Ik bood hem aan aan degene achter me in de rij. Hij was moslim en er zat spek inquote:Op maandag 22 september 2025 15:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Aan de eerste zwerver komen die je tegenkomt toch.
Interessant dat zij een volledig andere layout hebben van de schermen, terwijl de rest (of een paar details na) toch wel identiek lijkt te zijn.quote:Op zondag 21 september 2025 16:16 schreef James1988 het volgende:
De eerste Coradia Stream voor DSB is afgeleverd in Denemarken. YouTuber Kenny's Film mocht een kijkje nemen.
Bekijk deze YouTube-video
Wanneer was dat?quote:Op maandag 22 september 2025 22:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Denemarken was de grootste teleurstelling ooit toen ik daar voor het eerst kwam. Van die jaren '80 CRT-TVs met nauwelijks contrast, piepkleine schermen die op 3m hoogte hangen als het niet meer is.
De displays die de Belgen hebben hangen zijn prima te lezen maar zijn wel heel erg 1990s. Tegenwoordig worden er schermen opgehangen die wat meer bij de tijd zijn, en met een minimalistische maar goede vormgeving. Lettertype zou iets groter mogen.quote:In België hebben ze gekozen voor eigenlijk een van de beste oplossingen maar dan ook wel gelijk de allerkutste uitvoering genomen die er bestaat.
Klopt, al zijn ze daar dus ook wel bezig om de boel te vervangen en moderniseren. Hier een pdf'je met beschrijvingen en voorbeelden van alle nieuwe ZIM's:quote:DB is erg afhankelijk van waar je bent. Verder dan dat geen idee.
Klopt, elk station heeft hier wel íets aan informatie al verschilt de hoeveelheid.quote:In Nederland is het gewoon redelijk consistent en lijkt er ook niets over te worden geslagen bij dergelijke operaties.
In 2013 was ik er met Fles en toen hingen ze er nog op in ieder geval de kleinere stations. In 2008 was het nog de norm in het gehele land.quote:Op maandag 22 september 2025 23:57 schreef James1988 het volgende:
Ik was in 2017 in Kopenhagen (jeetje, zo lang geleden alweer) en toen zag ik overal soortgelijke schermen als wat wij hier hebben. Eentje was gecrasht en toonde de "Oh snap" foutpagina van Chrome
Yeah, de letterdikte is ook net niet helemaal top, het kleurcontrast kan beter en als de borden verlicht worden schijnen ze teveel door/is er lichtlekkage.quote:De displays die de Belgen hebben hangen zijn prima te lezen maar zijn wel heel erg 1990s. Tegenwoordig worden er schermen opgehangen die wat meer bij de tijd zijn, en met een minimalistische maar goede vormgeving. Lettertype zou iets groter mogen.
Hmm... Nog meer schermen voor basale informatieverstrekking... En wat nou als de stroom uitvalt op de perrons? Ik ben er geen fan van allemaal.quote:Klopt, al zijn ze daar dus ook wel bezig om de boel te vervangen en moderniseren. Hier een pdf'je met beschrijvingen en voorbeelden van alle nieuwe ZIM's:
https://www.dbinfrago.com(...)ng_Monitore-data.pdf
Dan rijden de treinen ook niet meerquote:Op dinsdag 23 september 2025 09:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hmm... Nog meer schermen voor basale informatieverstrekking... En wat nou als de stroom uitvalt op de perrons? Ik ben er geen fan van allemaal.
Een printje van een nieuw blad kost een cent met de oplages waar we het hier over hebben ook vs een scherm van dit formaat van tienduizenden euros.quote:Op dinsdag 23 september 2025 10:07 schreef derLudolf het volgende:
Tja en nog meer energieverbruikers. Ja het is LED. Tja iets dat niet hoeft te branden kost nog minder energie. En als er een monteur bij moet komen voor reparatie kost dat ook meer energie dan dat een A0 kost.
quote:Op dinsdag 23 september 2025 09:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hmm... Nog meer schermen voor basale informatieverstrekking... En wat nou als de stroom uitvalt op de perrons? Ik ben er geen fan van allemaal.
Maar met die schermen is het wel weer zo dat de informatie altijd juist is (of kan zijn), terwijl je met papiertjes elke paar maanden langs moet om ze te vervangen. En dan kun je aanpassingen op dagniveau niet verwerken. Of actuele i.p.v. geplande samenstelling tonen.quote:Op dinsdag 23 september 2025 10:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Een printje van een nieuw blad kost een cent met de oplages waar we het hier over hebben ook vs een scherm van dit formaat van tienduizenden euros.
Weegt dat kleine beetje extra comfort op tegen de immense complexiteit, systeemafhankelijkheden en geëxplodeerde kosten?quote:Maar met die schermen is het wel weer zo dat de informatie altijd juist is (of kan zijn), terwijl je met papiertjes elke paar maanden langs moet om ze te vervangen. En dan kun je aanpassingen op dagniveau niet verwerken. Of actuele i.p.v. geplande samenstelling tonen.
Dank voor je reactie en Peterselieman ook!quote:Op zaterdag 20 september 2025 15:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
De inzet van Vectrons tussen Amsterdam en Berlijn was oorspronkelijk niet de bedoeling, die zijn er pas gekomen nadat duidelijk werd dat de geplande indienststelling van de Talgo's niet gehaald zou worden terwijl het einde* van de 1700s in zicht kwam. Daarna wilde men de trein naar Berlijn wat versnellen ("nu we toch MS-locs hebben...") en is er besloten om te stoppen met de locwissel in Bad Bentheim.
De Talgo-rijtuigen zouden eerder komen dan de locs, de Vectrons zouden tot die tijd blijven.
Trek-trek rijden met Vectrons verwacht ik niet, dan moet men namelijk extra locs gaan huren. De ritten van en naar Berlijn duren zo lang dat je met één of twee extra locs niet toekomt.
Het zou me niet verbazen als de ICE 3neo blijft rijden tussen Amsterdam en Berlijn tot de Talgo-bestelling in z'n geheel is toegelaten tussen Amsterdam en Berlijn, inclusief locs en stuurstandrijtuigen. Anders moet NS locs blijven leasen waar ze niets aan hebben, het is niet alsof NS dusdanig in de slappe was zit dat ze zich dat zomaar kunnen veroorloven.
* Dat had wel verlengd kunnen worden met revisies e.d., maar dat was natuurlijk ook zonde van het geld gezien de Talgo-bestelling.
Blijkbaar nu al in dienst ipv 18 oktoberquote:🇩🇪🇳🇱 De ICE 3neo vertrekt vanaf vandaag tussen Berlijn en Amsterdam en is tot november voor u onderweg, nog voordat de dienstregeling verandert. We kijken uit naar meer comfort en betrouwbaarheid voor u. Daarnaast is de trein voorzien van ons nieuwe interieurontwerp en heeft mobiele radio-doorlaatbare ramen. Een droom die uitkomt (uit Amsterdam) 😍
Staat daar nou dat ie er een maand of 2 over gaat doen om van Berlijn naar Amsterdam te komenquote:Op woensdag 24 september 2025 17:33 schreef Vectron86 het volgende:
De ICE 3neo vertrekt vanaf vandaag tussen Berlijn en Amsterdam en is tot november voor u onderweg
Scherp! Mag hopen van niet haha.quote:Op woensdag 24 september 2025 17:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Staat daar nou dat ie er een maand of 2 over gaat doen om van Berlijn naar Amsterdam te komen
Ja, dat staat daar.quote:Op woensdag 24 september 2025 17:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Staat daar nou dat ie er een maand of 2 over gaat doen om van Berlijn naar Amsterdam te komen
Dat betekent ook dat je vanaf dan een ICE-toeslag moet betalen tussen Amsterdam en Hengelo (behalve als je een NS-abonnement hebt).quote:Op woensdag 24 september 2025 18:48 schreef MTL het volgende:
Vanaf de week van 13 oktober gaan er meer treinen met ICE3neo's rijden en op 18 oktober (of was het 15?) is de formele herwaardering van de hele lijn naar ICE-status.
Maar de belangrijkste vraag: hoe zit het dan met de restauratieve voorzieningen?quote:Op woensdag 24 september 2025 22:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat betekent ook dat je vanaf dan een ICE-toeslag moet betalen tussen Amsterdam en Hengelo (behalve als je een NS-abonnement hebt).
Die zijn ICE en aanwezig heb ik vernomen, worden niet pas in BB ingeladen.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar de belangrijkste vraag: hoe zit het dan met de restauratieve voorzieningen?
quote:Op woensdag 24 september 2025 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar de belangrijkste vraag: hoe zit het dan met de restauratieve voorzieningen?
Met 80 man 74 boetes uitdelen vind ik nou weer niet echt een enorme prestatie, eigenlijk.quote:
Dit ondertreft echt mijn braafste verwachtingen. En bevestigt voor mij persoonlijk dat al die negatieve berichtgeving over Het Openbare Leven mogelijk meer overeenkomen met mijn eigen persoonlijke ervaring dat er bijna nooit wat gebeurt.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met 80 man 74 boetes uitdelen vind ik nou weer niet echt een enorme prestatie, eigenlijk.
Ik word op mijn traject toch zeker eens in de week gecontroleerd, soms zelfs meerdere keren in één rit. (Utrecht-Nijmegen)quote:Op donderdag 25 september 2025 08:10 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zit bijna ieder weekend wel voor een langer stuk in de trein, maar als ik een keer per maand gecontroleerd word dan heb je het wel gehad. Geen conducteur te bekennen. Dan begrijp ik wel dat je af en toe voor veel geld een bus vol gele hesjes op moet trommelen om een statement te maken.
Hé die zag ik net ook op Ledditquote:Op vrijdag 26 september 2025 13:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nieuwe RailJet voor Koralmbahn in het wild:
[ afbeelding ]
Hier meer foto's: https://old.reddit.com/r/trains/comments/1nqwz10/new_railjet/
ik wil dat van die N-wagens in Venlo nog eens doenquote:Op vrijdag 26 september 2025 10:13 schreef derLudolf het volgende:
Gaan we dit jaar nog een rondje doen? Zijn er nog lijntjes in NRW waar grote veranderingen komen in december bijvoorbeeld?
Rijden die nog? Laatste wat ik weet is tot eind augustus.quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik wil dat van die N-wagens in Venlo nog eens doen
Ik heb het hier es geschreven, maar weet het ook niet meer. Ze hebben een tijdje niet gereden omdat Fernverkehr in dit periode ook via Venlo moest.quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:05 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Rijden die nog? Laatste wat ik weet is tot eind augustus.
voor zover ik weet welquote:Op vrijdag 26 september 2025 19:05 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Rijden die nog? Laatste wat ik weet is tot eind augustus.
Ik heb hem de laatste week van augustus gedaan, was leukquote:Op vrijdag 26 september 2025 19:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb het hier es geschreven, maar weet het ook niet meer. Ze hebben een tijdje niet gereden omdat Fernverkehr in dit periode ook via Venlo moest.
Lijkt nog steeds te rijden
https://www.eurobahn.de/f(...)Fplred_1509_1910.pdf
Es finden Fahrten mit abweichendem Fahrzeugmaterial statt.
Elke twee uur nog wel ook in het weekend
Doen dan, is leukquote:
Ik ergens in juni dacht ik, twee of drie keer een stukje gedaan die dag, was vooral rondom Wuppertal. Maar niet tot aan Venloquote:Op vrijdag 26 september 2025 19:12 schreef marcb1974 het volgende:
Ik heb hem de laatste week van augustus gedaan, was leuk
Ik kwam van Venlo tot Düsseldorf, met 3 kwartier vertraging. Verder ging ie ook niet.quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ergens in juni dacht ik, twee of drie keer een stukje gedaan die dag, was vooral rondom Wuppertal. Maar niet tot aan Venlo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |