van het capitool was niet gewelddadig?quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik verzin niets. Wat ik schrijf klopt. Misschien moet je wat beter lezen.
En nogmaals: wat ik heb gezien aan blijdschap over deze moord en zelfs opnoemen wie de volgende moet zijn, dat heb ik nog nooit eerder in die mate gezien.
Zie ook het interview van Powned waar jonge studentes bloedserieus menen dat geweld gebruiken tegen andersdenkenden ok is.
Het verschil zit in enkele idioten vs iets wat veel meer lijkt op een breed draagvlak. Daar maak ik mij wel zorgen om.
Je ziet dat natuurlijk ook terug in het belagen van Joodse mensen.
Maar als jij een goed voorbeeld hebt van dat zulks in deze mate ook speelt bij conservatieven, dan sta ik daar open voor hoor. Ik hoop het alleen niet, want dan gaan we gevaarlijk oprukken richting gewelddadige confrontaties.
De bounty is gewoon nog niet hoog genoeg voordat een van zijn vriendjes hem opgeeftquote:Op vrijdag 12 september 2025 11:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij houdt het nog relatief lang vol.
Dit, heel terecht dat je je woedend maakt over de moord op Kirk. Enigszins een zelfde emotie als het je politieke tegenstanders betreft zou te prijzen zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:49 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De bestorming van het capitool was niet gewelddadig?
De moord op de Hortman’s was niet gewelddadig? Waarom hing de vlag bij het Witte Huis toen niet halfstok?
De aanslag op Paul Pelosi was niet gewelddadig? Overigens bedoeld als aanslag op Nanci.
Deze Rechts-extremistische en racistische aanslagen waren niet gewelddadig?
Oak Creek, Wisconsin – Sikh-tempel, 2012 (6)
Charleston, South Carolina – kerk, 2015 (9)
Pittsburgh, Pennsylvania – synagoge, 2018 (11)
El Paso, Texas – Walmart, 2019 (23)
Charlottesville, Virginia – autoterreur tijdens demonstratie, 2017 (1)
Buffalo, New York – supermarkt, 2022 (10)
Wanneer jij niet ziet dat aan beide kanten van het spectrum dit soort sentimenten spelen dan zegt dat heel wat over waar jij staat. En ja, dat Trump wel schuimbekkend van woede is over deze laffe daad, maar zwijgt of grapjes maakt over in ieder geval Paul Pelosi bewijst dat hij en zijn bende inderdaad rechts-extremistische zwijnen zijn.
Sowieso 'gelukkig begint politici op te vallen'..alles wat pretendeert rechts van de VVD te staan in het politieke spectrum schreeuwt al jaren moord en brand over de vermeende linkse indoctrinatie in 'de media' en de NOS in het bijzonder.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:44 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik weet niet of 3 zwarte vrouwen noemen (met Harvard en Yale educatie), en daarover zeggen "you do not have the brain processing power to be taken seriously, you have to go steal a white person's slot" nou echt zoveel beter is. En het is in de verste verte geen leugenachtige verdraaiing.
Het wordt hier algemeen getrokken, dat zou afhankelijk van de rest van die podcast ten onrechte kunnen zijn. Maar dat hij bewust deze drie zeer hoog opgeleide zwarte vrouwen beticht van het stelen van banen van witte mensen, omdat ze te dom zouden zijn, is compleet belachelijk, illustratief en noemenswaardig.
De altijd belachelijke Diederik Boomsma zou zich beter met zijn eigen geloofwaardigheid kunnen bemoeien.
Omdat Kirk een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan het tot stand komen van het huidige presidentschap en degene die hij zo verafschuwde in de persoon van Sanders zijn belangen op dit moment veel beter behartigd door deze video.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ik zie niet in hoe dat ironisch is in de context van deze video van Bernie?
Ja maar de NOS maakt daar alle black women van dus foei NOS en niet foei Kirkquote:Op vrijdag 12 september 2025 11:51 schreef Revanches het volgende:
Black women in public life were also targets. He called journalist Joy Reid, former First Lady Michelle Obama, Rep. Sheila Jackson Lee, and Supreme Court Justice Ketanji Brown Jackson “affirmative action picks,” claiming they did not “have the brain processing power to otherwise be taken really seriously."
Yaaay free speech en een man die de waarheid sprak![]()
Die Kirk heeft zo belachelijk veel gezegd dat ik niet weet waaruit ze putten. Ik vermoed dat hij systemisch, specifieke gevallen benoemd heeft, maar dat hij dat zegt over vrouwen die ontegenzeggelijk beter onderwijs hebben genoten dan hijzelf is lachwekkend. Met zn fucking Community Collegequote:Op vrijdag 12 september 2025 11:48 schreef Revanches het volgende:
Kirk zei letterlijk dat zwarte vrouwen minder 'brainpower' hebben. Hoe is dat verdraaiing van nieuws? Idiote twitterfascisten.
Misschien zouden we een aparte categorie voor dit soort uitschot moeten maken. Niet “links” of “rechts” maar “buitenstaanders”. Want deze aanslagen hebben naar mijn mening niets te maken met het linkse of het rechtse spectrum. Het zijn doorgedraaide haatzaaiers die geen politieke agenda dienen, maar een eigen agenda van kwaad die niets te maken hebben met politieke denkbeelden.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:49 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De moord op de Hortman’s was niet gewelddadig? Waarom hing de vlag bij het Witte Huis toen niet halfstok?
De aanslag op Paul Pelosi was niet gewelddadig? Overigens bedoeld als aanslag op Nanci.
Wanneer jij niet ziet dat aan beide kanten van het spectrum dit soort sentimenten spelen dan zegt dat heel wat over waar jij staat. En ja, dat Trump wel schuimbekkend van woede is over deze laffe daad, maar zwijgt of grapjes maakt over in ieder geval Paul Pelosi bewijst dat hij en zijn bende inderdaad rechts-extremistische zwijnen zijn.
Nou dit, lekker verbaasd doen dat iemand uit de "dobberneger"partij boos is op de NOSquote:Op vrijdag 12 september 2025 11:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso 'gelukkig begint politici op te vallen'..alles wat pretendeert rechts van de VVD te staan in het politieke spectrum schreeuwt al jaren moord en brand over de vermeende linkse indoctrinatie in 'de media' en de NOS in het bijzonder.
En als het echt degene is waar men nu aan zit te denken, dan heeft diegene deze daad vooraf bekend gemaakt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Bijzonder dat zo'n gast nog de benen neemt. Hij snapt toch zelf ook wel dat hij na een dergelijke aanslag geen schijn van kans maakt en gepakt gaat worden / een spuitje krijgt?
klopt gestoorde idioten , net als Volkertquote:Op vrijdag 12 september 2025 11:53 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Misschien zouden we een aparte categorie voor dit soort uitschot moeten maken. Niet “links” of “rechts” maar “buitenstaanders”. Want deze aanslagen hebben naar mijn mening niets te maken met het linkse of het rechtse spectrum. Het zijn doorgedraaide haatzaaiers die geen politieke agenda dienen, maar een eigen agenda van kwaad die niets te maken hebben met politieke denkbeelden.
Links en rechts blijft elkaar de schuld geven terwijl het in zekere zin gewoon terroristen zijn die dit flikken. Die zijn het label “links” of “rechts” helemaal niet waard.
Ik heb het toch duidelijk over dat zelfs mensen die op zich redelijk zijn (in plaats van compleet doorgedraaid) die menen dat dit geweld prima is. Je laat ook weer precies dat stuk weg waarin ik dat duidelijk maak en komt dus met een antwoord op een niet gestelde vraag.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Capitool bestorming?
Moord op Minnesota senator Hortman?
Even uit korte verleden. Ik bedoel maar. Het is compleet lachwekkend wat beide kampen aan het doen zijn. Vingertjes wijzen naar elkaar. Het is gewoon een probleem van beide kanten waarbij het grote midden de grootste slachtoffers zijn.
Het debat polariseert alleen maar verder, zie ook dit topic. Het zou goed zijn als men hier eens tot tien telt en diep ademhaalt en even rustig nadenkt wat er allemaal is gebeurd aan beide kanten. Uiteindelijk zit links en rechts in zelfde schuitje.
Hij had het dus over specifieke personen en niet over zwarte vrouwen in het algemeen?quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:51 schreef Revanches het volgende:
Black women in public life were also targets. He called journalist Joy Reid, former First Lady Michelle Obama, Rep. Sheila Jackson Lee, and Supreme Court Justice Ketanji Brown Jackson “affirmative action picks,” claiming they did not “have the brain processing power to otherwise be taken really seriously."
Yaaay free speech en een man die de waarheid sprak![]()
Ah, dus mensen op Republikeinse gatherings mogen wel geweld verheerlijken want dat zijn gekkies, maar democraten behoren redelijk te zijn en daarom is dat wel af te keuren.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb het toch duidelijk over dat zelfs mensen die op zich redelijk zijn (in plaats van compleet doorgedraaid) die menen dat dit geweld prima is. Je laat ook weer precies dat stuk weg waarin ik dat duidelijk maak en komt dus met een antwoord op een niet gestelde vraag.
Wederom noteer ik met potlood: nee, dit zien we alleen in de progressieve stroming.
Precies.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt gestoorde idioten , net als Volkert
doordrongen van het eigen gelijk dogma en iedere andersdenkende moet dood
Je denkt dat X ten tijde van de Capitool bestorming niet vol stond met geweldverheerlijkingquote:Op vrijdag 12 september 2025 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb het toch duidelijk over dat zelfs mensen die op zich redelijk zijn (in plaats van compleet doorgedraaid) die menen dat dit geweld prima is. Je laat ook weer precies dat stuk weg waarin ik dat duidelijk maak en komt dus met een antwoord op een niet gestelde vraag.
Wederom noteer ik met potlood: nee, dit zien we alleen in de progressieve stroming.
Dat maakt het aanzienlijk minder erg natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij had het dus over specifieke personen en niet over zwarte vrouwen in het algemeen?
Leek me idd ook wel heel erg stek.
Inderdaad; zeggen dat specifieke personen niet geschikt zijn voor de functie die ze bekleden is inderdaad veel minder erg dan racistisch roepen dat alle zwarte vrouwen dom zijn!quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat maakt het aanzienlijk minder erg natuurlijk.
Heb jij iets van interviews gezien met studenten in Nederland die dat volkomen logisch vonden?quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Als je iets wilt zien over breed daagvlak bij conservatieven zou ik eens aanraden om de Jan 6 insurrections eens integraal terug te kijken waar conservatieven door politie moest tegen worden gehouden om politici te beschermen door geweldslustigen debielen die honderden politieagenten hebben verwond en zelfs vermoord.
Hij heeft honderden podcasts, dus dit is de eerste hit. Maar zeggen dat Ivy League opgeleide zwarte vrouwen dusdanig beperkte hersencapaciteit hebben dat ze banen van white persons hebben gestolen wijst ontegenzeggelijk tegen een veralgemenisering en geen specifieke casussen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij had het dus over specifieke personen en niet over zwarte vrouwen in het algemeen?
Leek me idd ook wel heel erg stek.
Ik vermoed dat Powned toen niet de straat op ging om dat soort quotes te vinden.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb jij iets van interviews gezien met studenten in Nederland die dat volkomen logisch vonden?
Want bij Jan 6th… dat was op zich geen klein groepje, maar wel idioten. Van een totaal ander slag dan waar ik bv die drie studentes toereken.
Jij maakt zelf het onderscheid tussen Jan 6 rioters en studenten en beoordeelt hen op andere criteria. Dat is onzinnig en doe je op een manier zodat het jouw narrative uitkomt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb jij iets van interviews gezien met studenten in Nederland die dat volkomen logisch vonden?
Want bij Jan 6th… dat was op zich geen klein groepje, maar wel idioten. Van een totaal ander slag dan waar ik bv die drie studentes toereken.
Als je vindt dat dit niet racistisch was dan zegt dat wel iets over je.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Inderdaad; zeggen dat specifieke personen niet geschikt zijn voor de functie die ze bekleden is inderdaad veel minder erg dan racistisch roepen dat alle zwarte vrouwen dom zijn!
Fijn dat we het eens zijn met elkaar!
Maar waarom zou je daar naar vragen als je het zelf kan zien?quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar ik vroeg niet om zichtbaarheid, maar om een bron wat zijn standpunt zou onderbouwen.
Wat heeft dat te maken met de validatie van hun berichtgeving, zoals je lijkt te suggereren?quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Powned toen niet de straat op ging om dat soort quotes te vinden.
Welk deel van deze zin is voor jou (en minimaal 7 anderen) te ingewikkeld?quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:49 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Als dit inderdaad letterlijk zo gezegd is, zou het wel kwalijk kunnen zijn tenzij er een heel andere context aan zou zitten. Misschien dat deze mensen de enige niet-blanken waren die in aanmerking zouden komen voor die specifieke banen? Ik weet niet wie er allemaal gesolliciteerd zouden hebben, maar zo zonder verdere achtergrondinformatie komt dit wel kwalijk over. Het gaat waarschijnlijk wel om DEI-hire maar deze specifieke uitspraak zo gaat inderdaad wel erg ver. (Nogmaals; wel zonder verdere informatie hier over te hebben op dit moment.)quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hij heeft honderden podcasts, dus dit is de eerste hit. Maar zeggen dat Ivy League opgeleide zwarte vrouwen dusdanig beperkte hersencapaciteit hebben dat ze banen van white persons hebben gestolen wijst ontegenzeggelijk tegen een veralgemenisering en geen specifieke casussen.
De berichtgeving van Powned is er van oudsher op gericht om extremen te laten zien.quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:01 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met de validatie van hun berichtgeving, zoals je lijkt te suggereren?
Het is alleen onwaar dat ik dat niet andersom zou hebben. Dat is een kwaadaardige frame.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:51 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit, heel terecht dat je je woedend maakt over de moord op Kirk. Enigszins een zelfde emotie als het je politieke tegenstanders betreft zou te prijzen zijn.
Okee, kritiek hebben op specifieke personen is automatisch racistisch?quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je vindt dat dit niet racistisch was dan zegt dat wel iets over je.
Ik zie hier altijd activistisch linkse randoms en activistische rechtse randoms op X langskomen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:49 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Fair enoughquote:Op vrijdag 12 september 2025 12:03 schreef Caland het volgende:
[..]
De berichtgeving van Powned is er van oudsher op gericht om extremen te laten zien.
https://www.npr.org/2023/(...)l-election-extremismquote:Op vrijdag 12 september 2025 12:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is alleen onwaar dat ik dat niet andersom zou hebben. Dat is een kwaadaardige frame.
Het was een antwoord op de eerste vraag van die post.quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:04 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Fair enough
Maar hoe zie jij dat nu als relevant?
Ik kan zelf zien wie er wordt bedoeld met “links en progressieve contreien?”quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar waarom zou je daar naar vragen als je het zelf kan zien?
Aandoenlijk hoe je twee keer zwart vervangt voor specifiek.quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Okee, kritiek hebben op specifieke personen is automatisch racistisch?
Dan heb ik ook wel gelijk een mening over jou!
Nou ja, dat maakt het wel heel anders. Als ik Asha ten Broeke dom noem, dan is het ook raar om te zeggen dat ik alle obese vrouwen dom noem.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja maar de NOS maakt daar alle black women van dus foei NOS en niet foei Kirk.
Klopt, maar dat was zijn rechterbeen. Daar trok die mee tijdens het lopen. Ik doel op die linkerbroekzak. Daar lijkt een bos sleutels in te zitten.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er wordt her en der ook gespeculeerd dat hij een deel van het wapen in zijn broek had verstopt, wat ook verklaart waarom hij voorafgaand aan de moord al hinkend is gespot op weg naar de campus (ook op videobeelden te zien).
Ik dacht dat dit over Trump gingquote:Op vrijdag 12 september 2025 12:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is alleen onwaar dat ik dat niet andersom zou hebben. Dat is een kwaadaardige frame.
Niet om het één en het ander, maar deed Charlie niet hetzelfde?quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:05 schreef Toine51 het volgende:
Nou de NOS is weer goed bezig hoor.
Lekker woorden verdraaien van Kirk om hem als van alles en nog wat neer te zetten...
https://www.geenstijl.nl/(...)e-zwarte-vrouwen-dom
Saneren die boel..
Idealistische studenten ook niet.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En zijn nog veel meer arme onsuccesvolle nederlanders en ook die stemmen al jaren rechts. Het laatste puur linkse kabinet was met den Uyl in 1973 ook alweer 50 jaar geleden.
Dat links nog zoveel macht wordt toegedicht is bizar en lijkt het falen van rechts hiermee te maskeren omdat het makkelijker is een vijand te creëren dan toe te geven dat het rechtse beleid al 50 jaar faalt en veel van de huidige maatschappelijke zorgen ook niet oplossen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |