abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218849813
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 10:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik zit er ook behoorlijk in. Hopelijk stonden er op zolder niet al te veel plantjes. Dan zal er geen uitgebreid onderzoek plaats vinden en wordt het misschien afgedaan met een 5 plantjes voor eigen gebruik situatie. Afijn we gaan het wel zien. Misschien gaat de spirituele gemeenschap wel de handjes uit de mouwen steken en bouwen ze de boel eigenhandig weer op. Maar hobbelig en onzeker gaat dit traject zeker worden.

Als ze geluk hebben is er zoveel afgefikt dat de politie er in elk geval geen zaak meer van kan maken. De verzekering is sowieso een ander verhaal, maar die zullen toch met sterke argumenten moeten komen waarom ze denken dat de eigenaar ernstig nalatig/onzorgvuldig is geweest. Het enkele feit dat ze groeilampen gebruikten lijkt mij onvoldoende eerlijk gezegd. Het kan ook zomaar een combinatie van het hoge elektriciteitsverbruik en slechte verbindingen in de elektrische installatie zijn geweest waardoor de brand is ontstaan, maar dat is de eigenaar niet te verwijten. Maar goed, als de verzekering vervelend blijft doen kan het zomaar jaren duren met rechtszaken en alles.
pi_218849874
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 21:19 schreef obligataire het volgende:
Over brand en verzekeringen gesproken: ik zou het ook niet verkeerd vinden om iets te vernemen omtrent Yo**Yo Arnhem. Het is complex dat weet ik daar maar nieuws is welkom.
Ik heb hier ongeveer een maand geleden een update over gevraagd en ook snel gekregen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik verwacht hier dus binnenkort wel weer een update over.
pi_218850196
Pecunia non olet
pi_218850285
quote:
Die zag ik niet meer gebeuren
pi_218851154
Vandaag de laatste termijn ontvangen van HCN project Restaurant Sauvignon Huizen, wat volgens mij al vrij snel omgedoopt werd tot Restaurant La Maison. Een fijn probleemloos project, altijd netjes op tijd, alleen 2 maanden Corona vertraging. *O*
pi_218851156
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 19:09 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Normaal loop je bij 10% veel risico bij GVE. Zijn er forumleden die hier instappen?
Een basis inlegje durf ik wel. Via linkedin zie je een filmpje met een grote diepe kuil waar men beton ah storten in voor de kelderetage. Men is dus a d gang. Weet niet of project 1 hypo voorrang heeft tov dit project.
pi_218851243
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 14:12 schreef Soulfreak het volgende:
Vandaag de laatste termijn ontvangen van HCN project Restaurant Sauvignon Huizen, wat volgens mij al vrij snel omgedoopt werd tot Restaurant La Maison. Een fijn probleemloos project, altijd netjes op tijd, alleen 2 maanden Corona vertraging. *O*
Wat grappig, wist niet dat dit via crowdfunding is opgezet. Ben er een paar keer geweest en zit in het weekend altijd vol. Door de weeks volgens mij ook wel gevuld en dat terwijl ik er van tevoren op die plek wat minder vertrouwen in had. De restaurant die er daarvoor zaten gingen allemaal failliet
pi_218851854
CCF 45958 Marc... Beheer BV / na wat gedoe de laatste maanden nu geen gedoe meer ... vandaag vervroegd afgelost. Binnen = binnen
pi_218851938
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 22:56 schreef ovdm het volgende:
In plaats van het sparen van geld ben ik maar overgestapt op het sparen van achterstanden bij Collin. Vandaag kreeg ik te horen dat project Rosmolenstraat niet tijdig wordt afgelost, donderdag meldden ze dat over Diken, en daags ervoor over Artem Tolmachev en 4PM real estate. Ik kan er bijna in grossieren.

Veelvuldig komt als reden een niet tijdige herfinanciering naar voren. Niet tijdig betekent te laat. Te laat begonnen, of te laat klaar....maar hoe dan ook te laat. Gelukkig eindigen ze niet allemaal in voorzieningen/afboekingen/defaults, hoewel die ook in aantal en omvang toenemen.

Het rommelt niet alleen aan de inkomstenkant. Ook het op Prinsjesdag gelanceerde plan om het fictieve rendement van 5,88% te verhogen naar 7,78% ten einde de rekening van box 3 te financieren maakt dat het zelfs met een rentevergoeding op een lening van 8% al enige tijd financieel onaantrekkelijk is om nu nog gelden in te leggen bij een crowdfundplatform. Immers, je trekt nog 3 maanden rente, en wordt op 1 januari aangeslagen voor een rendement over een vol jaar (uiteraard...tegenbewijsregeling...succes ;)

De euforie in huize V is fors getemperd deze maand....
Ja eens, het kan voor mij niet meer uit. Het regent hier voorzieningen bij CCF. Huidige momentopname van mijn twee accounts bij CCF: 2,93% en 4,11% netto rendement. Voorzieningen zullen hier en daar wegvallen, maar er zullen ook meer projecten affikken. En deze statistieken zijn in een goede economie, wat natuurlijk kan omslaan. Ik denk dat ik blij mag zijn met uiteindelijk 4% netto rendement.

Bij GVE heb ik gek genoeg 0 problemen op nu 19 lopende projecten en 7,28% netto rendement. Maar goed als ik 1 flinke default heb daar, dan keldert het rendement naar net zoiets als CCF.

Neem dan een belastingdruk van zeker 36% op je daadwerkelijk netto rendement van 4%, dan houd je nog 2,5% over. Dat moet dan de inflatie dekken, maar toename van vermogen zit er niet in. En je geld staat jaren muurvast. En ondertussen zit je elke dag forum posts te tikken, WOZ waardes te checken en pitches te lezen |:(

Neem dan een alternatieve en compleet passieve belegging, bv de NL staatsobligatie van 3,75% rente @ 106%. Volgens mijn berekening is het netto rendemement daar 3,75 / 1,06 * 0,64 = 2,26% na belastingen met ook nog een kans op koersstijging en zeer laag risico. Geld in principe altijd opneembaar ook.

Anyway, ik was al in box3 winterslaap, maar ik ga niet meer opstarten in jan. Het is gewoon zonde van mijn tijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 23-09-2025 16:09:22 ]
pi_218852086
Nagelmevrouw die een pandje koopt met hulp van Collin https://www.collincrowdfund.nl/my-way/ wil wel mee doen voor mijn basis bedrag. Linkje welkom.
pi_218852511
Linkje van de nageldame
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218852606
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 16:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nagelmevrouw die een pandje koopt met hulp van Collin https://www.collincrowdfund.nl/my-way/ wil wel mee doen voor mijn basis bedrag. Linkje welkom.
Lees niet welk bedrag wordt afgelost door verkoop commerciële ruimte
quote:
Eén commerciële ruimte wordt door een derde gekocht.
pi_218852628
Nagelmevrouw

https://www.funda.nl/deta(...)=share-listing-modal

Levensverhaal: https://www.hoezoheino.nl(...)ruikt-als-motivatie/

[ Bericht 18% gewijzigd door KrekelJapie op 23-09-2025 19:30:05 ]
  dinsdag 23 september 2025 @ 18:09:17 #264
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_218852870
quote:
Creditsafe score 32

Dat is wel erg laag toch?
pi_218853401
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 17:40 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Lees niet welk bedrag wordt afgelost door verkoop commerciële ruimte
[..]

Ik denk dat het iets anders is maar het is wel erg verwarrend opgeschreven. Zij verkoop de commerciële ruimte helemaal niet want ze koop hem ook niet.

quote:
Het aan te kopen pand wordt bij aankoop direct gesplitst in twee commerciële ruimtes op de begane grond en één woning op de eerste etage. Eén commerciële ruimte wordt door een derde gekocht. Janieke koopt de bovenwoning en één commerciële ruimte.
Het onderpand bestaat voor ons dus uit de bovenwoning en één winkeldeel t.w.v. ¤390k op een lening van ¤420,- derhalve een ltv van 108.

Of heb ik het nu verkeerd?

Overigens overweeg ik hem wel voor mijn basisbedrag mee te nemen aangezien de toko wel goed lijkt te draaien.
pi_218853496
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2025 19:17 schreef Horsemen het volgende:
Het onderpand bestaat voor ons dus uit de bovenwoning en één winkeldeel t.w.v. ¤390k op een lening van ¤420,- derhalve een ltv van 108.

Klopt. Ze denken alleen dat de ltv lager is doordat het gesplitste pand meer waard is dan het niet-gesplitste pand.
pi_218853522
quote:

[..]
Ik denk dat het iets anders is maar het is wel erg verwarrend opgeschreven. Zij verkoop de commerciële ruimte helemaal niet want ze koop hem ook niet.
[..]

Overigens overweeg ik hem wel voor mijn basisbedrag mee te nemen aangezien de toko wel goed lijkt te draaien.
Denk inderdaad dat op basis van het funda bericht het pand gekocht is door een investeerder voor rond de 525k in december 2024. Deze verkoopt het nu in 3 eenheden waarvan de nagelmevrouw er twee koopt. Blijft vermoedelijk nog steeds een substantieel aantal m2 over voor de eenheden van de nagelmevrouw. Verkoper op Funda spreekt over in totaal 700m2.
pi_218853565
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 18:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Creditsafe score 32

En vrij slechte zekerheden.
Vanwege de goede reputatie heb ik dit project wel overwogen, maar word dit mijn 1e APOC waar ik wel in kan investeren maar dat niet doe.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218854011
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 18:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Creditsafe score 32

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 19:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Vanwege de goede reputatie heb ik dit project wel overwogen, maar word dit mijn 1e APOC waar ik wel in kan investeren maar dat niet doe.
De vorige twee hadden een score van 30 en dezelfde zekerheden toch? Of zie ik iets verkeerd?
AZ en AA|||
pi_218854407
quote:

[..]
[..]
Met dien verstande dat de twee samengevoegde delen samen nu ineens 490K waard zijn, dus een veel lagere LTV.
Ik weet niet wat de logica daarvan is maar misschien weet iemand dit.

Vaak levert juist splitsing toegevoegde waarde op.
Pecunia non olet
pi_218854427
Nog een dag voor de Spaanse appartementen bij SIG. Ik gok dat het wel door gaat. Ik ben benieuwd hoeveel last minuten instappers er nog komen.
pi_218854445
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 19:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Van de 31 projecten, 28 reeds netjes afgelost. Gezien de schaarste aan goede projecten momenteel toch maar weer meegenomen.
Pecunia non olet
  dinsdag 23 september 2025 @ 21:15:03 #273
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_218854488
APOC toch maar klein meegepakt. Heb nog voor een flink bedrag openstaan bij ze dus even rustig aan.
pi_218854688
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 20:58 schreef obligataire het volgende:

[..]
Met dien verstande dat de twee samengevoegde delen samen nu ineens 490K waard zijn, dus een veel lagere LTV.

Misschien is dit ook wel het geval.
We weten natuurlijk niet wat de commerciële ruimte die aan derde verkocht wordt op gaat leveren voor de verkoper.
pi_218854896
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 20:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Er wordt toch inderdaad juist gesplitst?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')