Er is sowieso een groot verschil tussen wat mensen op social media bespreken en wat daadwerkelijk in politiek Den Haag speelt.quote:Op maandag 8 september 2025 21:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Toen het in Amerika weer eens los ging bedoel je. Ja toen was er hier ook kort aandacht voor. Maar laten we nou niet doen alsof dit soort zaken een lange tijd het politieke discours domineerde.
En of het dat deed. Wellicht zijn we over een paar jaar over de DEI-hype heen, maar pretenderen dat het maar een randverschijnsel was in de politiek en media is natuurlijk volstrekte kolder. Sterker nog, ik ben ervan overtuigd dat die waanzin mede gezorgd heeft voor de explosieve groei van rechtse partijen in het Westen.quote:Op maandag 8 september 2025 21:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Toen het in Amerika weer eens los ging bedoel je. Ja toen was er hier ook kort aandacht voor. Maar laten we nou niet doen alsof dit soort zaken een lange tijd het politieke discours domineerde.
Voor wat betreft je laatste punt, zeker. Behalve als het om de staat Israel gaat, dan heb ik daar geen moeite mee, evenzo als het om Amerika gaat of Marokko. Dat is iets anders als we het over de inwoners hebben.quote:Op maandag 8 september 2025 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat je zelf nu ineens met een punt komt waar je in allerlei andere discussies nooit mee op de proppen komt.
Wat je voorbeeld betreft: dat heb ik niet gesteld. Wat ik wel zeg, en waar ik ook op basis van eigen ervaring en inzicht achter sta, is dat het gros van de Pro-Palestina beweging in dit land niet bewogen wordt door daadwerkelijke zorg om mensenrechten, maar om politieke, ideologische en religieuze redenen dít conflict kennelijk een buitengewone interesse toekent. Ik heb je ook in vorige bijdragen uitgelegd waarom.
Dat maakt die mensen niet pro-Hamas of Jodenhaters - het is zó vermoeiend dat het altijd met dit soort overdrijvingen moet - het maakt ze ideologisch gedreven en tribaal. En daar blijf ik bij. De commentaren van de meest rabiate Palestina-demonstranten bevestigen mij ook in dat gevoelen. Laat staan de wijze waarop zelfs instanties als universiteiten meegaan in wat neerkomt op ordinair uitsluiten van mensen puur op basis van afkomst. Legio voorbeelden van.
Als humanist kan ik niet zoveel met dergelijke selectieve verontwaardiging.
Wat nuance betreft, ik neem aan dat je ook van leer trekt tegen lieden die hier die meest wanstaltige bagger plaatsen over Israëlieten, Joden en Israël?
Ik lees dat Ron Fresen bij Jinek het volgende zei: hij heeft het programma van GL-PvdA met het PvdA programma van 2012 vergeleken. ChatGPT zegt dat er inhoudelijk geen verschil is.quote:Op maandag 8 september 2025 21:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
@:EttovanBelgie volgt de politiek alleen in een sprookjeswereld, dat maakt het nou eenmaal lastig. Hij doet alsof Nederlandse politieke partijen bezig zijn met 'woke'. Nee, dus.
Omdat ze zelf aantonen wat die drijfveren zijn. Kijk gewoon eens naar de posts op dit forum alleen al.quote:Op maandag 8 september 2025 21:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor wat betreft je laatste punt, zeker. Behalve als het om de staat Israel gaat, dan heb ik daar geen moeite mee, evenzo als het om Amerika gaat of Marokko. Dat is iets anders als we het over de inwoners hebben.
Verder heb ik inderdaad talloze discussies hierover met je gevoerd en ook aangegeven waarom tribalisme vooral een rol in je hoofd speelt en het eigenlijk er helemaal niet toe doet gezien de ernst van het leed. Toch blijkt keer op keer dat het belangrijker is om de protesterende mensen te bekritiseren of in veel gevallen gewoon lekker weg te zetten, vanwege hun vermeende drijfveren, dan het daadwerkelijk te hebben over het leed wat daar gaande is. Het is makkelijk om het dan maar niet over het onderwerp zelf.
Ik zeg verder niet dat jij al of niet deze mensen wegzet, wat ik wel zie is de selectieve verontwaardiging: de 'rechterflank' die huilt over hoe ze weg worden gezet, maar ondertussen zelf de meest abjecte zaken roepen over anderen. Vervolgens is links wel de boogeyman en iedereen die ergens in het midden zit ook.
Moet ik de standaard bingo kaart van NWS van stal halen? Of weet je die zelf ook te vinden.quote:Op maandag 8 september 2025 21:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat ze zelf aantonen wat die drijfveren zijn. Kijk gewoon eens naar de posts op dit forum alleen al.
'Rechts' wil gewoon genocide uitvoeren op bruine islamieten. VVD is nazistisch. Uitroeiing van anderssoortige mensen zit in de 'volksaard' van Nederlanders. Dit is allemaal een 'koloniaal' gebeuren. Het Westen is 'geknecht' door de zionistische lobby. Het is allemaal 'holocaust-schuldgevoel'.
Zeg mij svp niet dat dit ook maar iets van doen heeft met nuance.
Worden die gefaciliteerd door media, politiek en bedrijven?quote:Op maandag 8 september 2025 21:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moet ik de standaard bingo kaart van NWS van stal halen? Of weet je die zelf ook te vinden.
Jouw tirades tegen woke, dat is nuance.quote:Op maandag 8 september 2025 21:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat ze zelf aantonen wat die drijfveren zijn. Kijk gewoon eens naar de posts op dit forum alleen al.
'Rechts' wil gewoon genocide uitvoeren op bruine islamieten. VVD is nazistisch. Uitroeiing van anderssoortige mensen zit in de 'volksaard' van Nederlanders. Dit is allemaal een 'koloniaal' gebeuren. Het Westen is 'geknecht' door de zionistische lobby. Het is allemaal 'holocaust-schuldgevoel'.
Zeg mij svp niet dat dit ook maar iets van doen heeft met nuance.
Nee? Probeer eens VI. Dat is een grote PVV campagne. Of een van de andere zgn. talkshows op een commerciële zender.quote:Op maandag 8 september 2025 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Worden die gefaciliteerd door media, politiek en bedrijven?
Kan me geen "Praat eens met een PVV'er"-campagne voor de geest halen.
Dat onderbouw ik, met primaire bronnen zelfs. Croft ze.quote:Op maandag 8 september 2025 21:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jouw tirades tegen woke, dat is nuance.
Daarin wordt artikel 1 van de grondwet stelselmatig overschreden ja?quote:Op maandag 8 september 2025 21:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee? Probeer eens VI. Dat is een grote PVV campagne. Of een van de andere zgn. talkshows op een commerciële zender.
Echt, wakker worden Etto..
De speerpunten van de PVV staan inderdaad haaks op artikel 1 van de Grondwet. En herinner je eraan dat het de grootste partij van dit land is. De grootste.quote:Op maandag 8 september 2025 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarin wordt artikel 1 van de grondwet stelselmatig overschreden ja?
Ja, en mijn verklaring daarvoor gaat verder dan "het zijn allemaal racisten en domme mensen".quote:Op maandag 8 september 2025 22:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De speerpunten van de PVV staan inderdaad haaks op artikel 1 van de Grondwet. En herinner je eraan dat het de grootste partij van dit land is. De grootste.
Dat is prima, maar ze zijn niet zielig, niet 'ongehoord', en worden net zo goed door de main stream media bediend.quote:Op maandag 8 september 2025 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en mijn verklaring daarvoor gaat verder dan "het zijn allemaal racisten en domme mensen".
Mag men hetzelfde zeggen over moslims, vluchtelingen en asielzoekers?quote:Op maandag 8 september 2025 22:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is prima, maar ze zijn niet zielig, niet 'ongehoord', en worden net zo goed door de main stream media bediend.
Van mij mag je.quote:Op maandag 8 september 2025 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mag men hetzelfde zeggen over moslims, vluchtelingen en asielzoekers?
PvdA/GL is op cultureel gebied naar rechts opgeschoven tov het PvdA verkiezingsprogramma van 2012.quote:Op maandag 8 september 2025 21:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik lees dat Ron Fresen bij Jinek het volgende zei: hij heeft het programma van GL-PvdA met het PvdA programma van 2012 vergeleken. ChatGPT zegt dat er inhoudelijk geen verschil is.
Dit verbaast me wel, mede omdat PvdA toen een streng bezuinigingsprogramma had (stoppen met AWBZ stond erin, beperken sociale werkplaatsen), waarvan CPB en Teulings achteraf de wijsheid betwiste, maar dat is kennelijk de programmatische kern.
Dit valt me mee van Fresen; meestal hangt Jinek toch wel sterk naar rechts. Met Wouter de Winther als gecontracteerd (!!!) en vaste politiek duider.
Bekijk deze YouTube-video
Ja typisch hoe je opeens genuanceerd kan denken over PVV stemmers. Om dan in een adem door niets van dat begrip voor moslims te hebben. Terwijl kiezen voor een politieke partij veel meer een keuze is dan kiezen voor een geloof. Een partij kiezen is een kwestie van een hokje aankruisen, geloof wisselen gaat niet van de ene op de andere dag.quote:Op maandag 8 september 2025 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en mijn verklaring daarvoor gaat verder dan "het zijn allemaal racisten en domme mensen".
Ja. Meer nadruk op de cohesie en integratie van de gehele samenleving (dus ook, maar niet exclusief, migranten).quote:Op maandag 8 september 2025 22:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
PvdA/GL is op cultureel gebied naar rechts opgeschoven tov het PvdA verkiezingsprogramma van 2012.
Wij van WC-eendquote:Op maandag 8 september 2025 21:39 schreef Klopkoek het volgende:
Kritisch zijn op overheid steeds moeilijker, waarschuwt College voor de Rechten van de Mens - https://nos.nl/l/2581667
Gaat goed jongens. Omwentelingen in Nederland gaan altijd wat verdekter... was met de ommezwaai naar neoliberalisme ook zo.
Ja ik moet zeggen dat ik het heel erg tegen vind vallen waar ze mee komen. Mensen noemen het zo extremistisch maar het is vooral extreem slappe hap. Alsof ze niet doorhebben dat we in onzekere tijden leven waarin belangrijke keuzes gemaakt moeten worden. Ze leven blijkbaar nog meer in de waan dat het allemaal best goed gaat nog.quote:Op maandag 8 september 2025 22:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
PvdA/GL is op cultureel gebied naar rechts opgeschoven tov het PvdA verkiezingsprogramma van 2012.
Ik geef het goede kans dat dit heel erg mee gaat vallen.quote:Op maandag 8 september 2025 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja... zoals ik al voorspelde...
Ook al wordt PVDAGL groot, wellicht de tweede partij... ook al gaat de hobbyclub van Timmermans een kabinet in... binnen nu en een jaar klapt de hele kiet omdat het radicale element binnen die crea-bea vereniging de hele zooi platlegt wanneer het niet doet wat het wil.
Wordt echt genieten, de totale implosie van dat onzalige huwelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |