Wacht maar, ook jij zult uiteindelijk voor den tribunalen komen!quote:
""Sorry, Nederland. Misschien had ik dit niet moeten doen."quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wacht maar, ook jij zult uiteindelijk voor den tribunalen komen!
Zegt de man die energie transitie onzin vindt. Hypocriet vind je niet?quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat er sowieso geen oplossingen gaan komen in een debat met iemand die nog in de ontkenningsfase zit.
Ik vind de energietransitie helemaal geen onzin. Ik vind hoe het wordt uitgevoerd buitengewoon knullig, schadelijk en amateuristisch.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:08 schreef 215 het volgende:
[..]
Zegt de man die energie transitie onzin vindt. Hypocriet vind je niet?
Ok Henk.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Met alle respect, maar...je klinkt als een van die zure neo-kolonisten die ik wel eens ontmoet heb op een terrasje aan de Costa del Sol. Samengeclusterd met andere Nederlanders op een terrasje met hun Heineken biertje, zich terdege bewust van het feit dat ze massaal de lokale bevolking de huizen uitprijzen vanwege hun royale pensioenregeling..en dan nòg kankeren over 'die buut'nlanders.
Ik heb mezelf maar aangeleerd om met een grote boog om ze heen te lopen.
Met het geld wat ik dan overhoud kan ik mij prima particulier bijverzekeren en dan is de eventuele uitkering nog hoger ook.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:04 schreef HSG het volgende:
[..]
Blijf lekker dromen.
[..]
En dan kom je elders waar wel een woning is maar zijn de sociale voorziening stukken minder.
Wat deed jij daar dan?quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Met alle respect, maar...je klinkt als een van die zure neo-kolonisten die ik wel eens ontmoet heb op een terrasje aan de Costa del Sol. Samengeclusterd met andere Nederlanders op een terrasje met hun Heineken biertje, zich terdege bewust van het feit dat ze massaal de lokale bevolking de huizen uitprijzen vanwege hun royale pensioenregeling..en dan nòg kankeren over 'die buut'nlanders.
Ik heb mezelf maar aangeleerd om met een grote boog om ze heen te lopen.
Dit. Ideologisch en ver verwijderd van een visie met concrete maatregelen om daar naartoe te werken die echt werken en duurzaam zijn. Een beetje zoals het asielbeleid.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik vind de energietransitie helemaal geen onzin. Ik vind hoe het wordt uitgevoerd buitengewoon knullig, schadelijk en amateuristisch.
Ik denk dat jij met je hoofd te diep in het extreemlinkse konijnenhol hebt gezeten.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:00 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Tjahhh dan zijn wij uitgediscusieerd.
Als je wilt ontkennen dat de rijken rijker zijn geworden en de armen armer dmv VVD beleid. En de multinationals nog steeds en sinds de VVD hun brievenbusfirma's op de Zuidas hebben waarvan de helft meer van de Fortune 500 bedrijven...
Precies. Met alle seinen op rood op de afgrond afrijden omdat je zo diep vastgebeten zit in je ideologie.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit. Ideologisch en ver verwijderd van een visie met concrete maatregelen om daar naartoe te werken die echt werken en duurzaam zijn. Een beetje zoals het asielbeleid.
Werkbezoekje. Moet soms ook gebeuren he.quote:
Het zijn gewoon verifieerbare feiten hoor.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat jij met je hoofd te diep in het extreemlinkse konijnenhol hebt gezeten.
Dit is regelrechte activistische kletspraat wat je regelrecht hebt opgediept uit de Bij1 communicatiekanalen. Het is gewoon treurig als je zo misleid bent.
Nee, het is onzin.quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het zijn gewoon verifieerbare feiten hoor.
quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat jij met je hoofd te diep in het extreemlinkse konijnenhol hebt gezeten.
Dit is regelrechte activistische kletspraat wat je regelrecht hebt opgediept uit de Bij1 communicatiekanalen. Het is gewoon treurig als je zo misleid bent.
https://itep.org/offshoreshellgames2017/quote:The most popular tax haven among the Fortune 500 is the Netherlands, with more than half of the Fortune 500 reporting at least one subsidiary there.
Ja? En wat toont dit aan volgens jou? Dit is beleid van het ministerie van Financiën toch, meneer ambtenaar?quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
[..]
https://itep.org/offshoreshellgames2017/
Het klinkt alsof jij in Cairo woont.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:46 schreef UitStraling het volgende:
Nederland was ooit prachtig nochtans, puur, heroïsch, hardwerkend, cordiaal, rauw, progressief en soms zorgzaam.
Nu lijkt het meer en meer op Cairo op een druilerige dinsdagavond terwijl het riool hapert.
Als kansloze pauper ga je het inderdaad nergens beter krijgen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:17 schreef bianconeri het volgende:
Wat een hoop onzin allemaal weer.
Vooral van mensen die helemaal geen flauw benul van het buitenland weten en hoe goed alles in Nederland is.
Vooral jongeren. Alsof die ook maar iets snappen van de wereld en van hoe het in Nederland gaat![]()
Nederland kent uitdagingen, maar totaal geen problemen. Financieel ga je het ook helemaal nergens beter krijgen dan in NL.
Daarnaast zijn er vele landen die zich richting op de pensionados en nog belangrijker de kapitaalkrachtigen.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 23:12 schreef Lyrebird het volgende:
Wat je trouwens steeds meer zult zien, is dat landen het aantrekkelijker gaan maken voor hoger opgeleiden om zich te vestigen in een ander land. Nederland heeft bijvoorbeeld een fiscale regeling voor expats.
Oud-collega's van me uit Japan zijn allerlei MOUs (memorandum of understandings) af aan het sluiten met buitenlandse universiteiten, om maar zo veel mogelijk MSc en PhD studenten binnen te harken. Daar zijn ze langzamerhand wanhopig aan het worden, omdat het land enorm vergrijst en er niet genoeg ingenieurs zijn om R&D centra te bemannen. Nederland kent iets soortgelijks met Marie Curie fellowships, maar ik voorspel dat er binnenkort keiharde deals worden gemaakt om jonge ingenieurs te werven.
Yep, o.a. Costa Rica, waar ik mijn oudere dagen hoop door te maken.quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daarnaast zijn er vele landen die zich richting op de pensionados en nog belangrijker de kapitaalkrachtigen.
Costa Rica is wel qua klimaat erg vochtig. Ik kom er wel regelmatig voor vakantie, vanuit Mexico is het zeer goed te doen. Ik zou wel opschieten, de financiële eisen zijn stijgende en liggen al vaak boven de 4000 euro / maand of een aanzienlijk kapitaal.quote:Op woensdag 25 maart 2026 16:10 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Yep, o.a. Costa Rica, waar ik mijn oudere dagen hoop door te maken.
De snelheid waarmee Nederland door het putje gaat in meerdere opzichten verbaast zelf mij, terwijl ik trendvolger ben. Soms raken ontwikkelingen in een flinke stroomversnelling en ik vemoed dat we er nu midden in zitten
Daar heb ik inderdaad ook al naar gekeken. Ik dacht dat je daar al met een pensioen van 1500 euro per maand welkom bent.quote:Op woensdag 25 maart 2026 16:10 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Yep, o.a. Costa Rica, waar ik mijn oudere dagen hoop door te maken.
De snelheid waarmee Nederland door het putje gaat in meerdere opzichten verbaast zelfs mij, terwijl ik trendvolger ben. Soms raken ontwikkelingen in een flinke stroomversnelling en ik vrees dat we er nu midden in zitten
Je kunt ook op je kanis gaan in Nederland, want er zijn vangnetten genoeg. En als je werk hebt, ben je hier goed beschermd tegen ontslag.quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:17 schreef bianconeri het volgende:
Wat een hoop onzin allemaal weer.
Vooral van mensen die helemaal geen flauw benul van het buitenland weten en hoe goed alles in Nederland is.
Vooral jongeren. Alsof die ook maar iets snappen van de wereld en van hoe het in Nederland gaat![]()
Nederland kent uitdagingen, maar totaal geen problemen. Financieel ga je het ook helemaal nergens beter krijgen dan in NL.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |