Regen 🤣quote:
Vakantie voorbij, dus ik moet werken en heb er precies niks aan dat sneue weerquote:
Terreur buienquote:Op maandag 8 september 2025 09:45 schreef dick_laurent het volgende:
Hier vandaag en morgen waarschuwingen voor zware onweersbuien.
[ afbeelding ]
Komt je regen aan, knulquote:
Bohquote:Op maandag 8 september 2025 12:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komt je regen aan, knul
Morgen mogelijk veel regen en kans op wateroverlast in het zuidoosten. Het KNMI geeft vanaf vannacht 02:00 tot morgenmiddag 15:00 #codegeel af voor #Limburg. "Langdurige matige tot zware regenval met kans op plaatselijke wateroverlast." In het zuidoosten mogelijk >50 mm in 24u.
Ja, god is doofstom.quote:Op maandag 8 september 2025 12:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Boh
Waarom ook meteen zoveel
Doe gewoon eens drie nachten per week een paar uur gestage regen. Ben ik nou zo moeilijke te begrijpen almachtige GOD?
Dat wordt in de plassen springen morgen met de kleine. Genot, allebei volledig onder de modderquote:Op maandag 8 september 2025 12:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, god is doofstom.
Het wordt wel gestage regen, maar kan flink door plenzen een aantal uur.
Krijg wel flashbacks naar 2021, maar gelukkig niet zo heftig
Als het maar geen herhaling van 2021 wordt. Het ziet er wel slecht uitquote:Op maandag 8 september 2025 12:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat wordt in de plassen springen morgen met de kleine. Genot, allebei volledig onder de modder
Hopelijk niet nee..quote:Op maandag 8 september 2025 16:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als het maar geen herhaling van 2021 wordt. Het ziet er wel slecht uit
[ x ]
Anders als bei der Ahrtalflut sind die Bden aktuell nicht gesttigt und knnen noch Wasser aufnehmen. Bei entsprechend hohen Regenraten (Sturzfluten), die lokal mglich sind, spielt das aber kaum noch eine Rolle. Diese Peaks sind das Problem bei dieser Lage.quote:
Ja hier ook nu maar morgen is het andersquote:Op maandag 8 september 2025 17:27 schreef THEFXR het volgende:
Stop met die regen, hier volle bak zon, ventilator aan en 25 gr
Zelfs ik ben er mee anquote:Op maandag 8 september 2025 17:58 schreef heywoodu het volgende:
Er begint nu wel een aangenaam windje te staan, minder warm ook gelijk
Komende twee weken (vooralsnog) geen enkele 21+'er in de kaarten ook
rennen.gif
Ik beb momenteel op vakantie in het zuidoostelijkste puntje van Zuid-Limburg. Het is nu een heerlijke zomerse avond. Hopelijk valt het morgen mee qua overlast.quote:Op maandag 8 september 2025 12:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komt je regen aan, knul
Morgen mogelijk veel regen en kans op wateroverlast in het zuidoosten. Het KNMI geeft vanaf vannacht 02:00 tot morgenmiddag 15:00 #codegeel af voor #Limburg. "Langdurige matige tot zware regenval met kans op plaatselijke wateroverlast." In het zuidoosten mogelijk >50 mm in 24u.
Plonsquote:Op maandag 8 september 2025 18:14 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik beb momenteel op vakantie in het zuidoostelijkste puntje van Zuid-Limburg. Het is nu een heerlijke zomerse avond. Hopelijk valt het morgen mee qua overlast.
Oohhh, 87 maar waar ik zitquote:
Niet goed niequote:Op maandag 8 september 2025 09:45 schreef dick_laurent het volgende:
Hier vandaag en morgen waarschuwingen voor zware onweersbuien.
[ afbeelding ]
Dat is wel positief voor Limburg toch?quote:Op dinsdag 9 september 2025 05:51 schreef d.k. het volgende:
Pff, dat voorspelde regengebied lijkt iets meer westelijk en iets meer noordelijk te zitten. Zo krijgen we ook hier in Brabant natte voeten. Het regent echt hard hier (regio Eindhoven)
Of niet, eigenlijk zou Luxemburg de volle lading krijgen en wij de rand. Maar zo is het radarbeeld nu niet. Het voordeel kan wel zijn dat er minder water uit de Ardennen gaat komen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 06:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is wel positief voor Limburg toch?
30 mm is eigenlijk toch helemaal niet zo gek veel? Er wordt wel meer verwachtquote:Op dinsdag 9 september 2025 08:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Zuid Limburg kan zich op gaan maken voor wateroverlast denk ik zo. Daar is nu al 30mm gevallen de afgelopen 24 uur en dan volgt er nog zo'n 8-10 uur regen.
Daarom zeg ik ook: 30mm tot nu toe met nog een volle dag regen te gaan.quote:Op dinsdag 9 september 2025 08:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
30 mm is eigenlijk toch helemaal niet zo gek veel? Er wordt wel meer verwacht
Het is ook vrij gestage regen. Ja het regent goed door, maar niet extreem. Ik verwacht geen ernstige taferelen eigenlijk.quote:Op dinsdag 9 september 2025 08:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
30 mm is eigenlijk toch helemaal niet zo gek veel? Er wordt wel meer verwacht
Wat we hier in Nederland hadden, had niks met de Alpen te makenquote:Op dinsdag 9 september 2025 08:27 schreef MissButterflyy het volgende:
In 2021 regende het ook uren zo door, maar was de waterstand van de beken en rivieren veel hoger door eerdere regen uit de Alpen.
In oostelijk Brabant is het bar en boos hoor.quote:
Toch niet code geel waardig? Het regent flink. Er is geen kans op serieuze overstromingen, het waait niet, het stortregent niet.quote:Op dinsdag 9 september 2025 08:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In oostelijk Brabant is het bar en boos hoor.
Naar het strand, daar is het nog droogquote:Op dinsdag 9 september 2025 08:36 schreef MissHobje het volgende:
Ik kijk gisteravond het weer bericht.. ohh eind van de ochtend pas regen..het regent dus al sinds 02.00 ja was veel wakker vannacht.. en blijft tot ergens einde middag, was dus toch iets verschoven dat hele gebied ligt nu pal over nederland![]()
wordt een lekker verzuipdqgje.
Wederom zitten ze ze er weer compleet naast hier in mijn gebied met de weersvoorspelling, gaat al tijdje zo.
Vergeet niet dat je natuurlijk ook een afvoerput bent uit Belgi, Luxemburg en Duitsland, hquote:Op dinsdag 9 september 2025 08:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het is ook vrij gestage regen. Ja het regent goed door, maar niet extreem. Ik verwacht geen ernstige taferelen eigenlijk.
Scheelt ook dat de beken vrij laag stonden,de grond niet verzadigd is. Tot nu toe eigenlijk nog niks aan de hand.
Nou dat ja..dan valt het nu misschien mee, maar dan mogen ze wel rap gaan afvoeren want er komt nog een bak water uit de Ardennen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 09:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je natuurlijk ook een afvoerput bent uit Belgi, Luxemburg en Duitsland, h
Precies, dat regengebied strekt zich uit tot zuidelijk Duitsland, gaat dus veel regen afgevoerd worden richting Noordzee de komende dagen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 09:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je natuurlijk ook een afvoerput bent uit Belgi, Luxemburg en Duitsland, h
Zeker, het is ook natuurlijk afwachten voor Zuid-Limburg. Maar voor nu is het nog prima. Scheelt dat het niet stortregent.quote:Op dinsdag 9 september 2025 09:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gelukkig zitten we al in de meteorologische herfst. Dan zijn ze toegestaanquote:Op dinsdag 9 september 2025 09:04 schreef INViCTuS het volgende:
Zulke dagen moet je niet te vaak hebben iig. Zeker niet in de zomer
Ja kloptquote:Op dinsdag 9 september 2025 08:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Naar het strand, daar is het nog droog
Regendruppels tellen dan maar.quote:Op dinsdag 9 september 2025 09:24 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja kloptmaar ff niet helaas, andere prioriteiten vandaag
Genoeg aanvoerquote:Op dinsdag 9 september 2025 09:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
Swalm dreigt over te lopen aan de grens. Zou normaliter niet echt een probleem moeten zijn.
De bilt mag wele buiten boort blijven, ik had namelijk niet heel veel neerslag ingezet voor deze maandquote:Op dinsdag 9 september 2025 08:36 schreef MissHobje het volgende:
Ik kijk gisteravond het weer bericht.. ohh eind van de ochtend pas regen..het regent dus al sinds 02.00 ja was veel wakker vannacht.. en blijft tot ergens einde middag, was dus toch iets verschoven dat hele gebied ligt nu pal over nederland![]()
wordt een lekker verzuipdqgje.
Wederom zitten ze ze er weer compleet naast hier in mijn gebied met de weersvoorspelling, gaat al tijdje zo.
Ik hoop dat alles goed komt met mijn Brabantse en Limburgse vriendenquote:Op dinsdag 9 september 2025 09:54 schreef d.k. het volgende:
Hier in Brabant is het geen miezer maar echt van die regen waarbij er luchtbellen in de plassen komen. Je wordt zelfs van een meter door regen al zeiknat
Het gaat ook steeds harder regenen hier in NO Brabant.quote:Op dinsdag 9 september 2025 09:54 schreef d.k. het volgende:
Hier in Brabant is het geen miezer maar echt van die regen waarbij er luchtbellen in de plassen komen. Je wordt zelfs van een meter door regen al zeiknat
Ik heb er alleen maar last van.quote:Op dinsdag 9 september 2025 09:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gelukkig zitten we al in de meteorologische herfst. Dan zijn ze toegestaan
We hebben er lang genoeg op moeten wachten. Stort de boel maar leeg hierquote:Op dinsdag 9 september 2025 10:18 schreef Nattekat het volgende:
Ondertussen hier echt nada. Bizar deze radarbeelden
Assen meldtquote:Op dinsdag 9 september 2025 10:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
Alle ogen gericht op het zuiden, maar de zwaarste bui trekt nu vanuit Duitsland Drenthe binnen.
Opzich niet erg. Wel erg veel natuurlijk. Maar verspreid over 10 uur is dat prima te doen voor de grond.quote:Op dinsdag 9 september 2025 10:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Limburg gaat richting de 50mm inmiddels in 24 uur.
bronquote:Op dinsdag 9 september 2025 10:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Opzich niet erg. Wel erg veel natuurlijk. Maar verspreid over 10 uur is dat prima te doen voor de grond.
We? Kansloze weer heb ik alleen maar last vanquote:Op dinsdag 9 september 2025 10:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
We hebben er lang genoeg op moeten wachten. Stort de boel maar leeg hier
We: mijn tuin en ikquote:Op dinsdag 9 september 2025 11:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
We? Kansloze weer heb ik alleen maar last van. Ritjes met de werkbus dan maar
De herfst is van startquote:Op dinsdag 9 september 2025 11:25 schreef d.k. het volgende:
Zuidoost Brabant zit op een graadje of 13 (brr, effe wennen) en nog steeds flinke regen. En dat wordt voorlopig ook niet beter. De Ardennen worden langzaam droog, Limburg ook en dat is wel gunstig voor de komende dagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |