In Nederland is de zorgfraude van eenzelfde omvang als de handel in coke. Het gaat om 10 miljard per jaar voor beide vormen van criminaliteit. Iedereen die er van verdacht wordt ook maar tegen de muur zetten?quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:38 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als iets anders niet werkt...........
Maar misschien zou men zich iets drukker moeten maken over de ontwrichting van de maatschappij door drugs, wat toch echt een veel groter probleem is dan een paar losers die zich laten strikken voor drugstransporten. De wereld zal hen niet missen. Deugvingertjes opsteken lost geen megaproblemen op.
Niet 'als' maar 'is'.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar als de drugs een veel groter probleem zijn dan een paar losers in een bootje, waarom dan die losers bombarderen en niet echt iets aan het probleem doen?
Misschien niet, maar misschien ook wel. Wie weet wel, maar wie weet ook niet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:47 schreef obligataire het volgende:
[..]
Niet 'als' maar 'is'.
Je moet ergens beginnen. Het zal niet de enige actie zijn op welke manier dan ook. En wie weet werkt dit afschrikwekkend.
'Maar is de drugs een veel groter probleem zijn dan een paar losers in een bootje' vind ik een rare zin.quote:
Geen idee. Maar met deugkneuzerij lossen we het drugsprobleem niet op. Ben zeker geen fan van Trump maar voor deze acties op zee heb ik vooralsnog een goed gevoel.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Misschien niet, maar misschien ook wel. Wie weet wel, maar wie weet ook niet.
Kun jij ons land verder niet leiden? Je lijkt me uitermate geschikt.
Faillissementsfraude is ook een leuke. Zijn bovendien vormen van fraude waar een samenleving directer last van ondervindt dan de aanwezigheid van drugs. De aanwezigheid van drugs heeft altijd nog een gebruiker nodig.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:45 schreef Friggles het volgende:
[..]
In Nederland is de zorgfraude van eenzelfde omvang als de handel in coke. Het gaat om 10 miljard per jaar voor beide vormen van criminaliteit. Iedereen die er van verdacht wordt ook maar tegen de muur zetten?
Je weet dat er in andere landen in mid en Zuid Amerika complete drugs oorlogen gaande zijn.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens dat dit een dikke vette "war crime" is.
Je kunt zoiets gewoon niet doen, mensen executeren zonder proces.
Voor degenen die dit prima vinden: je kunt zomaar zelf aan de beurt zijn als we dit goedkeuren.
Oh joh, dan hebben we het toch nergens meer over. We hebben die deugkneuzen mooi even lik op stuk gegeven.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
Geen idee. Maar met deugkneuzerij lossen we het drugsprobleem niet op. Ben zeker geen fan van Trump maar voor deze acties op zee heb ik vooralsnog een goed gevoel.
Gebruik jij wel eens drugs?quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Oh joh, dan hebben we het toch nergens meer over. We hebben die deugkneuzen mooi even lik op stuk gegeven.
Zou er echt totaal niet mee zitten als jouw groepje de volgende is.
De gasten in die bootjes zijn de lui onderaan de ladder. Vaak zijn ze tegen wil en dank in de kluwen van zo'n kartel beland. Denk je dat die iets in de melk te brokkelen hebben wanneer er gezegd wordt dat ze moeten varen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:47 schreef obligataire het volgende:
[..]
Niet 'als' maar 'is'.
Je moet ergens beginnen. Het zal niet de enige actie zijn op welke manier dan ook. En wie weet werkt dit afschrikwekkend.
Beetje een vreemde vraag, Jan. Wij hebben nog niet zo lang geleden een topic volgeluld waarin jij elke recreatieve gebruiker verwijt bloed aan zijn handen te hebben.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 10:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gebruik jij wel eens drugs?
Het buitengerechtelijk executeren van mensen geeft jou een goed gevoel? Dat geeft te denken.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
Geen idee. Maar met deugkneuzerij lossen we het drugsprobleem niet op. Ben zeker geen fan van Trump maar voor deze acties op zee heb ik vooralsnog een goed gevoel.
Dat was inderdaad een hilarisch topic.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 10:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Beetje een vreemde vraag, Jan. Wij hebben nog niet zo lang geleden een topic volgeluld waarin jij elke recreatieve gebruiker verwijt bloed aan zijn handen te hebben.
Denk zelf eens even na
Het maakt in elk geval een, op zijn zachts gezegd, merkwaardig bruggetje. Hier is bloed aan de handen totaal geen probleem blijkbaar.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 10:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een hilarisch topic.
Waarom worden overlevenden dan niet aangeklaagd maar terug gestuurd naar land van herkomst?quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je weet dat er in andere landen in mid en Zuid Amerika complete drugs oorlogen gaande zijn.
Tot nu toe heb ik nog geen enkel geluid gehoord van al die gezonken boten dat het vissers of dagjes mensen betrof die lekker aan het varen waren.
Dit was niet de eerste. Er waren al menig vooraf gegaan die op deze manier naar de kelder werden gebracht.
Dus naar mijn weten hebben ze inderdaad drugskoeriers te pakken.
Of ze wel of niet 'brokkelen' boeit mij niet zo. Ze zijn medeplichtig aan misdaad waardoor talloze levens verwoest worden. Ik zag ook liever de hoogste bazen aangepakt worden, maar die zijn veilig o.a. doordat ze corrupte politici in hun zak hebben. Dat ze in Nederland weggestuurd zouden worden met een taakstrafje en/of een paar dagen voorwaardelijke celstraf is eerder ons probleem dan dat van de Amerikanen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 10:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De gasten in die bootjes zijn de lui onderaan de ladder. Vaak zijn ze tegen wil en dank in de kluwen van zo'n kartel beland. Denk je dat die iets in de melk te brokkelen hebben wanneer er gezegd wordt dat ze moeten varen?
Waarom wel? Als het effectiever is om ze om te leggen die drugscriminelen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 10:48 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom worden overlevenden dan niet aangeklaagd maar terug gestuurd naar land van herkomst?
Ok. Rechtstaat be damned dus. Volgens mij ben jij ook een drugscrimineel. Nu mag je ook tegen de muur.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 10:56 schreef recidivist het volgende:
[..]
Waarom wel? Als het effectiever is om ze om te leggen die drugscriminelen?
Maakt jou niet uit, het is vaak een kogel door je kop of je gaat dit voor ons doen, jij burger. Stel dat jij daar zou wonen zou jij dan trots de kogel door je kop kiezen? Ze blazen nu waarschijnlijk ook veel lokale burgers op die ook slachtoffer zijn van het kartel. Schiet dan lekker de kartelbazen neer die niet op die bootjes zitten.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 10:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
Of ze wel of niet 'brokkelen' boeit mij niet zo. Ze zijn medeplichtig aan misdaad waardoor talloze levens verwoest worden. Ik zag ook liever de hoogste bazen aangepakt worden, maar die zijn veilig o.a. doordat ze corrupte politici in hun zak hebben. Dat ze in Nederland weggestuurd zouden worden met een taakstrafje en/of een paar dagen voorwaardelijke celstraf is eerder ons probleem dan dat van de Amerikanen.
Jij hebt meer sympathie voor criminelen dan voor slachtoffers van drugshandel. Zit je zelf aan de drugs of zo, dat dit aspect jou niet boeit? Dat jouw dealer altijd genoeg voorraad in huis heeft tegen een nette prijs?quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 11:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Maakt jou niet uit, het is vaak een kogel door je kop of je gaat dit voor ons doen burger. Stel dat jij daar zou wonen zou jij dan trots de kogel door je kop kiezen? Ze blazen nu waarschijnlijk ook veel lokale burgers op die ook slachtoffer zijn van het kartel. Schiet dan lekker de kartelbazen neer die niet op die bootjes zitten.
Nee hoor, helemaal niet vreemd. Denk maar ff na waar ik op doelquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 10:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Beetje een vreemde vraag, Jan. Wij hebben nog niet zo lang geleden een topic volgeluld waarin jij elke recreatieve gebruiker verwijt bloed aan zijn handen te hebben.
Denk zelf eens even na
Fijn dat je niet inhoudelijk kan ingaan op mijn post, dan maar een stomme opmerking maken dat ik aan de drugs zou zitten.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 11:14 schreef obligataire het volgende:
[..]
Jij hebt meer sympathie voor criminelen dan voor slachtoffers van drugshandel. Zit je zelf aan de drugs of zo, dat dit aspect jou niet boeit? Dat jouw dealer altijd genoeg voorraad in huis heeft tegen een nette prijs?
Ze heeft meer sympathie voor een paar mensen op een bootje waarvan op geen enkele manier blijkt dat zij criminelen, terroristen of vijandige strijdkrachten zijn dan voor een krijgsmacht die geen middel ongemoeid laat om ze te elimineren.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 11:14 schreef obligataire het volgende:
[..]
Jij hebt meer sympathie voor criminelen dan voor slachtoffers van drugshandel. Zit je zelf aan de drugs of zo, dat dit aspect jou niet boeit? Dat jouw dealer altijd genoeg voorraad in huis heeft tegen een nette prijs?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |