Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Zeker interessant.quote:Op maandag 1 september 2025 09:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vance als president. Hmm interessante tijden
Tenks, of voor mensen die hun X hebben gedelete zoals ik:quote:Op maandag 1 september 2025 08:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is wel een interessant - en plausibel - draadje:
[ x ]
Excuus, maar dit is kolder. Vance heeft juist nog een veel betere reputatie onder Trump stemmers. Hij is namelijk echt rechts, daar waar Trump meer een opportunist is.quote:Op maandag 1 september 2025 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeker interessant.
Als Trump komt te overlijden (of als hij een stap terug moet doen), dan barst een burgeroorlog los binnen de GOP. Vance heeft niet dezelfde status als Trump, Republikeinse congresleden zijn niet bang voor hem. MAGA's tolereren Vance omdat hij zich gedraagt als hulpje van hun Messias, maar het is zeer de vraag of ze hem ook op het schild hijsen.
Ik betwijfel het. Zijn tegenstanders zullen wijzen op zijn vroegere uitspraken over Trump, en de suggestie wekken dat hij altijd al liep te azen het presidentschap. Sommige MAGA-wappies zullen zelfs claimen dat Vance iets te maken heeft met Trump gezondheidsproblemen, die immers pas de laatste maanden écht zichtbaar werden.
Maar het belangrijkste is dat de Reps in het Congres zich niet laten piepelen door Vance. Tegen Trump durven zich niet in te gaan - en dus accepteren ze idioot beleid, zoals die 'tariffs' - maar het verzet zal groeien op het moment dat de 'Dear Leader' van het toneel verdwijnt.
Waar haal je dit soort complot idioterie vandaan joh?quote:Op maandag 1 september 2025 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeker interessant.
Als Trump komt te overlijden (of als hij een stap terug moet doen), dan barst een burgeroorlog los binnen de GOP. Vance heeft niet dezelfde status als Trump, Republikeinse congresleden zijn niet bang voor hem. MAGA's tolereren Vance omdat hij zich gedraagt als hulpje van hun Messias, maar het is zeer de vraag of ze hem ook op het schild hijsen.
Ik betwijfel het. Zijn tegenstanders zullen wijzen op zijn vroegere uitspraken over Trump, en de suggestie wekken dat hij altijd al liep te azen het presidentschap. Sommige MAGA-wappies zullen zelfs claimen dat Vance iets te maken heeft met Trump gezondheidsproblemen, die immers pas de laatste maanden écht zichtbaar werden.
Maar het belangrijkste is dat de Reps in het Congres zich niet laten piepelen door Vance. Tegen Trump durven zich niet in te gaan - en dus accepteren ze idioot beleid, zoals die 'tariffs' - maar het verzet zal groeien op het moment dat de 'Dear Leader' van het toneel verdwijnt.
Welk deel beschouw jij als 'complotidioterie'? En waarom precies?quote:Op maandag 1 september 2025 10:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar haal je dit soort complot idioterie vandaan joh?
quote:Op maandag 1 september 2025 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welk deel beschouw jij als 'complotidioterie'? En waarom precies?
Er zitten rare snuiters in de achterban van Trump, maar die is wel marginaal. Geen bedreiging. Bovenstaande vind ik echt potsierlijk. Ik ben het zelden met jou eens, maar jij hebt wel eens beter laten zien hier.quote:Sommige MAGA-wappies zullen zelfs claimen dat Vance iets te maken heeft met Trump gezondheidsproblemen,
Allereerst is dat pure speculatie van mijn kant, waarmee je het eens of oneens kunt zijn. Verder is MAGA een complete crackpot-beweging, waar ook halve garen als Alex Jones onderdeel van uitmaken. Die hele beweging hangt aan elkaar van complot-waanzin.quote:Op maandag 1 september 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Er zitten rare snuiters in de achterban van Trump, maar die is wel marginaal. Geen bedreiging. Bovenstaande vind ik echt potsierlijk. Ik ben het zelden met jou eens, maar jij hebt wel eens beter laten zien hier.
Trump heeft een Messiaanse status bij zijn fans. Vance heeft die status niet, verre van.quote:Op maandag 1 september 2025 10:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Excuus, maar dit is kolder. Vance heeft juist nog een veel betere reputatie onder Trump stemmers. Hij is namelijk echt rechts, daar waar Trump meer een opportunist is.
Het is allemaal speculatief, maar ik denk dat jij nog wel eens van een koude kermis kan terugkomen.quote:Op maandag 1 september 2025 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump heeft een Messiaanse status bij zijn fans. Vance heeft die status niet, verre van.
Ze houden met Vance of een ander het hele ecosysteem van Project '25 vast nog wel even rollende, mocht Trump komen te overlijden.quote:Op maandag 1 september 2025 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump heeft een Messiaanse status bij zijn fans. Vance heeft die status niet, verre van.
Uh?quote:Op maandag 1 september 2025 11:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ze houden met Vance of een ander het hele ecosysteem van Project '25 vast nog wel even rollende, mocht Trump komen te overlijden.
Je ziet bij dictators in het nauw dat ze op oorlogstoer gaan. Netanyahu doet dat, Putin doet dat, Trump deed dit enigszins met de capitoolbestorming en Maga is in Russische handen (met Aipac banden). Het zal mogelijk niet als een nachtkaars uitgaan.
Zou inderdaad kunnen.quote:Op maandag 1 september 2025 11:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is allemaal speculatief, maar ik denk dat jij nog wel eens van een koude kermis kan terugkomen.
Trump heeft ook enkel die 'grip', omdat invloedrijke lobbyisten hem steunen. Ik zie geen situatie waarin die Vance ineens massaal in de steek laten.quote:Op maandag 1 september 2025 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou inderdaad kunnen.
Feit is sowieso dat Vance niet dezelfde grip heeft op de GOP als Trump. Republikeinse congresleden sluiten niet automatisch de rijen wanneer Vance iets proclameert.
Dat is nu natuurlijk anders. Vrijwel alle Reps zijn als de dood om Trump tegen de haren in te strijken. Vance boezemt vooralsnog geen angst in.
Veel Republikeinse congresleden zijn helemaal niet gelukkig met de MAGA-koers van hun partij, die voor een groot deel haaks staat op de traditionele waarden van hun beweging. Neem als voorbeeld die 'tariffs'. De enige reden dat de GOP'ers in het congres zich daar niet tegen verzetten, is omdat ze bang zijn voor Trump. Van oudsher zijn de Republikeinen voorstander van het afbreken van handelsbarrières.quote:Op maandag 1 september 2025 11:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Trump heeft ook enkel die 'grip', omdat invloedrijke lobbyisten hem steunen. Ik zie geen situatie waarin die Vance ineens massaal in de steek laten.
Ik heb hoop omtrent de midterms, maar tot die tijd denk ik dat Vance gewoon net zoveel support krijgt als Trump van de lobbyisten, republikeinen (als Trump het leven laat).
Koos, asjeblieft. Hoe kom je hier nou toch bij? bang voor Trump? is hij een vampier?quote:Op maandag 1 september 2025 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Veel Republikeinse congresleden zijn helemaal niet gelukkig met de MAGA-koers van hun partij, die voor een groot deel haaks staat op de traditionele waarden van hun beweging. Neem als voorbeeld die 'tariffs'. De enige reden dat de GOP'ers in het congres zich daar niet tegen verzetten, is omdat ze bang zijn voor Trump. Van oudsher zijn de Republikeinen voorstander van het afbreken van handelsbarrières.
Valt Trump weg, dan zal de kritiek op het MAGA-beleid toenemen. Republikeinse zullen zich daar dan veel eerder tegen durven uitspraken, omdat Vance niet dezelfde invloed en status heeft als Trump.
Maga is in handen van Ruslandquote:Op maandag 1 september 2025 11:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh?
AIPAC is een pro-Israel organisatie. Niet Russisch.
Zucht. Ik vrees dat jij vooral bijzonder slecht ingevoerd bent in deze materie.quote:Op maandag 1 september 2025 12:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Koos, asjeblieft. Hoe kom je hier nou toch bij? bang voor Trump? is hij een vampier?
Nee, even serieus. Dat is toch gewoon een soort eigen werkelijkheid die je hier aan het creëren bent? een soort coping van: 'ja, de republikeinen gaan misschien nu nog mee, maar ze zijn gewoon bang!'. Nee, ze zijn niet bang. Ze zijn het met Trump eens (paar uitzonderingen daargelaten).
Denk het niet.quote:Op maandag 1 september 2025 12:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maga is in handen van Rusland
en
Maga heeft sterke banden met Aipac. Net als veel democraten en gewone republikeinen overigens.
Klopt ie zo?
Er zijn invloeden. Maar 'in handen van' een sterke overdrijving. Ook onder Trump-Amerika zijn er immers genoeg maatregelen, waar Rusland niet blij mee is. AIPAC heeft wel consequent al jaren relatief veel invloed in Amerika. Maar hun invloed valt weer in het niets vergeleken de olie-lobby.quote:
Relativering werkte ook prima voor Wo2.quote:Op maandag 1 september 2025 12:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn invloeden. Maar 'in handen van' een sterke overdrijving. Ook onder Trump-Amerika zijn er immers genoeg maatregelen, waar Rusland niet blij mee is. AIPAC heeft wel consequent al jaren relatief veel invloed in Amerika. Maar hun invloed valt weer in het niets vergeleken de olie-lobby.
Dus tja...
Jij bent een van die rare snuiters. Wat jij hier allemaal hebt lopen verdedigen en hebt uitgesproken, dat laat zien dat jij misschien denkt dat die gekke achterban marginaal is, maar eerlijk gezegd: een ieder die nu Trump nog aanhangt, is zo'n 'rare snuiter wappie'. Op echt geen enkele manier is het 'business as usual'.quote:Op maandag 1 september 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Er zitten rare snuiters in de achterban van Trump, maar die is wel marginaal. Geen bedreiging. Bovenstaande vind ik echt potsierlijk. Ik ben het zelden met jou eens, maar jij hebt wel eens beter laten zien hier.
quote:Op maandag 1 september 2025 12:12 schreef theunderdog het volgende:
Er zijn invloeden. Maar 'in handen van' een sterke overdrijving. Ook onder Trump-Amerika zijn er immers genoeg maatregelen, waar Rusland niet blij mee is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |