abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 maart 2026 @ 13:42:26 #101
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_220427735
Landverraders!!!!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_220427741
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:42 schreef Dven het volgende:
Landverraders!!!!
Wacht maar, ook jij zult uiteindelijk voor den tribunalen komen!
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 25 maart 2026 @ 13:46:35 #103
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_220427749
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:44 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Wacht maar, ook jij zult uiteindelijk voor den tribunalen komen!
""Sorry, Nederland. Misschien had ik dit niet moeten doen." ;(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_220427963
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik denk dat er sowieso geen oplossingen gaan komen in een debat met iemand die nog in de ontkenningsfase zit.
Zegt de man die energie transitie onzin vindt. Hypocriet vind je niet?
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_220428134
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:08 schreef 215 het volgende:

[..]
Zegt de man die energie transitie onzin vindt. Hypocriet vind je niet?
Ik vind de energietransitie helemaal geen onzin. Ik vind hoe het wordt uitgevoerd buitengewoon knullig, schadelijk en amateuristisch.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220428151
quote:
15s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Met alle respect, maar...je klinkt als een van die zure neo-kolonisten die ik wel eens ontmoet heb op een terrasje aan de Costa del Sol. Samengeclusterd met andere Nederlanders op een terrasje met hun Heineken biertje, zich terdege bewust van het feit dat ze massaal de lokale bevolking de huizen uitprijzen vanwege hun royale pensioenregeling..en dan nòg kankeren over 'die buut'nlanders.

Ik heb mezelf maar aangeleerd om met een grote boog om ze heen te lopen.
Ok Henk.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220428160
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:04 schreef HSG het volgende:

[..]
Blijf lekker dromen.
[..]
En dan kom je elders waar wel een woning is maar zijn de sociale voorziening stukken minder.
Met het geld wat ik dan overhoud kan ik mij prima particulier bijverzekeren en dan is de eventuele uitkering nog hoger ook.
  woensdag 25 maart 2026 @ 14:44:24 #108
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220428162
quote:
15s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Met alle respect, maar...je klinkt als een van die zure neo-kolonisten die ik wel eens ontmoet heb op een terrasje aan de Costa del Sol. Samengeclusterd met andere Nederlanders op een terrasje met hun Heineken biertje, zich terdege bewust van het feit dat ze massaal de lokale bevolking de huizen uitprijzen vanwege hun royale pensioenregeling..en dan nòg kankeren over 'die buut'nlanders.

Ik heb mezelf maar aangeleerd om met een grote boog om ze heen te lopen.
Wat deed jij daar dan?
  woensdag 25 maart 2026 @ 14:45:14 #109
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220428164
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik vind de energietransitie helemaal geen onzin. Ik vind hoe het wordt uitgevoerd buitengewoon knullig, schadelijk en amateuristisch.
Dit. Ideologisch en ver verwijderd van een visie met concrete maatregelen om daar naartoe te werken die echt werken en duurzaam zijn. Een beetje zoals het asielbeleid.
pi_220428171
Nederland was ooit prachtig nochtans, puur, heroïsch, hardwerkend, cordiaal, rauw, progressief en soms zorgzaam.

Nu lijkt het meer en meer op Cairo op een druilerige dinsdagavond terwijl het riool hapert.
pi_220428175
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:00 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Tjahhh dan zijn wij uitgediscusieerd.

Als je wilt ontkennen dat de rijken rijker zijn geworden en de armen armer dmv VVD beleid. En de multinationals nog steeds en sinds de VVD hun brievenbusfirma's op de Zuidas hebben waarvan de helft meer van de Fortune 500 bedrijven...
Ik denk dat jij met je hoofd te diep in het extreemlinkse konijnenhol hebt gezeten.

Dit is regelrechte activistische kletspraat wat je regelrecht hebt opgediept uit de Bij1 communicatiekanalen. Het is gewoon treurig als je zo misleid bent.
pi_220428201
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dit. Ideologisch en ver verwijderd van een visie met concrete maatregelen om daar naartoe te werken die echt werken en duurzaam zijn. Een beetje zoals het asielbeleid.
Precies. Met alle seinen op rood op de afgrond afrijden omdat je zo diep vastgebeten zit in je ideologie.

De mensen die het uitvoeren worden daar ook op geselecteerd. Nul inhoudelijke kennis van het dossier waar ze verantwoordelijk voor zijn en het enige wat ze kunnen is dogma's uit hun hoofd leren en opdreunen.
pi_220428296
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat deed jij daar dan?
Werkbezoekje. Moet soms ook gebeuren he.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220428334
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik denk dat jij met je hoofd te diep in het extreemlinkse konijnenhol hebt gezeten.

Dit is regelrechte activistische kletspraat wat je regelrecht hebt opgediept uit de Bij1 communicatiekanalen. Het is gewoon treurig als je zo misleid bent.
Het zijn gewoon verifieerbare feiten hoor.
pi_220428417
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:00 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Het zijn gewoon verifieerbare feiten hoor.
Nee, het is onzin.
pi_220428427
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

quote:
The most popular tax haven among the Fortune 500 is the Netherlands, with more than half of the Fortune 500 reporting at least one subsidiary there.
https://itep.org/offshoreshellgames2017/
pi_220428522
quote:
Ja? En wat toont dit aan volgens jou? Dit is beleid van het ministerie van Financiën toch, meneer ambtenaar?

Welke partijen zaten daar ? Vanaf 2000:

- VVD
- VVD
- VVD
- PvdA
- CDA
- PvDA
- CDA
- D66
- D66
- D66
- VVD

Ja hoor. Duidelijk zuiver VVD beleid. :')

Je wil iets aantonen maar het lukt niet echt he?
pi_220428544
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:46 schreef UitStraling het volgende:
Nederland was ooit prachtig nochtans, puur, heroïsch, hardwerkend, cordiaal, rauw, progressief en soms zorgzaam.

Nu lijkt het meer en meer op Cairo op een druilerige dinsdagavond terwijl het riool hapert.
Het klinkt alsof jij in Cairo woont.
Niet in Nederland.
pi_220428555
Wat een hoop onzin allemaal weer.
Vooral van mensen die helemaal geen flauw benul van het buitenland weten en hoe goed alles in Nederland is.

Vooral jongeren. Alsof die ook maar iets snappen van de wereld en van hoe het in Nederland gaat _O-
Nederland kent uitdagingen, maar totaal geen problemen. Financieel ga je het ook helemaal nergens beter krijgen dan in NL.
pi_220428567
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:17 schreef bianconeri het volgende:
Vooral van mensen die helemaal geen flauw benul van het buitenland weten en hoe goed alles in Nederland is.

Vooral jongeren. Alsof die ook maar iets snappen van de wereld en van hoe het in Nederland gaat _O-
Nederland kent uitdagingen, maar totaal geen problemen. Financieel ga je het ook helemaal nergens beter krijgen dan in NL.
Als kansloze pauper ga je het inderdaad nergens beter krijgen.
  woensdag 25 maart 2026 @ 15:56:40 #121
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220428815
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 23:12 schreef Lyrebird het volgende:
Wat je trouwens steeds meer zult zien, is dat landen het aantrekkelijker gaan maken voor hoger opgeleiden om zich te vestigen in een ander land. Nederland heeft bijvoorbeeld een fiscale regeling voor expats.

Oud-collega's van me uit Japan zijn allerlei MOUs (memorandum of understandings) af aan het sluiten met buitenlandse universiteiten, om maar zo veel mogelijk MSc en PhD studenten binnen te harken. Daar zijn ze langzamerhand wanhopig aan het worden, omdat het land enorm vergrijst en er niet genoeg ingenieurs zijn om R&D centra te bemannen. Nederland kent iets soortgelijks met Marie Curie fellowships, maar ik voorspel dat er binnenkort keiharde deals worden gemaakt om jonge ingenieurs te werven.
Daarnaast zijn er vele landen die zich richting op de pensionados en nog belangrijker de kapitaalkrachtigen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220429021
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daarnaast zijn er vele landen die zich richting op de pensionados en nog belangrijker de kapitaalkrachtigen.
Yep, o.a. Costa Rica, waar ik mijn oudere dagen hoop door te maken.
De snelheid waarmee Nederland door het putje gaat in meerdere opzichten verbaast zelfs mij, terwijl ik trendvolger ben. Soms raken ontwikkelingen in een flinke stroomversnelling en ik vrees dat we er nu midden in zitten ;(
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 25 maart 2026 @ 16:11:44 #123
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220429032
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De snelheid waarmee Nederland door het putje gaat in meerdere opzichten verbaast zelf mij, terwijl ik trendvolger ben. Soms raken ontwikkelingen in een flinke stroomversnelling en ik vemoed dat we er nu midden in zitten ;(
Costa Rica is wel qua klimaat erg vochtig. Ik kom er wel regelmatig voor vakantie, vanuit Mexico is het zeer goed te doen. Ik zou wel opschieten, de financiële eisen zijn stijgende en liggen al vaak boven de 4000 euro / maand of een aanzienlijk kapitaal.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220429049
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De snelheid waarmee Nederland door het putje gaat in meerdere opzichten verbaast zelfs mij, terwijl ik trendvolger ben. Soms raken ontwikkelingen in een flinke stroomversnelling en ik vrees dat we er nu midden in zitten ;(
Daar heb ik inderdaad ook al naar gekeken. Ik dacht dat je daar al met een pensioen van 1500 euro per maand welkom bent.
  woensdag 25 maart 2026 @ 16:18:16 #125
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220429116
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:17 schreef bianconeri het volgende:

Je kunt ook op je kanis gaan in Nederland, want er zijn vangnetten genoeg. En als je werk hebt, ben je hier goed beschermd tegen ontslag.

De huizen zijn echter wel schreeuwend duur en schaars.

[ Bericht 2% gewijzigd door SEMTEX op 25-03-2026 16:23:33 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')