Ik zat een week in een hotel in Paphos 2 jaar terugquote:Op woensdag 3 september 2025 23:06 schreef NailQueen het volgende:
We gaan ook naar Paphos. Daar is het 'maar' 28 graden
Nee maar Momo had er een aanleiding voor, jij niet.quote:Op woensdag 3 september 2025 23:02 schreef BillDauterive het volgende:
Fijn dat ik niet de enige ben die aan kalisperma dacht
Je inzetten tegen seksisme en vrouwonvriendelijkheid in het algemeen. Er heerst een cultuur waarbij vrouwen als minder worden gezien dan mannen. Dat veroorzaakt bij de meeste mannen geen problemen maar het is een glijdende schaal. Het begint bij het meer belangrijk vinden van de tijd van mannen (zie je vaak goed als er een kind in het spel komt) of het (onbewust) voorkeur geven aan een man bij een sollicitatie maar bij sommige mannen verandert dat in het gevoel van “recht hebben op” en superieuriteitsgevoel wat dan weer leidt tot incelgedrag en in het ergste geval verkrachtigen en misbruik. En dus een onveilig gevoel op straat.quote:Op woensdag 3 september 2025 16:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En wat kunnen wij, als man, daar aan doen, zodat jij die angst niet meer hebt?
quote:Op donderdag 4 september 2025 07:43 schreef Yesse het volgende:
[..]
Je inzetten tegen seksisme en vrouwonvriendelijkheid in het algemeen. Er heerst een cultuur waarbij vrouwen als minder worden gezien dan mannen. Dat veroorzaakt bij de meeste mannen geen problemen maar het is een glijdende schaal. Het begint bij het meer belangrijk vinden van de tijd van mannen (zie je vaak goed als er een kind in het spel komt) of het (onbewust) voorkeur geven aan een man bij een sollicitatie maar bij sommige mannen verandert dat in het gevoel van “recht hebben op” en superieuriteitsgevoel wat dan weer leidt tot incelgedrag en in het ergste geval verkrachtigen en misbruik. En dus een onveilig gevoel op straat.
En, dat is niet iets wat je zelf natuurlijk 1,2,3 verandert (als onze cultuur al echt te veranderen is) maar je kunt altijd zelf bewuster zijn van je eigen opmerkingen en die van vrienden. Al vind ik zelf het aanspreken van anderen ook wel echt lastig. Ik heb een collega op werk die echt de meest vrouwonvriendelijke opmerkingen maakt (vooral over zijn eigen vrouw) maar zeg daar maar eens iets van
Hier op mn werk ging ik een keer borrelen met wat andere collega's. Deel kende ik wel, deel niet. Nou, de opmerkingen daar... Er werd o.a. gevraagd waarom een vrouwelijke collega geen hakken aanhad. Want van die sneakers was toch niet zo vrouwelijk. En eigenlijk continu van dat soort semi seksistische opmerkingen. Daar zijn we toen wel een paar collega's hard tegen in gegaan. Maar t komt dan toch niet echt aan lijkt t. We hopen maar op de kracht van de herhaling.quote:Op donderdag 4 september 2025 07:43 schreef Yesse het volgende:
[..]
Je inzetten tegen seksisme en vrouwonvriendelijkheid in het algemeen. Er heerst een cultuur waarbij vrouwen als minder worden gezien dan mannen. Dat veroorzaakt bij de meeste mannen geen problemen maar het is een glijdende schaal. Het begint bij het meer belangrijk vinden van de tijd van mannen (zie je vaak goed als er een kind in het spel komt) of het (onbewust) voorkeur geven aan een man bij een sollicitatie maar bij sommige mannen verandert dat in het gevoel van “recht hebben op” en superieuriteitsgevoel wat dan weer leidt tot incelgedrag en in het ergste geval verkrachtigen en misbruik. En dus een onveilig gevoel op straat.
En, dat is niet iets wat je zelf natuurlijk 1,2,3 verandert (als onze cultuur al echt te veranderen is) maar je kunt altijd zelf bewuster zijn van je eigen opmerkingen en die van vrienden. Al vind ik zelf het aanspreken van anderen ook wel echt lastig. Ik heb een collega op werk die echt de meest vrouwonvriendelijke opmerkingen maakt (vooral over zijn eigen vrouw) maar zeg daar maar eens iets van
quote:Op donderdag 4 september 2025 09:54 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Hier op mn werk ging ik een keer borrelen met wat andere collega's. Deel kende ik wel, deel niet. Nou, de opmerkingen daar... Er werd o.a. gevraagd waarom een vrouwelijke collega geen hakken aanhad. Want van die sneakers was toch niet zo vrouwelijk. En eigenlijk continu van dat soort semi seksistische opmerkingen. Daar zijn we toen wel een paar collega's hard tegen in gegaan. Maar t komt dan toch niet echt aan lijkt t. We hopen maar op de kracht van de herhaling.
Jep. En sommige vrouwen die altijd met die mannen gaan borrelen doen dat ook. Die zien er die dag ineens anders uit. Dus inderdaad een rokje en hakken. Wat ik dan ook moeilijk vind. Je mag je natuurlijk kleden zoals je wil, maar is dit dan wel wat je zelf wil...quote:Op donderdag 4 september 2025 10:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]En vrouwen moeten zeker ook rokken dragen van die mannen.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 4 september 2025 10:13 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Jep. En sommige vrouwen die altijd met die mannen gaan borrelen doen dat ook. Die zien er die dag ineens anders uit. Dus inderdaad een rokje en hakken. Wat ik dan ook moeilijk vind. Je mag je natuurlijk kleden zoals je wil, maar is dit dan wel wat je zelf wil...
Dat geldt niet alleen voor vrouwen. Mannen mogen dan weer geen rokje aanquote:Op donderdag 4 september 2025 10:13 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Jep. En sommige vrouwen die altijd met die mannen gaan borrelen doen dat ook. Die zien er die dag ineens anders uit. Dus inderdaad een rokje en hakken. Wat ik dan ook moeilijk vind. Je mag je natuurlijk kleden zoals je wil, maar is dit dan wel wat je zelf wil...
Wij zijn met 3 vrouwen en 15 mannen op mijn afdeling. Ik heb dat nog nooit meegemaakt op mijn werk. Gelukkig maarquote:Op donderdag 4 september 2025 09:54 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Hier op mn werk ging ik een keer borrelen met wat andere collega's. Deel kende ik wel, deel niet. Nou, de opmerkingen daar... Er werd o.a. gevraagd waarom een vrouwelijke collega geen hakken aanhad. Want van die sneakers was toch niet zo vrouwelijk. En eigenlijk continu van dat soort semi seksistische opmerkingen. Daar zijn we toen wel een paar collega's hard tegen in gegaan. Maar t komt dan toch niet echt aan lijkt t. We hopen maar op de kracht van de herhaling.
Ik in mn eigen team ook niet, links bolwerk is t hier.quote:Op donderdag 4 september 2025 10:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij zijn met 3 vrouwen en 15 mannen op mijn afdeling. Ik heb dat nog nooit meegemaakt op mijn werk. Gelukkig maar
Het raarste is als wij er iets van zeggen zijn we 'woke' en moeten we maar tegen een grapje kunnen. We mogen ook geen commentaar hebben op vrouwonvriendelijk uitspraken van VI en Andrew Tate. Want dat is maar kroegpraat en zij komen op voor de echte mannen.quote:Op donderdag 4 september 2025 07:43 schreef Yesse het volgende:
[..]
Al vind ik zelf het aanspreken van anderen ook wel echt lastig. Ik heb een collega op werk die echt de meest vrouwonvriendelijke opmerkingen maakt (vooral over zijn eigen vrouw) maar zeg daar maar eens iets van
Heb je dat ook tegen hem gezegd dan? Of moet hij dat hier lezen?quote:Op donderdag 4 september 2025 17:36 schreef H_T het volgende:
Ik heb vanmiddag poffertjes gegeten (met Grand Marnier. Toch neem ik ze de volgende keer weer zonder) bij een kraam
Ik heb liever dat hij het helemaal niet te weten komtquote:Op donderdag 4 september 2025 17:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Heb je dat ook tegen hem gezegd dan? Of moet hij dat hier lezen?
Ok ok, ik zeg niksquote:Op donderdag 4 september 2025 17:50 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb liever dat hij het helemaal niet te weten komt
Dank je, Fred_Bondgenootquote:
Ja het zijn "maar mannen"..quote:Op donderdag 4 september 2025 12:16 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Het raarste is als wij er iets van zeggen zijn we 'woke' en moeten we maar tegen een grapje kunnen. We mogen ook geen commentaar hebben op vrouwonvriendelijk uitspraken van VI en Andrew Tate. Want dat is maar kroegpraat en zij komen op voor de echte mannen.
Je doet alsof iedereen hier in diezelfde stortbui zatquote:Op donderdag 4 september 2025 18:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Was even spannend in die stortbui onderweg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |