abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218681563
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar staat dat dit exact een derde zou zijn?
Ik zeg niet exact een derde. Maar in navolging van het bericht van de NOS dat het ging om 500 wetenschappers werd dat later gecorrigeerd naar 28% van de 500 en dat was niet allemaal wetenschapper, maar geschat werd dat het 1/3e was.
Dit, dus.
  donderdag 4 september 2025 @ 22:13:14 #122
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218681671
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 17:54 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Prima dat dit aan de kaak gesteld wordt. Helaas zit de journalistiek in een vrije val sinds internet het primaire medium voor nieuws consumptie is geworden. Zo snel mogelijk berichten plaatsen om geen click te verliezen gaat ten koste van gedegen onderzoek.

Overigens betekend het feit dat de NOS hier een journalistieke misser begaat niet per definitie dat er geen genocide plaats vind in Gaza. Dat is een andere discussie.
De NOS zou als staats nieuwszender/site zich niet echt veel aan moeten trekken van clicks en snel nieuws brengen.
Maar de NOS is al vrij vaak op hun bek gegaan bij het berichten over Gaza, dan zou je denken dat ze iets voorzichtiger zijn met het brengen van met name groot nieuws.

Even een kleine greep uit die keren dat ze volledig de plank missloegen.

Israelische bom op ziekenhuis, 500- 800 doden. - Totale onzin, bleek Hamas raket te zijn en op de parkeerplaats van een ziekenhuis, misschien paar doden
Gerespecteerde persfotograaf vermoord door IDF, - Bleek voor Hamas te werken, grote vriendjes met de Hamas leiders.
Nieuwe ziekte verspreid zich in Gaza, artsen over de hele wereld flink bezorgd - Totale hoax, niets ervoor gehoord, niets erna gehoord.
Massale verhongering, - Al meerdere keren sinds de start en bleek steeds niet waar te zijn, zelfs de VN moest schoorvoetend toegeven dat er geen honger was, ook nu is het nog maar de vraag of het zo erg is als het lijkt.
pi_218681709
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

Mee eens maar dat maakt niet oké wat er gebeurt. En het heeft alle schijn van een etnische zuivering zeker met de laatste plannen om iedereen te verdrijven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 4 september 2025 @ 22:16:12 #124
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218681724
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:56 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Genocide begint bij de intentie om een bepaalde bevolkingsgroep/nationaliteit/ras uit te roeien en dit ook daadwerkelijk in gang te zetten met als einddoel te zorgen dat deze groep dus niet meer bestaat.

- De totale bevolking van Palestijnen in Gaza is nagenoeg gelijk gebleven.
- De collateral damage van onschuldige burgers ontstaat doordat terroristen zich mengen en schuilhouden tussen onschuldige burgers en in publieke gebouwen als scholen en ziekenhuizen.
- Palestijnen die in Israël wonen worden niet massaal uitgemmoord hoewel dat gemakkelijk zou kunnen.
- In Gaza wordt niet lukraak elke Palestijn geliquideerd.
- Als Israël alle Palestijnen zou willen genocideren zou dat binnen 1 week volbracht kunnen zijn.

How the fuck kun je nou genocide gaan roepen als je dit allemaal in acht neemt.
Daarnaast kan je Israel vs Gaza totaal niet vergelijken met enig andere oorlogscenario, het is op zoveel manieren compleet onvergelijkbaar.
pi_218681788
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 22:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
Scorched earth is ook gewoon een vorm van genocide, op zijn minst gedwongen uitdrijving. Dat we hier dan heel semantisch over gaan doen maakt de realiteit niet minder de realiteit.
Dan is het een gevolg van een oorlog die begonnen is door henzelf. Hamas is immers ook gewoon de overheid daar en die hebben op 7 oktober 2023 een oorlog uitgeroepen tegeb Israël. Dat dat vervolgens zwaar tegen blijkt te vallen kun je Israel niet echt kwalijk nemen.
pi_218681802
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 22:13 schreef Zoddie het volgende:
Massale verhongering, - Al meerdere keren sinds de start en bleek steeds niet waar te zijn, zelfs de VN moest schoorvoetend toegeven dat er geen honger was, ook nu is het nog maar de vraag of het zo erg is als het lijkt.
Heb je daar een bron bij? Want volgens mij is er zowel in juli als augustus wel degelijk gesproken over een hongersnood door de VN.

https://time.com/7306189/gaza-famine-level-ipc-israel-aid/

quote:
ROME/GENEVA/NEW YORK – More than half a million people in Gaza are trapped in famine, marked by widespread starvation, destitution and preventable deaths, according to a new Integrated Food Security Phase Classification (IPC) analysis released today.
Dit, dus.
pi_218681814
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 22:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Mee eens maar dat maakt niet oké wat er gebeurt. En het heeft alle schijn van een etnische zuivering zeker met de laatste plannen om iedereen te verdrijven.
Mensen verdrijven of verplaatsen is niet hetzelfde als ze uitroeien/genocideren. Het kan noodzakelijk zijn om ze (onschuldigen) te verllaatsen om de terroristen (en dat zijn er een hoop) uit te roeien. Heeft nog steeds helemaal niks met genocide temaken.
  donderdag 4 september 2025 @ 22:23:46 #128
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218681844
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 22:20 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dan is het een gevolg van een oorlog die begonnen is door henzelf. Hamas is immers ook gewoon de overheid daar en die hebben op 7 oktober 2023 een oorlog uitgeroepen tegeb Israël. Dat dat vervolgens zwaar tegen blijkt te vallen kun je Israel niet echt kwalijk nemen.
Bring in the nukes.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218681936
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2025 21:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat mensen niet om de realiteit, zij willen simpelweg dat er een genocide is omdat men een dergelijke aantijging als een ultiem wapen tegen Israël ziet met als diepste wens dat het voortbestaan van het land daarmee in gevaar komt.

Mocht er namelijk juridisch ook echt een genocide worden uitgesproken, kunnen landen eigenlijk niets anders meer dan Israël compleet boycotten of wellicht dat er zelfs wel een mogelijkheid ontstaat voor militaire actie.

En dit laatste lijkt mij op dit moment trouwens een ondenkbaar scenario, maar het valt in de toekomst (bijvoorbeeld met een Democratische president in de VS, die Israël niet meer steunt) niet uit te sluiten.

Daarom is het ook zo zorgwekkend dat zoveel mensen zo makkelijk in meegaan in alle aantijgingen. Zo ontzettend diep zit die haat blijkbaar. Velen hebben liever een soort mini-Iran op deze plek dan Israël.
Het is bizar om te zien hoeveel mensen die Westers, lbnti+, blank, Christelijk of atheistisch zijn zoveel empathie (soms tot in het extreme) hebben voor de Gaza/Palestijnse zaak. Dan moet je jezelf wel heel erg haten of levensmoe zijn want het staat gewoon haaks op je eigenlijke normen en waarden en levensbehoud.
pi_218681942
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 22:23 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Bring in the nukes.
Zou niet verkeerd zijn maar wellicht overkill. Wel eerst aankondigen zoals ze altijd doen zodat onschuldige burgers zich kunnen verplaatsen.
pi_218681956
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 22:22 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Mensen verdrijven of verplaatsen is niet hetzelfde als ze uitroeien/genocideren. Het kan noodzakelijk zijn om ze (onschuldigen) te verllaatsen om de terroristen (en dat zijn er een hoop) uit te roeien. Heeft nog steeds helemaal niks met genocide temaken.
Klopt maar het is wel een gebied etnisch zuiveren. Zeker met de plannen om het nu helemaal Israëlisch te maken.

Voor etnisch zuiveren hoef je niet mensen om te brengen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_218682020
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 22:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Klopt maar het is wel een gebied etnisch zuiveren. Zeker met de plannen om het nu helemaal Israëlisch te maken.

Voor etnisch zuiveren hoef je niet mensen om te brengen.
Oh oke. Dus dan is het geen genocide?
pi_218682070
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 22:33 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Oh oke. Dus dan is het geen genocide?
Naar mijn mening niet.
Het zit er 1 niveau onder.

Heb trouwens ook nooit iets anders gezegd. Echter sinds maart jl gaat Israël veel te ver.
pi_218682090
Voorlopig zitten de Gazanen nog in Gaza. Dus van etnische zuiveren van Gaza is (nog) geen sprake.
Me dunkt.
pi_218682107
Genocide is als je echt je best doet de hele bevolking uit te roeien. Toch?
Nou dan schiet dat niet op.
Vakman pur sang
pi_218682204
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 22:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Voorlopig zitten de Gazanen nog in Gaza. Dus van etnische zuiveren van Gaza is (nog) geen sprake.
Me dunkt.
Ze worden constant verjaagd naar een kleiner gebied.
pi_218682226
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Genocide is als je echt je best doet de hele bevolking uit te roeien. Toch?
Nou dan schiet dat niet op.
Als Israël genocide zou willen plegen zouden ze morgenvroeg voor zonsopgang op hun gemakje klaar kunnen zijn.
  donderdag 4 september 2025 @ 22:52:43 #138
503714 SebbeSwensje
pi_218682244
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 22:28 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Zou niet verkeerd zijn maar wellicht overkill. Wel eerst aankondigen zoals ze altijd doen zodat onschuldige burgers zich kunnen verplaatsen.
Iets te schappelijk naar mijn smaak. Gewoon droppen, de rest zien we later wel.
Appears.
  donderdag 4 september 2025 @ 23:02:24 #139
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_218682294
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 22:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Me dunkt.
Wat een raar argument. Dat is zeggen dat de Joden in de Tweede Wereldoorlog niet etnisch gezuiverd werden omdat een deel niet op kamp ging.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 22:50 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als Israël genocide zou willen plegen zouden ze morgenvroeg voor zonsopgang op hun gemakje klaar kunnen zijn.
Geloof je dat echt :') Als ze er een bom op gooien zit de helft van Israel in de fall-out. Of wil je 2 miljoen mensen voor een muur zetten en fusilleren?
  donderdag 4 september 2025 @ 23:03:07 #140
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218682299
Veel klanten hier. Ik ga maar eens vragen of ik ruimte kan krijgen voor nog eens honderd slots op mijn blokkeerlijst. :{
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  donderdag 4 september 2025 @ 23:05:58 #141
503714 SebbeSwensje
pi_218682317
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 23:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Veel klanten hier. Ik ga maar eens vragen of ik ruimte kan krijgen voor nog eens honderd slots op mijn blokkeerlijst. :{
Je moet gewoon even met de stofzuiger erdoorheen, mensen die 1 post per jaar of minder plaatsen zijn de moeite niet.
Appears.
pi_218682472
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 23:02 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Wat een raar argument. Dat is zeggen dat de Joden in de Tweede Wereldoorlog niet etnisch gezuiverd werden omdat een deel niet op kamp ging.
[..]

Die mag je even uitleggen.
  donderdag 4 september 2025 @ 23:41:37 #143
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_218682490
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 23:37 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Die mag je even uitleggen.
Je doet alsof er alleen etnisch gezuiverd kan worden als de slachtoffers daadwerkelijk uitgeroeid/verplaatst zijn.
pi_218682676
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 23:41 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Je doet alsof er alleen etnisch gezuiverd kan worden als de slachtoffers daadwerkelijk uitgeroeid/verplaatst zijn.
Ik begrijp je echt niet. Zeg je nu dat als mensen niet uitgeroeid en niet verplaatst worden, er ook sprake van van etnische zuiveringen kan zijn?

Ik bedoel dit niet lullig. Maar ik probeer je te begrijpen.
pi_218682696
Dus, hoe is de ratio van mensen die het afschuwelijk vinden ten opzichte van degenen die vinden dat ze nou eens flink vaart moeten maken met die uitroeiing en het platbombarderen?
pi_218682712
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 00:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus, hoe is de ratio van mensen die het afschuwelijk vinden ten opzichte van degenen die vinden dat ze nou eens flink vaart moeten maken met die uitroeiing en het platbombarderen?
Witte vlag Hamas, gijzellaars en stoffelijke resten terug naar hun geliefden, en opgelost.
  vrijdag 5 september 2025 @ 00:49:34 #147
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218682730
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 23:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Wat een armoe, mensen blokkeren.
pi_218682767
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 22:13 schreef Zoddie het volgende:

[..]
De NOS zou als staats nieuwszender/site zich niet echt veel aan moeten trekken van clicks en snel nieuws brengen.
Maar de NOS is al vrij vaak op hun bek gegaan bij het berichten over Gaza, dan zou je denken dat ze iets voorzichtiger zijn met het brengen van met name groot nieuws.

Even een kleine greep uit die keren dat ze volledig de plank missloegen.

Israelische bom op ziekenhuis, 500- 800 doden. - Totale onzin, bleek Hamas raket te zijn en op de parkeerplaats van een ziekenhuis, misschien paar doden
Gerespecteerde persfotograaf vermoord door IDF, - Bleek voor Hamas te werken, grote vriendjes met de Hamas leiders.
Nieuwe ziekte verspreid zich in Gaza, artsen over de hele wereld flink bezorgd - Totale hoax, niets ervoor gehoord, niets erna gehoord.
Er zijn nog meer voorbeelden. Iets staat me bij van menselijke schilden en aanvallen op de uitgifteposten die niet van israel afkwamen maar van hamas.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218682769
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 00:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat een armoe, mensen blokkeren.
Standaars reflex van woke/links.
Tolerant naar iedereen behalve als ze niet dezelfde mening hebben.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 5 september 2025 @ 07:54:42 #150
3542 Gia
User under construction
pi_218683275
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 00:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
Wat doe je als je meer dan een jaarlang, onterecht van iets beschuldigd wordt? Ik zou dan juist gaan doen waar ik toch al van beschuldigd wordt. Fok jou!!

Continu Israël beschuldigen van het plegen van genocide, kan ertoe leiden dat ze het dan ook gaan doen. Want men wil ze er toch al voor aanklagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')