quote:-Fatsoenlijke OP maken
-Liefst met NL-bron.. zo niet, vertel dan ff uitgebreid waar het over gaat en waar je over wil discussiėren
en niet gewoon 2 regels kopiėren en dan ff "lullig" typen ofzo.
Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie
Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al (nooit genoeg) een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.
'Moslims-christenen- autochtonen-allochtonen zijn kut', islam is geen europa en ' Trump moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.
Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.
Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.
Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!
Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.
Ook GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiėren en plakken aangezien dat niet is toegestaan en niet iedereen tot die bronnen toegang heeft om te zien of de berichten accuraat zijn. Zoek een bron via een alternatieve route aub!
Premium artikelen uploaden naar alternatieve websites is niet toegestaan en kan je een ban opleveren.
Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.
Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.
Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.
Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert
Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.
En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.
De kans dat Yvonnegod je dan bant, neemt zienderogen toe(al is yvonne verder wel gewoon aardig en werkt deze tekst stigmatiserend).
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.
De Modblackpetes
Verder geldt voor alle topics onder andere:quote:Let wel: Aan topicstarters
Als je zo nodig in NWS (op een Nederlands Forum) een topic in het Engels wilt openen met een onderwerp uit het buitenland, dan kun/moet je wel even wat meer je best doen.
-Zorg dat de titel van je topic de lading dekt, zo niet, dan heb je kans dat het topic al op slot gaat
-Vertaal even wat er in het artikel staat - niet iedereen kan Engels - dus leg uit wat er staat, doe dit op waarheid - dat hoeft geen A4'tje maar ook niet in één zin. Leg gewoon uit wat er aan de hand is.
-Kom met een stuk eigen inbreng - waar wil je over discussiėren, wat is er zo belangrijk waarom we hier over kunnen praten? Doe dat niet met racistische opmerkingen, onderbuik of sneren richting anders denkenden of gelovigen.
-Indien je als TS constant topics opent met een bepaalde gedachte, strekking of onderwerp zal dat gevolgen hebben voor hoe andere users jouw inbreng zien. Dat is logisch. Accepteer dat. Wie kaatst, kan de bal verwachten. Pittige discussies mogen, accepteer als TS dat je lastige vragen kunt krijgen en zorg ervoor dat je in je eigen topic ook antwoorden geeft.
-Last but not least: Blijf netjes, behandel de users in jouw topic met respect en wordt niet persoonlijk.
Verder
-Sneren richting de TS kunnen achterwege blijven, iedereen op Fok heeft het recht topics te openen, ook als het 'weer' een topic is over bijvoorbeeld Antifa, immigranten of de PVV. Zolang het topic maar voldoet aan de voorwaarden van Fok.
-Ook andere persoonlijke reacties richting andere users of het onderwerp als "gaan we weer, heb je hem weer, daar komt ALT right, ALT Left, weer, kunnen achterwege blijven. Blijf dan lekker weg.
-Andere offtopic zooi hoeft ook niet. Grapje is leuk, maar maak er geen sport van.
-Nutteloze mentions kun je ook weglaten.
-Last but not least: Behandel andere users en de TS met respect, wordt niet persoonlijk.
Jij ziet het niet blijkbaar. Prima. Lees mn sig eens zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:42 schreef Janneke141 het volgende:
Heb je nou echt niet in de gaten dat je beeld ernstig gekleurd wordt door je eigen uitgangspunten?
Soms lijkt het wel alsof een heleboel users alleen maar bezig zijn om anderen het zo zuur mogelijk te maken. En die anderen zijn dan mensen met een mening die ze niet aanstaat. Die mensen haken dan vroeg of laat af en dan hou je inderdaad eenheidsworst over. Een naar mijn mening niet zo heel smakelijke eenheidsworst. Persoonlijk ben ik meermaals beticht van antisemitische sympathieėn. Feitenvrij. Alleen maar omdat bepaalde figuren hier het framen en zwartmaken van anderen tot instrument hebben verheven om discussies te winnen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je hebt geen gelazer als je eenheidsworsten hebt in een klankkast inderdaad.
Uitstekende post. Het respect is ver te zoeken, soms geheel afwezig.quote:Op zaterdag 6 september 2025 18:08 schreef recursief het volgende:
[..]
Soms lijkt het wel alsof een heleboel users alleen maar bezig zijn om anderen het zo zuur mogelijk te maken. En die anderen zijn dan mensen met een mening die ze niet aanstaat. Die mensen haken dan vroeg of laat af en dan hou je inderdaad eenheidsworst over. Een naar mijn mening niet zo heel smakelijke eenheidsworst. Persoonlijk ben ik meermaals beticht van antisemitische sympathieėn. Feitenvrij. Alleen maar omdat bepaalde figuren hier het framen en zwartmaken van anderen tot instrument hebben verheven om discussies te winnen.
En dat is een van de redenen dat ik een aantal maanden hier op Fok! niet meer heb meegepost. Ik hou er niet zo van om het heel veel over mezelf te hebben, maar laat ik dat hier toch maar eens een keer doen. Dat soort nare nergens op gebaseerde frames komen bij mij enorm hard aan, waarmee de geschiedenis van mijn familie meespeelt. Mijn familie die ik nauwelijks heb omdat het grootste deel in de oorlog vermoord is in vernietigingskampen, vanwege hun Joodse achtergrond. En ja: de littekens van zo een geschiedenis kunnen nog generaties lang doorwerken.
Ik heb het al wel eens eerder gezegd: het is niet zo belangrijk dat mensen niet jouw mening ergens over delen. Het is wel belangrijk om elkaar heel te houden als je met iemand in discussie gaat. Die ongezonde neiging om mensen persoonlijk op de meest nare manieren aan te vallen en tot in den treure in een niet zo fraai vals frame te zetten alleen maar omdat ze een mening hebben die je niet aan staat, daar mag wat mij betreft veel harder op geacteerd worden. Als je je op dat vlak bij herhaling niet kan inhouden dan zou ik het niet erg vinden als je permanent mag wieberen.
Dit mogen users wel eens in de oren knopen.quote:En dat is een van de redenen dat ik een aantal maanden hier op Fok! niet meer heb meegepost. Ik hou er niet zo van om het heel veel over mezelf te hebben, maar laat ik dat hier toch maar eens een keer doen. Dat soort nare nergens op gebaseerde frames komen bij mij enorm hard aan, waarmee de geschiedenis van mijn familie meespeelt. Mijn familie die ik nauwelijks heb omdat het grootste deel in de oorlog vermoord is in vernietigingskampen, vanwege hun Joodse achtergrond. En ja: de littekens van zo een geschiedenis kunnen nog generaties lang doorwerken.
dit soort posts is waarom er geen discussie isquote:Op vrijdag 5 september 2025 18:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Al die lui die de wappo’s van JA21 suggereren zijn niet goed wijs.
Dat is toch enigszins vreemd te noemen, want er vallen prima onderbouwde argumenten te maken dat migranten wel degelijk een rol spelen in deze problematiek. Als het benoemen van zulke feiten voor jou dan een reden is om er 'klaar mee te zijn' ligt het probleem hierin wellicht wel bij jouzelf.quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iedere user die inhoudelijk meedoet en vertrekt is een gemis. De denkfout die jij vanuit jouw einde van het spectrum maakt is dat users vertrekken om het hier een extreem-links of extreem-rechts hol zou zijn. Users die een inhoudelijke discussie willen voeren taaien af omdat dat niet meer lukt als het complete forum wordt overgenomen door schreeuwers die niet geļnteresseerd zijn in feiten of argumenten.
Als er ergens een inhoudelijk topic geopend wordt over problemen op de woningmarkt of de zorg of het onderwijs en vanaf post #3 gaat het alweer over asielzoekers of over hoe het de schuld is van Timmermans dan ben ik er alweer klaar mee. En daar zal ik niet de enige in zijn. Ondanks het feit dat ik mezelf nu niet bepaald zie als een linkse user.
Hiermee bewijs je toch zijn punt? Doodvermoeiend, dat links rechts gereutel.quote:Op zaterdag 6 september 2025 18:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is toch enigszins vreemd te noemen, want er vallen prima onderbouwde argumenten te maken dat migranten wel degelijk een rol spelen in deze problematiek. Als het benoemen van zulke feiten voor jou dan een reden is om er 'klaar mee te zijn' ligt het probleem hierin wellicht wel bij jouzelf.
Blind naar een politicus of politieke partij wijzen is daarentegen inderdaad niet bevorderend voor de discussie. Ook daar dient altijd een gedegen onderbouwen ten grondslag aan te liggen. Maar ik vraag mij wel of je het ook als even ergerlijk ervaart als er blind naar een rechtse politicus of partij wordt gewezen als oorzaak van zulke problemen?
Ja dat is ook strontvervelend. Doorgaans krijg je reacties die net zoveel moeite hebben gekost als hetgeen je quote.quote:Op zaterdag 6 september 2025 18:20 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ben persoonlijk die topics die vol staan met Genocide! en Holocaust! en Nazi's! wel een beetje zat. En in het bijzonder bepaalde users die dit steevast iedere post roepen.
Verders vind ik.juust de verschillende meningen heel leuk en leerzaam.
Het meest opmerkelijke is nog wel dat dit soort posts van users komt die vervolgens klagen als er kritiek op 'links', migranten of de Islam is. Dat wil men ineens dat dit meteen wordt weggehaald door de FOK! crew. Kortom: snerende opmerking over JA21 is 'leuk' en krijgt een duimpje. Snerende opmerking over GroenLinks–PvdA en men zet meteen een TR.quote:Op zaterdag 6 september 2025 18:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
dit soort posts is waarom er geen discussie is
tr’s doen daar niks aan ook als ik er niet op in ga
lijkt mij duidelijk
Joh kap nu eens met Calimero gedrag.. mbt rechts vs links.quote:Op zaterdag 6 september 2025 18:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het meest opmerkelijke is nog wel dat dit soort posts van users komt die vervolgens klagen als er kritiek op 'links', migranten of de Islam is. Dat wil men ineens dat dit meteen wordt weggehaald door de FOK! crew. Kortom: snerende opmerking over JA21 is 'leuk' en krijgt een duimpje. Snerende opmerking over GroenLinks–PvdA en men zet meteen een TR.
Dit legt meteen een primaire oorzaak van polarisatie bloot: en dat is dat er een aanzienlijke groep users is, die zelf wél willen uitdelen maar op geen enkele manier kunnen incasseren.
Kortom, men vindt het normaal en acceptabel om zelf te sneren of denigrerende opmerkingen over de politieke tegenstander te plaatsen, maar als anderen dit doen dan is de wereld te klein en wil men censuur en bans zien. Ja, zo werkt het niet.
Als je wil dat er respectvol over jouw politieke affiliatie wordt gesproken, moet je het goede voorbeeld geven en ook respectvol over de politieke tegenstander spreken. Of natuurlijk een gelijk speelveld accepteren dat er beide kanten soms harde kritiek is.
Mensen uitmaken voor rotte vis, politici geuzentermpjes of denigrerende termpjes geven ook niet.quote:Op zaterdag 6 september 2025 18:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het meest opmerkelijke is nog wel dat dit soort posts van users komt die vervolgens klagen als er kritiek op 'links', migranten of de Islam is. Dat wil men ineens dat dit meteen wordt weggehaald door de FOK! crew. Kortom: snerende opmerking over JA21 is 'leuk' en krijgt een duimpje. Snerende opmerking over GroenLinks–PvdA en men zet meteen een TR.
Dit legt meteen een primaire oorzaak van polarisatie bloot: en dat is dat er een aanzienlijke groep users is, die zelf wél willen uitdelen maar op geen enkele manier kunnen incasseren.
Kortom, men vindt het normaal en acceptabel om zelf te sneren of denigrerende opmerkingen over de politieke tegenstander te plaatsen, maar als anderen dit doen dan is de wereld te klein en wil men censuur en bans zien. Ja, zo werkt het niet.
Als je wil dat er respectvol over jouw politieke affiliatie wordt gesproken, moet je het goede voorbeeld geven en ook respectvol over de politieke tegenstander spreken. Of natuurlijk een gelijk speelveld accepteren dat er beide kanten soms harde kritiek is.
Misschien zeg ik iets geks, maar zou de oplossing niet zijn om gewoon niet te sneren of te denigreren, in plaats van erover te zeuren dat anderen het ook doen?quote:Op zaterdag 6 september 2025 18:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is sws onzinquote:Op zaterdag 6 september 2025 18:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom: snerende opmerking over JA21 is 'leuk' en krijgt een duimpje. Snerende opmerking over GroenLinks–PvdA en men zet meteen een TR.
ja maar ik post hier toch verdomme een sneer vanuit de andere hoekquote:Op zaterdag 6 september 2025 18:52 schreef recursief het volgende:
[..]
Misschien zeg ik iets geks, maar zou de oplossing niet zijn om gewoon niet te sneren of te denigreren, in plaats van erover te zeuren dat anderen het ook doen?
Ik zeg niet dat ik die sneer okay vind he.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja maar ik post hier toch verdomme een sneer vanuit de andere hoek
en nu valt iedereen over howard![]()
nou schiet mij maar lek
okequote:Op zaterdag 6 september 2025 19:01 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik die sneer okay vind he.
Wat klopt hier feitelijk niet aan?quote:Op zaterdag 6 september 2025 18:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
dit soort posts is waarom er geen discussie is
tr’s doen daar niks aan ook als ik er niet op in ga
lijkt mij duidelijk
In dit geval is het omdat die club (dus niet users oid) voortkomt uit FvD en het daarin langer volhielden dan geestelijk gezonde personen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:27 schreef sp3c het volgende:
Wappo's is sowieso kut in elke discussie en of ze niet goed wijs zijn kunnen we feitelijk natuurlijk niet vaststellen op fok!
Beetje domme vraag
Jablablablablaiedereendoetstommaaralsikhetdoeishetandersbla en dat komt door de mods, de crew, de policy, de eigenaar en nooit door mijquote:Op zaterdag 6 september 2025 19:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In dit geval is het omdat die club (dus niet users oid) voortkomt uit FvD en het daarin langer volhielden dan geestelijk gezonde personen.
Daar herken ik mezelf niet zo in. Ik weet prima dat ik er soms stevig in ga.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Jablablablablaiedereendoetstommaaralsikhetdoeishetandersbla en dat komt door de mods, de crew, de policy, de eigenaar en nooit door mij
Jep.quote:Op zaterdag 6 september 2025 18:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |