Er is geen enkele partij behalve Bij1 die dat soort begrippen rondslingert. Blijf eens bij feiten.quote:Op maandag 8 september 2025 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan zou ik het hebben over 'wit privilege', 'koloniale mindset', 'zwarte pijn', 'heteronormativeit' en 'toxische masculiniteit'.
Oh dat wordt volop. Vooral in religieuze kringen.quote:Op maandag 8 september 2025 20:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Even ChatGPT gevraagd:
Gezien jouw nadruk op progressivisme, humanisme, laïcisme én radicale gelijkwaardigheid, lijken Partij voor de Dieren, GroenLinks, of Volt het meest te passen.
[..]
Dus ook hier gaat het louter om de gebruikte terminologie, maar niet het onderliggende punt: het feit dat er gediscrimineerd wordt naar afkomst, sexe et cetera.
En moslims, niet te vergeten.quote:Op maandag 8 september 2025 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geldt dat ook omgekeerd?
Kennelijk schijnen hier legio te mensen te zijn die precies menen te weten wat VVD'ers, PVV'ers, JA21'ers en BBB'ers denken. En vooral waarom ze fout denken.
Ik denk niet dat inwoners van getroffen gebieden in China, Vietnam, de VS, Griekenland, Turkije, Frankrijk, Spanje met vele manifiestaties van extremen heel erg twijfelen aan de retoriek die Rob Jetten gebruikt.quote:Op maandag 8 september 2025 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Rob Jetten moet vooral stoppen met 'twee voor twaalf' en 'code rood' retoriek.
Het is behoorlijk veelzeggend dat dat steeds je enige issue is.quote:
Klopt, waarschijnlijk lachen ze hem uit.quote:Op maandag 8 september 2025 20:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk niet dat inwoners van getroffen gebieden in China, Vietnam, de VS, Griekenland, Turkije, Frankrijk, Spanje met vele manifiestaties van extremen heel erg twijfelen aan de retoriek die Rob Jetten gebruikt.
Veel PVV'ers zijn niet religieus. De woorden van de grote leider, minder minder Marokkanen vergeten? Of het welkbekende Polenmeldpunt.quote:Op maandag 8 september 2025 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh dat wordt volop. Vooral in religieuze kringen.
Ik wijs je slechts op je hypocrisie.quote:Op maandag 8 september 2025 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is behoorlijk veelzeggend dat dat steeds je enige issue is.
Nee, daarom heb ik ook een aversie tegen Geert en z'n fröbelclub. Had ik al in wat, 2013, 2016, 2020... elke keer wanneer die charlatan weer eens met een hersenscheet kwam. Is vast te croften.quote:Op maandag 8 september 2025 21:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Veel PVV'ers zijn niet religieus. De woorden van de grote leider, minder minder Marokkanen vergeten? Of het welkbekende Polenmeldpunt.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 8 september 2025 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, waarschijnlijk lachen ze hem uit.
Ik geloof niet dat een religieuze affiliatie of een politieke voorkeur een onveranderlijke, vaststaande eigenschap is, zoals geslacht, seksuele voorkeur, leeftijd en etniciteit dat wel zijn.quote:Op maandag 8 september 2025 21:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wijs je slechts op je hypocrisie.
Maar het is toch echt de allergrootste partij in dit land. Toch kom je met je stokpaardje, de religieuzen. Politiek gezien hebben die geen enkele noemenswaardige zeggenschap. Vind je dat zelf ook niet vreemd dat je dan je pijlen richt op hen en zelfs een halve oorlog voert tegen een religieuze mindeheidsgroep die niet eens een religieuze representatie heeft in de Nederlandse politiek.quote:Op maandag 8 september 2025 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, daarom heb ik ook een aversie tegen Geert en z'n fröbelclub. Had ik al in wat, 2013, 2016, 2020... elke keer wanneer die charlatan weer eens met een hersenscheet kwam. Is vast te croften.
Juist omdat ze mensen beoordelen niet op gedrag en karakter maar vaststaande eigenschappen, zie ik de PVV als een partij met totaal abjecte denkbeelden.
Reden dat Geert ook zo pro-Israël is heeft natuurlijk niets te maken met zorgen om Joodse burgers of de staat Israël; en dat geldt ook voor de SGP, en Trump en al die andere tribalisten.
Bij Wilders kan het wel daadwerkelijk iets met Israël te maken hebben gezien z’n collega Markuszower en dat die in een Kibboets gewoond heeft.quote:Op maandag 8 september 2025 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, daarom heb ik ook een aversie tegen Geert en z'n fröbelclub. Had ik al in wat, 2013, 2016, 2020... elke keer wanneer die charlatan weer eens met een hersenscheet kwam. Is vast te croften.
Juist omdat ze mensen beoordelen niet op gedrag en karakter maar vaststaande eigenschappen, zie ik de PVV als een partij met totaal abjecte denkbeelden.
Reden dat Geert ook zo pro-Israël is heeft natuurlijk niets te maken met zorgen om Joodse burgers of de staat Israël; en dat geldt ook voor de SGP, en Trump en al die andere tribalisten.
Je gaat nogal voorbij aan het punt. Namelijk het bij voorbaat menen te weten wat anderen denken. Zie je eigen post.quote:Op maandag 8 september 2025 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat een religieuze affiliatie of een politieke voorkeur een onveranderlijke, vaststaande eigenschap is, zoals geslacht, seksuele voorkeur, leeftijd en etniciteit dat wel zijn.
Daarom geloof ik ook dat je op basis van argumenten veranderlijke eigenschappen van mensen kunt veranderen, en dat het verwijzen naar een gekozen dan wel opgelegde ideologie/religie je geen enkel recht geeft om de discriminatekaart te trekken wanneer men met inhoudelijke argumenten aangeeft waarom die ideologie/religie tegen de borst stuit.
Dat doen we in POL elke dag. En gelukkig maar.
Ik richt me niet enkel op 'religieuzen'. Ik richt me - naast conservatieven en neoliberalen, waar je lustig op los kunt croften - op dit moment op zelfverklaarde 'redelijken' en 'middenmotors' en 'progressieven' die elke discussie in de kiem smoren omdat er een bepaald narratief tot evangelie is verheven - klimaat, Gaza, diversiteit - waaraan niet getornd mag worden.quote:Op maandag 8 september 2025 21:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar het is toch echt de allergrootste partij in dit land. Toch kom je met je stokpaardje, de religieuzen. Politiek gezien hebben die geen enkele noemenswaardige zeggenschap. Vind je dat zelf ook niet vreemd dat je dan je pijlen richt op hen en zelfs een halve oorlog voert tegen een religieuze mindeheidsgroep die niet eens een religieuze representatie heeft in de Nederlandse politiek.
Sterker nog, volgens mij was jij het die zei dat de linkerflank meer moet luisteren naar de rechterflank. Terwijl die juist die soort abjecte denkbeelden erop na weet te houden.
Waarom is dat nu ineens een probleem wanneer er niets anders gedaan wordt omtrent de kiezer die niet stemt zoals men dat hier graag ziet? Vanwaar nu ineens deze poging tot nuance?quote:Op maandag 8 september 2025 21:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je gaat nogal voorbij aan het punt. Namelijk het bij voorbaat menen te weten wat anderen denken. Zie je eigen post.
Los daarvan is de wettelijke definitie van discriminatie een andere dan je eigen gemaakte definitie. Niemand die de discriminatiekaart trekt omdat je religiekritiek hebt, dat is echt zielig slachtofferolisme.
@EttovanBelgie volgt de politiek alleen in een sprookjeswereld, dat maakt het nou eenmaal lastig. Hij doet alsof Nederlandse politieke partijen bezig zijn met 'woke'. Nee, dus.quote:Op maandag 8 september 2025 20:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er is geen enkele partij behalve Bij1 die dat soort begrippen rondslingert. Blijf eens bij feiten.
Geert zijn persoonlijke pro-Israel houding heeft daarnaast een andere achtergrond en invalshoek dan die in de vermarkting of vertaling naar zijn (tweede) vrijheidspartij.quote:Op maandag 8 september 2025 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je stelt een wedervraag en geeft dus geen antwoord op wat ik constateer.quote:Op maandag 8 september 2025 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik richt me niet enkel op 'religieuzen'. Ik richt me - naast conservatieven en neoliberalen, waar je lustig op los kunt croften - op dit moment op zelfverklaarde 'redelijken' en 'middenmotors' en 'progressieven' die elke discussie in de kiem smoren omdat er een bepaald narratief tot evangelie is verheven - klimaat, Gaza, diversiteit - waaraan niet getornd mag worden.
Doet men dat wel, hoe onderbouwd ook, volgt een vlugge excommunicatie en een verwijzing naar het postvakje 'radicaal rechts'.
Vandaar mijn vraag: wat verwacht men precies van de onwelgevallige kiezer, die men stelselmatig en rucksichtlos wegzet als 'dom', 'angstig', 'afgunstig', 'onderbuik', 'racistisch', 'xenofoob', 'reactionair'? In een Vinexwijk wonen schijnt thans al een indicatie te geven van iemands debiliteit en afgunst.
Wat heeft die hoek die kiezer precies te bieden?
Op dit moment niet, maar er was echt wel een tijd waar het alleen ging over diversiteit, inclusief, regenboog zebrapaden, genders, BLM, toiletten etc.quote:Op maandag 8 september 2025 21:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
@:EttovanBelgie volgt de politiek alleen in een sprookjeswereld, dat maakt het nou eenmaal lastig. Hij doet alsof Nederlandse politieke partijen bezig zijn met 'woke'. Nee, dus.
Welke tijd was dat?quote:Op maandag 8 september 2025 21:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Op dit moment niet, maar er was echt wel een tijd waar het alleen ging over diversiteit, inclusief, regenboog zebrapaden, genders, BLM etc.
Lubbers-II of eerder, want ik heb het niet actief meegemaakt.quote:
De tijd dat rechtse partijen beweeren dat er geen racisme meer is in onze samenleving. Of als het er dan is dan vooral geimporteerd met de migranten. De tijd dat rechtse partijen beweren dat emancipatie af is.quote:
Omdat je zelf nu ineens met een punt komt waar je in allerlei andere discussies nooit mee op de proppen komt.quote:Op maandag 8 september 2025 21:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je stelt een wedervraag en geeft dus geen antwoord op wat ik constateer.
Om toch in te gaan op je punt: het feit dat bijvoorbeeld alle mensen die demonstreren voor Palestina door de zgn. critici als Hamassupporters of Israel- of zelfs Jodenhaters worden weggezet heeft niets met een gezonde dosis kritiek te maken. Dat moet wel allemaal oke gevonden kennelijk of hoe werkt dit precies?
Het voelt alsof de zielige rechtse stemmer onbegrepen is en alleen maar moet incasseren, terwijl de realiteit is dat iedereen die enige vorm van nuance tracht te brengen in een gepolariseerde discussie al snel monddood wordt gemaakt met termen als deugneuzen, woke, moslimbroeder of terroristensupporter.
Toen het in Amerika weer eens los ging bedoel je. Ja toen was er hier ook kort aandacht voor. Maar laten we nou niet doen alsof dit soort zaken een lange tijd het politieke discours domineerde.quote:Op maandag 8 september 2025 21:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Op dit moment niet, maar er was echt wel een tijd waar het alleen ging over diversiteit, inclusief, regenboog zebrapaden, genders, BLM, toiletten etc.
Nu was het wel een betere tijd dat we ons druk konden maken over je letter in je paspoort dan defensie uitgaven of zorgkosten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |