Aannames. Oprecht. Overtuig me! Try me!quote:Op woensdag 3 september 2025 11:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat hebben anderen al voor mij gedaan.
Maar als ik nu met geschreven bronnen kom of YT filmpjes ga je er toch niets mee doen en zie ik dezelfde discussie over een maand weer.
Het zomeroffensief van de Russen is wel faliekant mislukt tot nu toe. Na januari 2025 is geen enkele plaats van enige betekenis veroverd aan dat front. Geen van de vier 'fortress'steden, geen Pokrovsk, Myrnohrad, Dobropillia, Siversk en/of Lyman, en geen Koepjansk, Borova, Orikhiv en/of Goeljaj-Pole.quote:Op woensdag 3 september 2025 10:30 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
In je NPO bubbel zeker!
Wellicht is "Ground News" https://ground.news/ iets voor je?
Kan je kijken aan beide kanten hoe het nieuws geframed wordt en je eigen conclusies trekken? Idee??
Gisteren ook al het één en ander voor je gepost! Ze wisten hier niet hoe snel ze de topic moeten sluiten!
Als ik dan toch mag reageren op je post, en hoeveel Oekraïners zijn daarbij dan gesneuveld?
Begin eens hiermee:quote:Op woensdag 3 september 2025 11:32 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
Aannames. Oprecht. Overtuig me! Try me!
Nog steeds rukken de Russen langzaam, maar gestaag op, op letterlijk alle fronten. Pokrovsk is aan de beurt as we speak, de Russen zijn het reeds 6 maanden aan het belegeren.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:39 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het zomeroffensief van de Russen is wel faliekant mislukt tot nu toe. Na januari 2025 is geen enkele plaats van enige betekenis veroverd aan dat front. Geen van de vier 'fortress'steden, geen Pokrovsk, Myrnohrad, Dobropillia, Siversk en/of Lyman, en geen Koepjansk, Borova, Orikhiv en/of Goeljaj-Pole.
Wel zijn inderdaad in 2025 aan beide kanten heel veel soldaten gesneuveld.
Bedoel je mss deze?:quote:Op woensdag 3 september 2025 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik had een betere die bestond uit 5 delen maar die krijg ik niet teruggevonden
Ja die. De zoekfunctie van youtube is om te janken.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bedoel je mss deze?:
Deze is zeer ondergewaardeerd, en de tuber heeft er een bak tijd ingestoken:
Bekijk deze YouTube-video
Het verschil met vorig jaar is heel duidelijk. Toen veroverden de Russen vanaf augustus twee belangrijke plaatsen per maand in hun nazomeroffensief.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:50 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
Nog steeds rukken de Russen langzaam, maar gestaag op, op letterlijk alle fronten. Pokrovsk is aan de beurt as we speak, de Russen zijn het reeds 6 maanden aan het belegeren.
De Russen staan nou niet bepaald bekend om hun "Blitzkrieg", eerder van een slijtageslag en het uitdunnen van de rangen van je tegenstander, waar ze volgens mij toch aardig mee op weg zijn... Heb geduld, een kwestie van tijd.
Ah, dus de doelpalen zijn verschoven van: offensief is helemaal niet mislukt, naar: komt nog wel.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:50 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
Heb geduld, een kwestie van tijd.
Het lijkt erg op een waarschuwing aan Taiwan, geef je maar over, want anders gaat alles kapotquote:Op woensdag 3 september 2025 12:30 schreef Discombobulate het volgende:
Gezellig met Xi, Kim en Poetin in China.
quote:AI-overzicht
De rijkste olielanden ter wereld zijn te herkennen aan hun grote oliereserves en hoge productie.
Landen met enorme oliereserves zijn onder andere Venezuela, Saoedi-Arabië, Iran en Koeweit.
De grootste olieproducerende landen zijn de Verenigde Staten, Saoedi-Arabië, Rusland, China en Canada.
quote:AI-overzicht
De Filipijnen hebben zowel economische en handelsrelaties met Taiwan, als een geopolitieke positie met betrekking tot China en Taiwan die door China wordt bekritiseerd.
President Marcos suggereerde dat de Filipijnen mogelijk betrokken raken bij een conflict over Taiwan, wat leidde tot zware kritiek vanuit Beijing dat de Filipijnen "met vuur spelen".
Relaties met Taiwan
Economische banden:
Taiwan en de Filipijnen werken nauw samen op het gebied van economie, handel, investeringen, technologie, landbouw en visserij.
Nou uitgeluld daaag jajaja is een beetje peuterspeelplaats vind je niet?quote:
Het is wel een beetje de start van een nieuw geopolitiek tijdperk als je het mij vraagt. Europa blijft een sissy en de VS wordt ook snel minder.quote:Op woensdag 3 september 2025 12:33 schreef michaelmoore het volgende:
Het lijkt erg op een waarschuwing aan Taiwan, geef je maar over, want anders gaat alles kapot
Letterlijk niets wijst daaropquote:Op woensdag 3 september 2025 13:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is wel een beetje de start van een nieuw geopolitiek tijdperk als je het mij vraagt. Europa blijft een sissy en de VS wordt ook snel minder.
Nou niet helemaal waar alles wijst idd op een nieuw geopolitiek tijdperkquote:
quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lxwiq7jhp22j
🛢 In August, oil and gas revenues of the Russian budget amounted to 505 billion rubles.
📉 This is 35% less than in August 2024.
For January-August, the decline was 20%.
Russen staan al 9 maanden vast bij Udachne en Lysivka inmiddels. Met name hoe Lysivka het al 9 maanden weet uit te houden snap ik niets van, misschien mijn ingangen oid waar via bevoorraad wordt. Wat niet gek zou zijn in dat gebied.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:50 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
Nog steeds rukken de Russen langzaam, maar gestaag op, op letterlijk alle fronten. Pokrovsk is aan de beurt as we speak, de Russen zijn het reeds 6 maanden aan het belegeren.
De Russen staan nou niet bepaald bekend om hun "Blitzkrieg", eerder van een slijtageslag en het uitdunnen van de rangen van je tegenstander, waar ze volgens mij toch aardig mee op weg zijn... Heb geduld, een kwestie van tijd.
Nee de eu is kutquote:Op woensdag 3 september 2025 13:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nou niet helemaal waar alles wijst idd op een nieuw geopolitiek tijdperk
De VS geeft geen kut meer om irrelevant Rusland en zelfs Sissy Europa is niet bang om die figuren (ondanks Amerikaanse bezwaren) openlijk tegen te werken
China is nu het nieuwe Rusland, verder is er niet zoveel veranderd
Woke EU-liberalen.quote:Op woensdag 3 september 2025 13:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee de eu is kut
Coupe
Van Baalen
Dries Roelvink
Geen slechte aantallen. Dat ding is pas sinds juli 2023 in gebruik bij de AFU.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lxwhw7bi2s24
Ukraine is ramping up production of its Bohdana howitzers, now turning out more than 30 units a month. To date, 345 wheeled and 100 towed versions have already been built domestically.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het moest er een keer van komen, dode ezeltjes![]()
Lgbtqi+ legerquote:
quote:Op woensdag 3 september 2025 13:47 schreef skysherrif het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het moest er een keer van komen, dode ezeltjes
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
quote:Op woensdag 3 september 2025 11:50 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
quote:Bloody road to Pokrovsk! This is what the direct road looks like that the Russians are trying to use to enter Pokrovsk. This is just one section of the entire route. It resembles the great historical battles of World War II, but no, it is the desire of sick people to appropriate someone else's city. On the way, you can see the transport the occupiers are trying to break through with - scooters, motorcycles, and bicycles. This is the trend of today's war instead of tanks and armored vehicles.
Throughout the entire defense of the city, the occupiers' losses on this front alone are measured in tens of thousands.
Telt de plek waar ze zijn geëindigd mee bij de veroverde gebieden?quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lxwmciafac24
The 65th Mechanized Brigade crushed a Russian armored group of MT-LBs, APCs, and a tank. Before they could even reach Ukrainian positions, 7 vehicles were destroyed and over 30 Russian troops eliminated.
nee in de dieren wereld telt dat als je ergens gepist hebt dan is de plek van jouquote:Op woensdag 3 september 2025 14:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Telt de plek waar ze zijn geëindigd mee bij de veroverde gebieden?
Ik doe dat ook nog.quote:Op woensdag 3 september 2025 14:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee in de dieren wereld telt dat als je ergens gepist hebt dan is de plek van jou
YT video net uitgezien. En ja wat zal ik zeggen. Wat betreft de geschiedenis van Oost Europa mee eens met deze man. Klopt helemaal en geen speld tussen te krijgen.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Begin eens hiermee:
Bekijk deze YouTube-video
Ik had een betere die bestond uit 5 delen maar die krijg ik niet teruggevonden
Tevens staat er een hele lijst bronnen in de OP.
Zij is een goede schrijver en was al begonnen ver voor de oorlog startte.
https://desk-russie.info/(...)krainian-crisis.html
https://desk-russie.info/(...)hip-with-russia.html
https://desk-russie.info/2022/03/18/alternative-history.html
Het zijn behoorlijk lange teksten dus ik verwacht dat je er wel 2 uur zoet mee bent.
Blijf jij keffen? Geef eerst maar even reactie op het 'Kosovo vraagstuk'...quote:Op woensdag 3 september 2025 12:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, dus de doelpalen zijn verschoven van: offensief is helemaal niet mislukt, naar: komt nog wel.
Waarvan akte.
En weer door.
Wat heeft kosovo nou weer met dit conflict te makenquote:Op woensdag 3 september 2025 15:03 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
Blijf jij keffen? Geef eerst maar even reactie op het 'Kosovo vraagstuk'...
"Boefje"quote:Op woensdag 3 september 2025 15:34 schreef sp3c het volgende:
Kosovo is op gwen enkele manier vergelijkbaar, daar is de VN en de OSCE tot in den treure onderhandelt met Belgrado over het stoppen van het geweld met NAVO airstrikes als excpliciet zwaard van Damocles op de achtergrond
Serven beloofden beterschap dus Airstrikes werden afgeblazen, Serven toonden geen beterschap dus Airstrikes werden uitgevoerd
Kun je twisten over de legaliteit maar dat is in het geval Rusland vs Oekraine totaal niet het geval
Soeverein land A viel soeverein land B binnen en annexeert flinke stukken land
Dan is land A volgens elke mogelijle definitie het boefje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het moest er een keer van komen, dode ezeltjes![]()
Vallen over "boefje"quote:
Gast. Wat een achterlijke reactie om een volstrekt onschuldig dier. Hier is niks leuks aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het moest er een keer van komen, dode ezeltjes"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
huhquote:Op woensdag 3 september 2025 15:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gast. Wat een achterlijke reactie om een volstrekt onschuldig dier. Hier is niks leuks aan.
Maak je geen zorgen. Ik heb immers uit onbetrouwbare bronnen vernomen dat er heulemaal geen ezels aan het front zijn. Allemaal maar "propaganda".quote:Op woensdag 3 september 2025 15:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gast. Wat een achterlijke reactie om een volstrekt onschuldig dier. Hier is niks leuks aan.
Veel erger dan dode Oekraïners toch in jouw belevingswereld?quote:Op woensdag 3 september 2025 15:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Leg eens in drie heldere zinnen uit wat de ware oorzaken zijn dan.quote:Op woensdag 3 september 2025 15:00 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
Echter kijken naar de toedracht en de ware oorzaken van het conflict slaat hij de plank compleet mis. Helaas is het voor Yanks moeilijk om dit soort zaken helder te zien. Voor het gemak worden eigen "quests for Empire" de afgelopen 80 jaar vergeten, diengevolge zou het de man sieren dit soort uitspraken niet op YT te plaatsen wil hij geloofwaardig overkomen.
Als je een onafhankelijke bron hebt dan kijk ik er graag naar!
De Russen roepen zelf ook elke week wat andersquote:Op woensdag 3 september 2025 15:59 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Leg eens in drie heldere zinnen uit wat de ware oorzaken zijn dan.
Kom op. Van jou had ik wel een ethischere benadering verwacht.quote:
Nee.quote:Op woensdag 3 september 2025 15:57 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Veel erger dan dode Oekraïners toch in jouw belevingswereld?
Sorry maar ik zie echt nergens in mijn post waar ik doe of het grappig is, de snikkende emoji was dan ook niet ironisch bedoeld.quote:Op woensdag 3 september 2025 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kom op. Van jou had ik wel een ethischere benadering verwacht.
Vind het niet grappig.
Houd eens op met je gegaslight joh.quote:Op woensdag 3 september 2025 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vind het niet grappig.
Als jouw vriend Vlad gewoon z’n troepen had teruggetrokken dan had die ezel nog geleefd.quote:Op woensdag 3 september 2025 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vind het niet grappig.
Kom niet bij mij aan over dingen als trollen..quote:Op woensdag 3 september 2025 16:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb begrepen dat het een Europese ezel was, wat betekent dat hij in opdracht van de EU een staatsgreep aan het voorbereiden was.
Valt me alles mee, dat ze dit diertje niet voor shits and giggles opblazen. Doen ze immers vaak genoeg.quote:Op woensdag 3 september 2025 16:20 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
(hier gebeurd gelukkig niets)
Ik wil er sowieso niet aan denken aan hoeveel dieren zijn omgekomen in deze oorlog door mijnen, bombardementen etc.
Ik heb er zelfs beeld bij.quote:Op woensdag 3 september 2025 16:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kom niet bij mij aan over dingen als trollen..
Niet dat jijzelf bekend staat om je ijzersterke argumenten. Dit is een simpele oorlog. Land A valt Land B aan, omdat Land A het bestaansrecht van Land B ontkent. De Russische inval van Oekraïne zou je vergelijken met een Duitse inval van Luxemburg.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:18 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
Goed. BS dus!
Dat is één. Uitgeluld! Daaaag!![]()
ieder EU land gaat materiaal produceren voor Oekraïnequote:Op woensdag 3 september 2025 11:18 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
Goed. BS dus!
Dat is één. Uitgeluld! Daaaag!![]()
Maar Oekraine heeft zelf ook de nodige Know Howquote:Oekraïens defensiebedrijf gaat raketbrandstof maken in Denemarken
Het Oekraïense defensiebedrijf Fire Point kan in december beginnen met de productie van brandstof voor langeafstandsraketten nabij de Deense Skrydstrup-basis, meldt de Deense regering volgens de publieke omroep DR.
Het besluit om de productie toe te staan is een belangrijke stap in de samenwerking tussen de twee landen. Het is voor het eerst dat een Oekraïens defensiebedrijf gaat produceren in het buitenland.
Defensieminister Troels Lund Poulsen sprak van "een helpende hand" in de Oekraïense strijd voor "veiligheid, onafhankelijkheid en, niet in de laatste plaats, de mogelijkheid om in veiligheid te leven".
Afgelopen maand verschenen beelden van een langeafstandsraket van datzelfde Fire Point. Deze 'Flamingo'-raket heeft een bereik van 3000 kilometer en kan een lading van meer dan 1 ton vervoeren. Hoewel de raket al zou zijn ingezet, moet grootschalige productie over enkele maanden volgen.
quote:Oekraïne tart Poetin met griezelige dronezwerm: door AI aangestuurde vliegtuigjes jagen Russen stuipen op het lijf
Amsterdam- Het gezoem van kleine propellertjes, dat in het holst van de nacht de oren van Russische soldaten binnendringt.
Het Oekraïense leger zette onlangs voor het eerst een door AI aangestuurde zwerm drones in.
De gewaagde aanval markeert een nieuwe sprong in evolutionaire oorlogsvoering: honderden tot zelfs duizenden AI-gestuurde vliegtuigjes die tegelijk de verdediging van een stad of militair doel kunnen overrompelen.
46 minuten geleden
Bij de operatie werd gebruik gemaakt van splinternieuwe technologie van de Oekraïense drone-industrie, die zolang de oorlog tegen Rusland doordendert in razend tempo innoveert.
De software stelt de dodelijke vliegtuigjes in staat om gezamenlijk één zwerm te vormen. Nu waren het er 'slechts' drie, maar het bedrijf achter de handige uitvinding schermt met nieuwe testen.
quote:Volgens The Wall Street Journal, dat de Oekraïense primeur optekende, zal defensiebedrijf Swarmer binnenkort oefeningen organiseren waarbij maar liefst 100 drones zich samensmelten tot één zwerm.
Het bedrijf, dat als gevolg van zijn uitvindingen een zak geld van Amerikaanse investeerders kreeg toegeschoven, werkt in een verscholen huis, diep in de buitenwijk van een Oekraïense stad, aan de AI-technologie.
Tipje van de sluier
Een hoge pief van het defensiebedrijf licht tegenover het Amerikaanse dagblad een tipje van de sluier op.
Bij de missie waren drie mensen betrokken, onthult hij; een planner, een bestuurder en een begeleider.
Zonder de unieke AI-software zouden negen mensen zich op de missie moeten storten, benadrukt Serhii Kupriienko.
,,Je hebt niet voor elke drone een aparte piloot nodig", licht hij verder toe. ,,
Eén piloot kan met meerdere drones werken."
.
Met het huidige tempo zijn ze zo 10 jaar verder voordat ze de Donbas in genomen hebben.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:50 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
dat 2e waarschijnlijkquote:Op woensdag 3 september 2025 17:22 schreef Parafernalia het volgende:
Zullen we deze puber 'ook' maar gewoon gaan negeren of blijven we er elke dag intrappen..
Niet zo veel als in onze slachthuizen. Hypocriet gedoe om nu te janken om een ezeltjequote:Op woensdag 3 september 2025 16:20 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
(hier gebeurd gelukkig niets)
Ik wil er sowieso niet aan denken aan hoeveel dieren zijn omgekomen in deze oorlog door mijnen, bombardementen etc.
Dat is zelfmoord voor Zelensky.quote:Op woensdag 3 september 2025 17:28 schreef over_hedge het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)aar-moskou-komt.html
Ja kan me ook niet voorstellen dat dit ooit gaat gebeurenquote:
Dat kloptquote:Op woensdag 3 september 2025 17:26 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niet zo veel als in onze slachthuizen.
3 sterke mannen bij elkaar. Ik kan mij ergere dingen voorstellenquote:Op woensdag 3 september 2025 12:30 schreef Discombobulate het volgende:
Gezellig met Xi, Kim en Poetin in China.
Dat weten we.quote:Op woensdag 3 september 2025 18:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
3 sterke mannen bij elkaar. Ik kan mij ergere dingen voorstellen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 03-09-2025 18:37:04 ]Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Ach ach, Poetje weet ook wel dat Zelensky dit niet gaat doen, dus lekker veilig. Hoe doorzichtigquote:Op woensdag 3 september 2025 17:28 schreef over_hedge het volgende:
Dat is een duidelijke eis om onderhandelingen onmogelijk te maken.quote:Op woensdag 3 september 2025 17:28 schreef over_hedge het volgende:
Dan vraag je je wel eens af - oprecht - Wat de Russen dan wel niet achter de hand hebben wat een dergelijke opstelling rationaliseert.quote:Op woensdag 3 september 2025 18:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is een duidelijke eis om onderhandelingen onmogelijk te maken.
Waarom niet gewoon verder onderhandelen in Turkije of Saudi Arabië? Overigens ook een logisch om te stallen aangezien de Russen nog altijd een aantal steden in kunnen nemen maar dat vlot niet erg momenteel. Ik denk dat Rusland het tot sowieso eind november probeert te stallen om zo alsnog kans om wat stukken grond in te nemen.quote:Op woensdag 3 september 2025 18:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan vraag je je wel eens af - oprecht - Wat de Russen dan wel niet achter de hand hebben wat een dergelijke opstelling rationaliseert.
De Russen zijn mijn inziens al ruim 3 jaar volop aan het produceren en trainen. Ze bouwen enorme voorraden munitie en nieuwe artillerie en tanks op. We zien die nog nauwelijks op het slagveld. Dat kan betekenen dat ze zich voorbereiden op een nieuwe aanval - ook via Belarus - of onze informatievoorziening is wederom van armoedige kwaliteit en dan ditmaal dat wij onterecht inschatten dat de Russen enorm produceren.quote:Op woensdag 3 september 2025 18:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon verder onderhandelen in Turkije of Saudi Arabië? Overigens ook een logisch om te stallen aangezien de Russen nog altijd een aantal steden in kunnen nemen maar dat vlot niet erg momenteel. Ik denk dat Rusland het tot sowieso eind november probeert te stallen om zo alsnog kans om wat stukken grond in te nemen.
In augustus ging het om 450km2.
Ik denk dat het doel dus is Pokrovsk, Kostantinivka, Liman en Kupjansk voor een vrede in te kunnen nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |