SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Boffen wel! Ik vlieg morgen juist weer terug.quote:Op donderdag 4 september 2025 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Morgen nog een weekje naar Zuid-Italie. De hele week zon en 28 graden.
Alsof ik ooit zou overwegen naar de woestijn of zee te gaan daar. Bergen, bergen, bergenquote:Op donderdag 4 september 2025 12:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Spanje is fucking groot he. Je kan ook naar het 'groene' noord Spanje, Bilbao / Santander. Heb je haast nog meer regen jaarrond dan Nederland
En in de wintermaanden gewoon fris zonder dat het echt heel koud wordt, graadje of 12 a 13 ofzo overdag(en bergen!)
Misschien ook wat voor @:invictus
Dat is echt een beetje als de airco op koelen zetten in januariquote:Op donderdag 4 september 2025 14:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens mij is dit sinds een aantal jaren de eerste zomer dat ik vanaf april of zo geen verwarming aan heb gezet. Andere jaren was het wel eens in juli of augustus zo nat nog en 16 of 17, dat die even aan moest om de boel een beetje op te warmen, de killigheid er uit. Dit jaar gelukkig niet nodig gehad.
quote:Op donderdag 4 september 2025 14:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is echt een beetje als de airco op koelen zetten in januari
We gaan eindelijk de goede kant opquote:
We heten niet voor niets the netherlandsquote:Op donderdag 4 september 2025 12:58 schreef INViCTuS het volgende:
Qua weer vind ik ongeveer 5 maanden in Nederland gewoon troosteloos, triest, sneu en grijze treurnis ohne ende.wat ook voor 75/80% van de tijd zo is. Gewoon niks mooi aan die kansloze periode op weer gebied. Zoveel gebieden die in de herfst en winter gewoon zon hebben. Keer kou is niet erg, maar ik treur er niet om als het in de winter gewoon stabiel 10-14 graden is. Qua landschap is ook veel beter buiten Nederland. Ik vind het Nederlandse landschap vrij saai. Tuurlijk hebben we een paar mooie gebieden, bossen en paar heuvels, maar alles ten noorden van Deventer vind ik echt lelijk. Het westen is ook precies niks. Beetje Salland, Veluwe, Heuvelrug, Montferland, Brabant en Limburg. Doe mij de bergen maar of Schwarzwald. Qua landschap.
Redelijk onmogelijke eis, maar heb grote vriend Chat even gevraagd en die kwam met deze suggestie:quote:Op donderdag 4 september 2025 14:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Alsof ik ooit zou overwegen naar de woestijn of zee te gaan daar. Bergen, bergen, bergen
Maar meer nattigheid hoeft niet per se, temperatuur is gewoon belangrijk. Rest is allemaal wel oke voor mij. Alleen regen in de bergen maakt vaak ook weer alles wat lastiger of niet begaanbaar
Daarom jaarrond 15 graden en veelal zonnig
Met zoveel zon zou ik wel eerst een echtscheiding moeten aanvragen. Dat overleven die twee rooie nooit.quote:Op donderdag 4 september 2025 15:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Redelijk onmogelijke eis, maar heb grote vriend Chat even gevraagd en die kwam met deze suggestie:
🌴 Canary Islands (Spain) – best match in Europe
Vilaflor (Tenerife, ~1400 m)
Avg highs: 12–18 C year-round.
Sunshine: ~3,000 hours/year (a lot).
Very low rainfall (especially on the south-facing slope).
Feels like permanent spring.
Dat is dus je ideale klimaat-plekje geloof ik
Denk eerder een 29/30.quote:
Madeira is ook heel mooiquote:Op donderdag 4 september 2025 15:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Met zoveel zon zou ik wel eerst een echtscheiding moeten aanvragen. Dat overleven die twee rooie nooit.
Maar nee, Tenerife trekt me totaal niet. We zoeken verder
Toch alweer 21 graden momenteel daar, ik denk niet dat hij dat mentaal en fysiek aan kan dat soort hitte.quote:Op donderdag 4 september 2025 15:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Redelijk onmogelijke eis, maar heb grote vriend Chat even gevraagd en die kwam met deze suggestie:
Pittig wel ja.quote:Op donderdag 4 september 2025 16:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Toch alweer 21 graden momenteel daar, ik denk niet dat hij dat mentaal en fysiek aan kan dat soort hitte.
28/29 zal wel past meer in de richting, denk niet dat het nog 30 graden gaat worden daar.quote:
Gaat die vulkaan daar nog wat doen op Tenerife?quote:Op donderdag 4 september 2025 15:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pitt'nquote:Op donderdag 4 september 2025 16:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
Net even ca. 50 zonnebloemen geoogst.
Zeker. Over paar weekjes de rest. Laat sowieso altijd verspreid wat zonnebloemen staan voor de vogelsquote:
Ik zet ze ook altijd in de tuin. Mooiste creaties elk jaar..soms bloemen van 5 meter hoog of wel 10 bloemen per zonnebloem omdat er uit elk blad 1 schiet. Mooiquote:Op donderdag 4 september 2025 17:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker. Over paar weekjes de rest. Laat sowieso altijd verspreid wat zonnebloemen staan voor de vogels
Die zaai ik ook apart in en staan niet als veldje bijelkaar.
Zeker, prachtige en altijd vrolijkmakende bloemen. Goed voor de insecten n vogelsquote:Op donderdag 4 september 2025 17:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zet ze ook altijd in de tuin. Mooiste creaties elk jaar..soms bloemen van 5 meter hoog of wel 10 bloemen per zonnebloem omdat er uit elk blad 1 schiet. Mooi
Ohh zalig zeg! Geniet ervanquote:Op donderdag 4 september 2025 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Morgen nog een weekje naar Zuid-Italie. De hele week zon en 28 graden.
Krijg een klap onweer met een lekker stortbuitje ineens bamquote:Op donderdag 4 september 2025 18:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kijk dit dan he! Let op dit gaat gewoon uitkomen
[ afbeelding ]![]()
Fijn vakantiequote:Op donderdag 4 september 2025 12:30 schreef Frutsel het volgende:
Bijna vakantie... heerlijk weer toch![]()
En op de vakantiebestemming is het straks 24-30 graden. Prima
Ja jij wel weer he!quote:Op donderdag 4 september 2025 18:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Krijg een klap onweer met een lekker stortbuitje ineens bam
Nice!quote:
quote:Op donderdag 4 september 2025 18:24 schreef MissHobje het volgende:
Hangt zo'n lekker groen plukkie..dat is een flinke knetterbui.. hoost als een malle nu...denk dat dit de code geel van gister iswant toen was er alleen wat regen maar niet eens zo veel als nu
[ afbeelding ]
Hoe de neuk werkt die bui nou weerquote:Op donderdag 4 september 2025 18:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je hebt een leftmover!!
Gebeurt vaker hier dat tegendraadsequote:Op donderdag 4 september 2025 18:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je hebt een leftmover!!
Zal vast voor het linkse partij zijn geweest, zo snel die was, zo snel die ook weer verdweenquote:Op donderdag 4 september 2025 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe de neuk werkt die bui nou weer
Ik ga verhuizenquote:
Wat mooi, wat ga je daar mee doen?quote:Op donderdag 4 september 2025 16:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
Net even ca. 50 zonnebloemen geoogst.
Madeiraquote:Op donderdag 4 september 2025 18:08 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Fijn vakantiewaar ga je naartoe?
Vooral zonnebloempitjes gewoon van oogsten. Deel daarvan gebruik ik voor nog wat extra losse voerplekken voor vogels, een deel bewaren we om komend jaar te planten in onze tuin, de moestuin en op wat plekken in en rondom het dorp. En natuurlijk wat uitdelen.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat mooi, wat ga je daar mee doen?
Dat laatste had ik niet moeten zeggen, godverdomme.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:58 schreef heywoodu het volgende:
Lekker stortbuitje ineens
Wel regen, niet de onweer, heerlijk.
Die kerel nog gezien die bijna het wereldrecord had? Een zonnebloem van 9 meter. Poh.quote:Op donderdag 4 september 2025 20:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vooral zonnebloempitjes gewoon van oogsten. Deel daarvan gebruik ik voor nog wat extra losse voerplekken voor vogels, een deel bewaren we om komend jaar te planten in onze tuin, de moestuin en op wat plekken in en rondom het dorp. En natuurlijk wat uitdelen.
Rest gebruiken we om te eten.
Zonet even weg geweest naar de weilanden, toch nog wat ontladingen kunnen zien van die onweersbuiquote:Op donderdag 4 september 2025 19:45 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Hier is het wel raak de laatste tijd![]()
Flinke klappen wel
Eerder geweest? Madeira is echt een prachtig eiland. Uiteraard veel groen met veel mooie bomen, struiken en bloemen. Ik zat aan de kant van Funchal. Best een leuk stadje. Destijds wel enkele excursies geboekt het eiland over en veel gezien. Absoluut de moeite waard en wil zeker nog keer terug. Veel tunnels heb je er welquote:
Nee, maar 9 meter. Wat heeft die in de grond gestopt dan..quote:Op donderdag 4 september 2025 20:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die kerel nog gezien die bijna het wereldrecord had? Een zonnebloem van 9 meter. Poh.
4/4.5 meter is wel mijn max geweest
Nee, twee jaar de Algarve geprobeerd, is me uitermate goed bevallen in september. Vorig jaar hadden we de zuidwestkust genomen in de provincie Alentejo en nu dan Madeira.quote:Op donderdag 4 september 2025 20:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eerder geweest? Madeira is echt een prachtig eiland. Uiteraard veel groen met veel mooie bomen, struiken en bloemen. Ik zat aan de kant van Funchal. Best een leuk stadje. Destijds wel enkele excursies geboekt het eiland over en veel gezien. Absoluut de moeite waard en wil zeker nog keer terug. Veel tunnels heb je er wel
Waarom wens je dat nooit voor januari of februari?quote:Op vrijdag 5 september 2025 06:59 schreef heywoodu het volgende:
Kolere wat een mooie ochtend
Graad of 11, strakblauwe lucht, boh![]()
Doe dit maar heel september en oktober, maar ja, dat is vrij onmogelijk
Omdat ik het dan graag koud ziequote:Op vrijdag 5 september 2025 07:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarom wens je dat nooit voor januari of februari?
Ok, doen we dan 8 gradenquote:
Nee, koud.quote:
Volgend weekend 22 graden, zie ik. Ook zon. Dat is niet mooi?quote:
volgens accuweather 18 graden en regenquote:Op vrijdag 5 september 2025 07:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgend weekend 22 graden, zie ik. Ook zon. Dat is niet mooi?
3 en 4 oktober schijnt de zon. Volgens accuweather.quote:Op vrijdag 5 september 2025 08:07 schreef Tjacka het volgende:
[..]
volgens accuweather 18 graden en regen
Daar ga je alquote:Op vrijdag 5 september 2025 08:07 schreef Tjacka het volgende:
[..]
volgens accuweather 18 graden en regen
Hopelijk tot ingaan wintertijd nog heel veel.quote:Op vrijdag 5 september 2025 08:47 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet! Er komen er meer
Vrouwlief is het weekend van 10 - 13 oktober paar dagen in Hollandia. En ze hoopt op mooi weer.quote:Op vrijdag 5 september 2025 08:47 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Z-town? Dan is bokbierdag hier, volgens mij.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vrouwlief is het weekend van 10 - 13 oktober paar dagen in Hollandia. En ze hoopt op mooi weer.
Dacht ik geef het vast even door... Mij maakt het overigens geen zak uit want ik ga lekker niet mee.
[ afbeelding ]
met jou is elk weekend mooiquote:Op vrijdag 5 september 2025 08:47 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Je kunt je beter afvragen hoe zinvol het is om naar het weer over acht dagen te kijken. Wat volgend weekend geeft, dat zien we woensdag ofzo wel weer.quote:
dan ga je toch weg uit dit topic? als je al niet eens meer mag kijken over weer naar 8 dagen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je kunt je beter afvragen hoe zinvol het is om naar het weer over acht dagen te kijken. Wat volgend weekend geeft, dat zien we woensdag ofzo wel weer.
Dat mag je zeker. Ik stel alleen dat het niet zo zinvol is om het weerbericht voor over acht dagen heel serieus te nemen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:20 schreef Tjacka het volgende:
[..]
dan ga je toch weg uit dit topic? als je al niet eens meer mag kijken over weer naar 8 dagen.
[ afbeelding ]
Hallon @tjacka. Wat doet het weer in de regio Rijnmond op zaterdag 13 september? Kom even buurten en wil graag weten of ik een korte broek of stormparaplu moet voorzien.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:20 schreef Tjacka het volgende:
[..]
dan ga je toch weg uit dit topic? als je al niet eens meer mag kijken over weer naar 8 dagen.
[ afbeelding ]
18 graden en regenquote:Op vrijdag 5 september 2025 11:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Hallon @:tjacka. Wat doet het weer in de regio Rijnmond op zaterdag 13 september? Kom even buurten en wil graag weten of ik een korte broek of stormparaplu moet voorzien.
Ze worden ook steeds heftiger naarmate ze oostelijker trekken.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:21 schreef 12Beaufort het volgende:
Hele kleine buitjes met heel veel neerslag
Hou op hoor!quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:44 schreef MissHobje het volgende:
@:SpeedyGJ krijg nu weer een spontaan onweersbuitje
Ze groeien wel wat idd.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze worden ook steeds heftiger naarmate ze oostelijker trekken.
Ik wil ook. Hier weer die verschroeiende zon.quote:Op vrijdag 5 september 2025 12:00 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Lijkt wel moesson regen man man alles staat blank
Het is 18-19 gradenquote:Op vrijdag 5 september 2025 12:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik wil ook. Hier weer die verschroeiende zon.
Juist, het is best lekker uit de zonquote:
Wil wel ruilen hoor..jij de zeikregen/ onweer en ik het zonnetjequote:Op vrijdag 5 september 2025 12:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Juist, het is best lekker uit de zon![]()
Maar ik heb net in de moestuin gewerkt in de zon, dus nu ben ik behoorlijk oververhit. Dan overdrijf ik nogal
Fijn om te horen dat de regenmagneet daar in midden NL niet kapot is gegaan nadat ik ben vertrokkenquote:Op vrijdag 5 september 2025 12:21 schreef MissHobje het volgende:
En nu de volgende donderbui..wat een traktatie![]()
Was niet eens voorspeld hier.
Uitstekend kortebroekenweer dusquote:
Geen idee, maar itt @Wereldgozer reageer ik bliksemsnelquote:Op vrijdag 5 september 2025 12:36 schreef Nattekat het volgende:
Onderzoekers ontdekken in Drenthe: bliksem in Nederland wijkt af van andere plekken op de wereld
Zou dit het schild verklaren? @:haags @:wereldgozer
Ik kom bij jou wonen!quote:Op vrijdag 5 september 2025 12:00 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Lijkt wel moesson regen man man alles staat blank
Het mooie van warme landen is dat dit beeld binnen een kwartier kan omslaan naar een gitzwarte lucht met stevige terreurbuien en onweer.quote:Op vrijdag 5 september 2025 14:35 schreef dick_laurent het volgende:
Benieuwd wanneer hier de 'terreurbuien' komen. Sowieso in September is het vrijwel altijd wel een keer raak.
Vooralsnog dagelijks volle bak zomer bij 30 graden en onbewolkt.
Edit: Sorry... Ik moet niet liegen. Er is wel bewolking.
[ afbeelding ]
Jij woont toch ergens in het noordelijkste puntje van Friesland? Daar zou ik ook echt precies niet willen wonen.quote:
Ik zou het oprecht zat worden uiteindelijkquote:Op vrijdag 5 september 2025 14:35 schreef dick_laurent het volgende:
Benieuwd wanneer hier de 'terreurbuien' komen. Sowieso in September is het vrijwel altijd wel een keer raak.
Vooralsnog dagelijks volle bak zomer bij 30 graden en onbewolkt.
Edit: Sorry... Ik moet niet liegen. Er is wel bewolking.
[ afbeelding ]
Spullen zijn al ingeladenquote:
Ja in Dokkumquote:Op vrijdag 5 september 2025 14:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jij woont toch ergens in het noordelijkste puntje van Friesland? Daar zou ik ook echt precies niet willen wonen.
Dat kan. Iedereen is weer anders.quote:Op vrijdag 5 september 2025 14:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou het oprecht zat worden uiteindelijk
Mee eens, het dynamische Nederlandse weer blijf ik heerlijk vinden.quote:Op vrijdag 5 september 2025 14:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou het oprecht zat worden uiteindelijk
Nou niet gaan overdrijven.quote:Op vrijdag 5 september 2025 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, het dynamische Nederlandse weer blijf ik heerlijk vinden.
Ik zat er ook inquote:
Boerenkool met rookworstquote:Op vrijdag 5 september 2025 20:06 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik zat er ook in
Nou, nog 1 weekend topweer! Zwemmen, plezier, koude versnaperingen, volle terrassen en verbrande holzhakker-steaks van oude gasbbq's. Dit voordat we weer afglijden in de donkere, bibberige en mopperige stamppotmaanden.
Maar niet getreurd...na 5 grijze maanden wordt de lente en zomer van 2026 kurkdroog en MOKERHEET!
Leuk tijdverdrijf welquote:Op vrijdag 5 september 2025 20:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Soms wil ik eens gaan overdrijven om toch even die ene foto te krijgen voor "wie is hier de weerkundige" uitslag plaatje.
Maar dit spant wel even de kroon![]()
[ afbeelding ]
Maar eerlijk: Als ik dit op deze manier eens tegen kom, oef! Ik laat me nat regenen ook dat zal mijn een worst wezen op dat moment
Klopt, meeste gevallen worden ze door de fotoshop gehaald om wat meer contrast in te krijgen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 20:30 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Leuk tijdverdrijf wel![]()
Maar dit komt je echt niet tegen in real life. En vaak zijn de foto's nog extreem geshopt ook.
Ik zie ze op Twitter wel voorbij komen. Zo geshopt dat de kwaliteit echt belabberd is. Een beetje kan wel, maar overdrijven is echt niet goed voor de foto.quote:Op vrijdag 5 september 2025 20:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt, meeste gevallen worden ze door de fotoshop gehaald om wat meer contrast in te krijgen.
Ik zelf ben er niet hele erge voorstander van, hoewel een heel klein beetje bewerken zeker geen kwaad kan
Leuk tijdverdrijf? Dat zeker
Die heb ik ff nodig na 9 nachten van rond de 22 gradenquote:
Ja ik kom ze vaak genoeg op insta tegen, twitter gebruik ik niet meer gezien mijn wsdokkum account is verbannen, reden? Geen ideequote:Op vrijdag 5 september 2025 20:49 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Ik zie ze op Twitter wel voorbij komen. Zo geshopt dat de kwaliteit echt belabberd is. Een beetje kan wel, maar overdrijven is echt niet goed voor de foto.
Poah, dan zijn er weer dikke bakkn met bietn op de wegquote:Op vrijdag 5 september 2025 21:02 schreef Zipportal het volgende:
Bietencampagne start 8 september
https://www.cosunleden.nl(...)e-start-8-september/
Herfst genot beste genot.
24/25 graden vanmiddag is toch best wel aangenaam. Bedoel, je legt het niet af ofzo. Prima voor begin september. Al is 22 dat ook, wat het de komende week blijft. Niet te heet en niet zo fris als nu. Vrijwel iedereen tevredenquote:Op zaterdag 6 september 2025 08:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bleef het maar de hele dag zo
Maar nee straks weer 25 en morgen 30 graden
Scheelt wel dat de piek nu relatief kort is tov juli ofzo.quote:Op zaterdag 6 september 2025 09:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
24/25 graden vanmiddag is toch best wel aangenaam. Bedoel, je legt het niet af ofzo. Prima voor begin september. Al is 22 dat ook, wat het de komende week blijft. Niet te heet en niet zo fris als nu. Vrijwel iedereen tevreden.
Alsof het nu ineens heel warm is. Maar 17 graden hoor.. maar het koude is er inderdaad wel af.quote:Op zaterdag 6 september 2025 09:28 schreef heywoodu het volgende:
Dat frisse is inmiddels ook wel weer weg nu :![]()
Maar dat veel mensen dit nu heerlijk vinden snap ik wel ja, ik sta in de schaduw lekker te genieten en naar wat werkzaamheden te kijken, mooi weer ervoor
17 graden zit wel tegen de grens van wat sommigen hier als draaglijk ervaren.quote:Op zaterdag 6 september 2025 10:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Alsof het nu ineens heel warm is. Maar 17 graden hoor.. maar het koude is er inderdaad wel af.
Mooi zonnig ook
Daarboven wordt het wel al gauw onaangenaam jaquote:Op zaterdag 6 september 2025 10:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
17 graden zit wel tegen de grens van wat sommigen hier als draaglijk ervaren.
Team #koutist moet je niet onderschatten.
Yup nog even alles lekker open gooienquote:Op zaterdag 6 september 2025 22:59 schreef cherrycoke het volgende:
morgen nog genieten voordat we weer 6 maanden met grijs en grauw zitten.
Heerlijk seizoenenquote:Op zaterdag 6 september 2025 22:59 schreef cherrycoke het volgende:
morgen nog genieten voordat we weer 6 maanden met grijs en grauw zitten.
Hier hoop ik dat de voorspelde regen morgen/overmorgen uit komt.quote:Op zondag 7 september 2025 12:38 schreef Evangelion het volgende:
Om 17:00 - 18:00 pas het warmste moment van de dag hier. Vast door die grafwind.
Redelijk wat wind, ja! Fijne temperatuur ookquote:Op zondag 7 september 2025 13:32 schreef 12Beaufort het volgende:
Mooie dag weer vandaag. Harde woei, dat wel, maar volop zon hier
Lijkt nou niet echt veel voor te stellen wat er bij jou verwacht wordt. Meeste veel westelijker.quote:Op zondag 7 september 2025 13:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier hoop ik dat de voorspelde regen morgen/overmorgen uit komt.![]()
Laatste bui was ergens in 1873 geloof ik.
Aflandige wind ook.quote:Op zondag 7 september 2025 13:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Redelijk wat wind, ja! Fijne temperatuur ook
Ja, 40 gradenquote:Op zondag 7 september 2025 14:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
Tyfusheet in de zon. Blij als deze ellende is afgelopen
Dan komt er nog meer ellende. Maar dat duurt nog 8 weken.quote:Op zondag 7 september 2025 14:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
Tyfusheet in de zon. Blij als deze ellende is afgelopen
Ellende die er zo uitziet:quote:Op zondag 7 september 2025 15:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan komt er nog meer ellende. Maar dat duurt nog 8 weken.
27 graden is per definitie klachtwaardigquote:Op zondag 7 september 2025 15:31 schreef INViCTuS het volgende:
Echt, 26/27 graden met een luchtvochtigheid van 30-35 hier momenteel. Briesje erbij. Perfect zomer weer waar je eigenlijk niet eens over mag klagen
Dikke plons noordelijk van julliequote:Op zondag 7 september 2025 13:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier hoop ik dat de voorspelde regen morgen/overmorgen uit komt.![]()
Laatste bui was ergens in 1873 geloof ik.
Op fok.de gaan ze zich voorbereidenquote:Op zondag 7 september 2025 16:14 schreef INViCTuS het volgende:
Ook dikke plons. Misschien zelfs overlast
[ x ]
Staat hier 19 graden. En de regen trappen we inmiddels niet meer in. Max een minuut of 8.quote:
Is dat de hele nacht?quote:Op zondag 7 september 2025 17:58 schreef MissHobje het volgende:
Kijken we vanavond allemaal ff de bloedmaan
Dankjewel!quote:Op zondag 7 september 2025 17:58 schreef MissHobje het volgende:
Jaaaaaaquote:Op zondag 7 september 2025 17:58 schreef MissHobje het volgende:
Update van het weer voor de maansverduistering! Het ziet er verre van ideaal uit: het zuidwesten krijgt spoedig te maken met (middelbare) bewolking van een naderend front, terwijl de oostelijke horizon vol hangt met sluierwolken. Hopelijk trekken deze sluiers snel genoeg weg..quote:Op zondag 7 september 2025 17:58 schreef MissHobje het volgende:
Nee, deze avond.quote:
https://www.weeronline.nl(...)ering-september-2025quote:Kijk naar de oostelijke horizon
De maansverduistering loopt zondag van 17:27 tot 22:57 uur. Het maximum van de verduistering is om 20:12 uur, maar dan komt de maan pas net boven de horizon. De zon gaat zondag rond 20:15 uur onder in ons land, dus de beste periode om de maansverduistering waar te nemen is tussen 20:25 en 20:53 uur.
Compleet donker is het dan nog niet, want het is aan het schemeren, maar de maan zal wel zichtbaar zijn. Kijk hiervoor naar de oostelijke horizon. De maan staat laag aan de horizon in het oosten tot zuidoosten en klimt geleidelijk hoger. Om 20:53 uur verlaat de maan de kernschaduw van de aarde en komt dan in de bijschaduw. En om 22:57 uur is de maansverduistering voorbij.
Te veel lichtquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Even een plaatje om dit mooie verhaal kracht bij te zetten
Blijft fascinerend he.quote:Op zondag 7 september 2025 22:01 schreef Starhopper het volgende:
Omstandigheden waren kut: te licht en sluierwolkjes. Maar het is gelukt om totaliteit vast te leggen!![]()
[ afbeelding ]
En omg de eerste lichtstralen weer op de maan. Zo cool om te zien!
Prachtig!quote:Op zondag 7 september 2025 22:01 schreef Starhopper het volgende:
Omstandigheden waren kut: te licht en sluierwolkjes. Maar het is gelukt om totaliteit vast te leggen!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 7 september 2025 22:01 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
Was absoluut prachtig..heb het eerst met live video kunnen volgen ..daarna hier nog een beetje..mooi on te zienquote:Op zondag 7 september 2025 22:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Blijft fascinerend he.
Hier best prima omstandigheden. Net niet donker genoeg eigenlijk, maar beter dan in het westen. En onbewolkt
Ben om 5 uur naar buiten gegaan om mijn was op te hangenquote:Op maandag 8 september 2025 08:31 schreef MissHobje het volgende:
Ohh en de hele nacht heeft het geregend.. nouja beter s'nachts dan overdag
quote:Op maandag 8 september 2025 08:18 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen komt de herfst alvast een dag langs ⛈️⛈️⛈️⛈️
Zeikkesnatquote:Op maandag 8 september 2025 08:42 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ben om 5 uur naar buiten gegaan om mijn was op te hangen
Regen 🤣quote:
Vakantie voorbij, dus ik moet werken en heb er precies niks aan dat sneue weerquote:
Terreur buienquote:Op maandag 8 september 2025 09:45 schreef dick_laurent het volgende:
Hier vandaag en morgen waarschuwingen voor zware onweersbuien.
[ afbeelding ]
Komt je regen aan, knulquote:
Bohquote:Op maandag 8 september 2025 12:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komt je regen aan, knul
Morgen mogelijk veel regen en kans op wateroverlast in het zuidoosten. Het KNMI geeft vanaf vannacht 02:00 tot morgenmiddag 15:00 #codegeel af voor #Limburg. "Langdurige matige tot zware regenval met kans op plaatselijke wateroverlast." In het zuidoosten mogelijk >50 mm in 24u.
Ja, god is doofstom.quote:Op maandag 8 september 2025 12:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Boh
Waarom ook meteen zoveel
Doe gewoon eens drie nachten per week een paar uur gestage regen. Ben ik nou zo moeilijke te begrijpen almachtige GOD?
Dat wordt in de plassen springen morgen met de kleine. Genot, allebei volledig onder de modderquote:Op maandag 8 september 2025 12:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, god is doofstom.
Het wordt wel gestage regen, maar kan flink door plenzen een aantal uur.
Krijg wel flashbacks naar 2021, maar gelukkig niet zo heftig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |