abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219736826
Goh dingen worden duurder :o
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_219736890
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 16:28 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Ik ga alleen naar een sportschool om een beetje rond te kijken en te flexen met mijn gainspokkel.
pi_219736936
Sportscholen waren vroeger, voordat je die diarreeketens1 kreeg die het materiaal leasten i.p.v. kopen (wat kon omdat de rente erg laag was/is), veel duurder.

1 Basic Fist / Fist For Free.
pi_219737062
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:15 schreef Mortaxx het volgende:
Goh dingen worden duurder :o
Klopt, maar dit lijkt me een prijsstijging die echt niks met inflatie te maken heeft. Eerder met dat ze concurrenten als Sportcity nadoen 'want kijk, zij doen het dus dan kunnen wij het ook doen!'

quote:
Een plaatselijke sportschool hier kostte in 2023 nog geen 55 euro per MAAND + je kon na 3 maanden opzeggen

Dat hebben ze heel recent aangepast. Nu betaal je 70 euro per 4 WEKEN en je kan ook niet meer zomaar opzeggen.

Een maand abonnee zijn zonder vervolg (vervolgens in de kleine letters: 28 dagen lid, dus geen kalendermaand) = bijna 90 euro
pi_219737075
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:19 schreef CarbonC het volgende:
Sportscholen waren vroeger, voordat je die diarreeketens1 kreeg die het materiaal leasten i.p.v. kopen (wat kon omdat de rente erg laag was/is), veel duurder.

1 Basic Fist / Fist For Free.
Dat Sportcity, Basic Fit en Trainmore de markt domineren is inderdaad wel erg irritant.
pi_219737106
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:12 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
Volgens mij klopt dit wel hoor

Een plaatselijke sportschool hier kostte in 2023 nog geen 55 euro per MAAND + je kon na 3 maanden opzeggen

Dat hebben ze heel recent aangepast. Nu betaal je 70 euro per 4 WEKEN en je kan ook niet meer zomaar opzeggen.

Een maand abonnee zijn zonder vervolg (vervolgens in de kleine letters: 28 dagen lid, dus geen kalendermaand) = bijna 90 euro

SERIEUS AHAHAHAHAHAHAHAHAAHA

Zelfs Sportcity is dan nog goedkoper, en dat is hier in mijn stad echt de slechtste sportschool die er is
Gewoon lekker met totaal nikszeggende posts topics blijven kicken die je met 1 van je andere accounts begonnen bent en met weer een ander account al eens eerder gekicked had.

Echt een aanwinst voor Fok dit.
pi_219737142
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:25 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Dat Sportcity, Basic Fit en Trainmore de markt domineren is inderdaad wel erg irritant.
Als je 10 euro meer uitgeeft dan de goedkoopste sportschool(keten) ben je het meeste paupervolk wel kwijt.
Ik heb de indruk dat Sportcity iets beter publiek heeft dan vooral de Basic Fist: terecht dat Peter Pannekoek die toko affakkelde.
pi_219737189
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:28 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Als je 10 euro meer uitgeeft dan de goedkoopste sportschool(keten) ben je het meeste paupervolk wel kwijt.
Ik heb de indruk dat Sportcity iets beter publiek heeft dan vooral de Basic Fist: terecht dat Peter Pannekoek die toko affakkelde.
https://www.basic-fit.com/nl-nl/prijs
Dit is een heel stuk goedkoper dan de Sportcity.

Maar in mijn stad heb je geen Basic Fit dus dan gaan de paupers die jij noemt alsnog naar de Sportcity :r
pi_219737620
Om nog even in te haken op 'Reformer Pilates':

Het klopt dat er momenteel de een na de andere studio de grond uit wordt gestampt. Ik heb een dagtaak aan al hun advertenties blokkeren op Instagram. Klanten betalen inderdaad meer dan 200 euro per maand, maar dus ook voor de kut reclames.

Intussen zie ik ook dat sportscholen zelf 2 of 3 bankjes aanschaffen en die in hun eigen gym zetten. Waar ik sport wordt geadviseerd om misschien 2 of 3 lessen bij een studio te volgen, of zelf met youtube oefeninkjes te doen.

Kortom er komt al 'concurrentie' en als het meezit zijn eind dit kalenderjaar die boefjes met hun overpriced studio's ook weer weg :)
pi_219738236
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:13 schreef mschol het volgende:
buiten rennen is even goedkoop als altijd :)
Valt ook tegen als ik mijn outfit van vanavond analyseerde :')

Onderbroek + broek + sokken + thermoshirt + lang hardloopshirt waren redelijk goedkoop -> Gok samen zo’n 100 euro
Handschoenen -> geen idee, 20 euro?
Verlichting -> 35 euro
Schoenen -> 200 euro
Horloge -> 423 euro (kon de oorspronkelijke bestelling nog vinden :P )
Hartslagmeter -> 85 euro

Heb ik toch voor ruim 850 euro aan materialen gebruikt vanavond.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 3 januari 2026 @ 22:39:48 #61
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219739069
Ik ga naar een Sportcity die geen Fit4free was ga er dan ook 3-4x in de week naar toe. Omdat er alles is. Veel diversiteit in lessen. En daar maak ik ook gebruik van. 52,50 per vier weken.
En ook wel een fijn klantenbestand.
Wel veel verloop in het ondersteunend personeel. De trainers en docenten zijn lopen hier ook al wat jaren rond.

Thuis heb ik de ruimte niet. Dus het geld goed besteedt :+. Bovendien doe ik thuis niks. Heel fijn om een sportplek op vijf minuten fietsen te hebben
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')